Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
propulsion Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Elo 2006 Viestejä: 237 Paikkakunta: Mänttä-Vilppula
|
Lähetetty: 30.03.2009 19:51 Viestin aihe: Baikal IJ-27 tukin hoito? |
|
|
Ensinnäkin, onko tollasen -06 mallisen ij-27:n tukki joku petsilakkaviritys, vai ihan aito öljytukki?
Miten tuota tukkia tulisi hoitaa/huoltaa? Vielä se ei ole ollenkaan pahan näköinen, mutta joku ennakoiva hoito ei varmasti tekisi pahaa?
Osmocolor puuvahaa tuossa olisi purkinloppu, oliskohan se sopivaa tavaraa tuohon? Jos tuo on öljytukki, niin onko alkuperäinen öljy riittävä, siihen vaan vaha päälle, vai oisko syytä öljytäkin ensin? Mites jos tuon vahaa nyt ja myöhemmin pitää huoltaa, niin voiko öljytä suoraan vahan "päälle", vai tarvitaanko jotain välivaiheita?
P.S. Kyllä mä sitä hakuakin käytin, mutta kun mistään ei saanut varmuutta mikä pintakäsittely tuossa tukissa oikeen on... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Stutzen Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Tou 2007 Viestejä: 498 Paikkakunta: Länsi-Suomi
|
Lähetetty: 31.03.2009 11:10 Viestin aihe: |
|
|
Itsellä Baikal Sporting, jonka tukki oli vahattu. Valumajäljistä päätellen upotettu, johonkin vahatiinuun. Poistin "ryssänlitkut" heti uutena. Vaati useamman käsittelyn maalinpoistoaineella (Nitromors) ja parin illan hionnan. Sen jälkeen useita kertoja tukkiöljyä pintaan. Osmocolorin puuvahaa voi laittaa vielä pintaan, niin tulee hieno himmeä kiilto. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
propulsion Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Elo 2006 Viestejä: 237 Paikkakunta: Mänttä-Vilppula
|
Lähetetty: 31.03.2009 14:34 Viestin aihe: |
|
|
Hitto kun ei tuosta ota millään tällänen tampio selvää, mikä pintakäsittely tuossa on. Kai siihen vois tuon vahan vetää, käsittelee sitten kunnolla öljyllä, jos joskus alkaa siltä näyttää, että menee huonoksi... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
balaven Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Hei 2005 Viestejä: 756
|
Lähetetty: 31.03.2009 16:36 Viestin aihe: |
|
|
Ainakin tähän asti venäläinen lakkaus on ollut aina A:Kiiltävä B:Järjettömän paksu...
Eli lakkatukissa on näkyvä kirkas kerros pinnassa.Kokeile sitä vahaa,lakkatukkiin se ei tartu/uppoa joten vahinkoa et saa aikaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
propulsion Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Elo 2006 Viestejä: 237 Paikkakunta: Mänttä-Vilppula
|
Lähetetty: 31.03.2009 16:58 Viestin aihe: |
|
|
No varsinainen lakkatukki tuo ei ole, tyyliin valmet tai tozin piekkari.
Nyt on eka kerros vahaa pinnassa, kaks tai kolme kerrosta aattelin vetää ja sitten hienolla teräsvillalla mataksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3583 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 31.03.2009 17:22 Viestin aihe: |
|
|
Stutzen kirjoitti: | Itsellä Baikal Sporting, jonka tukki oli vahattu. Valumajäljistä päätellen upotettu, johonkin vahatiinuun. Poistin "ryssänlitkut" heti uutena. Vaati useamman käsittelyn maalinpoistoaineella (Nitromors) ja parin illan hionnan. Sen jälkeen useita kertoja tukkiöljyä pintaan. Osmocolorin puuvahaa voi laittaa vielä pintaan, niin tulee hieno himmeä kiilto. |
No tuliko siitä sitten parempi? Oliko alkup. käsittelyssä jotain muuta kun valumavikaa? Ainakin tuon työmäärän perusteella on ryssän litkua ollut sen verran paljon että ainakin säältä suojattu pitäis olla.
Eipä sillä, ainahan se on noin hyvä tehdä ni tietääpähän mitä siinä sit on. Itekkin aina puran kaikki mitä hankin ja "katon mitä se on syönyt". |
|
Takaisin alkuun |
|
|
K-Ukko Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Huh 2006 Viestejä: 636
|
Lähetetty: 31.03.2009 20:07 Viestin aihe: |
|
|
Minä ottaisin raudat irti ja sivelisin metallipinnat kiinteällä autovahalla, laittaisin epoksi petauksen ja ruuvaisin perän kiinni.. siis kaksseiskan tukin tärkein huolto.. muu on sit vaan kosmetiikkaa
nim. useita haljenneita korjannut. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Stutzen Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Tou 2007 Viestejä: 498 Paikkakunta: Länsi-Suomi
|
Lähetetty: 31.03.2009 21:29 Viestin aihe: |
|
|
Gerberos kirjoitti: | Stutzen kirjoitti: | Itsellä Baikal Sporting, jonka tukki oli vahattu. Valumajäljistä päätellen upotettu, johonkin vahatiinuun. Poistin "ryssänlitkut" heti uutena. Vaati useamman käsittelyn maalinpoistoaineella (Nitromors) ja parin illan hionnan. Sen jälkeen useita kertoja tukkiöljyä pintaan. Osmocolorin puuvahaa voi laittaa vielä pintaan, niin tulee hieno himmeä kiilto. |
No tuliko siitä sitten parempi? Oliko alkup. käsittelyssä jotain muuta kun valumavikaa? Ainakin tuon työmäärän perusteella on ryssän litkua ollut sen verran paljon että ainakin säältä suojattu pitäis olla.
Eipä sillä, ainahan se on noin hyvä tehdä ni tietääpähän mitä siinä sit on. Itekkin aina puran kaikki mitä hankin ja "katon mitä se on syönyt". |
Tuli siitä ainakin huomattavasti siistimmän näköinen. Nyt on helppo hoitaa,"schaftoilia" sillöin tällöin niin hyvänä pysyy. Alkuperäinen "vaha" ei öljyä imenyt. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|