Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
töyhtöhyyppä Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Maa 2005 Viestejä: 1784 Paikkakunta: p 7200248 m , i 3423456 m
|
Lähetetty: 29.07.2010 10:20 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä on.
Huono kuva edellisen omistajan myynti ilmoituksesta otettu. Pitää ottaa omia kuvia kunhan ehtii. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
miihali Kanta-asiakas
Liittynyt: 03 Elo 2004 Viestejä: 366
|
Lähetetty: 29.07.2010 11:12 Viestin aihe: |
|
|
Ainakin isommat nissanin koneet on samoja kuin tohatsu. . Lieköhän pienemmätkin. _________________ Ei ole huonoja ampujia, on vaan liian vähän patruunoita. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
töyhtöhyyppä Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Maa 2005 Viestejä: 1784 Paikkakunta: p 7200248 m , i 3423456 m
|
Lähetetty: 29.07.2010 11:18 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä ne on. Ja tais olla muillaki teippauksilla noita samoja koneita, jos oikein muistan? Hyvä moottori. Varmatoiminen ja kevyt. Painoa tais olla 12 kiloa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mosberg Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Hei 2007 Viestejä: 1630 Paikkakunta: Suoperämaa
|
Lähetetty: 29.07.2010 15:04 Viestin aihe: |
|
|
On kyllä komia ja varmasti kestää ku kyse on nissanista. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
töyhtöhyyppä Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Maa 2005 Viestejä: 1784 Paikkakunta: p 7200248 m , i 3423456 m
|
Lähetetty: 29.07.2010 15:35 Viestin aihe: |
|
|
Ihan varmana menee isältä pojalle. Tuota ei siis oo juuri käytetty ja ikää kuitenki 23 vuotta. Silti tärähti heti käyntii. En tiiä kuin vanhat bensat lie tankissaki. Ne vois vaihtaa ennen jahtirallia..
Velipojalla oli aikanaa tuollainen ja aina ekasta käyntiin, eikä mitään ongelmia. Muuta ku sokkia meni kourallinen ja potkuri liminganlahen ajoissa..
Nissani se olla pitää |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sammal Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Hei 2009 Viestejä: 383
|
Lähetetty: 30.07.2010 22:39 Viestin aihe: |
|
|
Tohatsu sen olla pitää kun haluaa itkeä että kannattiko ostaa tohatsu ja katella kun sorsat lentelee kaislikossa mutta kone ei inahakkaan
Kokemusta on vai pitäskö olla _________________ 1.1.1995 suomi myytiin (huorattiin) euroopalle
Legalize IT! cann... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vilperi ***
Liittynyt: 22 Elo 2005 Viestejä: 10580 Paikkakunta: Espoo/Kangasala
|
Lähetetty: 30.07.2010 23:27 Viestin aihe: |
|
|
Puuttumatta sen enenpää merkkeihin, niin pienet huoltotoimenpiteet keväällä ja syksyllä edesauttavat koneen toimintaa kummastikin.
Jopa pelkällä keväthuollolla pärjää kun sen tekee pitemmän kaavan mukaan.
Näille "pienkippojen" omistajille; kokeilkaas joskus suositusten yläpuolella olevaa konetta paattiinne: 3,5 hv tilalle 5 hv ja systeemi muuttuu kummasti.
Painoa tulee lisää, mutta irtotankki keulaan ja hiukan harjoittelua, niin se lulla nousee plaaniin ja pahassa paikassa on tehoreserviä käytettävissä. Samaten kun myllyä ei tarvitse huudattaa täysillä siirtymämatkoilla.
Vaihtaa siellä perässä olevat "vahvikkeet" vähän järeämmiksi, niin ei edes paatti kärsi "ylitehoisesta" moottorista.
Testauksen voi suorittaa jonkun "tutun" myllyllä, niin saa käsityksen siitä, että miten homma toimii.
Joo!! Tiedän että valmistajan suosituksia ei saisi ylittää, mutta järjen käyttö on sallittua tässäkin asiassa.
Itellä R-Busteri jonka suositus max 35 hv ja tarjolla oli joko 30 tai 40 koneita, niin otin 40 kymppisen, mutta vahvistin persuksen tehtaan lisäosilla! (eli hekin tiesivät asian)
Pienestä veneestä sen verran, että meillä oli aikanaan lasikuitukippo n. 3 metrinen ja suositus siinä max 3,5 hv. Ekana kesänä oli käytössä 2:n jammu ja tehot oli nyt mitä oli ja päätettiin sitten vaihtaa kone vähän isompaan; syksypuolella tuli sitten nk. tyhjennysmyynti ja kun vajaan kesän ajetusta jammusta sai vaihdossa melkein omansa takaisin, niin se vaihtui kakssylinteriseen 5:n suzukiin joka oli varustettu irtotankilla.
Vaihdettiin paatin perässä olleet muottivaneripalaset vähän isompiin läpipulttauksella ja yli 10 v oli yhdistelmä käytössä.
Pientä tehonpuutetta oli kyllä vieläkin kahden ajettaessa, mutta yksinään liikuttaessa kiulu nousi hyvin plaaniin ja matkat sujui joutuisasti. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jude Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tam 2007 Viestejä: 162 Paikkakunta: Kanta-Häme
|
Lähetetty: 01.08.2010 10:35 Viestin aihe: |
|
|
Mulla on noin 3,5-4 metrinen, max 4hv koneelle tarkoitettu kippo jossa 10 heppainen mariner kiinni. Tuntuu kestävän, ja varsinkin liikkuu Olen myös koittanut venettä 15hv moottorilla, mutta se oli selkeästi liikaa Täyskaasulla vain potkuri koski veteen, eikä oikeastaan uskaltanut kääntää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ppohsorsa
Liittynyt: 01 Elo 2010 Viestejä: 4 Paikkakunta: Oulun lääni
|
Lähetetty: 01.08.2010 13:30 Viestin aihe: Sneakbox sorsavene n. 250 eurolla |
|
|
Tämän kustannus n. 250e. Ohjeet on verkossa. Tuosta on olemassa myös hieman nykyaikaisempi versio mutta sen käytettävyydestä merellä en tiedä.
Kauaa tuon rakenteluun ei mennyt, pari viikkoa tein muutamia tunteja päivässä. Itse käytin 9mm vaneria pohjalla ja sivuilla. Pituus on n. 310 ja leveys 120. Pohja tuli yhdestä vanerista jossa keulasta leikattiin sopiva pala vaneria pois ja taivutettiin vanerin reunat toisiinsa. Hyvin taipui kun vaneri oli märkää. Samalla syntyi eteen V-pohja ja loppuosa pohjasta jäi kuperaksi koko matkalta. Perään jouduin jatkamaan 1,2m vaneria kun paikallisesta liikkeestä myivät vain 240 x 120 cm vanereita.
Perälaudan pyöristyksellä ja sivulevyjen leikkauksilla sain perääkin nousemaan niin että keskikohta ui syvimmällä. Koko paatin maks. korkeus vajaa 40cm. Kansi on 6mm vaneria. Kannen alla on sisäköli joka tuo jämäkkyyttä. Pohjavaneri ruuvattu kiinni tähän sisäköliin n. 7cm välein.
Tämä odottaa vielä pintakäsittelyä ja hiomista, mutta muodon näkee jo tuosta. Pystyreunat puuttuvat tästä vielä joiden tarkoitus on estää roiskevesien pääsy veneeseen.
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
sammal Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Hei 2009 Viestejä: 383
|
Lähetetty: 02.08.2010 22:14 Viestin aihe: |
|
|
Tohonkun iskee jonkun 40hv koneen
Mutta toi tohatsu vaan ryppyilee vaikka on saakeli uus! ei ole oma vaan setä omistaa veneen ja trailerin ja hammas lääkäri osti koneen (vitu?n pihi?) Eli meillä on semmonen kalastus kimppa mutta ei liikuta moottorilla ei _________________ 1.1.1995 suomi myytiin (huorattiin) euroopalle
Legalize IT! cann... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ppohsorsa
Liittynyt: 01 Elo 2010 Viestejä: 4 Paikkakunta: Oulun lääni
|
Lähetetty: 09.08.2010 21:53 Viestin aihe: puatti naamiota vaille valmis |
|
|
Tällainen se sitten on ilman naamiota. Vielä harmaalla aaltoja poikittain pituussuuntaan nähden ja naamiokankaasta lippa eteen.
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
ladybug Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Hel 2008 Viestejä: 463
|
Lähetetty: 09.08.2010 22:52 Viestin aihe: |
|
|
Ite väkersin kahdesta laverisängyn pohjalevestä 9mm vaneriruuhin, testattu on ja toimii hintaa tuli n.40€ 2 vaneria,ruuveja, sikaflex, miranolia pintaan on kevyt kantaa rantaan. Laittaisin kuvat, mut en ossaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JSP Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Syy 2009 Viestejä: 8022 Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
|
Lähetetty: 10.08.2010 00:01 Viestin aihe: Re: puatti naamiota vaille valmis |
|
|
ppohsorsa kirjoitti: | Tällainen se sitten on ilman naamiota. Vielä harmaalla aaltoja poikittain pituussuuntaan nähden ja naamiokankaasta lippa eteen.
|
Kuinka helposti tuollainen vaneri taipui? Paljonko tuli veneelle painoa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
per Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Tam 2009 Viestejä: 189 Paikkakunta: Turku
|
Lähetetty: 10.08.2010 00:27 Viestin aihe: |
|
|
Vilperi kirjoitti: | Puuttumatta sen enenpää merkkeihin, niin pienet huoltotoimenpiteet keväällä ja syksyllä edesauttavat koneen toimintaa kummastikin.
Jopa pelkällä keväthuollolla pärjää kun sen tekee pitemmän kaavan mukaan.
Näille "pienkippojen" omistajille; kokeilkaas joskus suositusten yläpuolella olevaa konetta paattiinne: 3,5 hv tilalle 5 hv ja systeemi muuttuu kummasti.
Painoa tulee lisää, mutta irtotankki keulaan ja hiukan harjoittelua, niin se lulla nousee plaaniin ja pahassa paikassa on tehoreserviä käytettävissä. Samaten kun myllyä ei tarvitse huudattaa täysillä siirtymämatkoilla.
Vaihtaa siellä perässä olevat "vahvikkeet" vähän järeämmiksi, niin ei edes paatti kärsi "ylitehoisesta" moottorista.
Testauksen voi suorittaa jonkun "tutun" myllyllä, niin saa käsityksen siitä, että miten homma toimii.
Joo!! Tiedän että valmistajan suosituksia ei saisi ylittää, mutta järjen käyttö on sallittua tässäkin asiassa.
Itellä R-Busteri jonka suositus max 35 hv ja tarjolla oli joko 30 tai 40 koneita, niin otin 40 kymppisen, mutta vahvistin persuksen tehtaan lisäosilla! (eli hekin tiesivät asian)
Pienestä veneestä sen verran, että meillä oli aikanaan lasikuitukippo n. 3 metrinen ja suositus siinä max 3,5 hv. Ekana kesänä oli käytössä 2:n jammu ja tehot oli nyt mitä oli ja päätettiin sitten vaihtaa kone vähän isompaan; syksypuolella tuli sitten nk. tyhjennysmyynti ja kun vajaan kesän ajetusta jammusta sai vaihdossa melkein omansa takaisin, niin se vaihtui kakssylinteriseen 5:n suzukiin joka oli varustettu irtotankilla.
Vaihdettiin paatin perässä olleet muottivaneripalaset vähän isompiin läpipulttauksella ja yli 10 v oli yhdistelmä käytössä.
Pientä tehonpuutetta oli kyllä vieläkin kahden ajettaessa, mutta yksinään liikuttaessa kiulu nousi hyvin plaaniin ja matkat sujui joutuisasti. |
Juuri däin .
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vilperi ***
Liittynyt: 22 Elo 2005 Viestejä: 10580 Paikkakunta: Espoo/Kangasala
|
Lähetetty: 10.08.2010 00:33 Viestin aihe: |
|
|
Liika on aina liikaa!!
Enpähän helpolla lähtis tuon yhdistelmän kyytiin! _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
|