OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Tämän päivän avolavat!
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Patruuna
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Mar 2022
Viestejä: 2357
Paikkakunta: Koillismaa

LähetäLähetetty: 26.04.2024 06:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

https://www.blocket.se/annons/varmland/toyota_hilux_dubbelhytt_3_0_d_4d_4x4_navi_drag_b_kam_m_varme/1001244896


https://www.blocket.se/annons/jamtland/toyota_hilux_2_5_4x4_144hk_dvarm_mok_diff_kapa_sov_ny_kamrem/1001286874


https://www.blocket.se/annons/norrbotten/toyota_hilux_dubbelhytt_2_4_awd_euro_6/1001287918
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5163
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 26.04.2024 08:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Suomesta ostettaessa Hiluxin ja D-maxin ero on kyllä melkoisen selkeä spekseissä. 25k€ saa joko 200k ajetun 2014 vuosimallisen Hiluxin, tai sitten 80k ajetun 2016 vuosimallisen D-maxin. Etenemiskyky ja tunneperäiset asiat sitene lienevät ne seikat jotka ratkaisun tekevän.


Mut elä prkl edes ajattele klonksvagenia. Olen katsonut kymmeniä juutube-videoita aiheesta Transporter vs Vito, ja tullut siihen tulokseen, että niin hieno auto kuin klonkvagen onkaan ajaa, on se ehdottomasti kallein ylläpitää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
masoni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2014
Viestejä: 415
Paikkakunta: siilinjärvi

LähetäLähetetty: 26.04.2024 08:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulle on tullut käsitys että Isuzuista on porsinut koneita?
Miten läheistä sukua Mitsubishi L200 lie moottoriltaan ja alustaltaan pajerolle?
Pajero on ollu eräautona 7 vuotta,ostaessa 350000km ajettu. Nyt liki 500000.Sen luotettavuus on lyönyt ällikällä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5163
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 26.04.2024 08:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

https://koneporssi.com/autot/lahes-800-000-hyvin-sujunutta-kilometria-isuzu-d-maxilla/

Huomion arvoiseksi Isuzun tekee se, että syyskuun alussa, lähes päivälleen kuusi ja puolivuotiaana auton mittariin on kertynyt kilometrejä melko tarkkaan 790 000! Ne kaikki ovat Niemistön itsensä ajamia. Keskimääräiseksi vuosisuoritteeksi muotoutuu reilu 121 000 km. Kunnioitettavia lukemia.

”Kahdenkymmenen tuhannen välein on käyty huollossa, ja sama asentaja on huoltanut aina. Nyt piti sitten ottaa yhteyttä maahantuojaan, kun huoltokirja tuli täyteen”, Niemistö naurahtaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10106
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 26.04.2024 08:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

masoni kirjoitti:
Mulle on tullut käsitys että Isuzuista on porsinut koneita?
Miten läheistä sukua Mitsubishi L200 lie moottoriltaan ja alustaltaan pajerolle?
Pajero on ollu eräautona 7 vuotta,ostaessa 350000km ajettu. Nyt liki 500000.Sen luotettavuus on lyönyt ällikällä.


Ei mitään sukua. Isuzu on itsenäinen moottorivalmistaja. D-maxeissahan on ollut vissiin alkuun 2,5 litranen, joku välikoko ja nykyinen 1,9 dieseli.
Ei ajo-ominaisuuksiltaan häpeä ainakaan 2,4 litraiselle Hiluxille.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16691
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 26.04.2024 09:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tumpeelo kirjoitti:
Suomesta ostettaessa Hiluxin ja D-maxin ero on kyllä melkoisen selkeä spekseissä. 25k€ saa joko 200k ajetun 2014 vuosimallisen Hiluxin, tai sitten 80k ajetun 2016 vuosimallisen D-maxin. Etenemiskyky ja tunneperäiset asiat sitene lienevät ne seikat jotka ratkaisun tekevän.


Mut elä prkl edes ajattele klonksvagenia. Olen katsonut kymmeniä juutube-videoita aiheesta Transporter vs Vito, ja tullut siihen tulokseen, että niin hieno auto kuin klonkvagen onkaan ajaa, on se ehdottomasti kallein ylläpitää.



Se on juurikin näin.

Kumminkin kaikki paikat ja muovi/kumimateriaalit vanhenee ja kuluu käytössä, ei tuo parin vuoden ikäero vielä mutta kun se kasvaa 8-10v niin alkaa tuntua.

Isuzua kohtaan kiinnostus kyllä kasvaa, pitää koeajolla käydä.
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5163
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 26.04.2024 10:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kannattaa sitten ennen valintaa tehdä myös pistokoe Motonetin varaosavalikoimaan.

Esim. Hyundai Terracaniin oli joskus sitä harkitessani niin huono valikoima, että jo sen takia jätin ko. auton väliin. Isuzua on toki tuotu maahan paljon enemmän, joten luulisi saatavuuttakin osille olevan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2993

LähetäLähetetty: 26.04.2024 11:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
Aika hupaisaa että joku edes olettaa työkalun olevan ajo-ominaisuuksiltaan kuin henkilöauto, itse kyllä pidän vanhempien Hiluxien ja Hiacen karheudesta, jotenkin kotoisampaa ajella vehkeillä joita ei tarvitse pitää kuin kipeää värkkiä.
Uudemmat Hiluxit ovat enemmän näyttö kuin käyttömielessä muotoiltuja, isoja losoja ja täynnä tarpeetonta elektroniikkaa ja, uskomatonta kyllä, jopa kosketusnäyttöjä.

Ei mukavia vehkeitä tarvitse pitää kuin kipeää värkkiä. Minun korvaan kuulostaa puheelta ettei vaan tiedetä paremmasta. Ammattisarjan moottorisahat on mukavampia käyttöergonomialtaan mitä pilipalit ja kestää käsittelyä, jopa kovempaa käsittelyä. Huippu akkutyökalut kuten milkkarit jne kestää käsittelyä ja ovat silti mukavia käyttää. 10 vuotta olen ajanut raskasta kalustoa työkseni ja väitän että ne on automaailman oikeita työkaluja eikä tarvitse käsitellä kuin kipeää värkkiä. Huono kuskin ergonomia on vain ja ainoastaan huonoa suunnittelua ja huonoa toteutusta. Ajomukavuuskin olisi pitkälti ratkaistavissa jos siihen vain haluttaisi panostaa. Tuo uusin hilux oli minusta jo ihan kelvollinen esitys ja sellaista saatan itsellekin joskus harkita kunhan hinnat tulee alas riittävästi tai varallisuus kasvaa. Köyhän pitää uskotella itselleen monen näköistä hullua mielipahan välttämiseksi, mutta minä en kyllä saa enää itselle perusteltua että "työkalu" tai "luja kampe" pitäisi olla suomeksi sanottuna pa**a auto ajaa tai muuten olisi jotenkin pilipali kampe. Valitettavasti on tullut ajettua sen verran hyvillä vehkeillä, että tietää niitäkin olevan. Itse tein tietoisen valinnan kestävyyden kustannuksella. Valitsin ennemmin ajomukavuuden ja suorituskyvyn. Tahtoo olla että jos nuo kaikki kolme haluaa samaan vehkeeseen, niin siitä pitää olla valmis maksamaan heti reilusti enemmän mihin tällä hetkellä laskin varat riittäväksi. Muut saa tehdä omat valinnat vapaasti eri pohjalta. Minä vaan laskin, että jahtireissut on +100km suunta, työmatka 30km suunta ja kauppaanki reipas kymppi. En jaksa kolistaa millään traktorilla noita matkoja, kun vaihtoehtojakin on. Moni päästää avolavoilla vuodessa julmia kilometrejä, joten veikkaisin että ehkä joku muukin arvostaa myös ajomukavuutta.

Se koko on myös sellainen, että isona ukkona sitä arvostaa. Jos olisin 1,5m sulka päässä ja muotoilulta enempi tuulen rais***ma vinkuheinä, eikä niinkään karhua muistuttavaa muotoilua, niin varmaan niistä pienemmistä löytäisi myös hyviä puolia. Omaan kokoon on huono vaikuttaa, joten sekin kannattaa huomioida valintaa tehdessä. Autoja on onneksi eri kokoisia, kuten on kenkiä ja vaatteitakin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Maisteri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Hel 2005
Viestejä: 2187

LähetäLähetetty: 26.04.2024 12:58    Viestin aihe: Re: Tämän päivän avolavat! Vastaa lainaamalla viestiä

25lla ei ihan tuoretta saa. Niin ehkä tähyäisin D-maxia.
Hiluxia ehkä mutta sitten tulee ikää ja kilometrejä.

Amarok on hyvä ajaa, eniten henkilöauto noista mutta pajotusta taitaa piisata, eikä ole halpaa.

Yksi se ensimmäinen ja kuuluisa todellakin viimeinen mitzu on ollut. En ehkä tuossa hinta/ikäluokassa katselisi niitä. Uutena varmaan sen 5v menee sekin.

Manuaalia en ottaisi, automaatilla on paljon helpompi ajaa tarkassa paikassa hiljaa kun nopeahkolla 1s vaihteella. Ja muutenkin..

valmet 412s kirjoitti:
Alkaa tuo nissani d22 olemaan 22 vuotta vanha ja 400k kohta mittarissa eli uutta pirssiä pitäisi alkaa henkisesti alkaa katsomaan.

Mitäpä raati lähtee tarjoamaan seuraavin reunaehdoin:

-hinta max 25000
-km max 150000
-vuosimalli ennen adblueta
-4-ovinen/kaappariovi mieluusti
-manuaali
-ei navara/amarok/jenkki/mersu


Isuzu, toyota, mitsu???
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5163
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 26.04.2024 13:05    Viestin aihe: Re: Tämän päivän avolavat! Vastaa lainaamalla viestiä

Maisteri kirjoitti:

Manuaalia en ottaisi, automaatilla on paljon helpompi ajaa tarkassa paikassa hiljaa kun nopeahkolla 1s vaihteella. Ja muutenkin..


Joo, ei hammasrattaiden järjestely käsikahvalla tuo mitään lisäiloa nykypäivänä autoiluun. Ehkä aiemmin kun automaatit olivat mitä olivat, manuaalit olivat miellyttävämpiä käyttää, mutta nykyautomaatti huononakin versiona on aina mukavampi kuin manuaali..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34959

LähetäLähetetty: 26.04.2024 14:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Valto. kirjoitti:
heiluri kirjoitti:
Aika hupaisaa että joku edes olettaa työkalun olevan ajo-ominaisuuksiltaan kuin henkilöauto, itse kyllä pidän vanhempien Hiluxien ja Hiacen karheudesta, jotenkin kotoisampaa ajella vehkeillä joita ei tarvitse pitää kuin kipeää värkkiä.
Uudemmat Hiluxit ovat enemmän näyttö kuin käyttömielessä muotoiltuja, isoja losoja ja täynnä tarpeetonta elektroniikkaa ja, uskomatonta kyllä, jopa kosketusnäyttöjä.

Ei mukavia vehkeitä tarvitse pitää kuin kipeää värkkiä. Minun korvaan kuulostaa puheelta ettei vaan tiedetä paremmasta. Ammattisarjan moottorisahat on mukavampia käyttöergonomialtaan mitä pilipalit ja kestää käsittelyä, jopa kovempaa käsittelyä. Huippu akkutyökalut kuten milkkarit jne kestää käsittelyä ja ovat silti mukavia käyttää. 10 vuotta olen ajanut raskasta kalustoa työkseni ja väitän että ne on automaailman oikeita työkaluja eikä tarvitse käsitellä kuin kipeää värkkiä. Huono kuskin ergonomia on vain ja ainoastaan huonoa suunnittelua ja huonoa toteutusta. Ajomukavuuskin olisi pitkälti ratkaistavissa jos siihen vain haluttaisi panostaa. Tuo uusin hilux oli minusta jo ihan kelvollinen esitys ja sellaista saatan itsellekin joskus harkita kunhan hinnat tulee alas riittävästi tai varallisuus kasvaa. Köyhän pitää uskotella itselleen monen näköistä hullua mielipahan välttämiseksi, mutta minä en kyllä saa enää itselle perusteltua että "työkalu" tai "luja kampe" pitäisi olla suomeksi sanottuna pa**a auto ajaa tai muuten olisi jotenkin pilipali kampe. Valitettavasti on tullut ajettua sen verran hyvillä vehkeillä, että tietää niitäkin olevan. Itse tein tietoisen valinnan kestävyyden kustannuksella. Valitsin ennemmin ajomukavuuden ja suorituskyvyn. Tahtoo olla että jos nuo kaikki kolme haluaa samaan vehkeeseen, niin siitä pitää olla valmis maksamaan heti reilusti enemmän mihin tällä hetkellä laskin varat riittäväksi. Muut saa tehdä omat valinnat vapaasti eri pohjalta. Minä vaan laskin, että jahtireissut on +100km suunta, työmatka 30km suunta ja kauppaanki reipas kymppi. En jaksa kolistaa millään traktorilla noita matkoja, kun vaihtoehtojakin on. Moni päästää avolavoilla vuodessa julmia kilometrejä, joten veikkaisin että ehkä joku muukin arvostaa myös ajomukavuutta.

Se koko on myös sellainen, että isona ukkona sitä arvostaa. Jos olisin 1,5m sulka päässä ja muotoilulta enempi tuulen rais***ma vinkuheinä, eikä niinkään karhua muistuttavaa muotoilua, niin varmaan niistä pienemmistä löytäisi myös hyviä puolia. Omaan kokoon on huono vaikuttaa, joten sekin kannattaa huomioida valintaa tehdessä. Autoja on onneksi eri kokoisia, kuten on kenkiä ja vaatteitakin.


Kyllähän noilla paremmillakin vehkeillä on tullut ajettua mutta siitä huolimatta vierastan näitä uusia liian monimutkaisella elektroniikalla ja kaikenlaisella turhalla koristeltuja vehkeitä, vanhempi perus Hilux tai Hiace tuntuu paljon kotoisammalle, sellaisia ronskeja perustyökaluja.
Kaikenlaiset elektroniset vimpaimet ja hipaisunäytöt ovat minusta itsestään prkleestä, ja onhan yksinkertaisempi tekniikka varmempaa ja halvempaa ylläpitää.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Patruuna
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Mar 2022
Viestejä: 2357
Paikkakunta: Koillismaa

LähetäLähetetty: 26.04.2024 15:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Käy kevätpilkillä Lapissa ja hakee tämän.

18000€, ajettu 149000km, 2019vm. Siistikuntoisen näköinen. Jää vielä rahaa parempiin renkaisiin ja vaikka korotus-sarjaan.

https://www.blocket.se/annons/norrbotten/toyota_hilux_dubbelhytt_2_4_awd_euro_6/1001287918
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5163
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 26.04.2024 15:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Patruuna kirjoitti:
Käy kevätpilkillä Lapissa ja hakee tämän.

18000€, ajettu 149000km, 2019vm. Siistikuntoisen näköinen. Jää vielä rahaa parempiin renkaisiin ja vaikka korotus-sarjaan.

https://www.blocket.se/annons/norrbotten/toyota_hilux_dubbelhytt_2_4_awd_euro_6/1001287918


Tuleehan tuohon nyt vielä muutaman tonnin autoverokin päälle?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Patruuna
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Mar 2022
Viestejä: 2357
Paikkakunta: Koillismaa

LähetäLähetetty: 26.04.2024 15:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tumpeelo kirjoitti:
Patruuna kirjoitti:
Käy kevätpilkillä Lapissa ja hakee tämän.

18000€, ajettu 149000km, 2019vm. Siistikuntoisen näköinen. Jää vielä rahaa parempiin renkaisiin ja vaikka korotus-sarjaan.

https://www.blocket.se/annons/norrbotten/toyota_hilux_dubbelhytt_2_4_awd_euro_6/1001287918


Tuleehan tuohon nyt vielä muutaman tonnin autoverokin päälle?


Tulee siihen veroja ja jotain muuta. En tarkkaan tiedä. Kaveri haki hiluxin vasta. Siinäkin iso ero että rekisteröikö 2 vai 5 paikkaiseksi. Jonku tonnin yleensä säästää ja ruotsissa parempi valikoima. Mutta oma vaivansa hakea ja ym paperihommia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Voitt0
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Kes 2013
Viestejä: 1186
Paikkakunta: Keski-Suomi

LähetäLähetetty: 26.04.2024 15:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Patruuna kirjoitti:
Käy kevätpilkillä Lapissa ja hakee tämän.

18000€, ajettu 149000km, 2019vm. Siistikuntoisen näköinen. Jää vielä rahaa parempiin renkaisiin ja vaikka korotus-sarjaan.

https://www.blocket.se/annons/norrbotten/toyota_hilux_dubbelhytt_2_4_awd_euro_6/1001287918


eipä jää kun tullin laskuri näyttää reilua 7600€ autoveroa, mutta aika hyvällä tarkkuudella budjetissa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Sivu 3 Yht. 5

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com