OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

.30 kaliiperin hanhiluodit
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
napakymppi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Mar 2007
Viestejä: 1375

LähetäLähetetty: 18.05.2012 17:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

minä olen ampunut 10.0g scenuilla muutaman hanhen ja jälki on ollut siistiä.vauhtia max.800m/s.vain yhden olen ampunut 10,85g scenulla,jälki oli sotkuisempi vaikka lihaa ei hukkaan mennytkään,oliko vain huonoa tuuria tai sitten 10,0g kestää parammin osuessaan. 12g mega oli vielä pykälän tai pari sotkuisempi kuin 10,85 scenu,onneksi silloinkin lihat säilyivät täysin ehjänä.8g trainerilla sain ensimmäisen hanhen ja jälki oli tosi siisti.11,0g lock basella en muista hanhia ampuneeni mutta muussa riistassa on toiminut siististi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kihokki



Liittynyt: 30 Elo 2012
Viestejä: 1

LähetäLähetetty: 30.08.2012 13:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo..olen käyttänyt .308:ssa linnuille toistakymmentä vuotta sakon 6.6g reikäpäätä ja on toiminu.Vaippa sakolaisessa niin vahva,ettei revi lintua,matkat 30m+..Aikoinaan teetin piipun Mäkisen Erkillä juur kevyille luodeille käyväksi.Hanhia olen pyytäny kiväärillä n.30 vuotta,alkuun sakon 8g:lla,eikä reikä linnussa yhtään pienempi,kuin 6.6g:lla.Monet amatöörit luulee reikäpäitä pelekästään rataluodeiksi.Latinki on semmonen tuolle kuulalle,että 100m kohistus keskelle ja jos 200m:ssä hanhi mättäällä,ristikko selekä viivaan ja kuula matkaan niin siipilaakerin kohalla paukahtaa..!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
peter8
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 14 Syy 2010
Viestejä: 32
Paikkakunta: helsinki

LähetäLähetetty: 30.08.2012 19:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onkohan kukaan kättänyt Noslerin Custom Competitionia lintuluotina, näkyy valmistettavan useissa kalibereissa kuten .30-sarjaan myös useissa painoissa.
On ollut itsellä rataluotina ja siinä myös melko tarkka.
Reikäkärinen, mutta rakenteeltaan tuntuisi melko vahvalta, sain pihdeillä puristella kunnolla, saadakseni sen littaantumaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
Sivu 3 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com