OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Sumatra 2500R
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 47, 48, 49, 50, 51  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Ilmakiväärit
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
kap4
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2006
Viestejä: 2183
Paikkakunta: Akaa ,voi vit..mikä nimi

LähetäLähetetty: 09.01.2010 14:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En nyt vaivautunut lukemaan mistä viimeksi tässä ketjussa höpistiin mutta jatketaan.

Tutkiskelin noita kasakisatauluja ja olikin puhetta kisoissa että täytyy saada yleisön tietoon näistä koreanpazkoista Very Happy tosiasioita.

Eräs kilpaampuja (mikan) kokeili viimeksi ihan alkuperäistä, uudempaa, ehkä vanhaa parempaakin versiota Sumatrasta "tositilanteessa". Tositilanne taas on sellaista mitä ei voi rinnastaa "nettihöpötyksiin", tyyliin "ammuin yhtäreikää" sillon ja sillon, plaa, plaa plaa........... vaan ammuttiin ihan oikeesti.

Toisena Sumatrana oli samassa tilanteessa "tuunattu" vanha versio. Tuossa alla ero käynnistä 75m samalla luodilla ja samalla systeemillä. Kuten huomataan koreanpazka muuttuu ihan ammunta kelpoiseksi laitteeksi kun vähä vaivaa näkee. Noin 3 kertaa tarkemmaksi. Tuo alkuperäisen käynti on sellaista jälkeä että minä en edes viitsisi radalle lähteä jos ainut vaihtoehto olisi tuollainen pyssy.


Jos jollakin on mielessä että "kuljettaja" ei osaa niin se meni pieleen, sama heppu ampui samoilta istumilta käyvällä pelillä 18.5mm kymmenen kasan "tostavaan". Se on yli tuplat pienmpää kun tuo tuninkikasa, tuninkikasa voisi kyllä jäljestä päätellen pienentyäkin jonkin verran jos yrityksiä olisi enemmin kun yksi ollut. Alkuperäisen käynti on niin haista pazkaa että tuskin ainakaan paranisi, voi nuo alkuperäisetkin käydä jotenkin kun tankkaa aina 5 patin jälkeen ja tietää kikkailla tähtäyspisteiden kanssa, mutta onko se kivaa?
_________________
Antakaa määkin huudan määkin olen kännissä!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ulke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2008
Viestejä: 1107
Paikkakunta: Vaasa

LähetäLähetetty: 09.01.2010 16:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kappi se jaksaa, nythän kumminkin arvostelit Cal.22 jota minäkään en pidä kummosenakaan ja vielä ammuttu kaupasta ostetuilla täysin sopimattomilla luodeilla. Kun kaksi asiaa on pielessä niin ei voi edes odottaa onnistuvansa, kaliiperi ja luoti kelvoton tehoihin nähden.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
per
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Tam 2009
Viestejä: 189
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 09.01.2010 17:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eiköhän tuossa ollut pyssy mikä ei käynyt, kun itse ammuin 23,3mm samoilla luodeilla Rolling Eyes .
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mikan
Ase-alan edunvalvoja


Liittynyt: 23 Maa 2007
Viestejä: 1750
Paikkakunta: Kymenlaakso

LähetäLähetetty: 09.01.2010 17:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ulke kirjoitti:
Kappi se jaksaa, nythän kumminkin arvostelit Cal.22 jota minäkään en pidä kummosenakaan ja vielä ammuttu kaupasta ostetuilla täysin sopimattomilla luodeilla.


Ja sinä myös jaksat Ulke/Eklu... Confused

Siis 5,5mm ei ole kummoinen vaiko ammuttu tulos?

Tosiaan, vakio Sumatra on "Hirvi tarkka", kuten eräs ampua hauskasti tokaisikin. Modatun tulos on jo kohtuullisen hyvä mielestä, vaikkakaan ei terävintä kärkeä, joten parantamisen varaa on.

Kaupasta ostettuja luoteja on tosiaan käytetty tuohon ampumiseen (Barracuda Match Extra Heavy).


ulke kirjoitti:
Kun kaksi asiaa on pielessä niin ei voi edes odottaa onnistuvansa, kaliiperi ja luoti kelvoton tehoihin nähden.


Mitkä kaksi asiaa ovat tuossa pielessä? No, vakio Sumatrassa tarkkuus on kyllä pielessä kaliiperista riippumatta, tästä voi olla yhtä mieltä kanssasi.

Tosiaan, tehot olivat hiukan alakantissa (alle 50J) mutta ihan kohtuullinen suoritus 80bar regupaineilla. Tuolle nopeudelle Barracuda on oikein loistava luoti, kun ei ole parempiakaan vastaan tullut.

Ihan mielenkiinnosta odotan sinulta joskus jotain näyttöä pelkkien BS:n jauhamisen sijaan tuosta .25 kaliiperisen tarkkuudesta!

No, toistaiseksi sitä ei ole näkynyt, enkä usko sitä tulevankaan (toivoisin olevani tässä kohden väärässä)!

per kirjoitti:
Eiköhän tuossa ollut pyssy mikä ei käynyt, kun itse ammuin 23,3mm samoilla luodeilla Rolling Eyes .


Luotia ei ole moittiminen, vaan asetta ja ampujaa...

Totta, ei tuo tulos kärkikahinoissa ollut mutta ihan kohtuullista tasoa, kun muistaa, että kyseessä on alle 1000€ välineistöllä (sis. kiikari, ase ja modikset) aikaansaatu tulos. Joten viilaamista vielä on....

Mutta saas nähdä miten käy myöhemmin.... Wink


Edelleen, Teholla ilman tarkkuutta ei tee mitään... Twisted Evil
_________________
Suomen ilma-aseharrastajat ry (SIHry), Ilma-aseharrastajien edunvalvoja!
http://www.sihry.fi
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
per
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Tam 2009
Viestejä: 189
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 09.01.2010 18:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Korjataan sen verran, että tarkoitin vakio Sumatraa.
Kyllä Mikanin n. 40mm kasoilla voi jo hymyssä suin kisailla, mutta sitä ei ilmeisesti voi vakio Sumatrasta odottaa Laughing .
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mikan
Ase-alan edunvalvoja


Liittynyt: 23 Maa 2007
Viestejä: 1750
Paikkakunta: Kymenlaakso

LähetäLähetetty: 09.01.2010 18:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

per kirjoitti:
Korjataan sen verran, että tarkoitin vakio Sumatraa.
Kyllä Mikanin n. 40mm kasoilla voi jo hymyssä suin kisailla, mutta sitä ei ilmeisesti voi vakio Sumatrasta odottaa Laughing .


Kyllä vakiolla voi 40cm kasakokoja odottaa.....

HUPS! Siis 400mm kasoja piti sanomani!

40mm/75m onnistuu yhdellä viidestä sadasta tms. vakio-Sumatralla mutta säännönmukaista se ei oman kahden Sumatran kokemukseni mukaan ole!
Eikä kukaan muukaan toisin ole osoittanut!
_________________
Suomen ilma-aseharrastajat ry (SIHry), Ilma-aseharrastajien edunvalvoja!
http://www.sihry.fi
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ulke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2008
Viestejä: 1107
Paikkakunta: Vaasa

LähetäLähetetty: 09.01.2010 18:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niinpä niin eli nyt arvostellaan metsästyskäyttöön tehtyä ilmakkoa kasa ampujan näkökulmasta, kun meilläpäin ei saa ampua kuin tölkkejä niin ollaan tyytyväinen että nykyään vähänlaisesti ampuva osuu suht keskelle tölkkiä vielä 50M matkalta. Tehokas peli menee pilalle kun sitä koitetaan muuttaa sulkapallovauhteihin, Cal.22 en ole törmännyt kelvolliseen luotiin eikä noin pienen valu oikein onnistu, Cal.25 ja paino yli 3 grammaa jo sujuu. Ammutaan vielä pitkästi yli 200Bar paineilla, tästä siis löytyy kokemusta vai verrataanko nyt omia epäonnistuneita kokeiluita pienemmässä kaliiperissa mahdollisesti itse pilatulla aseella.

Mun ei tarvitse todistaa mitään mutta älkää nyt ilman mitään kokemusta huutako kurkku suorana et tiedätte jotain asiasta jota ette ole edes kokeilleet, en todellakaan ole koskaan väittänyt että loistaisin jossan kasakisassa. Kumminkaan näkemättä ja kokeilematta väitätte pazkaksi, se mua ihmetyttää. Enhän mäkään kommentoi kun olette maanneet koko päivän säkkienne päällä ja ampuneet tuelta sattumakasan jolla ylpeilette.

Osuin juoksevaan jänöön haulikolla ja meinaan syödä sen, oliko huonosti ammuttu, enkä tiedä tässätapauksessa tärkeää haulin saapumisnopeutta. Lähtönopeuden kyllä tiedän mut pupukaan ei ole siittä kiinnostunut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kap4
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2006
Viestejä: 2183
Paikkakunta: Akaa ,voi vit..mikä nimi

LähetäLähetetty: 09.01.2010 18:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nuo mikanin tuninki Sumatralla ammutut käynnit on vähintäänkin kelvollisia ja ne ovat TODELLISIA. Täälä muutamat "vouhkot" haukkuvat nuo Baracudat surkeiksi luodeiksi, no haukut tulevat taholta josta ei tule mitään todellista KOSKAAN jos jätetään parinkympin ilmakkosurkeuksien valokuvat pois Very Happy

Eihän se Baracuda mikään JSB (tai tehtaan tuotteet) ole mutta aikalailla hyvä kuitenkin.

.25 Baracudat on myös haukuttu ihan lyttyyn samalta taholta muttaaaa.. mitäs mieltä vaikka "nuuskis" on asiasta???????

MISSÄ JUMALAUTA OVAT NÄMÄ OMATEKEMÄLUODEILLA AMPUJAT JA MUUT YHDENREIJÄN nettiammuskelijat kun kisoja pidetään???

Vastaus: Kyyhöttämässä omineen ja ihmettelemässä todellisia tuloksia Laughing
_________________
Antakaa määkin huudan määkin olen kännissä!


Viimeinen muokkaaja, kap4 pvm 09.01.2010 18:43, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
per
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Tam 2009
Viestejä: 189
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 09.01.2010 18:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ulke kirjoitti:
Enhän mäkään kommentoi kun olette maanneet koko päivän säkkienne päällä ja ampuneet tuelta sattumakasan jolla ylpeilette.


Vai sattuma kasoja Razz Laughing . 5x10laukausta keskiarvo 25,5mm(75m).
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nuuskis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Hei 2009
Viestejä: 642
Paikkakunta: Pohojammaa

LähetäLähetetty: 09.01.2010 18:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

.25 kaliiberissa Baracudaa parempaa luotia ei vielä ole löytynyt kaupan hyllyltä, itse en osaa valaa, eikä kiinnosta ruveta moisen kanssa puljaamaankaan, kun kaupastakin saa.. Vielä kun palkkaisivat laadunvalvojat h&n:lle JSB:ltä niin avot, voisi jo ampua suoraan purkista..

Mutta jos jollakin on jotain kotipolttoista über-kuulaa kaliiberissa .25 niin olen kiinnostunut ostamaan ja kokeilemaan. Jos sellaisella hakkaa Baracudan tulokset niin sitten minäkin lupaan paneutua asiaan ja alkaa harjoittelemaan sitä valamisen jaloa taitoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ulke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2008
Viestejä: 1107
Paikkakunta: Vaasa

LähetäLähetetty: 09.01.2010 18:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt Kappi olet asian ytimessä, olen haukkunut .25 Baracudat ja pienemmistä jotka lentävät alle äänen nopeuden en ole puhunut mitään, nehän voi olla vaikka tarkkojakin niillä nopeuksilla. Puhun vain Somatra 6.4mm pelistä josta on hivenen avattu kanavia ja pari prikkää lisätty kälkän ja jousen väliin että jaksaa avata venttiilin hieman kovemmilla paineilla, ammun max kaksi lipasta ja täytän. Saan siittä niin suuren ilon ettei mun tarvi tuntikausia ampuilla, muutaman kerran hyvin korvaa kokopäivän tuherruksen.

Per, ammuitko nuo 6.4mm pelillä, jos ammuit pienemmällä niin me ei puhuta edes samasta asiasta. Mähän en kommeitoi semmoista kaliiperiä jota en itse ammu, kommentoitko sinä.

Edit1: No ei millään viitsi ruveta valamaan luoteja muille, itselle on pakko valaa kun kaupasta ei hyvää saa. Viitisen kiloa on tossa odottamassa kalibraattorin käsittelyä ja sitten kevyt vahaus, riittää mulla koko kesän.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nuuskis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Hei 2009
Viestejä: 642
Paikkakunta: Pohojammaa

LähetäLähetetty: 09.01.2010 18:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä kai sellaisesta kasasta 50-100 luotia joutaa myydä? Voin antaa vaihdossa vaikka lyijytkin niihin. Mielenkiinnosta kokeilisin miten mopotepohoilla toimivat.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
per
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Tam 2009
Viestejä: 189
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 09.01.2010 19:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ulke kirjoitti:
Kappi se jaksaa, nythän kumminkin arvostelit Cal.22 jota minäkään en pidä kummosenakaan ja vielä ammuttu kaupasta ostetuilla täysin sopimattomilla luodeilla. Kun kaksi asiaa on pielessä niin ei voi edes odottaa onnistuvansa, kaliiperi ja luoti kelvoton tehoihin nähden.


Itse ammuin 5,51mm:ellä, enkä mielestäni kommentoinut muita kokoja.
Yllä olevasta kirjoituksesta toki voisi kuvitella sinun kommentoineen .22 Cal Baracudia täysin sopimattomiksi....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JuhaH
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Huh 2007
Viestejä: 3645
Paikkakunta: Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 09.01.2010 19:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ulke kirjoitti:
Nyt Kappi olet asian ytimessä, olen haukkunut .25 Baracudat ja pienemmistä jotka lentävät alle äänen nopeuden en ole puhunut mitään, nehän voi olla vaikka tarkkojakin niillä nopeuksilla. Puhun vain Somatra 6.4mm pelistä josta on hivenen avattu kanavia ja pari prikkää lisätty kälkän ja jousen väliin että jaksaa avata venttiilin hieman kovemmilla paineilla, ammun max kaksi lipasta ja täytän. Saan siittä niin suuren ilon ettei mun tarvi tuntikausia ampuilla, muutaman kerran hyvin korvaa kokopäivän tuherruksen.

Per, ammuitko nuo 6.4mm pelillä, jos ammuit pienemmällä niin me ei puhuta edes samasta asiasta. Mähän en kommeitoi semmoista kaliiperiä jota en itse ammu, kommentoitko sinä.

Edit1: No ei millään viitsi ruveta valamaan luoteja muille, itselle on pakko valaa kun kaupasta ei hyvää saa. Viitisen kiloa on tossa odottamassa kalibraattorin käsittelyä ja sitten kevyt vahaus, riittää mulla koko kesän.


Vaihtokauppa Ulke. Saat kaksi harkkoa (n. 2,5kg) puhdistettua renkkua sadasta valuluodista.
_________________
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota tietämättömyys ja raaka voima eivät ratkaise!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ulke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2008
Viestejä: 1107
Paikkakunta: Vaasa

LähetäLähetetty: 09.01.2010 19:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei ole meiltä lyijy loppumassa, sadassa luodissa on jo muita arvometalleja (tina, antimon, yms.) paljon enemmän arvosta kuin romulyijyssä. On viisi henkilöä jotka saavat noita luoteja, pari on foorumilaisia. Niitä nyt ei vaan kaikille anneta, päätös on yhteinen. Omat valupihtini olen saanut juuri sillä ettein luotaja kaikille anneta, meillä on oma pieni kerho ja näin tulee olemaan hamaan loppuun asti. Pientä harkintaa asiaan tulee jos Turust ja Eklu nimimerkit palautetaan toimintaan, ennen sitä ei asiasta keskustella.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Ilmakiväärit Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 47, 48, 49, 50, 51  Seuraava
Sivu 48 Yht. 51

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com