OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Tuomioja: Aseet eivät kuulu Suomalaiskoteihin (24.7.11)
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 10, 11, 12  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Kaarle Martel
Sisällöntuottaja


Liittynyt: 25 Tou 2009
Viestejä: 3593

LähetäLähetetty: 27.07.2011 12:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ioni kirjoitti:
Asiamme on todellisessa vaarassa jatkuvasti. Suuri osa väestämme ei tee juuri muuta kuin itkee nettipalstoilla sitä ja tätä. Järjestötoimintakin rajoittuu monella pelkkään kitinään ja valitukseen olemassaolevien järjestöjen asioista. Lopettakaa se itkeminen ja tehkää jotakin.

Itse katsoin aiheelliseksi liittyä NRA:han. Tein sen vieläpä mahdollisimman äänekkäästi. Jopa aselupani käsittelevä poliisiviranomainen tietää jäsenyydestäni. Olen saanut asiasta kuulla parikin kertaa mutta ei se ole lupien saamista estänyt. Liittymiseni varsinainen funktio oli provosoida eri sidosryhmieni jäseniä ajattelemaan. Minut tuntevat aseettomat kansalaiset ovat sitä mieltä että minunkaltaiseni aseenomistajat ovat ok. Siksi jäsenyydelläni on muutakin merkitystä kuin vain jäsenmaksu.

Lopettakaa märinä ja tehkää jotakin.



Onnea valitsemallasi polulla!

Itse tein juuri aktiivisen päätöksen olla liittymättä NRA:han ja tein/teen sitä selväksi myös ympäristössäni. Suon kaikille yhdistymisvapauden, mutta aion toimia ympäristössäni esimerkkinä maltillisena ja täyspäisenä aseen omistajana, jonka kanssa voi käydä aitoa vuoropuhelua ja joka ymmärtää myös aseiden aiheuttamaa pelkoa/ennakkoluuloa.

Lopetin siis märinän ja tein jotakin!
_________________
http://www.terveisetravintoketjunhuipulta.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Kaarle Martel
Sisällöntuottaja


Liittynyt: 25 Tou 2009
Viestejä: 3593

LähetäLähetetty: 27.07.2011 12:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Elan kirjoitti:
Jyrkkä D kirjoitti:
..............
Järjestö on oikealla asialla mutta massiivinen johtajisto-ongelma ja muu imago tuntuu kääntävän valtaosan potentiaalisista kannattajista yhdistystä vastaan. Jopa niinkin otollisilla maaperillä, kuin ampuradoilla ja metsästysseuroissa, on NRA:n kannatus oman otannan mukaan olematon. Itse en tunne yhtään jäsentä, vaikka aika paljon ampujia ja metsästäjiä tunnen. Tämä on valitettavaa, koska erilaisella imagolla järjestöllä olisi paljon annettavaa.


Aika naulan kantaan Jyrkkä D:n ajatukset. NRA on lisäksi kasvoton siinä mielessä, että sillä on vain yhdet kasvot ja ne ovat Kurkon. Se, ettei NRA:laisia tapaa, johtuu siitä, että kukaan ei tunnustaudu jäseneksi jostain syystä ja niitä jäseniä on ehkä aika vähän. Ei paljon NRAn lippalakkeja tai T-paitoja ampumaradoilla näe.

Huolestuttavaa lisäksi on, että järjestö on enenevässä määrin alkanut politisoitumaan ja sivuilla otetaan kantaa asioihin, joilla ei ole mitään tekemistä aseitten tai aseharrastajien kanssa. Vastaavaa en ole nähnyt muiden järjestöjen kohdalla.

Järjestö vaatisi melkoisen imago- ja stailauskampanjan, että siitä tulisi kaikkien harrastajien kansallinen järjestö. Kun vierailee USAn NRA sivuilla, niin eroa on kuin yöllä ja päivällä. Ja kaikki ei johdu suinkaan käytettävistä rahamääristä.

Periaatteessa se on tehnyt ihan hyvää työtä enkä usko sen ainakaan haitanneen aseharrastajien asiaa. Ja kysyntää ja tarvetta NRAn kaltaiselle järjestölle on. Kyse on vain siitä, että ellei jotain ratkaisevaa muutosta tapahdu, se säilyy pienenä elitistisenä järjestönä, joka esittelee kömpelöitä pilapiiroksiaan ja kellariakustiikalla höystettyjä videoitaan viime vuosituhannen tyylillä tehdyillä nettisivuillaan.


Täsmälleen näin!
_________________
http://www.terveisetravintoketjunhuipulta.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
ioni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tam 2008
Viestejä: 7663
Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 27.07.2011 12:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaarle Martel kirjoitti:

Onnea valitsemallasi polulla!

Itse tein juuri aktiivisen päätöksen olla liittymättä NRA:han ja tein/teen sitä selväksi myös ympäristössäni. Suon kaikille yhdistymisvapauden, mutta aion toimia ympäristössäni esimerkkinä maltillisena ja täyspäisenä aseen omistajana, jonka kanssa voi käydä aitoa vuoropuhelua ja joka ymmärtää myös aseiden aiheuttamaa pelkoa/ennakkoluuloa.

Lopetin siis märinän ja tein jotakin!

Rivien välejä kun lähtee tästä tulkitsemaan niin käy selväksi mitä teet. Kaivat maata NRA:n alta. Otat oman käsityksesi yhdistyksestä ja vahvistat sitä ympäristössäsi. Lisäksi implikoit kirjoituksessasi että minä ja kenties muut NRA:n jäsenet eivät olisi täyspäisiä.

Kaltaisesi saattavat olla osasyyllisiä siihen että otamme turpiimme aina kun lakeja ja asetuksia muutetaan. Te mieluummin jarrutatte jotakin yrittävien toimintaa kuin tuette sitä, lähdette muuttamaan sitä tai toimitte itse. Toki jokainen meistä voi näyttää ympäristölle minkälainen on suomalainen aseharrastaja. Se on ilman muuta tärkeää, en minä sitä kiellä. Jarrumiehet ovat kuitenkin jarrumiehiä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kaarle Martel
Sisällöntuottaja


Liittynyt: 25 Tou 2009
Viestejä: 3593

LähetäLähetetty: 27.07.2011 12:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ioni kirjoitti:
Kaarle Martel kirjoitti:

Onnea valitsemallasi polulla!

Itse tein juuri aktiivisen päätöksen olla liittymättä NRA:han ja tein/teen sitä selväksi myös ympäristössäni. Suon kaikille yhdistymisvapauden, mutta aion toimia ympäristössäni esimerkkinä maltillisena ja täyspäisenä aseen omistajana, jonka kanssa voi käydä aitoa vuoropuhelua ja joka ymmärtää myös aseiden aiheuttamaa pelkoa/ennakkoluuloa.

Lopetin siis märinän ja tein jotakin!

Rivien välejä kun lähtee tästä tulkitsemaan niin käy selväksi mitä teet. Kaivat maata NRA:n alta. Otat oman käsityksesi yhdistyksestä ja vahvistat sitä ympäristössäsi. Lisäksi implikoit kirjoituksessasi että minä ja kenties muut NRA:n jäsenet eivät olisi täyspäisiä.

Kaltaisesi saattavat olla osasyyllisiä siihen että otamme turpiimme aina kun lakeja ja asetuksia muutetaan. Te mieluummin jarrutatte jotakin yrittävien toimintaa kuin tuette sitä, lähdette muuttamaan sitä tai toimitte itse. Toki jokainen meistä voi näyttää ympäristölle minkälainen on suomalainen aseharrastaja. Se on ilman muuta tärkeää, en minä sitä kiellä. Jarrumiehet ovat kuitenkin jarrumiehiä.



Eli: ”Ellet ole puolellamme, olet meitä vastaan”?

Päinvastoin, en kaiva maata NRA:n alta. En kulje puhumussa NRA:sta yhtään mitään. Toivon, että ihmiset ymmärtävät sanomattakin, ettei tuo pulju edusta meitä kaikkia.

Korjataan anteeksipyynnöin, jos joku käsitti minun epäilevän NRA:n jäsenten täysipäisyyttä! En jarruta toimintaanne, kannatan sitä lämpimästi sikäli kun tarkoitusperämme/ajatuksemme ovat yhtenäiset.
_________________
http://www.terveisetravintoketjunhuipulta.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 27.07.2011 12:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Päinvastoin, en kaiva maata NRA:n alta. En kulje puhumussa NRA:sta yhtään mitään. Toivon, että ihmiset ymmärtävät sanomattakin, ettei tuo pulju edusta meitä kaikkia.


Juurihan tuossa lihavoidussa lauseessa torppaat taas NRA:n. Mitä muuta tällainen lausahdus kuvaa? Tuetko tällä NRA:ta?
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
GraaviSupi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Tam 2011
Viestejä: 823
Paikkakunta: KESKINAPA

LähetäLähetetty: 27.07.2011 12:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikö se nyt ole jo kaikille selvä, että NRA on tabu, josta ei saa kriittisesti puhua.
_________________
KVA ryyppäyksestä ja MVA kulli
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 27.07.2011 12:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei se tabu ole, mutta eihän tuo lause, jonka lihavoin, mitään erityistä kritiikkiä sisällä. En ainakaan itse löydä sitä minkäänlaista asiaa, joko sisältäisi edes epäkohdan.
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ioni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tam 2008
Viestejä: 7663
Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 27.07.2011 12:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ennen liittymistäni luin NRA:n säännöt. Kyllä minä pystyn noihin sitoutumaan.

Kaarle Martel tekee ympäristölleen selväksi että ei todellakaan ole NRA:n jäsen, vaan haluaa toimia täyspäisenä harrastajana.

Minä teen ympäristölleni selväksi että olen NRA:n jäsen. Kun otan yhdistyksen sääntöjen pykälän kaksi keskusteluun, ympäristöni pitää minua täyspäisenä harrastajana. Tämä on faktaa, ei haaveilua.

GraaviSupi kirjoitti:
Eikö se nyt ole jo kaikille selvä, että NRA on tabu, josta ei saa kriittisesti puhua.


Olet siis sitä mieltä että kritiikkiin ei saa vastata? Kommenttisi osoittaa että sinulla ei ole asiallista kritisoitavaa vaan keskityt vaan snaippailemaan. Pikemminkin on niin, että jopa harrastajissa on yksilöitä jotka operoivat hatarien mielikuvien pohjalta, eivätkä vaivaudu selvittämään itselleen tosiasioita. NRA on siis ehkä nimestään johtuen punainen vaate monelle.

Allekirjoitan useammankin kohdan täällä esitetystä kritiikistä. On kuitenkin niin, että yksikään toinen yhdistys ei aja asiaamme yhtä laajasti ja vankkumatta. Kuulostaa siltä että joillakin etujärjestöillä on kulissit kohtalaisessa kuosissa, mutta toiminta vaihtelee surkean ja toisen muroihin urinoimisen välillä. Jos asiat alkavat häiritä minua riittävästi, menen kokoukseen ja yritän muuttaa asioita. Turha se on kamarissa yksin käsiä väännellä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 27.07.2011 12:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

NRAta vastustettaessa löytyy paljon kaikenlaisia väitteitä ja järjestöä väheksyviä kommentteja, mutta parannusehdotusten ollessa luokkaa "puheenjohtajalla on vääränlainen naama" tai "ei sillä ole vaikutusta", ei oikein mihinkään voi puuttua. Eihän järjestöjen toimintaa tällä tavalla kritisoida. Jos ja kun NRA:sta löytyy selkeä epäkohta, niin tottakai sitä pitää pystyä kritisoimaan. Mutta eihän mikään järjestö pysty tuollaisen edellä mainitsemani arvostelun jälkeen parantamaan mitään, koska ei puheenjohtajan naaman liikaa esillä oleminen tai vaikutusmahdollisuuksien vähäisyys ole korjattavissa millään järkevällä tavalla.

Uskon, että kritiikki kohdistuu tällaisiin asioihin sen takia, että NRA:sta on muuten löydettävissä vain vähän asiallisen kritiikin kohteita. Yksi pointti, minkä tuolla joku toi verkkokeskusteluissa tyypilliseen kärjistettyyn tapaan, on muiden poliittisten asioiden tuominen järjestön agendaan. Tällainen kritiikki on sitä, johon voi jo puuttuakin järjestön omassa toiminnassa ja pohtia, onko järkevää ajaa muita asioita kuin aseenomistajien asiaa.

Mutta itse pääasiassa, eli järjestön aseenomistusta puoltavissa kommenteissa, ei ole paljonkaan huomauttamista. Itse en löydä sieltä yhtään mitään äkkiä lukemalla. (Ei tarkoita, etteikö kritiikkiä voisi esittää, vaan sitä, että itse en näe kritisoitavaa nopeasti selaamalla).
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
fygy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Huh 2007
Viestejä: 935
Paikkakunta: Ryttylä

LähetäLähetetty: 27.07.2011 12:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

http://www.plzi.com/tekstia/omat/hiplaajat.htm
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Elwood
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 1418
Paikkakunta: Siilinjärvi

LähetäLähetetty: 27.07.2011 12:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se eräs henkilö NRA:sta tällä palstalla antoi "hyviä" mielikuvia ko yhdistyksestään Idea
_________________
Tosi asiaa ei tarvitse uskoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 27.07.2011 12:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Voisit hieman tarkentaa asiaa, minkälaisesta mielikuvien luomisesta on kyse?
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
GraaviSupi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Tam 2011
Viestejä: 823
Paikkakunta: KESKINAPA

LähetäLähetetty: 27.07.2011 13:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itseäni risoo se, että tälläiseen toimintaan vedetään politiikka mukaan.
_________________
KVA ryyppäyksestä ja MVA kulli
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ioni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tam 2008
Viestejä: 7663
Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 27.07.2011 13:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitä tarkoitat "tällaisella toiminnalla"?

Politiikka on yhteisten asioiden hoitoa. Sitähän tämä toiminta on. Politiikka on välttämätön paha sillä asiat nyt vaan on hoidettava.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
GraaviSupi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Tam 2011
Viestejä: 823
Paikkakunta: KESKINAPA

LähetäLähetetty: 27.07.2011 13:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

NRA:ta.
_________________
KVA ryyppäyksestä ja MVA kulli
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 10, 11, 12  Seuraava
Sivu 6 Yht. 12

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com