Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
T. Osikko Vieras
|
Lähetetty: 21.08.2004 05:53 Viestin aihe: Metsästäjän yksiolkainen reppu? |
|
|
Mitä merkkejä/malleja löytyy? Muitakin kuin Halti? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
geratherm Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Hei 2004 Viestejä: 1501 Paikkakunta: Oulun lääni
|
Lähetetty: 21.08.2004 16:09 Viestin aihe: |
|
|
Kerronpa kuitenkin että Halti metso on hyvä reppu.. Kuvassa näyttää huonolta mutta on oikeastaan hyvän kokoinen.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Heska Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.08.2004 21:11 Viestin aihe: |
|
|
Haltilla on tuon Metso mallin lisäksi myös pienempi Riekko reppu. Molemmat löytyy sivulta http://www.halti.fi/
Muistelen jossain lehdessä nähneeni mainoksen jostain muustakin merkistä, joku metsästysasuja tekevä merkki siis, jolla oli myös tuollainen yksi remminen reppu. Ei vaan nyt tule mieleen mikä se oli, muistaisikos joku paremmin? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
geratherm Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Hei 2004 Viestejä: 1501 Paikkakunta: Oulun lääni
|
Lähetetty: 22.08.2004 13:57 Viestin aihe: |
|
|
Fjällräven? kirjotetaanko se etes noin? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
KossiKenguru Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 22.08.2004 15:57 Viestin aihe: |
|
|
Joo, fjellulla on tollanen, mutta ainakin mun repussa remmi tulee oikean olan yli, joten sopii lähinnä vasurille (tosin voihan sitä roikuttaa väärältä olaltakin, muttei se oo niin hjuva). Mulla värinä kirkas sininen, joka on mettälle vähän räikee. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hiisi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.08.2004 19:33 Viestin aihe: |
|
|
Mulla on kans tommonen fjellu, mutta se on kyllä ihan oikeakätiselle sopiva koska hihna menee vasemmalle olkapäälle. Väri on vihreä. Oon käyttäny tuota jonkin verran, mutta sen verran hankalan mallinen on ettei sinne sovi paljo muutaku eväät ja sadetakki. Maksoi Kangasalan Hong Kongissa 10 €, joten on se hintansa arvoinen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kairankiertäjä Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.08.2004 20:10 Viestin aihe: |
|
|
Savotan mallistoissa semmonen kanssa mahtoi olla.
Näitä pieniä yhdenhihnan reppuja (haltin riekko ym.) paljon mielyttävämpi ja myös parempi ratkaisu on mielestäni perinteinen riistalaukku. Hintakhaan ei ole senkummempi, mutta kestää isältä pojalle ja sillei. Mukana kulkee sen mitä pikkureissulle tarttee ja pitemmällekki reissulle siten kätevä, että kulkee ison repun kanssa. Ison repun voi sitten jättää leiriin, ja kulkea lenkit pelkän laukun kanssa. Lisäksi minua tympii niissä yhdenolan repuissa se, etteivät ne ole selässä pelkän olkahihnan varassa, vaan se hihna toimii vyölenkin kanssa. Ei passannu ainakhaan minulle, sillä se jarrutti nopiaa aseen nostoa pirusti.
Päiväreissuissa kun isoa reppua ei viitti kantaa, mutta mukana tarttee kuljettaa kaikenmoisia kamppeita, jotka ei laukkuun mahu, kannan "päiväreppua" jakkaralla.
Jos kuitenkin löytyisi sopiva yhdenolan reppu, ilman että se tarttee köyttää sen vyötäroremmin kanssa selkään, se olisi näillä päiväreissuilla helkutin hyvä perinteisen riistalaukun kaverina. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jari i Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Huh 2004 Viestejä: 151 Paikkakunta: pohjois-savo
|
Lähetetty: 23.08.2004 01:20 Viestin aihe: |
|
|
Olalla kulkee Chevalierin yhden olkaimen reppu. Paljon taskuja mm, sivussa oma vetoketjullinen tasku termokselle tai juomapullolle, pienehkö verkkotasku omalla vetoketjulla varsinaisen repun läpässä, varsinaisessa reppuosassa sisällä pieni vetoketjutasku lompakolle ja avaimille+verkkopussi+umpipussi vaikka eväiden ja varusteiden säilytykseen, lisäksi muovisessa pikalukossa narulenkit riistan riiputtamiseen. Ja remmi menee vasemman olan yli joten ei haittaa oikeakätisen ampumista. Kantaminen onnistuu ihan kohtuullisesti vaikka jättää sen rinnan yli menevän remmin auki.
Suurin miinus on sikamainen hinta. Taitaa olla reilusti kalliimpi kuin halti ja fjällräven.
Muutaman vuoden ole mukana kantanut päiväretkillä ja hyvin on tila riittänyt eväille ja elukoille. Parhaimmillaan/pahimmillan repussa on ollut melkein kokopäivän eväät, vähän vaatteita, hyvän kokoinen jänis ja teeri. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vieras
|
Lähetetty: 27.08.2004 11:12 Viestin aihe: |
|
|
Itselläni on OTSO halpisreppu (10 euroa), ja on hyvä. Mahtuu päivän eväät ja pikku termospullo. Leveä olkahihna ja mahavyö. Tiiviisti kiinni kehossa ja mahtuu rämpimään tiheässäkin pusikossa. Olkahihnassa tarrakinniitteinen säätö/kiinnitys, ja saa repäisemällä pois päältä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Petteri_N Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.08.2004 11:24 Viestin aihe: |
|
|
Katos, Jarilla on oikeat vermeet.
Myös Chevalier täällä. Enpä moitittavaa löydä. Paljon hienoja ratkaisuja. _________________ Meidän äiti tekee parempia lapsia kuin teidän äiti! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Heska Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.08.2004 16:21 Viestin aihe: |
|
|
Onkos kyseessä Grouse malli? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vituxmän Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.08.2004 16:49 Viestin aihe: |
|
|
Vaikuttas kuvan perusteella että tuohon sais ulkopuolelle esim. sadeasun kiinni.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jari i Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Huh 2004 Viestejä: 151 Paikkakunta: pohjois-savo
|
Lähetetty: 08.09.2004 03:37 Viestin aihe: |
|
|
Sivusta katsottuna samalta näyttää. Grouse-nimeä en kyllä muista. Eiköhän noihin remmeihin saa vaikka sadepuvun kiinni. Puku nätiksi paketiksi rullalle ja reppuun kiinni. Itse en ole kyllä koskaan kokeillut remmejä tavaroiden kuljetukseen vaan olen käyttänyt remmejä repun kiristämiseen tiukalle niin ei tavarat hölsky kävellessä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vituxmän Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 08.09.2004 11:55 Viestin aihe: |
|
|
Jep, itellä vaan se kokovartalokortonki on mahollisuuksien mukaan repun ulkopuolella kiinni aina. Siitä sen saapi muuta reppua aukomatta vaikka persiin alle tauolla..
Olishan tuo varmaan asiaa lyhyillä reissuilla niin ei olis aina sellasta taskujen penkomista kun jotain ehtii .. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tepe
|
Lähetetty: 15.09.2004 18:02 Viestin aihe: |
|
|
sanokaas nyt, että mistä mä löydän tollasen vasurille tarkotetun olkarepun. Oon pyöriny tuol kaikki partioaitasta lähtien ja ei oikee tahdo löytyy. _________________ Ahdin määrää saaliin |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|