OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mihinkäs se metsästäjä sitä pistoolia tarvitsikaan
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
vanha pappa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Jou 2007
Viestejä: 2350

LähetäLähetetty: 21.11.2013 21:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Trapper;
No, ensinnäkin ; Olen jo sen ikäluokan immeisiä,että tuo pään pitäminen osoittamassasi paikassa ei onnistu,mutta voithan itte jatkaa se oman pääsi pitämistä omassasi,kun se noin mieleen tuntuu olevan.Niin ja vedä nyt sitten syvään henkeä. Olen täysin samaa mieltä kanssasi siitä,että jos oma väki on todellakin noin tolloa,niin eihän siitä mitään hyvää voi seurata. Seuraavaksi,kun otat ilmaa , voit kaivaa sen edustamasi seuran vuosikirjan (julkaistaan yleensä joka vuosi) ja tutustua sen sisältöön,siellä on myös paljon asiaa ko seuran ratasäännöistä. No,tietysti se julkaisu tulee vain jäsenille, mutta voithan lainata kavereilta. Shocked Yleensä ns ratasäännöt on painettuna tekstinä hyvin näkyvillä kulloisillakin radoilla,mutta senhän sinä jo tiesitkin.
Minäkin olen vuodesta 1960 ratoja kiertänyt ja varmasti olemme nuoruudessani tavanneetkin,mutta nykyään käyn vain oman seuramme radalla. Vielä tuohon,jotta enhän minä ole minkäänsortin ampujia syyllistänytkään,vaan esittänyt kommentin "ratakäytöksestä", joten luetun tulkitsemiseen hiukan tarkkuutta , pyydän . Siihinkin saa apua,mikäli se tuntuu vaikialta. Wink
Heiluri;
En ole kommentissani maininnut ,jotta hauskanpito olisi jotenkin kielletty treenatessa ampumista,sillä hauskaahan sen pitääkin olla. Otanpas nyt
sitten sen syntipukin viitan tukeville harteilleni,niin on tälläkin topiikilla konkreettinen paalu, jonka kylkeen voi loukatuksi ittensä tuntevat itkeä ja kusta. Wink
Miljonääri;
Juu, se radan kohdistuspaikka on kyllä melkoinen kaatopaikka jatkuvista siivousyrityksistä huolimatta. Paikat palasina ja rojut ympäri aluetta, surku juttu. Confused

No,tässähän tätä taas olikin.Mukava keskusteluhan tästä syntyikin. Very Happy
_________________
Vanha pappa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 35100

LähetäLähetetty: 21.11.2013 21:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Osoittaa kommenttini enemmänkin karjulle kuin sinulle.
Äijän yksiniittisyys on jotain vertaansa hakevaa,minulle ampuminen on hauskanpitoa,harrastuksen pitääkin olla ei sitä muuten viitsisi...
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 35100

LähetäLähetetty: 21.11.2013 21:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mutta ei se pahvinpuhkominen ole ainoa oikea tapa harrastaa,ne peltipurkit tai vaikkapa juuri savikiekot ovat aivan asiallisia maalejä kunhan siivoaa jälkensä.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
late2
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2004
Viestejä: 15419

LähetäLähetetty: 21.11.2013 22:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meillä on räiskintäradalle rakennettu joustavien jalkojen varassa olevia metallilätkiä, osa lajille tyypillisten maalien muotoisia, osa vaan jotain. Noita on hauska paukutella, varsinkin sormet huurussa, ei kulu teippiä eikä tule siivottavaa (jollei ammu jalkaan). Mutta tuonkaan ei ole tarkoitus olla hauskaa vaan lajinmukaista harjoittelua...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 35100

LähetäLähetetty: 21.11.2013 22:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuolaiset metallilätkät olleet mielessä minullakin mutta radalle ja kotiin edestakaisin raahaaminen ei houkuta.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
late2
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2004
Viestejä: 15419

LähetäLähetetty: 21.11.2013 22:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Metallilätkään ketju jossa on koukku, radan rakenteiden mukaan suunniteltu pituus. Tuplaketju hillitsee pyörimistä, käytännössä parempi. Ei paina paljoa mutta hankikelillä tuollaisesta on iso ilo.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vanhakarju
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Mar 2011
Viestejä: 2499

LähetäLähetetty: 21.11.2013 23:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
Osoittaa kommenttini enemmänkin karjulle kuin sinulle.
Äijän yksiniittisyys on jotain vertaansa hakevaa,minulle ampuminen on hauskanpitoa,harrastuksen pitääkin olla ei sitä muuten viitsisi...


"heiluri"Meillä oli tänään hauskaa ampumakoululaisten kanssa
pahvinpuhkonnassa Very Happy onko se niin vaikea uskoa jokaisella ampumaradalla on säännöt ja niihin ei kuulu peltipurkkien ampuminen.
jos sinussa on miestä arvostelemaan minua,sinussa varmaan
löytyy miestä rakentamaan sellainen ampumarata jonka säännöissä
sallitaan peltipurkkien ampuminen,ei luulisi olevan vaikeaa,minä olen
hengessä mukana. Shocked Evil or Very Mad
Mielenkiintoista nähdä saatko luvat. Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
oopee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Syy 2011
Viestejä: 455
Paikkakunta: ks

LähetäLähetetty: 21.11.2013 23:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä on harvinaisen yksoikonen potsinkäppyrä.voi voi
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Deereman
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Mar 2010
Viestejä: 626

LähetäLähetetty: 21.11.2013 23:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

oopee kirjoitti:
Kyllä on harvinaisen yksoikonen potsinkäppyrä.voi voi

Liiton "miehiä"... Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jukka66
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 1796

LähetäLähetetty: 22.11.2013 00:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vanhakarju kirjoitti:
heiluri kirjoitti:
Osoittaa kommenttini enemmänkin karjulle kuin sinulle.
Äijän yksiniittisyys on jotain vertaansa hakevaa,minulle ampuminen on hauskanpitoa,harrastuksen pitääkin olla ei sitä muuten viitsisi...


"heiluri"Meillä oli tänään hauskaa ampumakoululaisten kanssa
pahvinpuhkonnassa Very Happy onko se niin vaikea uskoa jokaisella ampumaradalla on säännöt ja niihin ei kuulu peltipurkkien ampuminen.
jos sinussa on miestä arvostelemaan minua,sinussa varmaan
löytyy miestä rakentamaan sellainen ampumarata jonka säännöissä
sallitaan peltipurkkien ampuminen,ei luulisi olevan vaikeaa,minä olen
hengessä mukana. Shocked Evil or Very Mad
Mielenkiintoista nähdä saatko luvat. Very Happy


Näytä nyt sinä viimein ne säännöt missä kiellettiin savikiekkojen ampuminen. Ei ollut ainakaan SALin linkissä.
Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Klpro
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Maa 2008
Viestejä: 727

LähetäLähetetty: 22.11.2013 01:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vanhakarju kirjoitti:
Niinpä:pitkän aikaa ollutkin hiljaisempaa "asekiihkoilun"rimtamalla,
nyt on alkanut taas "profiilin"nosto. Shocked.yksi tärkeä asia unohtuu
näiltä "kiihkoilijoilta",ei metsästyksen ja ammunnan harrastajat
halunneet aselakien kiristystä,vaan sitä halusivat EX Trime asekiihkoilijat
.
Metsästäjien määrä lisääntyy jatkuvasti,aseitakin saadaan aivan
riittävästi,vaikka se nykyään onkin tiukempaa,kun otetaan huomioon
hyvä harrastus ei mitenkään mahdotonta.Ampumakoulut nuorisolle
ovat alkaneet kiinnostus on ollut harvinaisen hyvää,kun ottaa huomioon
viimeaikaiset tapahtumat,ja kun ottaa huomioon että nuorisolla on
muitakin harrastusmahdollisuuksia.Suomalainen "normi"metsästäjä ei
tarvitse käsiaseita,Ex trime "harrastajien"on aivan turha rassata sillä
asialla metsästäjiä,siltä taholta ei tule apua "räiskintään".


Tuota josko muutaman perustelun näille(kin) väittämille saisi?
Ja haluaisin tarkennusta termiin "EX Trime asekiihkoilijat"
Siis kuka halusi lakien kiristyvä? Millä perustelet metsästäjien määrän kasvun? Mikä on aseiden riittävä määrä? Minkälainen on Suomalainen "normi" metsästäjä? Mitä on räiskintä? Millä muotoa Ex Trime harrastajat rassaavat metsästäjiä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vieras 1*
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Jou 2004
Viestejä: 3275

LähetäLähetetty: 22.11.2013 03:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

"Ihan kauheeta - hyvä kun on täällä kielletty":

http://www.youtube.com/watch?v=8D5RrjRd6Ik
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 35100

LähetäLähetetty: 22.11.2013 06:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vanhakarju kirjoitti:
heiluri kirjoitti:
Osoittaa kommenttini enemmänkin karjulle kuin sinulle.
Äijän yksiniittisyys on jotain vertaansa hakevaa,minulle ampuminen on hauskanpitoa,harrastuksen pitääkin olla ei sitä muuten viitsisi...


"heiluri"Meillä oli tänään hauskaa ampumakoululaisten kanssa
pahvinpuhkonnassa Very Happy onko se niin vaikea uskoa jokaisella ampumaradalla on säännöt ja niihin ei kuulu peltipurkkien ampuminen.
jos sinussa on miestä arvostelemaan minua,sinussa varmaan
löytyy miestä rakentamaan sellainen ampumarata jonka säännöissä
sallitaan peltipurkkien ampuminen,ei luulisi olevan vaikeaa,minä olen
hengessä mukana. Shocked Evil or Very Mad
Mielenkiintoista nähdä saatko luvat. Very Happy

No minulla on käytössä kaksi rataa joilla todellakin saa ampua muutakin kuin pahvinpaloihin painettua ympyrää,onko se niin vaikea uskoa etteivat sinun käyttämiesi ratojen säännöt ole laki vaan jokaisella radalla voi aivan hyvin olla omat sääntönsä,ampuminen kun voi olla monipuolista ja hauskaakin ilman 10 sentin paksuista sääntö ja määräyskokoelmaakin.
Eli ei minun tarvitse sellaista rakentaa,meillä on jo sellaiset radat joilla jokainen tyylisuunta saa harrastaa ilman ylifyyrerin "ohjausta".
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 35100

LähetäLähetetty: 22.11.2013 06:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitä tulee tuohon arvosteluun s´niin sinä olet täällä suunnilleen ainoana tuomitsemassa jyrkästi kaiken muun kuin viralliset SAL:n alaiset lajit "räiskintänä",minusta jokainen ammunatlaji ja jopa hauskanpito kuuluua asiaan ja ampujien pitää vetää yhtäköyttä tyylista riippumatta eikä tuomita muita naama norsunv...lla,meitä on iso joukko joka ei osaa pitää puoliaan ja sokerina pohjalla edusmiehemme kusevat vielä muroihimme mustamaalaamalla ja vähättelemällä muita lajeja tyylliin "metsästäjä eitarvitse/urheiluampuja ei tarvitse ja kaikkein typerimpänä "tämän kanssa voi elää" lausunnoillaan joten olemme hajllaan ja näköjään jokseenkin voimattomia pitämään puoliamme yhteisenä rintamana ja sitten vielä jotkut karjut mollaavat muita harrastajia ja keksivät meilla sääntöjä joita meillä edes ole.
Siis usko jo,sinun käyttämiesi ratojen säännöt eivät ole koko maan kattava lki vaan vain jonkin yksittäisen radan,me muuta saamme onneksi harrastaa vapaammin.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ollari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Hei 2006
Viestejä: 12212

LähetäLähetetty: 22.11.2013 08:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aika olisi varmaan kypsä perustaa seura/liitto/laji nimeltään räiskintäammunta. Lajin säännöt voisi olla hyvinkin lyhyet, esim:

- Kaikki asetyypit, toimintatavat ja kaliiperit on sallittuja ja toivottuja
- Kunkin ammunnan käytännönjärjestelyt ja tapa sovitaan aina tapahtumakohtaisesti (koskee kilpailuja, harjoituksia ja muita tapahtumia)
- Turhien ja liian kireiden sääntöjen asettaminen tapahtumissa ja toiminnassa on kielletty.

Turvallisuus ja jälkien siivoaminen jne pitää olla kaikessa toiminnassa lähtökohta, ei sitä tarvi sääntöihin kirjata. Ei säännöissä tarvi erikseen laittomia asioita uudestaan kieltää. Tosin tuskin se iso ongelma olisi, vaikka olisi neljäs pykälä: toimittava aina turvallisesti ja muut huomioon ottaen ja kaikkia lakeja ja asetuksia noudattaen.

Vastaavasti aika olisi ollut aina kypsä perustaa myös seura/liitto/laji nimeltään rajoitus-, kielto- ja sääntöyhdistys. Säännöt voisivat hyvinkin alkaa yleisohjeilla:

- Kaikkinainen mahdollisimman tarkka sääntely on ehdottoman toivottavaa ja sääntelyä on oltava runsaasti.
- Sääntelyn on oltava riittävän epäloogista ja sattumanvaraista, niin ettei sääntöjä voi mitenkään päätellä eikä muistaa ilman sääntökirjaa
- Sääntöjä on muutettava riittävän usein, ei kuitenkaan milloinkaan löysempään suuntaan
- jne jne

Tämän yhdistyksen toiminta voisi mainiosti kattaa kaikenlaisen yhdistystoiminnan, ampuma- ja metsästystoiminta ovat erittäin luontevia aihepiirejä toiminnalle. Tätä aatetta eteenpäin vieviä "jaoksia" ja "siipiä" seuroissa ja yhdistyksissä tosin on toiminut kautta aikojen, toisissa seuroissa merkittävämmässä rooleissa kuin toisissa. Joissakin säännöstely- ja rajoitusjaos on tietty miehittänyt yhdistyksen johdon, jolloin koko seura käytännössä toimii yllämainituin lähtökohdin. Näitä esimerkkejä varmaan kaikki tuntevat aivan riittävästi.

Kaikille olisi terveellistä miettiä tykönään kumpi ylemmistä tuntuu itselle sopivammalle yhdistykselle ja miettiä miksi. Ja että onko se oikeasti järkevää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Seuraava
Sivu 8 Yht. 12

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com