OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Paras tiputus
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 17, 18, 19  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
kukkoaho
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Lok 2007
Viestejä: 938
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: 24.01.2008 11:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mieleenpainuvimpina laukauksin minulla on oikeastaan neljä laukausta.

1. Kävelin vanhan metsäautotien pohjaa jo pois jahdista (olin silloin noin 16v), pyyn olin juuri onnistunut naruttamaan pillillä. Yhtäkkiä huomasin tienpohjaa minua vastaan käpöttelevän kaksi pyytä, haulikko poskelle ja ammuin toisen sellaisen mättään päälle, kääntö, laukaus ja toinen alas.
Menin hakemaan sitä ensin joka jäi "polulle" ja kas, kanerva mättään takana olikin toinen pyy! kahdella laukauksella siis kolme pyytä!

2. se ihan ensimäinen pyy noin 15v ikäisenä, vanha ukko antoi minulle oman haulikkonsa, kun ukot olivat menneet metsään (isä ei olisi päästänyt yksinään haulikon kanssa, ukko vaan "unohti" kysyä), kävelin pihasta noin 100m metsään ja istahdin kannolle pillittämään.
Aatokset kiertelivät pitkin korpia ja tuntemus oli ihan juuri sellainen "mää olen mettällä!! on tää hienoo!". keskityin hommaan olin liikkumatta ja nautin täysillä, nautintoni keskeytti pyy! se oli kävellyt noin 25m päähän minusta! Voi helv.. oli ihan ensiksi mielessä! Haulikko poskella ja... pyy hävisi silmistä?!? Laskin haulikon ja siinä se oli mihin tähtäsinkin, Haulikko poskelle ja laukaus!
Päälaki oli pyyltä pois kun menin hakemaan, Ukko piruili "melkein ohi siis, ota ens kerralla se siihen piippujen päälle, elä ihan jyvälle"... Isä ja muut "miehet" eivät muuten saaneet mitään Wink

3. se eka teeri... Isän kanssa tiesimme erään metsäpellon reunassa olevassa vesaikossa olevan usein teeriä, vesaikko oli vain niin sakea, ettei siellä mitenkään päässyt ampuma hollille, joten sovimme, että minä jään seisomaan pellonreunaan ja isä koukkaa vesaikkoon, lentänevät sitten pellon yli.
Kuulin kun vesakosta lähti lentoon lintuja, ainut ajatukseni oli "nyt ei sitten voi munata!" olihan isä minulle tarjonnut noinkin hienon paikan.
Sen 3sek aikana ennenkuin linnut näkyviin tulivat, ehti mielessäni käydä läpi kaikki mahdolliset opit lentoon ampumisesta "ota viimeinen, ettei perässätulevat jää haavakoksi... muista "svingi"... jos perään paikkaat niin yli jne.."
Kolme teertä keskeyttää mietintöni, haulikko poskelle, laukaus ja teeri putoaa kuin rukkanen, jäin jotenkin hölmistyneenä katsomaan onnistumistani, sitten tajusin, että noita muitakin saisi yrittää, haulikko poskelle, puristus... olin laskenut haulikon välissä ja nän ollen automaattisesti työntänyt varmistimen eteen, naksautin varmistimen taas taakse, mutta linnut olivat jo ehken liian kaukan, "menköön tuo riittää minulle!" tuumasin ja hain kukon pellolta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hepe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Mar 2005
Viestejä: 299
Paikkakunta: ei mistään kotoisin

LähetäLähetetty: 09.02.2008 21:59    Viestin aihe: PARAS TIPUTUS Vastaa lainaamalla viestiä

Muistupas mieleeni vielä tämä,ku olin poikasia opettamassa metästämmään,huomasin että hirveä mehto istui mättäällä noin 50m päässä,yritin siinä näyttää sille pojalle että tuolla on metu eikä poika keksiny lintua ei sitten millään ,kokematon mettäsilimä no minä napsautin 22magilla se metu pyörähti mättään taakse no näytti siltä että se lähti lentoon ja istui tiheäoksaiseen mäntyyn meistä vain 25m päähän ja poika innoissaan pommitti lippaan tyhjäks ja lintu lentoon ku oli risuja eessä niin kevyt luoti vippas eikä osunu ja poika oli tietysti harmissaan kovasti,minä aloin siinä miettimään sitä omaa laukaustani että miten voi aikuinen mies ampua ohi niin hyvältä hollilta että nyt homma haisee ja pahasti ja neuvoin sen mättään sille nuorelle miehelle ja sanoin että käyppä varmuuden vuoksi kato että jäikö ees höyhenntä siitä metsosta,no kyllä siinä hymy levis molempien naamalle ku poika nosti hirveän 4,5kg painavan kuolleen ukkometson mättään takaa,täytyy sanoa että kyllä itsekki olin vähän niinku onnellinen tapauksesta ei tarvinnu miettiä että jäikö haavakko.Ja sitte me ryypättiin ja opittiin että joka riista laukaus on viisasta tutkia,siinä olis kenkuttanu jos ei katottu että jäikö jälkiä ku ammuin ja joskus olis löydetty metso märänneenä.-..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ProGuide
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Elo 2007
Viestejä: 473
Paikkakunta: Sievi

LähetäLähetetty: 12.05.2008 21:07    Viestin aihe: he Vastaa lainaamalla viestiä

itellä on ehdottomasti yks parhaita nauruja antanut laukaus viimesyksyltä kun metsälammelta nousu viis tavia kaverin edestä minuun matkaa noin +30m tulivat oikealta vasempaan ja eka lintu jyvälle ja puristus kolme ekaa lintua tulee sukkana lampeen yks lentää hetken ja myttynä nevaan... ja muita vastaavia pienarilla lokki lentoon jne jne tilanteita tulee kun paljon liikkuu... Smile
_________________
-- SBE II--
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jasatear
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 03 Tou 2008
Viestejä: 10

LähetäLähetetty: 14.05.2008 17:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

2 panoksella 9 heinikkoa yhteen läjään ja pari vuotta sitte 500m ryömimisen 7 hanhia pumppulla (5 panosta) kahta hanhia piti parsia vielä juoksuun
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
EmesR
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Hei 2006
Viestejä: 142
Paikkakunta: Savon-mua

LähetäLähetetty: 14.05.2008 22:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla paras se, kun olin sorsastus alotuksessa kanavan vieresä passissa ja huomasin edempänä kanavassa olevan heinäriparven (n.7 sorsaa) No sinne siis käppäilemään vähä etäämmältä ja kun olin suunnilleen kohilla menin kanavan viereen ja sitä ne lähti pinkomaan sumpussa pois. Sinne ammuin kerran ja kolme tippui myttynä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
juse
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Jou 2004
Viestejä: 4726

LähetäLähetetty: 23.05.2008 16:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
2 panoksella 9 heinikkoa yhteen läjään ja pari vuotta sitte 500m ryömimisen 7 hanhia pumppulla (5 panosta) kahta hanhia piti parsia vielä juoksuun


oikia meininki! Wink

oikeasti erälle.net väki toivottaa: PALA HEL-VETISSÄ!

Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jasatear
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 03 Tou 2008
Viestejä: 10

LähetäLähetetty: 27.05.2008 13:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

en mä taida HEL-VETISSÄ PALAA parin vesilinnun takia
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hanhestaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Hei 2007
Viestejä: 169

LähetäLähetetty: 27.05.2008 14:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juse taidat olla vaan kateellinen Wink
Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
runtua
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Syy 2006
Viestejä: 244
Paikkakunta: p-kymenlaakso, e-karjala

LähetäLähetetty: 30.05.2008 20:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jasatear kirjoitti:
2 panoksella 9 heinikkoa yhteen läjään ja pari vuotta sitte 500m ryömimisen 7 hanhia pumppulla (5 panosta) kahta hanhia piti parsia vielä juoksuun


taidatpa olla puolituttu mies. tosin tuossa olis yksi hanhi liikaa, ja ruokintalautalle mättökin sekä lintujen kesyys unohtuu.
tai sitten erehdyn henkilöstä.
_________________
eihän tosta paikasta voi ohi ampua! onko sulla taas viskipullo repussa!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mätästäjä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Hei 2007
Viestejä: 195
Paikkakunta: Nivala

LähetäLähetetty: 29.06.2008 16:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

itelläni parhaiten mielessä säilynyt tapaus oli kyyhkypyynnissä viime syksynä. aseettoman kaverin kanssa käveltiin kohti kyyhkypeltoa, ja näkyy kuinka kaksi seppoa sinne kaartaa ja laskee peltoon. kaveri jää paikoilleen, ja itse lähden hiipimään kohti peltoa, matkaa kuitenkin vielä n. 150m. noh, pääsen pellolle, ja ei näy kyyhkyjä missään, nousen kunnon seisoma-asentoon ja kaverille huidon että tuus tänne, ne lähti pois. käännyn ja lähden kävelemään, niin siitähän pomppaa kyyhkyt, itäneestä pellosta! äkkiä ase olalle ja toinen niistä tippuu, toista koitettiin mutta säikähdyksen jälkeinen pummi Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jt91
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 08 Lok 2006
Viestejä: 64

LähetäLähetetty: 01.07.2008 11:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En tiia oonko tan tanne aikasemmin laittanu mutta omalla osalla kaikkein mieleen painuvin laukaus oli 3 vuotta sitten puolangalla , tokaa kertaa elamassa kanalintujahdissa.
Kavelin loivaa rinnetta alas ja nain hirven juoksevan noin 200m paassa.
pysahdyin hetkeks ja jatkoin kavelya ja kuulin rysahdyksen jostain taka oikealta , minne hirvi oli mennyt.
Jumalattoman kokonen ukko metso porahti jostain takaa suoraan korkean kuusen latvaan ja mina siina katon silmat pyoreina etta miten se just tohon. kuusi notkui metson painosta ja mina nain etta se lintu kattoi suoraa muhun , aivan selvasti.
no yritin siina puiden takaa hiipia sopivalle etaisyydelle kun oli 16/70 ase 3.5mm hauleilla niin ei pystyny kauaksi ampumaan.
matkaa oli n. 25 metria puun latvaan ja mina nostin aseen poskelle , metson viela katsoessa ja ihmettelemassa minua.
Ammuin ja metso lahti helikopterin lailla suoraan ylospain! ammuin toisen laukauksen ja metso tipahti.
Meika juoksi kauheeta vauhtia linnun luokse ettei vaan paase karkuun Very Happy
Sita seuranneena hetken olinkin jo puhelin kadessa soittamassa iskalle "UKKO MEHTO TIPPU!!!!!!"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Fraga
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Tam 2008
Viestejä: 1883
Paikkakunta: 100kunta

LähetäLähetetty: 01.07.2008 13:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joskus nuorempana ammuin lehtokurpan tiheässä kuusikossa.
Kurppa tuli oikealta sivulta missä isäntä käveli nii ei voinu vastapalloon ampua niin sitte se kieppas parin metrin päästä eestä ja siihen sitte aurinkoa vasten semmoinen heittolaukaus. kuulin että kurppa tippu ihan viereen noin 5m päähän, mutta naamioitui niin hyvin maahan että melkeen varttin jouduin ettimään ennenkuin löyty. Very Happy
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MallardDrake
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 07 Hel 2007
Viestejä: 12

LähetäLähetetty: 02.07.2008 12:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mieleenpainuvin pudotus sattui kaverille, kun loppusyksyllä pyydettiin sorsia sänkipellolla. Heinäriparvi tuli mereltä pellolle noin 10 metriä korkealla. Parvi oli laskemassa takana olevaan sänkeen, ja ylittäessään meidät kaveri ampui "täydellisen laukauksen" yhteen lintuun. Ehdin nähdä vain sen että jotakin tippui. Yhdessä ihmeteltiin että mihinkä tältä pää lähti? pää oli mennyt siiven alle ja lintu oli täysin hengetön. Lintu näytti siltä että se olisi nukkunut jos olis hengissä ollut. Paras näkemäni riistaosuma, tappoi kerralla ja lihat ihmeen kaupalla valmistuskelpoiset.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ABE
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 22 Tou 2007
Viestejä: 20
Paikkakunta: E-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 03.07.2008 18:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Taitaapi olla ensimmäinen laukaus riistalintua kohden.. Tainno itseasiassa toinen. Smile Jonain 12-13 vuotiaana juippina kyyhky-avauksessa parvi lentää takaa ylitse pellolle, ensin meinannut tohtia edes ampua, mutta muiden nopeista kehotuksista nostin haulikon olalle ja vedin ensimmäisen piipun ohi parvesta erillään lentävään lintuun, mutta toisella samainen tuli sukkana alas peltoon. Razz Ja tuntui hyvältä.. Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pumppu-mies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Mar 2007
Viestejä: 339

LähetäLähetetty: 15.07.2008 14:00    Viestin aihe: paras pudotus Vastaa lainaamalla viestiä

Paras pudotukseni sattui viime vuonna sorsastuksen alotuksessa. Olin juuri saanut oman haulikkoni ja ampunut sillä n.50 ratapaukkua. No lähdimme enoni kanssa pikku lammelle sorsien perään.. Hetken kanootilla seilattuamme edestä pomppasi heinuri. Sihtasin hetken aikaa ja vedin liipaisinta. Olihan se mahtava tunne kun ensimmäinen laukakseni riistaa kohti osui Very Happy No mutta heti laukauksen jälkeen pomppasi 2 heinuria lisää ja ammuin ekan paukun ohi ja kun latasin uutta niin hylsy jäi kiinni pesään Smile Mutta se oli mahtava tunne.!! Aseena toimi Remington express 870 magnum 12/76
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 17, 18, 19  Seuraava
Sivu 14 Yht. 19

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com