Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17170 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 25.04.2024 06:51 Viestin aihe: Tämän päivän avolavat! |
|
|
Alkaa tuo nissani d22 olemaan 22 vuotta vanha ja 400k kohta mittarissa eli uutta pirssiä pitäisi alkaa henkisesti alkaa katsomaan.
Mitäpä raati lähtee tarjoamaan seuraavin reunaehdoin:
-hinta max 25000
-km max 150000
-vuosimalli ennen adblueta
-4-ovinen/kaappariovi mieluusti
-manuaali
-ei navara/amarok/jenkki/mersu
Isuzu, toyota, mitsu??? _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 35504
|
Lähetetty: 25.04.2024 07:18 Viestin aihe: |
|
|
Ihan fiilsipohjalla kun en ole koskan omistanut mutta ajanut ja kuunnellut "hevijuusereiden" puheita, Hilux. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
rausku Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Hel 2018 Viestejä: 476
|
Lähetetty: 25.04.2024 08:02 Viestin aihe: |
|
|
L200 automaatti mitsu ollu viimevuodet ajossa.Tällä kokemuksella varmaan myös seuraava on mitsu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20544 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 25.04.2024 08:07 Viestin aihe: |
|
|
Sivusilmällä seurailin avolavahommaa vuosia sitten. Muistanko oikein, että Isuzua olisi myyty kilpailijoihin verrattuna uutena matalampaan hintaan. Toi nyt ei toki heijastele välttämättä mitenkään sitten enää käytettyjen hinnoissa. Jos vaimo olisi tuolloin antanut ostaa avolavan, niin olisin ostanut Isuzun.
Ei kuulemma ollut ”järkevä valinta perheautoksi”… |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tuhola Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Maa 2004 Viestejä: 21444 Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 25.04.2024 08:20 Viestin aihe: |
|
|
Varmaan laittaisin hiluxin jos olisi pakko lava-auto laittaa. Mutta tuommonen 400 000km on vielä maltillinen. Kannattaa ajaa loppuun vaan. Mullaki hiacessa puoli miljoonaa km.
Itse tekisin kyllä tarkan tarveharkinnan auton suhteen. On se meinaan vaan älytön säästö jos olis auto mikä vie 5l/100km vs hilux joka vie meleki tuplat. Mutta jos tarvitsee niin sitte tarvitsee. Hiacella minäki ajan vaikka syöhän sekin polttoainetta. Talvella ei 10l/100km riitä _________________ Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mattivehvilainen Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Syy 2010 Viestejä: 408
|
Lähetetty: 25.04.2024 08:30 Viestin aihe: |
|
|
Itsellä oli ajossa 11 vuotta vm. 2010 tai 2011 Isuzu ja sama auto jatkaa firmassa vieläkin. Muuten ei isompaa murhetta, mutta laturi oli heikko kohta. Omana aikanani meni ainakin kahdesti ja kerran joku egr-venttiilijohdannainen vika. Tosi kovalla pakkasella (alle -25) oli vähän huono käynnistymään.
Firmalla oli parisen vuotta uudempi Isuzu (tässä aikaikkunassa oli korimalli ulkoisesti muuttunut aika paljon). Tässä oli enempi murhetta, monet tosin taisivat liittyä peräkoukun pistokkeen jälkikytkentöihin. Äkkisestään muistuu, että lisäksi pakoputkistoa piti kertaalleen vaihtaa.
Isuzuissa ei akseleilla ollut lukkoja, eli vaan takaveto ja sitten jäykkä neliveto, jolloin molemmilta akseleilta vetää vähintään yksi rengas.
Mitsun L200 oli kanssa firmalla toisella ukolla ajossa, muistelisin vm. 2008-2009. Tämä oli kai muuten hyvä ja ongelmaton peli, mutta kertaalleen kun jotakin p@skasta polttoainetta tankkasivat, niin oli pitkään ongelmia polttoainejärjestelmän kanssa. Vaan tämäpä on puhtaasti käyttäjälähtöinen vika.
Nykyisin itselläni ajossa 2021 Hilux, tässä kertaalleen joku etututkan sensori meni takuuseen, muuten huoletonta ajoa. Tuon firman uudemman Isuzun tilalla vm. 2022 Fordin Ranger Raptor, tästä meni ekan vuoden aikana ad-bluesysteemit uusiksi (takuu), muuten ei toistaiseksi ongelmia. Hiluxissa ja Raptorissa lukot myös taka-akselilla, en tiedä liekkö vanhemmissa budjettiin menevissä yhtälailla myöskin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17170 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 25.04.2024 08:32 Viestin aihe: |
|
|
tuhola kirjoitti: | Varmaan laittaisin hiluxin jos olisi pakko lava-auto laittaa. Mutta tuommonen 400 000km on vielä maltillinen. Kannattaa ajaa loppuun vaan. Mullaki hiacessa puoli miljoonaa km.
Itse tekisin kyllä tarkan tarveharkinnan auton suhteen. On se meinaan vaan älytön säästö jos olis auto mikä vie 5l/100km vs hilux joka vie meleki tuplat. Mutta jos tarvitsee niin sitte tarvitsee. Hiacella minäki ajan vaikka syöhän sekin polttoainetta. Talvella ei 10l/100km riitä |
Tämäpä se on, kuitenkin vuoden ajomäärä siinä 15tkm, siitä trailerin, peräkärryn, metsätie-ajoa se 10tkm.
Eli hyvin vähän asfalttia ja pitkäämatkaa, lähinnä nurkkapyörimistä 10km työmatkaa läpi vuoden.
Ei oikein pikkuautolla pärjää jos haluaa autolla tehdä mitä autolla pitää tehdä omassa käytössä. _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tumpeelo Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Jou 2014 Viestejä: 6228 Paikkakunta: 06/09
|
Lähetetty: 25.04.2024 09:43 Viestin aihe: |
|
|
Mielenkiinnosta: mikä tekee avolavasta käyttökelpoisemman kuin pakettiauto. Maavara vai lastattavuus?
Tuota Isuzua kävin aikoinaa koeajamassa uutena. Hassun makaava istuma-asento oli, mutta muuten tehokas ja melkosen työkalumainen kapine. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mattivehvilainen Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Syy 2010 Viestejä: 408
|
Lähetetty: 25.04.2024 09:52 Viestin aihe: |
|
|
Tumpeelo kirjoitti: | Mielenkiinnosta: mikä tekee avolavasta käyttökelpoisemman kuin pakettiauto. Maavara vai lastattavuus?
|
Vähän käyttötarpeesta riippuen varmasti lastattavuus tärkeä kriteeri, kun koneurakoitsijat saa polttoainetankin lavalle helpommin.
Itsellä ensisijaisesti paremman nelivedon tarve ja samalla myös reilumpi maavara. Ainakaan omassa kartoituksessa en oikeasti millään lailla esim. Hiluxiin vertautuvaa maastokelpoisuutta löytänyt mistään muusta nykypakettiautosta, kuin Ivecon 4x4 Dailysta (https://www.youtube.com/watch?v=gF88uc5sPpo). Siihen olisi saanut lukot myös molemmille akseleille mutta hinta karkasi sitten pitkäli +100k€ ja olikohan peräti vaan 12kk takuu. Eikä Iveco muutenkaan sähköjen osalta suurinta luottamusta omissa mielikuvissa nauti, niin oikeastaan ainoa mahdollinen valinta ollut sitten avolavat. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17170 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 25.04.2024 11:04 Viestin aihe: |
|
|
Kyllähän se maavara ja lava, vetomassat, nelivetosysteemit.
-lumessa etenemiskyky eriluokkaa. _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10362 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 25.04.2024 11:06 Viestin aihe: |
|
|
Tänä keväänä majavajahdissa uudehkoa TruckMasteria lumesta kaivaneena en pidä nyky Hiluxin etenemiskykyä kyllä kummoisena.
Varmaan paremmin olisi päässyt Outbäkillä. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Nimrod Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Elo 2005 Viestejä: 15063
|
Lähetetty: 25.04.2024 11:25 Viestin aihe: |
|
|
Hilux kannattaa hommata sillä kolmen litran koneella, jos meinaa sellaista. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mattivehvilainen Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Syy 2010 Viestejä: 408
|
Lähetetty: 25.04.2024 12:09 Viestin aihe: |
|
|
Peto kirjoitti: | Tänä keväänä majavajahdissa uudehkoa TruckMasteria lumesta kaivaneena en pidä nyky Hiluxin etenemiskykyä kyllä kummoisena.
Varmaan paremmin olisi päässyt Outbäkillä. |
Lienee renkaista kiinni aika paljolti tai auton painopisteen suhteen tosi epäedullinen tilanne ollut, muuten tohdin epäillä ettei sieltä mikään mukaan neliveto sen häävimmin kiipeä. Ihan tehtaan puolesta on kuitenkin mekaaniset lukot semmoiset, että varmaksi saa vetämään molemmat takapyörät ja toisen etusen. Minä en oikein tiedä mitä esim. vanhempi Hiluxi siinä teknisesti kykenee paremmin tekemään (toki oikeasti vanhemmat on varmaan mutulla heitettynä aika paljon kevyempiä autoja).
Vaan saa tuon jumiin, silläpä itselläkin on vinssi lisäapuna, niin pääosin selviää itsekseen matkaa jatkamaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Marcus82 Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2004 Viestejä: 732
|
Lähetetty: 25.04.2024 13:25 Viestin aihe: |
|
|
Missä vuosimallissa L200 tuli tuo ad-bluesysteemi? _________________ takaa ohi! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Patruuna Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Mar 2022 Viestejä: 3248 Paikkakunta: Koillismaa
|
Lähetetty: 25.04.2024 13:52 Viestin aihe: |
|
|
Kaverilla 2011vm Hilux ja se on suorastaan vaarallinen jos renkaat yhtään huonommat. Olin vasta kyydissä kun tiellä oli muutama sentti loskaa ja ei sillä uskaltanut ajaa kuin aivan matelemalla jos takaveto päällä. Kuulemma niin kevyt perä. Lähti heitteleen suoralla tiellä tosi helposti ja vaarallisesti. Samaa tietä olisin ajanut omalla civicillä satasta ilman mitään huolta Aika helposti oli jäänyt kiinni, mutta varmaan tosiaan ne renkaat vaikuttaa paljon. Onhan tuo vissiin aika painava auto ja hieman etupainoinen. Vaatii varmaan korotusta ja isot renkaat että kulkee kohtuudella. Talvella kunnon nastat. Mutta ei omaa kokemusta niin enpä tuosta tiedä poikkeaako muista vastaavista.
Serkku osti uutena sellaisen isuzu d-max muistaakseni 3l koneella. Ajellut sillä jo useita vuosia. Ilmeisesti pelannut ihan hyvin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|