OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Ilta supikytiksellä
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Riistan hoito ja -laskenta
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
KJH
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Syy 2005
Viestejä: 114

LähetäLähetetty: 20.10.2005 10:34    Viestin aihe: Ilta supikytiksellä Vastaa lainaamalla viestiä

Supit käyvät pihassa tekemässä tarpeitaan Shocked . Eilen kokosin itseni ja menin passiin saunan eteiseen illan hämärtyessä. Siinä kasin paikkeilla tuli supi nurmikolle pyörimään ja täräytin kolmenollakasilla. Matkaa semmonen viiskyt metriä. Supi jäi siihen pötkölleen. Kävin tarkistamassa unen tilan. Aika syvässä koomassa se oli Very Happy .

Ei muuta ku takaisin kyttää, koska olin muutama ilta aikaisemmin nähny kaks supia samaan aikaan nurmikolla. Ei tarvinnu ootella ku vajaa kymmenen minuuttia ja eikö tullu toinen kattoo miten kaverille oli käyny Shocked . Laitoin ristikon "lavoille" ja puristin. Siihen keikkas reilun viiden metrin päähän kaveristaan Cool .

Kaverukset potretissa. Kuva on aika työläs laittaa, mutta nyt kun sen on kerran siihen saanut niin voi seuraavat olla paljon helpompia laitella. On aika pirullisen näkösiä kun silmät kiiltää ja irvistävät vielä tuollai.

Ensimmäisenä paikalle saapui tuo pienempi otus ja sitten perässä tuli tuo isompi kölli. Tänään täytyy mennä taas kyttää, jos niitä vielä tulis. Eivät pirulaiset loukkuun meinaa mennä, mutta onneksi ihminen on keksinyt tuon jumalaisen ruutijauhon Wink
_________________
Ei se kyy ole, katohan kun otan sen kiinni... Shocked
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vonkamies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 1471
Paikkakunta: Suomi

LähetäLähetetty: 20.10.2005 16:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onnea hyvistä riistalaukauksista!
_________________
Sako Finnlight aito Suomalainen
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jani s
***


Liittynyt: 04 Kes 2005
Viestejä: 1280
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

LähetäLähetetty: 21.10.2005 08:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noi sitä pitää!!!! Twisted Evil Itse olen huomannut saman asian, eli eivät menneet supit kanu loukkuun.. ainoastaan yhden poikasen sain elokuus. Meinaan perustin ton mun haaskan elokuus aika lähel tota kanuu, siellä ne on ny viimeiset kk pyöriny...ke yönä ammuin ison supin joka tuli haaskalle katsastamaan tilanteen.... eilen illalla sain taas 2 lisää... On se vaan niin pirun hienoo kattella kiikarin läpi niit ....
Ainoo vaan ,et toi kiikarin punapiste ei toimi tovotulla tavalla, eli se valaisee koko linssin... no soitto myyjälle tänään... Mitä patruuna syötit noille.... itse käytin eilen sakon lyijykärkeä.....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
KJH
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Syy 2005
Viestejä: 114

LähetäLähetetty: 21.10.2005 09:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitos Vonkamiehelle!

Paukut tais olla sakon superhammeria. Eilen olin kyttäämässä mutta supit ei ilmaantunut paikalle. Laitoin noi supit ja ruuantähteitä syötiks. Piti lopettaa kyttäys hyvissä ajoin kun tuli vieraita kylään Sad .

Äsken kävin tarkistaa loukut. Yks oli lauennu mutta tyhjä. Kahesta oli yritetty kaivaa syöttejä pois. Loukut on niitä perinteisiä pieniä häkkejä, mitat jotain 40x40x120. Ehkä Question . Naamiointia on ja syöttinä hirven keuhkoo/rasvaa, kalaa, omenia ja erilaisia ruuan tähteitä. Mutta ei ne vaan niin paljoo niistä kiinnostu että menisvät syömään. Isomman loukun rakennus on käyny mielessä. KaNu tai Norjalainen. Täytyy miettiä vielä.

Illalla jätin ne supit siihen nurmikolle pötköttää. Nyt oli isompi läheteny käveleen ja pienemmästä oli syöty kylki auki ja sitäkin oli siirretty viitisentoista metriä Shocked . Mikä lie pirulainen ollu asialla? Oisko toinen supi tai mäyrä.

Täytyy tänään kytätä pitempään jos vaikka pääsis taas yllättää...

On se vaan hieno fiilis kun näkee supin tulevan pusikosta ja sihtailee sitä kiikarilla. Siinä hieman pulssi kohoaa Laughing . Kyttäyskoppina oon käyttäny tynnyrisaunaa Cool .

Minkä painosia supia ootte saanu? Ite oon vasta aloittelija ja nuo oli ensimmäiset supinhenget omalle tunnolle jos autolla saatuja... siis vahingossa auton alle jääneitä ei lasketa. Oon kyllä yrittäny aina autolla väistää tai jarruttaa ku supi on tiellä mutta mutta... Wink
_________________
Ei se kyy ole, katohan kun otan sen kiinni... Shocked
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jani s
***


Liittynyt: 04 Kes 2005
Viestejä: 1280
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

LähetäLähetetty: 21.10.2005 09:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aloittelia myös.... tälle viikolle on tullut 3 supia haaskalta....

Koppi on maasta 2m kopin lattiaan.. sisältä ehkä2*2m tuolina toimii aurinkotuoli, joka ei paras mahdollinen mutta ajaa asiansa. aukko mistä ammun o n. 1m* 30cm joudun pitää ikkunaa koko ajan auki muuten se menis huuruun... Confused no ei ne elukat kuitenkaan mua oo nähny/haistanu. tie sit miten talvel, kylmä voi tulla..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
KJH
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Syy 2005
Viestejä: 114

LähetäLähetetty: 21.10.2005 10:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla on kans ikkuna auki koko ajan ja ei supit sitä pelänny. Nyt on parina iltana ollu vielä hyvä sivutuuli. Meikäläisen "kyttäyskopissa" ei paleltumia ehkä synny. Laittaa vaan uuniin tulet ja heittelee löylyä. Voi vaikka munasillaan kytätä jos tykkää Laughing ...
_________________
Ei se kyy ole, katohan kun otan sen kiinni... Shocked
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tärppi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Mar 2004
Viestejä: 1699
Paikkakunta: Pallas

LähetäLähetetty: 21.10.2005 21:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ihqui supei teil Very Happy Shocked Surprised
mä haluun kans saada supei kellistettyy Smile
pitäis varm perustaa haaska,muttei oo oikee mahqui ku naapurintäti ei anna...

Eikun ihan aikuisten oikeesti:
Mulla kanssa tuntuisi supeja olevan yöllä pihassa, kun roskikset revitään auki ja hiekalla on pirusti jälkiä.
Naapurikin saanut jo emänn... eikun supeja loukulla 5 kpl nyt syksyllä.
Jos laitan haaskan tuohon omalle tontille ja kyttäilen vintin ikkunasta, eihän tuohon lupia tarvita.

Näin meillä maalla menetellään, jos naapurit ovat ulkomailla Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
jani s
***


Liittynyt: 04 Kes 2005
Viestejä: 1280
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

LähetäLähetetty: 22.10.2005 11:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kyl omal tontil saat tehä mitä lystäät. Ainoo on vaan toi naapurisovun säilyttäminen.. Oma haaskanikin sijatsee suht lähellä asutusta, kuitenkin siten ,ettei asuntoihin päin ammuta! Pelto on kesantona erääl viljeliäl ei se hyhtään tykänny pahaa ku soitin ja kerroin täst mun ideast... En tie sit miten muual suomes noi maanomistajat suhtautuu.. mut tääl ne on reilui meit kohtaan... Rohkeest vaan kysymään Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
santeri
***


Liittynyt: 31 Maa 2004
Viestejä: 396
Paikkakunta: Satakunta

LähetäLähetetty: 23.10.2005 19:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tänä iltana, vaakaa ei ole, mutta ei nää pieniä olleet:


Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16681
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 23.10.2005 20:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hyvä santeri. aika aikaisin olivat liikkeellä kun nyt jo kuva täällä. kävin just katsomassa haaskalla sitten torstain ja ketun jälkiä lumen rippeissä näkyi ainakin. huomenna tapahtuu...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
santeri
***


Liittynyt: 31 Maa 2004
Viestejä: 396
Paikkakunta: Satakunta

LähetäLähetetty: 23.10.2005 20:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo, vähän ennen seitsemää tuli eka, ja kolmen porukka kymmentä yli.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jani s
***


Liittynyt: 04 Kes 2005
Viestejä: 1280
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

LähetäLähetetty: 24.10.2005 20:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vaikuttavaa!!! Very Happy hyvä santeri... lyijyä turkkiin vaan..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Pohjolanmies
***


Liittynyt: 02 Tam 2005
Viestejä: 1104
Paikkakunta: Keski-Suomi

LähetäLähetetty: 26.10.2005 15:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hieno saalis, varmasti myös hyötyriistan mielestä! Onnittelut Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Recce
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 526

LähetäLähetetty: 26.10.2005 17:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

KJH kirjoitti:
Isomman loukun rakennus on käyny mielessä. KaNu tai Norjalainen. Täytyy miettiä vielä.


Jos ajattelit pyytää pääasiassa supeja niin suosittelen ehdottomasti KaNua. Pyyntiteho on sama kuin norjalaisella, ellei jopa parempi, mutta huomattavasti helpompi tehdä. Väsäsin kesällä norjalaisen ja aikaa kului melko lailla enemmän kuin kuvittelin. Tosin pyrin tekemään loukun kaikkien taiteen sääntöjen mukaan vimosen päälle. Mutta ei norjalainen missään tapauksessa mikään yhdessä illassa tehtävä ole.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
KJH
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Syy 2005
Viestejä: 114

LähetäLähetetty: 28.10.2005 13:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitos Recce vinkistä. Kanun puolelle taitaa kallistua... Täytyy pyytää hitsivehkeet ja hieman taitookin omistavaa kaveria hitsaamaan kehikko. Ite jos hitsais niin vois tulla todella hyvä "loukku" Shocked . Laukaisun meinasin rakentaa samanlailla ku siinä metästäjässä oli.

Ootteko seuraillu supien lumijälkiä? Pihaan oli taas ilmestyny supin jäljet ja loukkua ne on katellu parin metrin päästä. Tulee oikein polku siihen loukun luo. Jäljitystä vois yrittää ku kerkee...
_________________
Ei se kyy ole, katohan kun otan sen kiinni... Shocked
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Riistan hoito ja -laskenta Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com