OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

KATSO TÄÄLTÄ MITÄ PATRUUNAA HIRVESTÄJÄ KÄYTTÄÄ
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Torikahvila, äänestykset jne.
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  

Käyttämäni tehdasladattu hirvipatruuna
LAPUA Naturalis
15%
 15%  [ 36 ]
LAPUA Mega
14%
 14%  [ 35 ]
NORMA SP Swift A-Frame
2%
 2%  [ 7 ]
NORMA Oryx
25%
 25%  [ 60 ]
NORMA Alaska
0%
 0%  [ 2 ]
SAKO Superhammerhead
10%
 10%  [ 26 ]
Sako Hammerhead
14%
 14%  [ 35 ]
SAKO Powerhead
6%
 6%  [ 16 ]
SAKO Arrowhead
1%
 1%  [ 4 ]
Joku muu, mikä?
7%
 7%  [ 18 ]
Ääniä yhteensä : 239

Kirjoittaja Viesti
Kettu
***


Liittynyt: 13 Huh 2004
Viestejä: 6328
Paikkakunta: Avohakkuu

LähetäLähetetty: 14.05.2006 20:12    Viestin aihe: KATSO TÄÄLTÄ MITÄ PATRUUNAA HIRVESTÄJÄ KÄYTTÄÄ Vastaa lainaamalla viestiä

Kaluttu aihe ja tyhmähkö äänestys. Nopealla otannalla laitoin netistä ja nimivirheellisyyksiäkin lienee + ei ole kovin looginenkaan mahdollisesti tuo lista. Lisäksi äänestysvaihtoehdot ovat rajatut, joten jouduin pudottamaan monta pois (federal, rws, remington, winchester, sellier bellot jne.). Uskoisin kuitenkin, että tietyt merkit nousevat listalla nopeasti eroon Cool Näistähän on väännetty, mutta sarjassamme "kiva tietää, koska on kesä-äänestysten paikka" Very Happy Eri luodin painojakaan en voinut laittaa, olisi tullut liian pitkä listaus.

Viimeinen muokkaaja, Kettu pvm 26.06.2006 10:45, muokattu 5 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Yahoo Messenger
Kettu
***


Liittynyt: 13 Huh 2004
Viestejä: 6328
Paikkakunta: Avohakkuu

LähetäLähetetty: 14.05.2006 23:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tasaista näkyy olevan. Tiukka kisa taitaa tulla Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Yahoo Messenger
veikka
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 882
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: 15.05.2006 08:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lapua mega, käyttäisin kyllä ehkä mieluummin sakon powerheadia, mutta paikallinen kauppias ei niitä myy, ja tilaamaankaan ei heepo rupea. Toinen olisi lapuan naturalis, mutta hinta vähän rajoittaa...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kaipainen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Huh 2006
Viestejä: 118
Paikkakunta: -------

LähetäLähetetty: 15.05.2006 09:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mikä tossa lapuan megassa oikeen viehättää?? Confused

Mitä itse olen kokeillut ja kuullut niin ei se ainakaan aivan huippu ole ominaisuuksiltaan...
_________________
Simply Perfect
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veikka
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 882
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: 15.05.2006 11:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse olen ampunut megalla 2 hirveä, sako superhamerilla yhden ja 2 sellier&bellotin sierran kamekingilla ladatuilla kuulilla. Noista parhaimman näköisen sienen on tehnyt lapuna mega, sierra meni ihan muussiksi vaikka osumassa ei ollut edes isoja luita. Superhammerhead taasen ei vakuuta,mitä olen niitä lahtivajassa nähnyt...

Lapua Megan suurin suosio lienee siinää että on halppiskuuila ja jokaisella myyjällä on noita satavarmasti hyllyllä, sekä onhan valmistaja KOTIMAINEN,muista maistahan tulee pelkkää pashaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kaipainen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Huh 2006
Viestejä: 118
Paikkakunta: -------

LähetäLähetetty: 15.05.2006 14:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

.308 superhammerhead on mielestäni kaikkein pahin lihojenpilaaja kaikista patruuna/kaliberityypeistä... on joskus niin PRKL:en pahaa jälkeä ja vanhat körmyt vaan jauhaa kakkia 9.3:sta ja muista vastaavista
_________________
Simply Perfect
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kettu
***


Liittynyt: 13 Huh 2004
Viestejä: 6328
Paikkakunta: Avohakkuu

LähetäLähetetty: 15.05.2006 17:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Normalla näkyy olevan kannatusta. Yllätti ainakin minut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Yahoo Messenger
veetee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 5938

LähetäLähetetty: 15.05.2006 17:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kettu kirjoitti:
Normalla näkyy olevan kannatusta. Yllätti ainakin minut.


Norma on sellainen perusvarma. Kolmenkymmenen vuoden aikana olen käyttänyt alkuperäistä Hammerheadia, sitten Superia yhden laatikollisen ja nykyisin Oryxia. Oryxiin siirryin lähinnä tutun (luotetun) pyssykauppiaan suosituksesta. Myöhemmin, kun olen seurannut lehtien tekemiä testejä, en ole nähnyt tarpeelliseksi vaihtaa merkkiä. Todettakoon, että nuo kaikki ovat pelanneet ihan hyvin normaalissa hirvenmehtuussa l. raanakoita ei ole (vielä) tullut. Kop, kop.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Merilinnustaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 3408
Paikkakunta: Hanko

LähetäLähetetty: 15.05.2006 18:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oryx on melkein tylsä vaihtoehto.. Vaikka sitä äänestin..

Oryx where traxx begin, Barnes-x/tsx where traxx stop...

Tuollaisen toteamuksen olen joskus lukenut... Päädyin kokeilemaan noita TSX:iä, joita tilasin jenkeistä.. Reseptit vielä puuttuu, kunhan ne setvitään niin ensi syksynä kaadetaan jotakin sitten...
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Kettu
***


Liittynyt: 13 Huh 2004
Viestejä: 6328
Paikkakunta: Avohakkuu

LähetäLähetetty: 15.05.2006 23:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Naturaliksen huono sijoitus yllättää. Onko niin, että sen toimivuus ei sittenkään vakuuta?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Yahoo Messenger
Kettu
***


Liittynyt: 13 Huh 2004
Viestejä: 6328
Paikkakunta: Avohakkuu

LähetäLähetetty: 16.05.2006 10:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tilanne jämähti! Vain 38 metsästysnettiläistä siis yleensä käyttää tehdaspatruunaa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Yahoo Messenger
Powerhead
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Hel 2006
Viestejä: 820

LähetäLähetetty: 16.05.2006 10:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oryx on nuista toimintavarmin heti A-Framen jälkeen ja suosion toinen tekijä on alhainen hinta. Miten ne ruotsalaiset pystyykin tekemään nuin hyvää kuulaa nuin halvalla?
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kettu
***


Liittynyt: 13 Huh 2004
Viestejä: 6328
Paikkakunta: Avohakkuu

LähetäLähetetty: 16.05.2006 11:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Powerhead kirjoitti:
Oryx on nuista toimintavarmin heti A-Framen jälkeen ja suosion toinen tekijä on alhainen hinta. Miten ne ruotsalaiset pystyykin tekemään nuin hyvää kuulaa nuin halvalla?

Mihin perustuu tuo oletus Oryxin toimintavarmuudesta? Testeihin? Vai omiin kokemuksiin? Missä olisi testejä oryxistä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Yahoo Messenger
Vortex
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Hei 2004
Viestejä: 6885
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: 16.05.2006 11:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse olen ampunut noin 20 kpl 18.5 g:n Oryxia märkiin sanomalehtiin 9,3x62:lla. Jokainen on auennut erittäin nätiksi sieneksi. Jäämäpainoa en ole mitannut mutta silmämääräisesti erittäin korkea. Lyijy pysyy vaipassa kiinni erittäin hyvin! Luuosumaa en ole vielä ehtinyt simuloimaan mutta tänään illalla olisi tarkoitus se tehdä Santahaminan maastossa, jos ei vettä tule.

Hirvistä en ole yhdestäkään saanut luotia talteen, koska jokainen on mennyt läpi. Itse olen ampunut kaksi hirveä Oryxillä, 9,3:lla ja muutama muu on ammuttu 30-06:lla. Tällä otoksella pakomatka osuman jälkeen on ollut noin. 10 metriä. Molemmat minun ampumani kaatui niille sijoilleen. Tosin eipä tuo juuri mitään kerro...
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Merilinnustaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 3408
Paikkakunta: Hanko

LähetäLähetetty: 16.05.2006 11:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kettu kirjoitti:

Mihin perustuu tuo oletus Oryxin toimintavarmuudesta? Testeihin? Vai omiin kokemuksiin? Missä olisi testejä oryxistä?


Minulla ainakin omakohtaisiin kokemuksiin.. .308:issa ja 7x57R:ssä toiminut moitteettomasti. Testejä on ollut ainakin ruotsalaisissa alan lehdissä runsaasti.. Ja jopa meidän omalla foorumilla on käteviä linkkejä..

Click


Ainoat huonot kokemukset ovat Sakon Super Hammerheadista. Kerran meni peurassa luoti ihan sirpaleiksi, se kerta riitti minulle.. Osui yhteen kylkiluuhun, lavan takana. Mahat rikki, sirpaleita ympäri ruhoa jne..


Eikö "Kettu" ole koskaan itse oryxiä piipussa pitänyt?
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Torikahvila, äänestykset jne. Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
Sivu 1 Yht. 4

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com