Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Tukivarsi Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 445 Paikkakunta: K-S/Pohjois-Häme
|
Lähetetty: 14.09.2009 22:15 Viestin aihe: |
|
|
Onko kellään tietoa meneekö -00 vuosimallin kingcapiin 32x11,5/15 tuumaset kiekot? Eli mahtuuko pyörimään ilman kummempia modauksia? Autoa on korotettu n.5 cm riipukkeilla ja vääntösauvoilla. Onko kuinka huonot ajaa maantiellä eri nopeuksissa? Bfg allterrainit pyöriny mielessä.
Yritin etsiä tietoa mutta ei löydy ei.... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jussio Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Maa 2004 Viestejä: 696
|
Lähetetty: 15.09.2009 13:25 Viestin aihe: |
|
|
Ei mene, ääriasennoissa nappaa kiinni. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tukivarsi Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 445 Paikkakunta: K-S/Pohjois-Häme
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Coltiainen Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Hel 2007 Viestejä: 303
|
Lähetetty: 15.09.2009 21:55 Viestin aihe: |
|
|
Ei kokemusta STT:tä, mutta oli yksi vaihtoehdoista. Tuossa juttua:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=63125
Varsinaisesti minua kiinnosti Cooperin S/T, mutta hommasin BFG AT:t, kun sain halvalla. Ero Cooppereihin oli yli 200€ BFG:n hyväksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Antti Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Maa 2004 Viestejä: 930 Paikkakunta: Etelä-Häme
|
Lähetetty: 15.09.2009 22:36 Viestin aihe: |
|
|
Tukivarsi kirjoitti: | Onko kellään tietoa meneekö -00 vuosimallin kingcapiin 32x11,5/15 tuumaset kiekot? Eli mahtuuko pyörimään ilman kummempia modauksia? Autoa on korotettu n.5 cm riipukkeilla ja vääntösauvoilla. Onko kuinka huonot ajaa maantiellä eri nopeuksissa? Bfg allterrainit pyöriny mielessä.
Yritin etsiä tietoa mutta ei löydy ei.... |
Saattaa mahtuakin. 265/75/15 mahtuu ja itsellä oli 245/75/16 hyvinkin helposti, mikä oli rullamitan mukaan samankorkuinen, kun 31x10,5x15. Kuraläpät joudut rapsimaan pois.
Kannattaa hommata 16 tuuman vanteelle kumit. 15 tuuman vanteet, mitkä eivät kasvata kingcapin raideleveyttä laittomaksi on harvassa. Tosin jos sulla on leimarenkaat erikseen, niin mikä ettei. Leimalle tosin ei kannata noita 265/75:sia ja kolmekakkosia muutenkaan tarjotella.
Ja BFG allterrainit on hyvät ajaa maantiellä ja muutenkin. Itsellä hiluksissa allterrainit ja hyvin toimii. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
fygy Kanta-asiakas
Liittynyt: 30 Huh 2007 Viestejä: 935 Paikkakunta: Ryttylä
|
Lähetetty: 15.09.2009 22:49 Viestin aihe: |
|
|
Antti kirjoitti: | Tukivarsi kirjoitti: | Onko kellään tietoa meneekö -00 vuosimallin kingcapiin 32x11,5/15 tuumaset kiekot? Eli mahtuuko pyörimään ilman kummempia modauksia? Autoa on korotettu n.5 cm riipukkeilla ja vääntösauvoilla. Onko kuinka huonot ajaa maantiellä eri nopeuksissa? Bfg allterrainit pyöriny mielessä.
Yritin etsiä tietoa mutta ei löydy ei.... |
Saattaa mahtuakin. 265/75/15 mahtuu ja itsellä oli 245/75/16 hyvinkin helposti, mikä oli rullamitan mukaan samankorkuinen, kun 31x10,5x15. Kuraläpät joudut rapsimaan pois.
Kannattaa hommata 16 tuuman vanteelle kumit. 15 tuuman vanteet, mitkä eivät kasvata kingcapin raideleveyttä laittomaksi on harvassa. Tosin jos sulla on leimarenkaat erikseen, niin mikä ettei. Leimalle tosin ei kannata noita 265/75:sia ja kolmekakkosia muutenkaan tarjotella.
Ja BFG allterrainit on hyvät ajaa maantiellä ja muutenkin. Itsellä hiluksissa allterrainit ja hyvin toimii. |
Mut all terrainilla ei ole mitään tekemistä maastorenkaitten kanssa esim liejussa tukkituu todella helposti ja ei meinaa puhdistua maantiellä ovat ihan ok ajettavat. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Antti Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Maa 2004 Viestejä: 930 Paikkakunta: Etelä-Häme
|
Lähetetty: 15.09.2009 22:52 Viestin aihe: |
|
|
Ei olekaan, mutta tuossa ei vissiin kyseltykään huippuluokan maasto-ominaisuuksien perään. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
hq Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Hei 2004 Viestejä: 3688
|
Lähetetty: 15.09.2009 23:00 Viestin aihe: |
|
|
fygy kirjoitti: | Mut all terrainilla ei ole mitään tekemistä maastorenkaitten kanssa esim liejussa tukkituu todella helposti ja ei meinaa puhdistua maantiellä ovat ihan ok ajettavat. |
Seuraavaksi herää kysymys, onko todella tarvetta varsinaisille maastorenkaille. Aika monta vuotta kärvistelin ääripään mutarenkaiden kanssa, vain huomatakseni myöhemmin että (isoilla) All-Terraineilla auto menee ongelmitta sinne minne sen tarvitseekin mennä ja se ärsyttävä tärinä + rengasmelu maantiellä putosi murto-osaan. Eiväthän ne tietenkään yhtä reteän näköiset ole kuin jumalattomat mutakaivurit mutta lukuisia kertaluokkia mukavammat pitkiinkin siirtymiin eikä kulutuspinta hupene silmissä hiekka+asfalttitiellä.
Valintoja valintoja... joskus "paras" on vain hyvän vastakohta. Jos auto on vain traktorin korvike niin siitä vaan, mutta edes kohtuulliseen tieajoon katsoisin noiden kompromissirenkaiden suuntaan ihan ilman muuta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Antti Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Maa 2004 Viestejä: 930 Paikkakunta: Etelä-Häme
|
Lähetetty: 15.09.2009 23:40 Viestin aihe: |
|
|
hq vei sanat suustani. Sillon kun oli vielä nuori ja komea, niin piti saada maasturin alle oikein offroadrenkulat niin näytti kylällä hyvältä, jos ei muuta. Nyt kun ei ole enää kun pelkästään komea, niin pärjää ihan kompromissikumeilla.
Jos ihan asiaakin puhutaan, niin yritän pärjätä yhdellä autolla, persaukisella kun ei ole varaa pitää jahti- ja työmatka-autoa erikseen, niin rengastus on oltava sen mukainen, että noilla työntää tarpeen mukaan 80km sivu duunipaikalle ja viikonlopun harrastuksiin. Ja jos lainkirjainta tarkkaan aletaan tulkitsemaan, niin jahtiautolla, missä on jonkinsortin torrakko kyydissä, ei saa edes sellaisiin paikkoihin mennä, mihin ei allterraineilla pääse. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tukivarsi Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 445 Paikkakunta: K-S/Pohjois-Häme
|
Lähetetty: 16.09.2009 07:07 Viestin aihe: |
|
|
Sama vika että noin 80% ajosta on asfalttitiellä ja loput hiekkatiellä. Maastossa en aja ollenkaan, tai no ehkä 1%.
Nyt on jotkut cargo c pakettiauton paloletkut alla ja oikeen hävettää ajaa niillä vaikka en niilläkään ole vielä jumiin jäänyt. Kyse on ulkonäkö seikoista eli sellaista rengasta haen millä nyt pystyy ajamaan tollasia 100km siirtymiä ongelmitta (työmatka), mutta olisi mahdollisimman karkea (ulkonäkö).
Ja noilla nykyisillä renkailla ei saa saalista, eilenkin kettua kyttäämässä ihan turhaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
fygy Kanta-asiakas
Liittynyt: 30 Huh 2007 Viestejä: 935 Paikkakunta: Ryttylä
|
Lähetetty: 16.09.2009 07:54 Viestin aihe: |
|
|
hq kirjoitti: | fygy kirjoitti: | Mut all terrainilla ei ole mitään tekemistä maastorenkaitten kanssa esim liejussa tukkituu todella helposti ja ei meinaa puhdistua maantiellä ovat ihan ok ajettavat. |
Seuraavaksi herää kysymys, onko todella tarvetta varsinaisille maastorenkaille. Aika monta vuotta kärvistelin ääripään mutarenkaiden kanssa, vain huomatakseni myöhemmin että (isoilla) All-Terraineilla auto menee ongelmitta sinne minne sen tarvitseekin mennä ja se ärsyttävä tärinä + rengasmelu maantiellä putosi murto-osaan. Eiväthän ne tietenkään yhtä reteän näköiset ole kuin jumalattomat mutakaivurit mutta lukuisia kertaluokkia mukavammat pitkiinkin siirtymiin eikä kulutuspinta hupene silmissä hiekka+asfalttitiellä.
Valintoja valintoja... joskus "paras" on vain hyvän vastakohta. Jos auto on vain traktorin korvike niin siitä vaan, mutta edes kohtuulliseen tieajoon katsoisin noiden kompromissirenkaiden suuntaan ihan ilman muuta. |
Kyllä kyllä tarpeensa itse kullakin ite mielellään haen peuran raadon vaikka kynnöspellon yli autolla jos se on mahdollista.. ja tosin työmatkaa ei tule kun 10km suuntansa ja jahtimaille 40km suunta ja on tolla pohjanmaan reissutkin heitetty. kukin omien tarpeittensa mukaan mulla oll 2 all terrainit ja ei enään tule. mutta kuten sanottu hieman mukavemmat on pikitiellä. Ja samalla autolla hoidan sapuskat rokinnoille jne.. ja hyvin oon matkatkin taittun karkeimmillakin rinkuloilla jokainen tarpeensa mukaan varmaan jonkun käyttö tarpeisiin ihan ok rengas. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tukivarsi Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 445 Paikkakunta: K-S/Pohjois-Häme
|
Lähetetty: 16.09.2009 08:13 Viestin aihe: |
|
|
fygy kirjoitti: | hq kirjoitti: | fygy kirjoitti: | Mut all terrainilla ei ole mitään tekemistä maastorenkaitten kanssa esim liejussa tukkituu todella helposti ja ei meinaa puhdistua maantiellä ovat ihan ok ajettavat. |
Seuraavaksi herää kysymys, onko todella tarvetta varsinaisille maastorenkaille. Aika monta vuotta kärvistelin ääripään mutarenkaiden kanssa, vain huomatakseni myöhemmin että (isoilla) All-Terraineilla auto menee ongelmitta sinne minne sen tarvitseekin mennä ja se ärsyttävä tärinä + rengasmelu maantiellä putosi murto-osaan. Eiväthän ne tietenkään yhtä reteän näköiset ole kuin jumalattomat mutakaivurit mutta lukuisia kertaluokkia mukavammat pitkiinkin siirtymiin eikä kulutuspinta hupene silmissä hiekka+asfalttitiellä.
Valintoja valintoja... joskus "paras" on vain hyvän vastakohta. Jos auto on vain traktorin korvike niin siitä vaan, mutta edes kohtuulliseen tieajoon katsoisin noiden kompromissirenkaiden suuntaan ihan ilman muuta. |
Kyllä kyllä tarpeensa itse kullakin ite mielellään haen peuran raadon vaikka kynnöspellon yli autolla jos se on mahdollista.. ja tosin työmatkaa ei tule kun 10km suuntansa ja jahtimaille 40km suunta ja on tolla pohjanmaan reissutkin heitetty. kukin omien tarpeittensa mukaan mulla oll 2 all terrainit ja ei enään tule. mutta kuten sanottu hieman mukavemmat on pikitiellä. Ja samalla autolla hoidan sapuskat rokinnoille jne.. ja hyvin oon matkatkin taittun karkeimmillakin rinkuloilla jokainen tarpeensa mukaan varmaan jonkun käyttö tarpeisiin ihan ok rengas. |
Mikkäs rinkulat sulla on alla? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
hq Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Hei 2004 Viestejä: 3688
|
Lähetetty: 16.09.2009 14:16 Viestin aihe: |
|
|
fygy kirjoitti: | Kyllä kyllä tarpeensa itse kullakin ite mielellään haen peuran raadon vaikka kynnöspellon yli autolla jos se on mahdollista.. ja tosin työmatkaa ei tule kun 10km suuntansa ja jahtimaille 40km suunta ja on tolla pohjanmaan reissutkin heitetty. |
Niinpä. Tärinä, jyrinä ja nopea kuluminen siirsi allekirjoittaneen pysyvästi pois mutarenkaista, asfalttikilometrejäkin kun kertyy sen verran ettei jaksanut jatkuvasti etsiä uusia renkaita ja auton handsfree-sarjakin palautui käyttökelpoiseksi maantiemelun pudottua. Ei kyllä heti tule mieleen paikkaa mistä meno olisi jäänyt renkaista kiinni, ml. kynnöspellot ja aivan umpinen taimikkokin; offitrial-maastoihin noilla ei tietysti ole asiaa mutta siihen ei riitä sitten maavarakaan.
Päivittäiset siirtymät metsästysalueilla ovat parhaimmillaan 60...150km suuntaansa ja ympäri vuoden maantieajoa kertyy reilut 20tkm joten käytäntö on tuonut rengasvalintoihin vaatimuksensa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
noniin Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Hel 2005 Viestejä: 975
|
Lähetetty: 16.09.2009 15:54 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | Mut all terrainilla ei ole mitään tekemistä maastorenkaitten kanssa esim liejussa tukkituu todella helposti ja ei meinaa puhdistua maantiellä ovat ihan ok ajettavat. |
Pitää paikkaansa, mutta kuvion voi pitää auki kaasulla. Edellyttää että on paukkua koneessa. Mutta kompromissirenkaana ihan ok jos ajosta vain 0,1% vaatii aikuisten oikeasti oikeaa maastoajoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
eijah Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 07 Elo 2008 Viestejä: 29
|
Lähetetty: 16.09.2009 17:09 Viestin aihe: |
|
|
mulla on läjässä alla 33set mudterrainit eikä noi niin hirveet oo asfaltti tiellä ajaa.. riippuu kai mihin tuotakin sitte vertaa.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|