OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Jänisjahti 08
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11, 12, 13  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jäniksen ja ketun metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Ricke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Hei 2006
Viestejä: 1028
Paikkakunta: Sipoo, Uusimaa, Rannikko

LähetäLähetetty: 25.01.2008 17:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei sitä mitään lunta tartte et löytää ja pystyy jäljestää jos on vain osaaja Wink noh, tuuria mulla oli ku viime sunnuntaina päätin lähteä mustan labbikseni, Happyn kanssa seuran maille etsimään toivottua valkoista rusakkoa paljaalta maalta. Noh, käveltiin moottoritienlaitaa ja tutkittiin kuusienoksien alta mutta ei mitään, käveltiin _Pedofiilimäen_ ylitte missä yleensä rusakko on aina makuulla, vasta kuin olin kääntymässä takaisin huomasin kun rusakko hitaasti pomppii takanani, luuli etten huomannut sitä. Lähdin perään ja tutkin itäisen rinteen jokaisen puskan, mutta olin varma että oli lähtenyt kauas pakoon. Jatkoin takaisin ja kun olin mäen korkeimmalla kohdalla katsoin rinnettä alas ja näin että siinähän se istuu, lähti kummiskin 40m päästä poispäin juoksemaan. Lähdin perään mutta olin varma etten löytäisi sitä enää, peltoa ja pihoja ja pienempiä mäkiä jokasuunnassa. Vaistomaisesti kävelin takaisin samaa reittiä mistä tulin aikaisemmin suunta autoa kohti, lähdin pellonreunaa kulkemaan kohti tietä, katsoin vasemmalle, kallion juurelle olevaan pusikkoon, katsoin taas pellolle ja siellä kiitää rusakko helevetinmoista vauhtia, pyssy poskelle ja rusakko jyvälle ja poksista, muutamia voltteja heitti ennenkuin Happy kerkesi paikalle ja toi isännälle Smile .. Puolitoista tuntia myöhemmin vanhempi eräkaveri, Ducky 14 vuotta poistui ikuisille metsästysmaille. Olipa unohtumaton päivä.


Kuvassa Ducky, Minä ja Happy. Kuva on viime vuodelta, pistin tänne vain koska se on ainoa kuva missä Ducky ja Happy on samaa aikaa mukana =)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
_baikkali
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Mar 2006
Viestejä: 1351
Paikkakunta: lempäälä

LähetäLähetetty: 25.01.2008 23:02    Viestin aihe: Jänisjahti 08 Vastaa lainaamalla viestiä

No tää ei tähän topikkiin liitykkään ja kaikki varmaan kyrpiintyy mun kysymykseen, koska olen monesti jo kysynyt. No mutta kerta kiellon päälle, Saako hyvät kansalaiset rusakkoa ampua tai ylipäätänsä mitään ampua 1+3? Kun tästä ollaan tapeltu nyt lähiaikoina nyt 2 aseliikkeessä ja minä olen ollut ainoa joka sanoo että saa ampua esim. rusakkoa 1+3! Vastakkaa nyt joku asiasta tietävä ja unohdetaan koko juttu samantien Very Happy Olis niin hyvä fiilis jos saisrauhasin mielin pistää se 1+3 jos siittä edes hyötyä on mutta kun väittävät niin kovin vastaan myyjät ja asiakkat että laki on just vaihettu että mitään ei saa ampua 1+3!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
**RIP**
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Huh 2007
Viestejä: 212

LähetäLähetetty: 25.01.2008 23:39    Viestin aihe: Re: Jänisjahti 08 Vastaa lainaamalla viestiä

Pois...

Viimeinen muokkaaja, **RIP** pvm 26.01.2008 01:09, muokattu 3 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pystykorvamies
Vieras





LähetäLähetetty: 26.01.2008 00:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rusakolle saa olla 1+3!!
Takaisin alkuun
**RIP**
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Huh 2007
Viestejä: 212

LähetäLähetetty: 26.01.2008 01:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kalle.v kirjoitti:
Rusakolle saa olla 1+3!!


Hmmm...oli pakko paneutua asiaan tarkemmin, kyllä, taitaa laissa sittenkin olla porsaanreikä, eli mm. rusakon metsästyksessä saisi sittenkin käyttää esim. 1+3...
Ote riista.fi sivulta: "Itselataavaa asetta, jonka lippaaseen mahtuu enemmän kuin kaksi patruunaa, ei saa käyttää riistalintujen, metsäjäniksen, euroopanmajavan, suden, karhun, hillerin, saukon, näädän, ilveksen, itämeren norpan, kirjohylkeen, hallin eikä rauhoittamattomien lintujen ampumiseen"(Taisi olla viimeksi päivitetty syyskuussa.)

Mutta tästä voisi melkein joku asiasta enemmälti kiinnostunut tehdä uuden aiheen, tai käyttää hakua ja nostaa vanhan aiheen uudestaan ylös. Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Aku
***


Liittynyt: 12 Syy 2004
Viestejä: 3177

LähetäLähetetty: 26.01.2008 12:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kalle.v kirjoitti:
Rusakolle saa olla 1+3!!


Siinpä sitten ruppeet rajotinta ruuvailemaan kiinni kun jänis hyppää edestä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
wekkuli
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 03 Tam 2008
Viestejä: 16
Paikkakunta: HKI-OKU

LähetäLähetetty: 26.01.2008 13:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aku kirjoitti:

Siinpä sitten ruppeet rajotinta ruuvailemaan kiinni kun jänis hyppää edestä.


-nää on nyt niitä eu-direktiiviä, joissa ei oo jären häivääkää.Eli jos epätietosuutta on niin pittää vain sen 1+2.Pirustakon tuon aina tietää ajostakkaa välillä kumpiko sieltä tulloo, russakko vai valakki.

-jos nyt oikkein vielä muistan nuo pykälät niin hullumpi on vielä rajotus kiväärtti puolella, elikkä hirvelle suap olla 1+3 mutta karhulle ei kun 1+2!
Kyllä ite kuitennii pitäsin järkeen käyvämpänä olevan toisinpäin.Mutta kyllähän Rysälän herrat tietää mikä meille parasta on! Laughing
_________________
"elekee höntyillä ja hilijoo passissa"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ricke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Hei 2006
Viestejä: 1028
Paikkakunta: Sipoo, Uusimaa, Rannikko

LähetäLähetetty: 26.01.2008 15:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tänään käytiin Aleksin ja Teemun kanssa saaristossa ettimässä valkoisia jäniksiä paljaalta maalta, 3 saatiin saaliiksi! Itse ammuin 2 ja Aleksi yhden. 2 Jänistä saatiin perhanan pieneltä saarelta ja sitten toinen vähän isommalta, ihan kävelemällä vain. Happy oli mukana ja sai karkoitettua Aleksille yhden mutta kaveri ampu ohi, myöhemmin Happy löysi saman veijarin ja pääsin rankaisemaan Wink kuvia tulee myöhemmin !
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Teeba
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Syy 2007
Viestejä: 140
Paikkakunta: Lappi

LähetäLähetetty: 26.01.2008 20:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

"Happy"...Jo on koiralla nimi Laughing
_________________
Korpiklaani - Metsämies
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ricke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Hei 2006
Viestejä: 1028
Paikkakunta: Sipoo, Uusimaa, Rannikko

LähetäLähetetty: 26.01.2008 23:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

lausutaan tietysti Häpi x) ei ollut mun keksimä nimi, tuli meille vuoden ikäisenä =D en itse mitenkään rakastunut nimeen mutta onpahan ainakin nimensä veroinen!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jeze
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Mar 2005
Viestejä: 1435
Paikkakunta: Paimio/Pöytyä

LähetäLähetetty: 27.01.2008 15:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kytikseltä.

Ressukala jäi porkkanaki suuhun Crying or Very sad
_________________
Benelli Super Black Eagle 12/89
Sako Quad 22lr
Sako finnbear 30-06
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
poikateeri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Mar 2007
Viestejä: 912

LähetäLähetetty: 27.01.2008 15:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei menny tänään munat kattilaan.

Tämän vuoden toinen jänis.

Lähin joskus yheltä liikkeelle ja hiihtelin tuossa poroaidan lähellä mutta tuloksetta. Sitten päätin vielä mennä yhdelle vanhalle pellolle missä on isoja paju pensaita tutkailemaan mitän näkkyy.
Siinä sitten oli muutaman jäljet ja lähin yhdille. Kun löyty ekat paluuperät, niin nappasin jo haulikon selästä, sitten tuli toiset paluuperät ja sitten kolmannet ja rysähti. Jänis pomppas pensaan toiselta puolelta mutta tuli näkyviin. Lähetin Yilditsin piipusta Rottweillin ja matkaa oli 10 metriä.

Vähän osui perä päähän mutta kuoli miltein heti.
Vähän aikaa sai itteä nipistellä poskista ja varmistaa onko tämä unta vai ei. Wink

KUVA:

Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Aku
***


Liittynyt: 12 Syy 2004
Viestejä: 3177

LähetäLähetetty: 27.01.2008 16:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tännään Tapio suosi meitä ja palkitsi kahdella rusakolla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pystykorvamies
Vieras





LähetäLähetetty: 27.01.2008 17:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onnea poikateeri!!Paljonko paino jänis??
Takaisin alkuun
poikateeri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Mar 2007
Viestejä: 912

LähetäLähetetty: 27.01.2008 17:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kalle.v kirjoitti:
Onnea poikateeri!!Paljonko paino jänis??


Jotain 6 kilon paikkeilla. Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jäniksen ja ketun metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11, 12, 13  Seuraava
Sivu 5 Yht. 13

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com