Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
musuli Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.09.2005 21:06 Viestin aihe: Liekkikilpiluodin ampuminen ilman kilpeä? |
|
|
Mites sujuu liekkikilville tarkoitetun lyijyluodin ampuminen ilman kilpeä? Näissähän on perässänsä kavennus, johon liekkikilpi painetaan - eli ilman kilpeä on perä huomattavan viistetty. Seuraako näiden ampumisesta ilman kilpeä jotain erityisiä ongelmia? Ylenmääräistä lyijytystä? epätarkkuutta?
Myykö joku muuten näitä kilpiä erityisen halvalla - ovat ainakin Midwayn hinnastossa turhan kalliita "halpa-ammuntaan". Kalibrointiprässikin noiden asenteluun kaiketi vaaditaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
t3tactical Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.09.2005 21:37 Viestin aihe: |
|
|
Ei ongelmia ainakaan supulatauksissa.Katso topicit ',310 muotti ' ja 'vaimenninlataukset'. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
late2 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.09.2005 20:27 Viestin aihe: |
|
|
En tunne teoriaa, mutta vähän käytännön havaintoja. Itse ammuskelen .44 magilla Leen kuusikkomuotin sylkemää n. 250 grainista tulikilvellistä luotia useimmiten ilman tulikilpeä. Seos on renkkua ja ampumaratajätettä, joskus linoakin seassa. Vahaan luodit Leen nestevahalla ja kalibroin Leen läpipainettavassa kalibrointiholkissa kun tuo on nopeampaa kuin prässin käyttäminen.
Nopeutta on peruslatauksessa n. 400 m/s. Piippuun jää enemmän harmaata väriä kuin tulikilpeä käyttäessä tai esim. Intercastin luodeilla, mutta aika hillitysti kuitenkin, eikä lyijyä ala kertymään. Tarkkuus on riittävä käsivaralta ammuntaan, eikä mun pössykkäkään mikään varsinainen tarkuusase ole. Eli riittää paukutteluun mutta ehkä siluettiammuntaan yms. tarkkuushommiin pitäisi käyttää jotain muuta.
Itse olen tulikilpeni toistaiseksi ostanut Midsouth shooters supplystä, Ameriikasta. Ovat siellä halpoja, ja aika kevyitä, eli rahti ei paisu kohtuuttomaksi. Vientisäännökset muuttuvat koko ajan, ja voi olla että tulikilvetkin tarvitsevat nykyään vientiluvan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|