OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Vesilintujen ruokinta
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 28, 29, 30  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Riistan hoito ja -laskenta
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Premier
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Tam 2007
Viestejä: 249
Paikkakunta: Pohojanmaa

LähetäLähetetty: 27.05.2007 10:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

**RIP** kirjoitti:
Premier kirjoitti:
Kannattaa ottaa myös huomioon ,että itse ei ole ainoa metsästäjä alueella ,jos ruokintapaikka ei oo jossakin 10km lähimmästä asutuksesta..
Elikkä ,jos sorsat jättää ampumatta ,niin kyllä varmasti jotkut muutkin hiipparit niitä verottaa. Sad


Eli ammut periaatteella: KAIKKI VAIN! Ettei kenellekkään muulle jäisi yhtään?
Onko se todella niin hirveää jos joku sattuu syksyssä saamaan pari lintua siitä lähettyviltä, ottaako todella niin koville että kellekkään ei sitäkään pientä iloa voi suoda?



Ei kuulu tapoihin tuo KAIKKI VAIN! Tarkotin tuolla sitä vaan ,että kyllä se laittaa harmittaa ,jos ihan tuosta ruokintapaikalta tullaa lätkii jos kesän töitä sen eteen tehnyt..
Tottakai kaikille suo ,että ei ihan maitoperunoille jäis Wink
Tiiämpä tapauksen ,jossa ei oo varaa kilometrin säteelle ruokintapaikkaa mennä ,niin jo tulee huutoa!..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Remari 870
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Huh 2004
Viestejä: 269
Paikkakunta: kempele

LähetäLähetetty: 27.05.2007 11:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Crowhunter kirjoitti:
Jos joskus viittii tehdä paikan jota ylläpitää jne.. niin kyllä siittä voi silloin ampua sen verran kuin itse vaan kehtaa. Varsinkin jos on homma organisoitu niin porukassa että haavakot jää ns. pois.

Joskus tehtiin niin kaverien kans ja hyvin toimi. Sorsiakin saatiin joku ja niistä taisi olla vähä sanomistakin täällä joidenkin osalta kun kuvan laitoin.

Kuitenkin kaikki linnuthan tulee ruokapöytään. Miksi siis itkemään toisten hyvistä paikoista.

Kuitenkaan nuilta hotspotti paikoilta ei ammuta puoliakaan linnuista mitkä siinä käy. se on varmaa.

Omillakin paikoilla on parhaillaan ollut alotusaamuna tuhat lintua noin ja montako siittä sitten joutui pataan. prosenttuaalisesti katsottuna ei montaa. Kuitenkin tyyliin yli 90 prosenttia jäi lentoon.

Jos ruokinta olisi tuolloin jätetty pois olisi lintumäärä ollut ko. rannalla todella hiljainen. nyt sitten oli lintuja pitkin syksyä kun oli kesä ruokittu.

Hmmm.. onko sitten ruokinnalla ollut väliä ko. paikalla.

On ollut. Muutamana vuotena on jätetty ruokinnat ja muut ranta toimet pois mutta metsästelty muuten. Aloituksissa ei montaa lintua ole näkynytkään edes iltalennoilla. Syksyt muutenkin olleet vähälintusia sillä rannalla. Muualla sivustoilla (reippaan 5km päässä) lintukannat olleet hyviä aina.

Mielipiteitähän nämä asiat jakaa mutta itse näkisin lähinnä vaan hyviäpuolia lintujen ruokinnalla ja vaikka lintuja sitten ammuttaisiin kuvallisesti valtavamäärä niin kantaan sillä ei ole merkitystä kun ottaa huomioon ruokinnan pois jättämisen ja sen jälkeisen lintumäärän. Vaikka ampuu paljon niin lintuja jää silti helv. paljon enemmän kuin normaalisti.


Näin juuri!!

Kyllähän se niin on että jos on kevään ja kesän jaksanu viljaa sorsille kantaa niin saahan siitä nyt ampuakkin niitä hyvällä omalla tunnolla..ainaki täälläpäin niitä nyt sen verran pyörii siinä ruokinnalla että ei luulis kukaan sorsakantaa ampumalla loppuun saavan..
Aina niitä enemmän lentoon jää kun alas tulee Wink
_________________
Oon kai mää ennenki..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hitleri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Kes 2006
Viestejä: 4744

LähetäLähetetty: 27.05.2007 15:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Raukkamaista se on sorsia lautoille ampua, vaikka olisi kuinka ruokkinut! Ei sitä voi enää oikein sorsanmetsästykseksi sanoa, sama kuin menisi kaupungin puistoihin pätkimään mummojen pullasorsia hengiltä! Lautat pois vesiltä ennen metsästyksen alkua. Se on minun mielipide!
_________________
Vaan varmoilta paikoilta ohi!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Punajalaka
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Tam 2006
Viestejä: 3187
Paikkakunta: :)

LähetäLähetetty: 27.05.2007 15:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hitleri kirjoitti:
Raukkamaista se on sorsia lautoille ampua, vaikka olisi kuinka ruokkinut!


Ehä ton sorsastuksen oo pakko aina olla niin totista "urheilua", samalla periaatteella raukkamaisena voijjaan pittä kanojan tai ankkojen kasvattamista ruuaksi puhumattakaan noista fasaani jahdeista. Eli ei muutaku sorsat pataan, jos ja kun kanta verotusta kestääpi, kaikkia ei tietenkää oo ihan pakko ampuu.
_________________
No ehä minä, mutta muut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Aku
***


Liittynyt: 12 Syy 2004
Viestejä: 3177

LähetäLähetetty: 27.05.2007 15:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hitleri kirjoitti:
Raukkamaista se on sorsia lautoille ampua, vaikka olisi kuinka ruokkinut! Ei sitä voi enää oikein sorsanmetsästykseksi sanoa, sama kuin menisi kaupungin puistoihin pätkimään mummojen pullasorsia hengiltä! Lautat pois vesiltä ennen metsästyksen alkua. Se on minun mielipide!


taitaa olla taas niitä metsästäjiä jotka eivät itse ole lauttaa pitäneet. Ensinnäkin pullasorsilla ja ruokittavilla villeillä sorsilla on hyvin suuri ero. toiseksi hiipiminen lautalle suhisevassa kaislikossa, kaislikon avoimissa kohdissa , mudassa yms äänettömästi on melkoisen hankalaa ja sorsat helposti kuulevat ja kun yksi tajuaa jotain lähtee kaikki. Eli minusta ihan verrattavissa pomppusorsajahtiin. Ainakaan täälläpäin sorsat eivät mene itse lautalle kun vasta hyvin myöhään, (paitsi kesällä ne saattaa päivemmälläkin olla murkinoimassa) syksyllä saisi odottaa niin pitkään sorsia itse lautalle että on jo niin pimeää ettei näe ampua.

Itse olen vissiinkin ruokkinut sorsia nelisen vuotta ja kertaakaan en ole päässyt yllättämään itse lautalla istuvaa/lepäävää/syövää sorsaa. Yleensä on käynyt niin että sorsat ovat kuulleet hiipijän ja uineet jo kauemmas ja lähteneet sitten lentoon, joskus tuulisella säällä on käynyt niin että muutamaa sorsaa on päässyt melkein päälle astumaa ennenkun ne on lähtenyt lentoon ja tällöin siitä on paistin saattanut saada.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hitleri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Kes 2006
Viestejä: 4744

LähetäLähetetty: 27.05.2007 16:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
taitaa olla taas niitä metsästäjiä jotka eivät itse ole lauttaa pitäneet. Ensinnäkin pullasorsilla ja ruokittavilla villeillä sorsilla on hyvin suuri ero.


Noh, tälläkin hetkellä on lauttoja vedessä 4 kappaletta ja ohraa on kannettu lautoille koko ajan. Tällä suunnalla pääideana se, että saadaan muuttavat linnut ruokinnan avulla pysähtymään ja mahdollisesti pesimään alueelle. Lautat otetaan pois elokuun alkupuolella. Ruokinnalla tottuneet sorsat on mielestäni aika helppoa ampua esim. iltalennolle, kun ne vanhasta muistista tulevat katettuun pöytään. Sama homma on aamulla... Ne ovat villejä, mutta eivä kuitenkaan siinä määrin kuin normaalisti, vaan ovat tottuneet käymään valmiilla ja helpoilla ruokamailla, joista niitä on kyllä halutessaan helppo nimenomaan lahdata. Mutta juuri siinä minä en näe mitään järkeä. Esimerkki: läheisellä pienellä lohialtaalla oli ruokintalautta, jossa sorsia kävi ympäri kevään-kesän. Aloituspäivänä 3-4 hengen porukka hiippaili altaan laitamille ja PAM PAM PAM PAM PAM! Mätkivät siitä kymmenkunta sorsaa mäkeen... Illalla sama porukka miehitti altaan laidat iltalennolle ja kehuskelivat ampuneensa 16 sorsaa sinä iltana. Kommentissa ei ole pienintäkään kateutta, sillä minusta tämä ei ole enää metsästystä! Lähinnä säälin moisia retostelijoita... Kyllähän saalista lukumääräisesti saa näin ammuttua, mutta eihän siinä ole mitään järkeä! Se ei ole enää metsästystä.

Lainaus:
Itse olen vissiinkin ruokkinut sorsia nelisen vuotta ja kertaakaan en ole päässyt yllättämään itse lautalla istuvaa/lepäävää/syövää sorsaa.


Sitten et kyllä todellakaan hallitse sorsajahtia, tai et ole siihen paneutunut. Jos olet todella kuitenkin ränkkiä yrittänyt ruokinnalta ampua... Jos esim. minä jättäisin lautat veteen, voisin väittää, että vuotuinen saalismäärä nousisi puolella. Nytkin kun saalista tulee ihan riittävästi. Sen verran helppoa tuo lauttaruokinnalta metsästäminen olisi, jos sitä viitsisi alentua harrastamaan. Mutta lautoille en ammu!
Olen myös ruokkinut sorsia kohta varmaan kymmenisen vuotta ja aina hilaan tästä edeskin lautat rantaan elokuun puolella ennen jahdin alkua. Metsästys ei saa olla lahtaamista, sen tulee olla jahtaamista! Sorsahommissakin...
_________________
Vaan varmoilta paikoilta ohi!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Remari 870
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Huh 2004
Viestejä: 269
Paikkakunta: kempele

LähetäLähetetty: 27.05.2007 17:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hitleri kirjoitti:
Sitten et kyllä todellakaan hallitse sorsajahtia, tai et ole siihen paneutunut.


Aika kovaa tekstiä hei Laughing Laughing
mennä ny huutelee muille..

En oo kyllä itekkään kuullu, että kovin useasti pääsee suoraan lautalla syövää sorsaa paikalleen ampumaan Rolling Eyes
_________________
Oon kai mää ennenki..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hitleri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Kes 2006
Viestejä: 4744

LähetäLähetetty: 27.05.2007 18:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Hitleri kirjoitti:
Sitten et kyllä todellakaan hallitse sorsajahtia, tai et ole siihen paneutunut.


Aika kovaa tekstiä hei
mennä ny huutelee muille..

En oo kyllä itekkään kuullu, että kovin useasti pääsee suoraan lautalla syövää sorsaa paikalleen ampumaan


Jos on varaa huudella... Laughing Huutelin vain mielipiteeni julki, sillä siltä se nyt todella vaikuttaa! Lautoilla aterioivat ränkät olisi aika helppo lopsia hengiltä. Että jos ei viljalla kupuaan täyttävää sorsaa pääse lautalle ampumaan, jos sitä tosissaan koettaa, niin täytyy ehkä olla sitten jahtitaidot muuten ruosteessa... Silloin kyllä voi sanoa, että taitaa jäädä ne viimeisen päälle villitkin sorsat sitten vasta ampumatta Wink
_________________
Vaan varmoilta paikoilta ohi!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Remari 870
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Huh 2004
Viestejä: 269
Paikkakunta: kempele

LähetäLähetetty: 27.05.2007 18:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo no en tiä sitte miten muut metästää noita ruokittuja sorsia, mutta ite en ainakaan lautalle pääse ammuskelemaan..mennään passiin ruokintalammen ympärille/keskelle tehtyihin passipaikkoihin ja kun sorsat lentävät hollilta, niin ammutaan siihen..harvoin tulee päästettyä veteen asti..

ja silloinki kun tulee lammelle ja jos lammessa sattuu sorsa olemaan niin monesti se ehtii hypätä kyllä siivilleen ennenkuin veteen ehtii ampua..

Tietenkin se riippuu paikasta, jos pääset lähestymään sorsaa sillä tavoin ettei se kuule/näe niin kyllähän sillon pääsee veteenki ampumaan.. Rolling Eyes
_________________
Oon kai mää ennenki..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Premier
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Tam 2007
Viestejä: 249
Paikkakunta: Pohojanmaa

LähetäLähetetty: 27.05.2007 18:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt taitaa hitleri sepitellä omiaan. Kyllä se on varma ,että vaikka kuinka niitä ruokkii ,niin varmaan et saa niistä kaupungin pullasorsia Exclamation Vai väitäkkö ,että saat ?? Shocked
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hitleri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Kes 2006
Viestejä: 4744

LähetäLähetetty: 27.05.2007 18:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Nyt taitaa hitleri sepitellä omiaan. Kyllä se on varma ,että vaikka kuinka niitä ruokkii ,niin varmaan et saa niistä kaupungin pullasorsia Vai väitäkkö ,että saat ??


Ei nyt tietenkään aivan kädestä saa syömään, sehän on selvä. Mutta jos ruokkii ahkerasti ja liikkuu vielä muutenkin ruokintapaikan lähellä (tai siinä on muuta ihmisliikettä), niin varmasti hiukan kesyyntyvät. Ei tietenkään aivan puistosorsien tasolle kuten jo sanoin. Se nyt oli lähinnä sellainen vertaus, mutta kuitenkin... Enkä sepittele omiani, näin ainakin tällä suunnalla on havaittu. Enkä edelleenkään näe mitään mieltä ampua sorsia lauttaruokintapaikoilta. Ruokkia kyllä saa ja houkutella lintuja näin pesimään alueelle, mutta jos sitten jahdin alettua miehitetään lauttojen ympärystät joissa linnut ovat tottuneet käymään, niin siinä ei ole mielestäni mitään järkeä! Se ei ole enää oikeaa metsästystä.

Ja jos ette ole sellaiselle hollille päässeet, että olisitte yrityksistä huolimatta päässeet esim. heinäsorsaa lautalle kokeilemaan, niin sitten te luultavimmin metsästelette vain täällä foorumilla... Laughing
_________________
Vaan varmoilta paikoilta ohi!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Premier
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Tam 2007
Viestejä: 249
Paikkakunta: Pohojanmaa

LähetäLähetetty: 27.05.2007 19:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ite en harrasta sitä ,että jään lautalle kyttää alotuksessa. Kyllä ihan jollekkin järvelle/lammelle tulee lähettyä ,mutta ei siinä mitään pahaa omasta mielestä ,vaikka siihen ruokintapaikan lähistölle jää..
Tottakai tarkotus ois muutama verottaa siitäkin syksynmittään...

Mutta sitä vaan ihmettelen hitleri ,että mitä järkeä sitä on ruokkia ,jos ei niitä ,sitten metästele?? Melkeen ois verrattavissa ,kun jättäis viljat puimatta! Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Remari 870
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Huh 2004
Viestejä: 269
Paikkakunta: kempele

LähetäLähetetty: 27.05.2007 19:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

[quote="Hitleri"]
Lainaus:
Ja jos ette ole sellaiselle hollille päässeet, että olisitte yrityksistä huolimatta päässeet esim. heinäsorsaa lautalle kokeilemaan, niin sitten te luultavimmin metsästelette vain täällä foorumilla... Laughing


Joo just ainaki ite sanoin että mennään passiin ja ammutaan kun lentää hollilta..eli ei yritetä odottaa siihen stanan lautalle..tai no mitään lauttaa edes ole..pohjaruokintana tähän asti hoidettu koko homma..

Pitäs ihan !&%¤#"!-lessaan viiä se lauttaki sinne ku siihen tuntuu hitlerin mukaan sorsat hyvin pakkautuvan ja jopa ampuunkin pääsee siihen paikalleen.. Cool
_________________
Oon kai mää ennenki..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hitleri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Kes 2006
Viestejä: 4744

LähetäLähetetty: 27.05.2007 20:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Mutta sitä vaan ihmettelen hitleri ,että mitä järkeä sitä on ruokkia ,jos ei niitä ,sitten metästele??


Olenko jossain vaiheessa sanonut, etten metsästele, tai etteikö niitä voisi metsästellä muuten sellaiselta alueelta, missä on ruokittu, kuitenkin jahtiaikana ruokintaa jatkamatta??

Minä metsästelen kyllä samalla alueella, missä tälläkin hetkellä on neljä lauttaa vesillä. Ja itse ainakin ruokkimisella yritän saada paikallista kantaa korkeammaksi ja niitä lintuja pesimään paremmin alueelle, sitä myötä sitten sitä rehdisti metsästettävää määrääkin on enemmän. En ruoki siinä tarkoituksessa, että saisin suu vaahdossa mättää lintuja tonttiin sitten syksyllä ns. helpoilta paikoilta... Joillekin se tuntuu olevan se päämäärä. "Jos en minä ammu, niin joku muu ampuu!". Tällähän sitä puolustellaan. Vuosittain tulee kuitenkin ammuttua tuolta alueelta millä ruokin esim. n. 30 heinuria. Jos ruokintaa jatkaisi läpi syksyn, niin ampuisi varmasti paljon enemmän. Mutten näe siihen mitään tarvetta. Retostelkoot munattomat suuret metsästäjät sitten sellaisilla lahtauksilla Laughing Cool .

Lainaus:
Pitäs ihan !&%¤#"!-lessaan viiä se lauttaki sinne ku siihen tuntuu hitlerin mukaan sorsat hyvin pakkautuvan ja jopa ampuunkin pääsee siihen paikalleen..


Kokeilepa Remari joskus, jos sinua noin saalistuttaa. Jahka opit vielä sorsatuksen salat, niin voit joskus jopa itse päästä tilanteeseen, jolloin pääset lahtaamaan sen heinurin siihen lautalle... Wink. Se voi toki ottaa aikaa, ennen kuin korvantauksesi kuivahtaa sen verran, mutta kuitenkin. Lähinnä säälittävää touhua, jos vielä voit kutsua tuollaista metsästykseksi... Laughing
_________________
Vaan varmoilta paikoilta ohi!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Aku
***


Liittynyt: 12 Syy 2004
Viestejä: 3177

LähetäLähetetty: 27.05.2007 20:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hitleri kirjoitti:

Sitten et kyllä todellakaan hallitse sorsajahtia, tai et ole siihen paneutunut. Jos olet todella kuitenkin ränkkiä yrittänyt ruokinnalta ampua...


Luvut puhukoot puolestaan. Viime jahtikautena tuli käytyä viikossa vähintään kuutena päivänä jahdissa aikavälillä syyskuun alusta marraskuun loppuun, sitten tuli jäät ja lumi ja jahti pysähtyi kuukaudeksi (+ että elokuussa tuli viikonloput jahdattua). Tuli lämmin jakso ja joki suli --> jahdissa marraskuun alusta 23.12 asti. Sekään ei kerro vissiin paneutumisesta että kun joki jäätyi ekan kerran ja joessa oli ainoastaan kapeita muutama sata metriä pitkiä sulapaikkoja. Ammuttiin kaverin kanssa telkkä tuollaseen sulaan illalla kun pimeä alkoi laskeutua ja reilu tunti rikottiin jäätä että päästiin samaan sulaan kuin telkkä ja airo siinä metakassa katkesi, kuu oli jo korkealla taivaalla kun virran mukana telkkää etittiin ja vihdoin löydettiin, kappas vaan virta oli niin kova että yhdellä airolla nippanappa saatiin kädet hyisessä vedessä kastelemalla työnnettyä itsemme keskeltä jokea lähemmäs rantaa. Vain yhden telkän takia. Näitä tarinoita lähes hulluuden rajoilla olevasta sorsastusinnosta, paneutumisesta ja kunnioituksesta lajiin riittää vaikka miten. Joten elä sinä kerro minulle siitä ettenkö olisi panostanut jahtiin niin rahallisesti,fyysisesti, tiedollisesti kuin henkisestikin.

Ruokinalla jahtaan vain alkukauden ja sitten siirryn paremmille paikoille. Ruokintapaikka on sellainen että siellä ei sorsia ennestään ollut yhtään, eikä ne ole sen kesympiä kuin muuallakaan vaikka mökki on parinsadan metrin päässä ruokinnasta ja rannoilla muutenkin vilskettä. Tuosta hiivinnästä vielä että tottakai on eriasia jos pääsee hiipimiään kuivalla maalla tai muutenvain sopivalla pohjalla näkymättömissä kuin tuollaisessa paikassa missä kahlaamalla vesi kohisee, kaislat hankaa ja muta jalat nostaessaan vinkaisee pakosti. Itsekään en lahtausta harrasta vaikka ruokinnan lähelle sorsia suurin osa sorsasaaliista ammutaankin. Maku siitä menee silloin. Ja jos se noin helppoa olisi kuin Hitleri kuvailee niin varmasti itsekin vetäisin lautat pois, vaan kun ei ole. Ainakaan täällä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Riistan hoito ja -laskenta Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 28, 29, 30  Seuraava
Sivu 20 Yht. 30

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com