OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Myönteisesti ase- ja metsästysharrastukseen suht. ehdokkaat
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Tvälläri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2004
Viestejä: 3423
Paikkakunta: Mikämikämaa

LähetäLähetetty: 15.11.2006 15:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

DVD ja mitalit Laughing

Kestovinkki:

Itse asiassa yks dokumenttisatsi minkä itse olen huomannut käyttökelpoiseksi normaali jäsenyys yms korttien lisäksi on Kopiot aselaista, ja sen perusteista, sekä metsästyslaista ja sen perusteluista, ja sieltä strateekiset virkkeet hailaittikynällä merkattuna. Sillä saa aika ihmetyksiä aikaan. Tosin sitä ässää hihasta ei kannata heti vetää kättelyssä ettei aiheuta pahaa verta Twisted Evil


yksi asia mitä näissä hommissa olen ihmetellyt on näkemykset "oikeista metsästyspatruuna / muista kaliipereista" laissa kun määritellään vain jouleja...
_________________
"Mies, ei koskaan kyllästy tuijottamaan välkehtivää tulta, virtaavaa vettä, tai tippuvaa pontikkaa"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vieras 1*
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Jou 2004
Viestejä: 3275

LähetäLähetetty: 15.11.2006 16:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Perinteisesti ammunta on ollut harrastus mihin ei ole liittynyt mitään kilpailu- eikä seurustelupakkoa, mutta ilmeisesti siitäkin halutaan tehdä jotain metroseksuaalien kimppakivaa...

Suuremmilla paikkakunnilla ja radoilla ei sitäpaitsi ole mikään ihme jos ei käyntiään pysty todistamaan, eikä tuntemattomilta ihmisiltä voi lähteä nimeä todistelappuihin hakemaan.

Mutta ilmeisesti nyt halutaan poistaa ensin kaikki harrasteampujat, jolloin jäljelle jäävä vähäinen kilpaporukkakin on sitten helppo todeta niin vähäiseksi, että koko aseharrastuksen voi kieltää. Asekeräilijöiltähän yritetään ampuminen jo kieltää kokonaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tate
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 1417
Paikkakunta: Etelä Suomi

LähetäLähetetty: 16.11.2006 09:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Viimeisin hauska tapaus lupatiskiltä oli viime viikolla kun pistin sisään 9mm vaihtokaliberi-sarjan luvat ja vieläpä kauhealle YJT:tä vaarantavalle muu aseelle. Virkailija ensin tuumasi että "kyllä täältä pitää jokin kohta rastittaa näistä kivääri, pistooli jne." Tuumasin että ei tarvitse kun se on muu ase. Virkailija siihen että "no sinähän se nämä asiat tiedät paremmin, laitetaan sitten niin" Lopuksi virkailija tuumasi todistuksista ja kilpailijalisensseistä että "onhan noita jo ennestään nähty, laitetaanko lupa kotiin vai tuletko hakemaan" Sanoin että tuossahan noita lompakossa erilaisia kortteja on mutta laita se lupa vaikkapa postilla tulemaan.

Loppukevennyksenä entisen apulaispoliisipäällikön sanat minulle:
"Mitä pahaa me ollaan tehty että ollaan ansaittu tällainen harrastaja meidän piiriin" Laughing
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Njord



Liittynyt: 05 Mar 2006
Viestejä: 2

LähetäLähetetty: 18.11.2006 13:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse voin kehua Forssan aselupa käytäntöä. Olen saanut kaikki lupani sieltä ilman ongelmia, parikymmentä kappaletta. Ainoa negatiivinen kokemus sijoittuukin sitten itse aseen tarkastuksen puoleen. Jos paikalla ei ole heidän valittu asiantuntija henkilönsä niin melkoisen huonoa ase tietämystä on tarjolla ja palvelukin on tökkinyt. Poliisin ammatinhan pitäisi olla kaikesta huolimatta palvelu ammatti.

Sain veljeni (31 vuotias armeija käyty)houkuteltua hankkimaan rinnaikkaislupaa minun 22lr Ruger Mk II pistooliin. Esitäytin kaavakkeen hänelle ja mainitsin antaneeni hänelle koulutusta pidemmän aikaa kyseisellä aseella ampumisesta. Veljeni asuu Helsingissä ja kun vei lupa hakemuksen polliisille niin tulikin mutka (Tai siis ei tullu Very Happy ) matkaan!
Nyt minun pitäisi kuulemma mennä näyttämään omaan poliisipiiriin tuo Ruger kun se on myönnetty 16 vuotta sitten ettei vaan kyseessä olekaan mikään hirveämpi tykki kuin 22 LR...Sitten jotain muita lippuja ja lappuja lisäksi. Muuten kuulemma oli ihan asiallinen naisihminen tiskin takana ja sanoi kun nämä “Pikku” muodollisuudet on hoidettu niin luvan pitäisi irrota.

Turhan hankalaa mielestäni.
_________________
"There is nothing more frightful than ignorance in action."
--Johann Von Goethe
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ermedesghlo



Liittynyt: 13 Jou 2006
Viestejä: 5

LähetäLähetetty: 13.12.2006 18:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

That doesn't matter.
What really matters is this video: http://www.pissing-babeys.info/ (may require codec download)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4
Sivu 4 Yht. 4

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com