Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
beaglesi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.01.2005 23:49 Viestin aihe: |
|
|
Miksi päästät koirasi suoraan makuupaikalleen kotiin tultaessa???
Tänäänkin olin koirani kanssa luolajahdissa ja pari supia tuli poistettua.
Koiruus odotti pihalla sen aikaa kunnes sain kaikki pakolliset toimet tehtyä ja sit koira suoraan suihkuun!!!!
Ei siis makuupaikan kautta.
Koirassa oli taas aivan tuhottomasti kirppuja!!!
Lueskelin tuossa jotain koirakirjaa, jossa kerrottiin koiran pesemisestä ja turkin hoidosta. Siinä opuksessa myöskin mainittiin, että nykypäivän koirashampoot ovat niin laadukkaita et koiran vois pestä vaikka pari kertaa viikossa ilman ihon kärsimistä!!
Myöskin siinä oli maininta vääristä pesuaineista joihin tuo mäntysuopa lukeutui!
Siis... Kirjatieto tuomitsi tuon mäntysuovan käytön "koirashampoona".
Tuhoaa kuulemma karvan oman "hoitoaineen".
Kyllä se silti kirput tappaa Tänäänkin taas... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
beaglesi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.01.2005 23:57 Viestin aihe: |
|
|
Kuinka mielellään koirasi menee Raidilta haisevalle makuupaikalle???
Menisitkö itse nukkumaan sänkyyn jos olisit tyynylle ruiskuttanut Raidia???
No... en ainaskaan itse menisi.
Tuo on vähän sama kuin pesisit koiraasi jääkylmällä vedellä ja itse ottaisit kuuman suihkun. Koirahan se vaan on...
Kiva huomata kuka arvostaa parasta jahtitoveriaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mäykkynen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.01.2005 21:30 Viestin aihe: |
|
|
mä kyllä ymmärsin et kuljetusboxin makuualusta ois kyseessä
ja voihan sitä tuulettaa kyllä ne hajut lähtee siitä, ja oma koira menee kans heti luola reissun jälkeen suihkuun vaikka ei ois minkään näkösiä loisia näkyny on vaan nii mielettömän hiekkanen ja rapanen |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Haemaelainen Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 04.01.2005 14:26 Viestin aihe: Erään eläinlääkärin ohje |
|
|
Eläinlääkärisi voi antaa pistoksena ivermektiini nimistä lääkettä, jolla on suorastaan ällistyttävä teho kapipunkkiin. Yleensä yksi pistos riittää, mutta varmuuden vuoksi käytetään kahta pistosta, jotka annetaan kahden viikon välein. Tällä superpunkkilääkkeellä on kuitenkin yksi huono puoli, jota ei koskaan sovi olla mainitsematta.
Ivermektiiniä ei saa antaa koskaan collieille, shelteille eikä millekään collien sukuisille koirille.
Jos sinulla on edellämainittu koira ja tarvitset kapia vastaan lääkettä on olemassa tablettimuotoinen lääke, jonka kauppanimi on Interceptor©. Sen saatavuus on kuitenkin huonompi, kuin ivermektiinillä, koska se on erikoislupavalmiste. Kuitenkin useimmilla hyvinvarustetuilla klinikoilla on tätä valmistetta saatavilla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
PRT Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 04.01.2005 18:23 Viestin aihe: |
|
|
Juu, siis kyse oli todellakin kuljetusboxin makuualustasta, jollakinhan se koira on mettästä kotiin roudattava (autolla). Ja koira siis matkustaa muoviboxissa, jossa sillä on pehmeähkö makuualusta.
Olen pessyt mäntysuovalla mettäreissun jälkeen juuri sen vuoksi, että se kuulemma tappaa nuo kirput ja joidenkin huhujen mukaan pitää kapiakin loitolla ellei jopa poissa kokonaan. Strongholdit on kyllä jemmassa, mutta en ole laittanut vielä kun ei ole mielestäni ollut tarvetta. Jos tulee eteen kapinen elukka, sitten laitan kyllä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|