OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

iDog koiraGPS
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
olsa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Mar 2006
Viestejä: 3024

LähetäLähetetty: 06.06.2008 20:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

peijooni kirjoitti:
No niin messuilla käyneet, kertokaapa tuhti tietopaketti kyseisestä tutkasta!
Itse teen lauantaina täsmäiskun tuolle osastolle. Olis mukava kuulla jo nyt ennakko näkemykset IDOGista


Tarkoitus oli ostaa, kyllä oli epäselvää monessa asiassa.
Kartan saannissa jokapaikkaan, kannattaa kysellä.
Halpa vehje koekäyttäjälle, ketä alkaa. Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JuuPPa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Hei 2005
Viestejä: 233
Paikkakunta: Lappi

LähetäLähetetty: 08.06.2008 22:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

karttoina käyttivät google mappeja eli ei näy ku satelliittikuvaa tai tiekartastoa mutta mitäpä sitä tietä tarvii mettässä... Wink muuten varmaan oiva peli kun saa kunnon kartat.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TestoMan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Tou 2008
Viestejä: 111

LähetäLähetetty: 09.06.2008 16:11    Viestin aihe: Esittelyn kuulleena Vastaa lainaamalla viestiä

Eli esittely ei hirveästi vaikuttanut. Sitä oli esittelemässä varmaankin sovelluksen koodannut henkilö. Mielestäni hyvinkin tyly esittely. Laite ei tuo mitään uutta, mikä oli odotettavissa. Paikka tiedon siirtäminen tapahtuu tekstiviestillä.

Laitteen ns. kuningas ajatus on ilmaiset kartat. Tällä hetkellä ilmaisia karttoja on rajoitetusti saatavilla. Esittely puhelimessa oli googlen sateliittikuvat. Maailmalla puhutaan paljon kaiken karttamateriaalin vapautumisesta ja iDog:n mainostettiinkin tässä asiasas olevan aikaansa edellä.

Itse menin todella mielenkiinnolla katsomaan ko. laitetta, mutta !&%¤# makuhan siitä suuhun jäi. Ei minkään laista materiaalia jaossa. Teknisiä tietoja eikä toimintaperiaatetta ei ole vielä saatavanamistään.

Eli kyseessä on halppis koira GPS. GPS moduuli on halvinta mitä rahalla saa. Uskoisin esim Twig:n locatorin olevan parempi laatuinen. Moduulin rinnalle joku bittiniccari on sitten rakentanut GPS koordinaatteja lukevan ohjeman joka osaa sijoittaa ne googlen kartalle. Ei mikään kummoinen laita. Käsittääkseni tuollaisen ohjelman voisi yksi jos toinenkin väsätä JAVA alustalle. Mielestäni suurempi ihme on että tälläisiä halppis versitoita ei ole tullut ennemmin.

Mielenkiintoista minusta näyttäisi olevan kehitys jossa GPS laitteet jakautuvat selkeästi kahteen leiriin. Kaikki suomalaiset koirta gps valmistajat ovat kehittämässä omaa pantaansa enemmän palvelu konseptin suuntaan missä asiakas on sidottu vuosittaisiin lisenssi maksuihin. Näin vakaa kassavirta turvataan myös tulevaisuudessa. Toisaalta jos kartta materiaalit todella vapautuvat on ilmaisen paikannuksen aika ehkä todella täällä. No kuka tietää. Itse en ainakaan ole valmis ostamaan kyseistä GPS ilman mitään käyttäjä kokemuksia, mutta eiköhän halpa hinta houkuttele joitain pioneereja.

Itselleni on tullut yllätyksenä GPS painannuksella varutstettujen puhelimien todella lyhyt akun kesto. VÄittävät että akku kestaa vain 4-6 tunttiin jos paikannus kokoajan päällä. Tiedä sitten...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veetee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 5938

LähetäLähetetty: 09.06.2008 19:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla on pari tuttua, joilla toisella on se 6110 Navigator-malli ja toisella uusi kommari. Kumpikin vahvisti, että gps:n ollessa jatkuvasti päällä ei puhelimessa riitä virtaa kuin 3-4 tunniksi. Itsellä ei kokemusta ko. asiasta, kun on vanhempi puhelin ja erillinen bt-gps-mokkula.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Janme
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2004
Viestejä: 756
Paikkakunta: \o/

LähetäLähetetty: 09.06.2008 20:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kävin kans messuilla kattomassa laitetta. Odotukset ei ollu kovin kovat, kun kyseinen liike vaikuttaa olevan kuitenkin joku perätukku II tuotteiden perusteella. Esim. nuo alta satasen kiikarit jne.

Eli ohjelman mukana ei tosiaan tule minkäänlaista kartastoa, vaan pelataan ihan googlemapseilla. Koiran paikkatiedon saa päivittymään vähimmillään minuutin välein. Gps-möllikkä ei ole veden kestävä, vaan pitää laittaa muovipussiin, jos koiralla on tapana uida tai kahlata. Koiraahan ei myös saa automaattisesti näkymään kartalla, vaan haetut koordinaatit pitää ensin kopioida gps-softasta ja liittää googlemapsiin, jonka jälkeen paikkatiedon saa kartalle, wtf ja omg.

Esittely oli todella kökkö ja mitään materiaalia ei ollut saatavilla. Myyjällä oli minua ärsyttävä asenne esim: "tämän parempaa karttaa ei tarvitsekaan". Olen kuitenkin tottunu siihen, että saan päättää ihan itse, että mitä tarvitsen.

Tuossahan oli ihan normaalia Sirf III tekniikkaa käyttävä gps-möllikkä. Aika skeptinen olen kyllä tuon toimivuuden suhteen vähänkään peitteisemmässä maastossa. Itsellä pari samalla tekniikalla toimivaa mokkulaa kännynavigaattorin kanssa käytössä ja ei ne kyllä mitenkään älyttömän hyvin paikallista ilman paljasta taivasta. Miten sitten mahtaa olla, kun möllykkä roikkuu koiran kaulassa ja ympärillä on pusikko... Tuossahan on siis akkuna normaali kännykän akku, joka on varmasti tehoiltaan aika paljon surkeampi, kuin muissa gepsipannoissa. Miten mahtaa käydä -15 asteen pakkasessa.

Lopuksi vielä sanottiin, että kysyntä on ollut niin hurjaa, että varauksen voi tehdä saadakseen syksyksi tutkan. Jos kysyntä on todellakin ollut niin hurjaa niin emmeköhän me kohta saa kuulla laitteen toiminnasta. Nuilla tiedoilla en kyllä itse olisi alkamassa koekaniiniksi. Toivottavasti joku lehti ottaisi asiaksi testata laitteen jo seuraavaan numeroon, vaikka olen kyllä todella yllättynyt, jos sieltä hinnan lisäksi jotain muuta positiivista keksittäisiin.

Ostakaa ja testakkaa ja haukkukaa tai kehukaa!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rastinsahi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Elo 2005
Viestejä: 7252
Paikkakunta: Lapin lääni

LähetäLähetetty: 09.06.2008 20:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rastinsahi kirjoitti:
Jos oikein ymmärsin, niin kyseessä on tutka, joka lähettää tekstiviestinä koordinaatit. Niitä sitten sijoittelet kartallesi.


Kappas, mitähän joku meni aikoinaan sanomaan Wink

Oli kyllä yllätys, tuohon hintaan luulisi jo saavan huipputuotteen!
_________________
Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
guide
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2005
Viestejä: 2107

LähetäLähetetty: 09.06.2008 21:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Täytyy kyllä myöntää, että perin keskeneräinen ja valmistelematon oli sekä tutka että sen esittelijä.
Kyllä aikamoista pioneerihenkeä tarvitsee se, joka tuon menee noilla tiedoilla tilaamaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Loikka
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 948
Paikkakunta: Kotimaa

LähetäLähetetty: 09.06.2008 21:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Koskahan joku tutkan valmistaja osaisi tehdä tutkan joka käyttäisi kahta/kolmea erilaista tapaa siirtää noi koordinaatit kapulaan?

Siirtotieksi GPRS, VHF (tai muu vastaava radiotaajuus) ja SMS laite osaisi käyttää aina sitä mikä toimii, lähellä VHF, hyvässä peitossa GPRS ja jos kenttä heikko niin sitten SMS. Tästäpä sitten vaan kehittämään...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Rastinsahi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Elo 2005
Viestejä: 7252
Paikkakunta: Lapin lääni

LähetäLähetetty: 09.06.2008 22:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Loikka kirjoitti:
Koskahan joku tutkan valmistaja osaisi tehdä tutkan joka käyttäisi kahta/kolmea erilaista tapaa siirtää noi koordinaatit kapulaan?

Siirtotieksi GPRS, VHF (tai muu vastaava radiotaajuus) ja SMS laite osaisi käyttää aina sitä mikä toimii, lähellä VHF, hyvässä peitossa GPRS ja jos kenttä heikko niin sitten SMS. Tästäpä sitten vaan kehittämään...


Onhan se tehty jo.

GPRS ja SMS on jo olemassa UP:lla. Itseasiassa GPRS on huonossa peitossa parempi, koskapa se lähettää tietoa palvelimelle jatkuvasti, tilasit tietoa tai et. Sitten se vaan haetaan serveriltä.
_________________
Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JR Lekker™
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hei 2006
Viestejä: 594
Paikkakunta: Päräperäsemeri

LähetäLähetetty: 09.06.2008 23:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rastinsahi kirjoitti:
Loikka kirjoitti:
Koskahan joku tutkan valmistaja osaisi tehdä tutkan joka käyttäisi kahta/kolmea erilaista tapaa siirtää noi koordinaatit kapulaan?

Siirtotieksi GPRS, VHF (tai muu vastaava radiotaajuus) ja SMS laite osaisi käyttää aina sitä mikä toimii, lähellä VHF, hyvässä peitossa GPRS ja jos kenttä heikko niin sitten SMS. Tästäpä sitten vaan kehittämään...


Onhan se tehty jo.

GPRS ja SMS on jo olemassa UP:lla...


...ja Trackerilla ja Pointerilla.
_________________
Aina ei voi voittaa, ei ees jokakerta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Rastinsahi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Elo 2005
Viestejä: 7252
Paikkakunta: Lapin lääni

LähetäLähetetty: 09.06.2008 23:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joko ne on saaneet sen toimimaan?

EDIT: No jo näyttäs viimein olevan!
_________________
Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valaisija
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Jou 2004
Viestejä: 1158
Paikkakunta: north side

LähetäLähetetty: 10.06.2008 01:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

rastinsahi kirjoitti:
GPRS ja SMS on jo olemassa UP:lla. Itseasiassa GPRS on huonossa peitossa parempi, koskapa se lähettää tietoa palvelimelle jatkuvasti, tilasit tietoa tai et. Sitten se vaan haetaan serveriltä.


Käytäntö on kuitenkin osoittanut toista. Ei pelaa GPRS huonossa peitossa ei pelaa. Tekstiviestit kyllä kulkevat. Näin siis käytännön kokeilut vehkeellä, vaikka bittinerot muuta sanovat.

Selittäkää nyt ihmeessä?
_________________
Muista Matti Vanhasen asevastaisuus!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TestoMan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Tou 2008
Viestejä: 111

LähetäLähetetty: 11.06.2008 10:26    Viestin aihe: Olin tuolla messuilla... Vastaa lainaamalla viestiä

Olin messuilla katsomassa nimenomaan GPS laitteita. Vähän yllätti tuon uuden pointerin hinta. 1140€ ilman puhelinta oli vielä oikein messutarjous. Tracker tarjosi messutarkouksena uuden i400 pantansa ja e60 puhelinmen hintaa 799€. Ja pointterin esittelijä meni vielä mölöyttämään että panta on täysin samal. En sitten tiedä onko Pointerin ohjelsmito niin paljon parempi että siitä kannattaa maksaa 350 euroa ja vielä puhelimen hinta päälle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hlohi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Huh 2004
Viestejä: 651
Paikkakunta: Haukipudas

LähetäLähetetty: 11.06.2008 11:53    Viestin aihe: Re: Olin tuolla messuilla... Vastaa lainaamalla viestiä

TestoMan kirjoitti:
Olin messuilla katsomassa nimenomaan GPS laitteita. Vähän yllätti tuon uuden pointerin hinta. 1140€ ilman puhelinta oli vielä oikein messutarjous. Tracker tarjosi messutarkouksena uuden i400 pantansa ja e60 puhelinmen hintaa 799€. Ja pointterin esittelijä meni vielä mölöyttämään että panta on täysin samal. En sitten tiedä onko Pointerin ohjelsmito niin paljon parempi että siitä kannattaa maksaa 350 euroa ja vielä puhelimen hinta päälle.


Mahtoi tulla väärinymmärrys. Tracker TTA-310i panta ja MyWay Navigator ohjelma messutarjous oli 799 euroa. G400 panta + ohjelma ovat kalliimpia, hintaluokka on sama kuin Pointerissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jullemaki



Liittynyt: 11 Kes 2008
Viestejä: 1

LähetäLähetetty: 11.06.2008 23:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

guide kirjoitti:
Täytyy kyllä myöntää, että perin keskeneräinen ja valmistelematon oli sekä tutka että sen esittelijä.
Kyllä aikamoista pioneerihenkeä tarvitsee se, joka tuon menee noilla tiedoilla tilaamaan.


Ajattele nyt "hyvä quide" meitä pikkuvaraisiakin. Ostan ehdottomasti iDogin, panen sen minigrippipussiin, koiran pantaan ja alan seurailla koirani liikkeitä. Olen hyvin tyytyväinen, kun tiedän missä koirani on (suunta ja etäisyys) ja haukkuuko se.

Jos Googlen kartat eivät sinulle riitä, olet ilmeisesti sen verran ....., että kannattaa yleensäkin harkita metsään menemistä. Olen Pointerilla ja UP:lläkin pelannut, ja ne peijuunat ovat useinkin nurin, mistä sitten johtuukin. Uskon vakaasti, että Erämessuilla esitelty tuote on pian tavallisen kansalaisen suosikki. Aika näyttää! Ajeltiinhan kupla-Volskuillakin ja Ladoilla. Kukin menee resurssiensa mukaan.

Itse sattumalta elektroniikan koteloiden hermeettisyysttä ja vesitiiveyttä testanneena tiedän, että kumisuojus ja hyvä muovipussikin ajavat usein saman asian kuin ns. "vesitiivis" kotelo.

Olen todella iloinen, että pilvissä olevia GPS-tutkien hintoja tuodaan alaspäin. Panin nimeni laitteen varauslistaan ja kannan itse vastuun. Tunnen GPS-tekniikan toteutukset ja hiukan tiedän ohjelmoinnistakin; niitäkin asioita tekevät vain ihmiset. Insinööreille niissä asioissa ei ole mystiikkaa. Samat tekniset rajoitukset ovat pääpiirteissään kaikissa toteutusissa. Toivotaan kaikkea hyvää uuden tutkan kehitystyölle! Sitä tarvitsee kaikki tutkamerkkien kehitystyö.
_________________
pienikin voi olla kaunista
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Sivu 2 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com