| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
Jartsu Banned
Liittynyt: 08 Maa 2004 Viestejä: 30047 Paikkakunta: keski pohjanmaa
|
Lähetetty: 16.05.2016 03:20 Viestin aihe: |
|
|
Eihän sitä ammuta jollei tunnisteta.
Näin se pitääs mennä, ainakin mun nuoruudessa. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
muu uan Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.05.2016 05:15 Viestin aihe: |
|
|
Minä ostin tälläiset. Lähinnä veneilyyn.
http://www.ed-mark.fi/kiikarit-kaukoputket-kiikarit-braun-kiikari-8x42-p-33317.html
Oli paikallisessa valokuvaus liikkeessä 149 tai 169€ tarjous, mainostetiin erälehden testivoittajaksi joitain vuosia sitten.
Ovat kyllä hintalaatu suhteelta oivat pelit tunnistaa sarvipäät kyllä yhtä hyvin kuin kytis kiväärin docter 8x56 putkellakin. _________________ 🇺🇦Slava Ukraini.🇺🇦 |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
JokuUkko Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.05.2016 05:22 Viestin aihe: |
|
|
Kai se idea olisi just se, että sillä tunnistaisi paremmin, kuin sillä kytiskiikarilla? Ei yhtä hyvin. Ittellä on jotkun "ei merkkiä"-merkkiset 8x50 kiikarit ollu tähän mennessä käytössä ja niilläkin tosiaan näkee lähestulkoon yhtä hyvin ku S&B 8x56 tähtäinkiikarilla. Se toinen silmä vaan aika paljon auttaa heikommassakin lasissa...
Ittellä olis kans katselukiikareiden päivitys edessä tänä vuonna. Budjetiks olen kaavaillu semmosta 400 €. Pitää kattella mitä käytettynä liikkuu... |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 18422 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 16.05.2016 05:23 Viestin aihe: |
|
|
No sinäpä sen sanoit, näkee yhtä hyvin kuin dogterilla.
-kunnon katselukiikareilla näkee paremmin kuin tähtäinkiikarilla, oli sitte ht zeiss tai muu vastaava huippupeli.
-itse tykkään kytishommissa olla niin pitkään kun aseen kiikari sallii, katselukiikarilla näkee senkin pisteen jälkeen. _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
k08888 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.05.2016 05:33 Viestin aihe: |
|
|
| Osta ne steinerit vaan laakista. Et tuu katumaan, hymy on aina huulilla kun niillä maisemaa tiirailee. Hiukan kirpasee kun ne maksaa, mutta ovat sen väärtit. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 16.05.2016 06:17 Viestin aihe: |
|
|
Eiköhän lähestulkoon milla tahansa katselukiikareilla näe paljon paremmin kuin parhaillakaan kiikaritähtäimillä.
En tiedä jostain peuran kyttäyksestä, josko siinä se viimeisinkin katsekukiikareiden valovoima auttaa jotain, mutta haaskahommiin sitä ei tarvita. Omasta mielestäni.
Miulla on nykyään optolyth 9x63:set, aiemmin em. Zeissit, enkä usko yhtään supia jääneen ampumatta/tullut ammutuksi kiikaripäivityksen ansiosta.
Paljon paljon aikaisemmin loppuu 8x56 benderillä edes hahmon löytäminen pellosta, ennenkuin kummallakaan em. Tulee mitään ongelmia. _________________ Savo suureksi. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 16.05.2016 07:29 Viestin aihe: |
|
|
Tupla _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Jartsu Banned
Liittynyt: 08 Maa 2004 Viestejä: 30047 Paikkakunta: keski pohjanmaa
|
Lähetetty: 16.05.2016 08:49 Viestin aihe: |
|
|
| RiUDE kirjoitti: | Eiköhän lähestulkoon milla tahansa katselukiikareilla näe paljon paremmin kuin parhaillakaan kiikaritähtäimillä.
En tiedä jostain peuran kyttäyksestä, josko siinä se viimeisinkin katsekukiikareiden valovoima auttaa jotain, mutta haaskahommiin sitä ei tarvita. Omasta mielestäni.
Miulla on nykyään optolyth 9x63:set, aiemmin em. Zeissit, enkä usko yhtään supia jääneen ampumatta/tullut ammutuksi kiikaripäivityksen ansiosta.
Paljon paljon aikaisemmin loppuu 8x56 benderillä edes hahmon löytäminen pellosta, ennenkuin kummallakaan em. Tulee mitään ongelmia. |
Itse joskus katselin noiden läpi, joissa oli sama suurennos, mut se missä oli silmän puoleinen linssi suurin, ni sillä näki hämärässä parhaiten. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
JokuUkko Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.05.2016 09:33 Viestin aihe: |
|
|
| Itse katselin, että tuohon omaan budjettiin sain Nikon Monarch 10x56. Tuota on kovasti kehuttu maailmalla. Tosin jenkkien kehuissa pitää huomioida se, ettei siellä metsästetä pimeässä niinkuin täällä. Arvelluttaa vaan tuo suurennos. Onko käsitärinä liikaa 10:llä? Ja toisaalta, kun katseluetäisyys on pääosin se 30...50 m (ruokintapaikat) niin onko tuossa näkökenttä liian kapea tilanteen seuraamiseen. Emän ja vasan pitäisi kuitenkin mahtua kuvaan samaan aikaan. Melkeen samaan hintaan saa sit tietty jo halvimmat Steiner rangerit, ne vihreet. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Olbee Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 17.05.2016 01:55 Viestin aihe: |
|
|
Mä odottelen Riihimäen erämessuille asti jos olis jotain Super tarjouksia  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Sigamees Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.05.2016 02:12 Viestin aihe: |
|
|
| Olbee kirjoitti: | Mä odottelen Riihimäen erämessuille asti jos olis jotain Super tarjouksia  |
Sama plaani, swarot satasella ois toiveissa  _________________ Running target! |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
JokuUkko Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.05.2016 03:25 Viestin aihe: |
|
|
Se olis pirun hyvä ratkaisu. Harmi vaan kun ei taida päästä messuille tänäkään vuonna. Olis pitäny hiukan säätää nahkapyssyn tähtäystä. Lapsen laskettu aika osuu just messupäiville. Ja kaks vuotta sitten oli ihan sama juttu...  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
EeeKoo Kanta-asiakas
|
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 17.05.2016 04:56 Viestin aihe: |
|
|
Hehhee pirtlaiffin miehet nyt näkee mitä sattuu...
 _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Olbee Vakituinen kirjoittaja
|
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|