OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Yleistä pikajaloista? (Rihlaan)
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Tikkamies
***


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 1703
Paikkakunta: Etelä-Suomi

LähetäLähetetty: 14.11.2007 23:22    Viestin aihe: Yleistä pikajaloista? (Rihlaan) Vastaa lainaamalla viestiä

Minkälaisia kokemuksia eri malleista??Sako ,Tikka ,Weaver. Hommasin haulikkorihlan ja siihen päälle tulee vähän tuntemattomampi suuruus pikajalkarintamalla eli Weaver. Ja löytyy varmasti paljon muutakin.
_________________
Eräelämä on oikeaa elämää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16694

LähetäLähetetty: 15.11.2007 08:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noista mainitsemistasi pikajaloista ei ole kokemusta. Minulla on kaksi pikajalkaa, eli J Immosen tekemä ja toisena on Makin pikajalka. Tuon Makin pikajalan ostin sen takia, että 7x50 Meopta sopii haulikko-rihlan niskaan paremmin. Molemmat toimivat hyvin ja ase on CZ 584.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20239
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 15.11.2007 10:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

http://forum.eralle.net/viewtopic.php?t=14518&highlight=pikajalka

Tuolla jotain, joskin kuvat ovat menneet bittitaivaaseen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tikkamies
***


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 1703
Paikkakunta: Etelä-Suomi

LähetäLähetetty: 15.11.2007 22:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä noista jotakin selvisi Lahtinen .


Pistäkää tietoa pikajalkanne toimivuudesta metsästystilanteissa???
Suhtaudun nimittäin melko epäilevästi noiden pikajalkojen toimivuuteen kovemmassa menossa.
_________________
Eräelämä on oikeaa elämää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16694

LähetäLähetetty: 16.11.2007 10:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tikkamies kirjoitti:
Kyllä noista jotakin selvisi Lahtinen .


Pistäkää tietoa pikajalkanne toimivuudesta metsästystilanteissa???
Suhtaudun nimittäin melko epäilevästi noiden pikajalkojen toimivuuteen kovemmassa menossa.


Miten kovaa menoa noiden jalkojen pitäisi sitten kestää. Tuo Makin ja Immosen tekemä pikajalka varmaan kestää kovaakin menoa. Väitän ja uskon, että kovassa menossa hajoaa ensin optiikka, ennen kuin pikajalka on epäkunnossa.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Perdiz
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 884
Paikkakunta: Mehtän puolella

LähetäLähetetty: 16.11.2007 11:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla 07 Tikka ja alkuperäinen pikajalka. Hyvin on toiminut ja pysynyt paikallaan vaikka vain sillä yhdellä kiristin ruuvilla onkin. Ainut mitä olen pelännyt on kiikarin tippuminen jos jostain syystä jalka löystyisi, kiskolla kun ei ole mitään vastinetta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20239
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 16.11.2007 12:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse näkisin rihlan kanssa tilanteen sellaiseksi, että kiikari pikajalkoineen kulkee repussa. Kun ampumatilanne tulee, rustataan kiikari aseen päälle.

Lintuhommissa suurimman vaateen asettaa tuo tarvittava käynti. Maali on pieni ja pikajalasta ei saa tulla juurikaan lisähajontaa.

Samoin systeemin pitää kestää rekyyliä. Teräs-teräs rajapintakaan ei tuota kestä, jos rakenteessa on suunnitteluvirheitä. Uskoisin, että vääränlaisilla pikajaloilla voi saada myös kiikarille ”hubaa aikaiseksi”. Tyypillisestihän kiikarin pikajalka kiristetään sormivoimin. Jos jalan stoppari ei vastaa kunnolla rautoihin, niin laukaisuhetkellä kiikari-jalkapaketti saattaa liukua eteenpäin, kunnes pikajalan rekyylistoppari törmää uran reunaan --> Tällöin kiikariin saattaa kohdistua melkoinen isku.

Onko nuo hankkimasi jalat ja vastapalat terästä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hietala
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Kes 2004
Viestejä: 2541
Paikkakunta: Pohojanmaa

LähetäLähetetty: 16.11.2007 15:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Perdiz kirjoitti:
Minulla 07 Tikka ja alkuperäinen pikajalka. Hyvin on toiminut ja pysynyt paikallaan vaikka vain sillä yhdellä kiristin ruuvilla onkin. Ainut mitä olen pelännyt on kiikarin tippuminen jos jostain syystä jalka löystyisi, kiskolla kun ei ole mitään vastinetta.


A.S.E Tiittanen piti aikoinaan yhdellä sormiruuvilla olevaa jalkaa parempana, koska se on kuin kolmijalkainen tuoli-ei keiku! Eli silloin kiikari asettuu samalla lailla joka kerta. Tietysti täytyy huolehtia rekyylistopparin asemoimisesta saman kaavan mukaan, tietty vakiintunut tapa painaa peukalolla kiikaria rekyylistopparia vasten. Mulla on 2 ruuvinen jalka ja siinä asemointi ei tahdo onnistua. Paikkolaukauksen jälkeen iskemä siirtyy hieman!
_________________
Laiskuuttaan tingan häviää
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tikkamies
***


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 1703
Paikkakunta: Etelä-Suomi

LähetäLähetetty: 16.11.2007 22:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen
Terästä se jalka itse on mutta minulle tulee ensin alkuun ainakin melkoisen halpaa optiikkaa kiinni . Jalat ovat jotakin teräsvalua ja ne alkoi epäilyttämään enemmän kuin itse jalka.
Piti saada ase ja jalka kuviin mutta toisin kävi . Myyjän kiikari asennus ei ollut ihan kohdallaan ja se korjataan ja maanantaina ase minulle jos suunnitelma pitää.
Tuo weaver vaikuttaaa kylläkin paremmalta vaihtoehdolta mitä nämä Sakon ja Tikan jalat ainakin baikalin rihlan päälle.
_________________
Eräelämä on oikeaa elämää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JMT
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 21 Hel 2007
Viestejä: 21

LähetäLähetetty: 19.02.2008 18:48    Viestin aihe: yleistä pikajaloista (rihlaan) Vastaa lainaamalla viestiä

Baikal Taigaan pitäisi käydä Valmet Petran pikajalka. Onko kellään kokemusta tällaisesta ? Toinen vaihtoehto olisi tämä Mak.
Tarkoitus olisi laittaa 8x56 kiikari kyttäys jahtiin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
olba84
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Syy 2005
Viestejä: 1700
Paikkakunta: Etelä-Savo

LähetäLähetetty: 19.02.2008 23:41    Viestin aihe: Re: yleistä pikajaloista (rihlaan) Vastaa lainaamalla viestiä

JMT kirjoitti:
Baikal Taigaan pitäisi käydä Valmet Petran pikajalka. Onko kellään kokemusta tällaisesta ? Toinen vaihtoehto olisi tämä Mak.
Tarkoitus olisi laittaa 8x56 kiikari kyttäys jahtiin.


Pikku sepityksellä käy(puuttuu "rekyylistopparin" kolo kiskosta).

Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hietala
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Kes 2004
Viestejä: 2541
Paikkakunta: Pohojanmaa

LähetäLähetetty: 20.02.2008 08:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tosi pätevä stoppari. Mulla on sama "pykälä" toteutettu kahdella M4 kuusiokoloruuvilla
_________________
Laiskuuttaan tingan häviää
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JMT
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 21 Hel 2007
Viestejä: 21

LähetäLähetetty: 21.02.2008 18:11    Viestin aihe: yleistä pikajaloista (rihlaan) Vastaa lainaamalla viestiä

KIITOS olba 84 asiallisesta vastauksesta. Kuvahan kertoo tunnetusti enemmän jne. Täytyy sonnustautua kauppa reissuun. Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RÖPI
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 04 Lok 2007
Viestejä: 55

LähetäLähetetty: 21.02.2008 21:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Itse näkisin rihlan kanssa tilanteen sellaiseksi, että kiikari pikajalkoineen kulkee repussa. Kun ampumatilanne tulee, rustataan kiikari aseen päälle.

Ihan normaalit kiinteät jalat käy. Kyllä hauliputkella voi ampua vaikka kiikari on päällä, laittaa suurennoksen mahdollisimman pienelle. Nopeissa tilanteissa ei normaali haulikossakaan yleensä ehdi jyviä katsella, haulet menee sinne mihin silmät katsoo.

Tarviikohan tuota rekyylistopparia ollenkaan? ite oon ampunu .308 12g luodilla 50 laukausta, 10 kertaa täyteisellä ja lukemattomia kertoja normaali haulipanoksilla, yhä tulee reikä keskelle kymppiä!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
olba84
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Syy 2005
Viestejä: 1700
Paikkakunta: Etelä-Savo

LähetäLähetetty: 25.02.2008 12:52    Viestin aihe: Re: yleistä pikajaloista (rihlaan) Vastaa lainaamalla viestiä

JMT kirjoitti:
KIITOS olba 84 asiallisesta vastauksesta. Kuvahan kertoo tunnetusti enemmän jne. Täytyy sonnustautua kauppa reissuun. Smile


Juu eipä mitn.

Minä nyt tiiä miksi sitä tappia siellä jalassa sanotaan, mutta sille kun teetättää kolon niin saapihan ainakin kiikarin samoille kohin aina...

Itellä seppä velotti 15€ joten se ei paljoa paina... Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
Sivu 1 Yht. 7

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com