Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Koheltaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 5578
|
Lähetetty: 27.12.2023 19:27 Viestin aihe: |
|
|
Noissa on herkkä vaihteisto joka kyllä kestää mutta saa myös helposti rikki. Vaihteita ei kannata kiskoa rallityyliin, 2 ja 3 vaihteen synkka porsii aika helposti ja kisavehkeissä näitä sai vaihdella aika ajoin, meni niissä välillä muutakin. Myös öljyt kannattaa vaihtaa joka toisessa huollossa että laakerointi pysyy kunnossa, ja mielellään laadukasta öljyä eikä mitään Motoxia. Visco on suljettu paketti ja sen silikoniöljyä ei vaihdeta purkamatta vaihdelaatikkoa, eikä niitä tarvitse vaihtaa normi käytössä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20523 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 24.04.2024 13:20 Viestin aihe: |
|
|
180tkm Vituran mittarissa. Huoltoliike vaihtui, merkkiliikke edelleen ja 380e näköjään nyt, käytännössä pelkkä öljynvaihto.
Mitään ylläreitä ei huollossa löytynyt.
Taitaa muistin mukaan olla isoin remppa vetoakselin vaihto taakse, joka meni vähän omaan piikkiin kun ei reagoinut vetarin rikkoutuneeseen suojakumiin.
Oma oletus olisi, että tämmösellä ajolla semmonen 250tkm pitäis pystyä nykyautolla ajamaan suht ongelmitta, jos on valinnassa painottanut ”luotettavuutta”. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9505
|
Lähetetty: 24.04.2024 16:04 Viestin aihe: |
|
|
Lahtinen kirjoitti: | merkkiliikke edelleen ja 380e näköjään nyt, käytännössä pelkkä öljynvaihto. |
Huoltojen hinnat nousseet, merkillä kuin merkillä, viime aikoina sangen roheasti. _________________ Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
veetee Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Maa 2004 Viestejä: 5990
|
Lähetetty: 24.04.2024 16:33 Viestin aihe: |
|
|
On Lahtinen tainna ollut varsin tyytyväinen Vitaraan?
Mites tuossa tuo neliveto? Voiko pakottaa päälle kuin Datsun-Dacia, vai onko pelkästään automaatilla? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20523 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 24.04.2024 17:45 Viestin aihe: |
|
|
Lumimoodi päälle ja nelivedon voi napista silloin manuaalissa pakottaa LOCK-tilaan. Missään hirviömestoissa en oo ajanut. Ja käytännössähän toi tehdään kai luistavia renkaita jarruttamalla.
Eli voisin kuvitella että haastavassa maastossa kuumiaa vähänki pidemmässä ajossa ihan sikana.
Muistaakseni kerran oon joutunu kaivamaan. Silloin kanto pohjasta kovalla hangella. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koheltaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 5578
|
Lähetetty: 25.04.2024 05:44 Viestin aihe: |
|
|
Youtubeen kun laittaa hakusanaksi Suzuki Virara roller test tai snow niin alkaa löytyä materiaalia nelivedon toiminnasta. Verrokiksi kun laittaa jonkin vag:n tai bmw:n niin huomaa selkeät erot saksalaisten eduksi, oli se sitten henkilöauto tai puistomaasturi.
Mutta, ei Suzukin neliveto huono ole jos vertaa sitä yhden markin trendiin missä laitetaan porakone pyörittämään takarenkaita ja markkinoidaan sitä nelivetona... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20523 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 25.04.2024 07:17 Viestin aihe: |
|
|
Kyllähän Vitarassa on jos jonkinmoista händikäppiä; Väännötön moottori, pienet tavaratilat, sisämelu, levottomuus maantieajossa jne.
Mutta kyllähän liki jokaisen Suomalaisen supervoima on se, että ne omat ratkaisut osataan takakäteen selittää renesanssineroutta hipoviksi spektaakkeleiksi.
Meille Vitura hommattiin uutena 2016. Avensiksen kaveriksi, jonka kanssa oli huomattu ettei oo välttämättä kumminkaan tyhmin vaihtoehto ostaa uutta autoa ja ajaa se ”loppuun”. Toisena vaihtoehtona oli Duster. Tuolloinhan Suzuki taisi haalia markkinaosuutta ja karvalakkimallin Vitara taisi maksaa vähän päälle 20ke ja tohon oli leivottu vielä joku etupaketti kylkeen, olikohan talvirenkaat/koukku/mattosarjaa. Ja karvalakkimalli oli tehty vähiinpäin laitamalla manuaalilaatikko ja vanhan liiton 1.6 litranen perustekniikan vapaastihengittävä kone, muut tingeltangelit oli likimain samat (Tutkat sun muut).
Ite tiesin omasta käyttömallista, että mun maastoajo on sitä, että hirvijahdissa parkkeerataan metsätien sivuun ja urotekona pidetään sitä, että pääsee takaisin tielle omin voimin. Ja toki joku trailerin nosto kerran vuoteen.
Jokainenhan tekee omat ratkaisunsa, mutta itelle autohankinnan halpuutus johti siihen, että siinä kun moottorikelkka laukesi aika pian auton hommaamisen jälkeen, niin marssein suorilta ostamaan mönkijän, kun oli jäänyt pelimerkkejä. Ja kyllähän toi hinta ja edulliset käyttökulut osin heijasteli siihenkin, että jahtimökin hommaaminen oli mahollista.
Eihän tolla koppakuoriaisella vahvoilla ole, jos vetää johonkin ison Volvon keulaan. Toisaalta, Suitsan turva-automatiikka on pelastanut ainakin kerran täysin varmalta pahalta kolarilta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10355 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 25.04.2024 08:52 Viestin aihe: |
|
|
Ite ostin 2016 samanlaisen Vituran, maksoi automaattilaatikolla 26 k€... Ajoin kolme vuotta ja karvan vajaa 200 tkm, sain vaihdossa 13 k€.
Nyt on ajossa Subaru Outback, joka maksoi uutena vuonna 2022 53 k€ eli reilun tuplat verrattuna Suizaan.
Rontti pari vuotta siis rullattu ja tällä hetkellä auto 135 tkm huollossa. Vaihdossa tarjoavat keskimäärin 25 k€.
Siitäpä kalkuloimaan, paljonko ajelu on maksanut kilometrille. Arvonalenema per kilometri on yli kolminkertainen Subarulla.
Bensaa Outti on vienyt vain keskimäärin litran enemmän satasella. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20523 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 25.04.2024 09:08 Viestin aihe: |
|
|
Peto kirjoitti: | Ite ostin 2016 samanlaisen Vituran, maksoi automaattilaatikolla 26 k€... Ajoin kolme vuotta ja karvan vajaa 200 tkm, sain vaihdossa 13 k€.
|
Muistelisin, että suurinpiirtein noilla aikahuudeilla Suzukin hinnat nousivat. Tuo vaikutti tavallaan suoraan käytettyjen Vituroiden hintoihin niin, että vähänajettua ja uudehkoa ei ollut mitään järkeä ostaa, kun pyynnit niistä oli liki samaa mitä olivat maksaneet uutena. Tiedä sitten, että oliko tuokin sitä merkkiliikkeen taktiikkaa, että saatiin ostajia ohjattua uusiin autoihin ja "markkinaosuutta".
Hintakehitys oli siis käytetyllä Vituralla vähän erimoista, mitä nykyään sähköautoilla, ku uudet maksaa kymppitonnia vähemmän, mitä joku on maksanut hetkeä ennen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koheltaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 5578
|
Lähetetty: 25.04.2024 16:08 Viestin aihe: |
|
|
Lahtinen kirjoitti: | Kyllähän Vitarassa on jos jonkinmoista händikäppiä; Väännötön moottori, pienet tavaratilat, sisämelu, levottomuus maantieajossa jne. |
Noista huolimatta se on hyvä auto jonka hinta on kohdallaan uutena ja käytettynä, kestävän maineessakin on. Velipojalla on Swift ja siskon miehellä muistaakseni SX eikä kumpikaan ole autoaan valitellut. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
longi Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Mar 2007 Viestejä: 301 Paikkakunta: NURMIJÄRVI
|
Lähetetty: 01.06.2024 20:08 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä se .308 kulkee sillä korollallaki |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|