OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Vuokraisitko maata metsästykselle?

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Torikahvila, äänestykset jne.
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  

Vuokraisit maata metsästysharrastuksen käyttöön?
Vuokraisin pelkästään hirvelle.
12%
 12%  [ 3 ]
Vuokraisin pelkästään pienriistalle.
4%
 4%  [ 1 ]
Vuokraisin, jos he ottaisivat minut seuraan ja kunnioitaisivat minua.
54%
 54%  [ 13 ]
Vuokraisin, jos he ottaisivat helsinkiläisen veljentyttäreni seuraan.
12%
 12%  [ 3 ]
Vuokraisin, jos siitä maksettaisiin hyvä hinta.
0%
 0%  [ 0 ]
Vuokraisin, jos he ampuisivat kaikki hirvet taimikostani.
4%
 4%  [ 1 ]
En vuokraisi.
12%
 12%  [ 3 ]
Ääniä yhteensä : 24

Kirjoittaja Viesti
kuhnakakkonen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2024
Viestejä: 140

LähetäLähetetty: 02.03.2024 13:42    Viestin aihe: Vuokraisitko maata metsästykselle? Vastaa lainaamalla viestiä

Jos omistaisit maata, niin vuokraisitko sitä metsästysharrastuksen käyttöön paikalliselle metsästysseuralle ja millä ehdoin?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Heero
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Tou 2021
Viestejä: 2168

LähetäLähetetty: 02.03.2024 19:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen vuokrannut maat jo ennen liittymistäni seuraan. En asettanut ehtoja metsästyksen määrään tai pyytänyt osakseni kunnioitusta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34786

LähetäLähetetty: 02.03.2024 19:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vuokraisin ja ehdoitta, se on täälläpäin tapana.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kuhnakakkonen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2024
Viestejä: 140

LähetäLähetetty: 08.03.2024 09:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Äänet nyt ovat jakautuneet saman linjaisesti kuin itse olen kokenut seurassa olon. Oletusarvona maanvuokraukselle on että pääsee seuraan toimintaan mukaan ja porukka suhtautuu uuteen tulokkaaseen asiallisesti. On nykyajan ilme että vuokraus tapahtuu kaukaakin käsin ja tällainen jäsen kokee jonkinlaista syrjäytymistä. Välttämättä kaikki uudet jäsenet ja maanvuokraajat eivät osaa ajatella että asiat olisivat niin sanotut itsestä kiinni. Tämän takia metsästysseurojen hallintoa pitää uudistaa että ei maan vuokrauksesta tule tilkkutäkkiä.
Äänestyksessä sentään oli yksi joka puolusti pienriistaa. Ilahduttavaa oli myös ettei taloudellista hyötyä vieläkään niin ajatella. Lukioissa ei liene suurien instituutioiden edustajia.
En myöskään ihmetellyt että ääniä oli mennyt ei vuokrauksen sarakkeeseen. Kymmenisen vuotta sitten minulla oli jo irtisanomuskaavake tietokoneelle laadittuna ja oli yhden klikkauksen päässä. Yksi maanomistaja hyvästä syystä oli laittanut hetkeksi maanvuokrauksen katkolle. Olisin itse tullut tähän ryppääseen mukaan. Oli vähän aavistusta että asia menee puihin niin kuin se menikin. Se hyöty oli asiasta että maanomistaja on saanut mailaan ja teillään tehdä rauhassa töitä sekä Minä olen saanut olla seurassa rauhassa. Kauhun tasapaino on hyvä lääke. Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sigamees
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2008
Viestejä: 11045

LähetäLähetetty: 08.03.2024 09:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kuhnakakkonen kirjoitti:
Äänet nyt ovat jakautuneet saman linjaisesti kuin itse olen kokenut seurassa olon. Oletusarvona maanvuokraukselle on että pääsee seuraan toimintaan mukaan ja porukka suhtautuu uuteen tulokkaaseen asiallisesti.

Vai olisiko niin, että sun vaihtoehdoista puuttuu se "vuokraisin ilman muuta" Embarassed Rolling Eyes
_________________
Running target!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kuhnakakkonen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2024
Viestejä: 140

LähetäLähetetty: 08.03.2024 10:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sigamees kirjoitti:
kuhnakakkonen kirjoitti:
Äänet nyt ovat jakautuneet saman linjaisesti kuin itse olen kokenut seurassa olon. Oletusarvona maanvuokraukselle on että pääsee seuraan toimintaan mukaan ja porukka suhtautuu uuteen tulokkaaseen asiallisesti.

Vai olisiko niin, että sun vaihtoehdoista puuttuu se "vuokraisin ilman muuta" Embarassed Rolling Eyes


Olet oikeassa. Tiedän vanhoja miehiä ja maanomistajia jotka on värvätty mukaan maksamaan jäsenmaksu vaikkeivät ole koskaan metsästäneet. Yhteisöllisyyttä kyllä mutta maksavat siitä että vuokraavat maitaan metsästykselle ilmaiseksi. On sanomattakin selvää että nuorisokkupolvi ei tähän Lähde mukaan millään lailla.
Klisee Mitä jäsenmaksu sisältää. Koetaan aivan asialliseksi kysymykseksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nimrod
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2005
Viestejä: 14739

LähetäLähetetty: 08.03.2024 10:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kunnioitus ei ole mikään sellainen, mitä kukaan voi vaatia, koska se pitää ansaita. Seurat eivät juurikaan toimi tunteella näissä hommissa, eli maat vuokrataan ja jäseneksi pääsee, mutta se mitä tapahtuu sitten "kentällä" on ihmisten välisiä asioita.

Vastausvaihtoehdot ovat tyypilliseen kuhna-tyyliin "loaded", eli et voi vastata mitään vastaamatta johonkin toiseen kysymykseen. Tämän takia en ole jättänyt ääntäni. Kysymykset on siis aseteltu väärin.

Vuokrasopimuksen ehdoissa voi vaatia monta eri asiaa, mutta en muista nähneeni niissä mitään kunnioitukseen viittaavaa. Että eiköhän ne seurat joudu toimimaan ihan yhdistyslain puitteissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sigamees
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2008
Viestejä: 11045

LähetäLähetetty: 08.03.2024 11:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nimenomaan, vuokraan ilman mitään kunnioitus -höpinöitä. No, Kuhnan jutut nyt on näitä.....
_________________
Running target!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kuhnakakkonen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2024
Viestejä: 140

LähetäLähetetty: 08.03.2024 12:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tänään on naisten päivä. Juuri Naiset ovat hämmentyneitä metsästysseurasioissa kun heitä käsitellään samalla tavalla kuin muitakin eikä yhtään kunnioiteta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
NV
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Lok 2014
Viestejä: 169

LähetäLähetetty: 08.03.2024 12:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vuokrattu on seuralle jo ajat sitten. Itseasiassa ennenkuin itse sain seuran jäsenyyden.
Ilman ehtoja tai korvausta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Torikahvila, äänestykset jne. Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com