Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Vieras
|
Lähetetty: 16.10.2004 10:33 Viestin aihe: teeret. |
|
|
miksi teeret ei kukerra tai suhauttele kun aamuisin? pohtikaa.. kertokaa viisaammat? ei ainakaan siellä mistä itse yritän riistaa.. ois ihan kiva jos pääsis päivälläkin yrittämään saako niitä teeriä alas.. mutta ei koskaan! minne ne häviävät aamun jälkeen suolta ja metsäaukeilta? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
deadline Vieras
|
Lähetetty: 16.10.2004 14:49 Viestin aihe: |
|
|
Teerellä on jonkinlainen iltalentokin olemassa, istuksivat latvuksilla juuri niiltä hetkiltä kun alkaa hämärtää. Siis viimeistään, liikehdintäähän tapahtuu jo aiemminkin. Mutta jos varaa niin että voi hyvin hämäränkähmässä marssia metästä pois, niin voi hyvinki päästä koittaan illallakin. Siinä keskipäivällä on hiljaisempaa, joskin yksittäisiä saattaa tosin olla silloinki latvoilla. Pulinaa ja suhinaa ei kyllä silloin kuule. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JupeX75 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.10.2004 21:33 Viestin aihe: |
|
|
Eiköhän nuo ole keskipäivään mennessä hätistelty metsien suojiin. Päivällä kannattaa koluta kuusenperseitä, sieltä ne lähtee jos lähtee. Myös muutaman vuoden vanhoilta raivauksilta löytyy päivälläkin. Hieman eri mieltä tosta kukerruksesta olen. Teeret on ainakin meilläpäin hiljaa vain muutaman tunnin, ennenkuin alkaa taas ilmoittelemaan itsestään. Eihän ne akatkaan jaksa koko päivää puhua.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vieras
|
Lähetetty: 17.10.2004 14:10 Viestin aihe: |
|
|
Onko kukaan koskaan nähnyt teertä istuvan sähkölangalla kaveri sanoi nähneen..tuntuu vähän oudolta |
|
Takaisin alkuun |
|
|
geratherm Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Hei 2004 Viestejä: 1501 Paikkakunta: Oulun lääni
|
Lähetetty: 17.10.2004 16:52 Viestin aihe: |
|
|
Voe monastikkin.. parhaillaan oon nähny kahdeksan teeren istuvan langalla.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Miksu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.10.2004 17:01 Viestin aihe: |
|
|
Monen aikaa alkaa yleensä teeren iltalento?
Kaverin kanssa menimme yhteen hyvään paikkaan iltalennolle, menimme sinne n.3-4 maissa, niin sieltä pellosta lähti teeriä, olimme siellä noin viiteen asti eikä niitä tullut eikä näkynyt yhtään.
Eli olisiko meidän pitänyt vain oottaa myöhempään vai?
Antakaapa te viisaat ja kokeeneemmat vinkkejä niin tietää ensi kerralla että mihin aikaan sinne menee ja mihin aikaan lähtee pois... _________________ Kyllä mehtä palakan maksaa kun vuan työ tehtyä tulloo |
|
Takaisin alkuun |
|
|
eero Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 4379 Paikkakunta: päijät-häme
|
Lähetetty: 17.10.2004 20:03 Viestin aihe: |
|
|
kylläpä tänään oli teeret oli liikkeellä tänään. ajelin veneellä ja katselin puihin näkyskö teerejä. niin huomasin avokallion päällä teeri kukon esittelevän ittään niin komiasti. menin maihin ja läksin kävelee sinne missä näin teeren matkaa oli noin 150metriä. laitoin aseen tuelle ja ammuin niin eikuin pyrstö heilahti meni karkeasti ohi. no teeri meni vähän matkaa seuraavalle kalliolle ja alotti saman rituaalin. no vaihoin asetta haulikkoo ja hiivin lähemmäksi. juuri kuin ammuin horjahdin ja teerit lähti lentoo silloin huomasin niitä noin 10 teertä olevan. no aikani siinä kiroillessa ja voimia keräillessä. ajattelin että lähen pois olin jo veneellä kun huomasin yhden olevan männyn latvassa noin 50 metrin päässä. silloin vaihdoin 4millisiin hauleihin ja aloin hiipiä lähemmäksi pääsin hyvälle kohalle ja rauhassa tähtäys niin johan putos kuin kivi maahan. oli komea ukkoteeri. oli osunut yksi hauli suoraan päähän. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jaska Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 430 Paikkakunta: ympär mualimmoo...
|
Lähetetty: 17.10.2004 21:33 Viestin aihe: . |
|
|
Kyllähän nuita teeriä iltaisinkin näkyy mutta huomattavasti enemmän kun on pikkuisen lunta satanut maahan että alkaa marjat olla piilossa lumen alla sillon on teerillä pakko alkaa puiden latvoihin kivuta . Itse olen sen huomannut myös iltaisin että teeret tykkäävät kukerella enemmän tai ainakin mitä minä olen kuullut niin useammin on kukertaneet kun suhiseet tai pulputaneet. Itse olen ilta kytikseen mennyt siinä klo 15.00 mutta olen mennyt suosiolla vähän keskemälle suota/aukkua sillä on nuo teeret ainakin alkusyksystä innokkaampia yli lentelemään kuin istumaan puissa ja on paremmat mahdollisuudet saada haulikolla yli lentävä teeri jos malttaa vaan olla hiljoksiin ja liikkumatta . _________________ Täähän on selevä homma.... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
browning Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.10.2004 10:36 Viestin aihe: |
|
|
ite ku kävin n viikko sitte aamulla nii lensivät ja iltapäivästä 5 aikoihin lenteli vähän.seuraavana päivänä kävin iltapäivällä samaan aikaan nii ei lentäny yhtään.missä lie olivat..tai sitte välttivät sitä peltoo ku ammuin sielä edellisenä päivänä pari kertaa..en tiiä.muuten auttakaa huono muistista ja kertokaa millon kanalintu jahti loppuu. _________________ ei se kaakana oo.ossuu siihen ku ottaapi tarpeheksi ennakkoo |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vieras
|
Lähetetty: 19.10.2004 11:27 Viestin aihe: |
|
|
oulunläänissä kuun viimmeinen päivä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
KyyhkyKiller Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.10.2004 21:05 Viestin aihe: |
|
|
teeret tulevat aamuisin syömään koivun urpuja jotenka siksi ne lentelee ja suhautteleepi aamuisin. ja ne myös "virittelevät" soidinta. haulikko käteen ja koivun alle passiin! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Miksu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.10.2004 15:28 Viestin aihe: |
|
|
Niin onko kellään tietoa, moneen aikaan ne teeret tulee aamulla?
Tuleeko ne hämärässä vähän kaheksan jälkeen, vai valosassa yhdeksän aikoihin?
Kiitoksia jo etukäteen vinkeistä..... _________________ Kyllä mehtä palakan maksaa kun vuan työ tehtyä tulloo |
|
Takaisin alkuun |
|
|
762-39 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.10.2004 16:20 Viestin aihe: |
|
|
Niistä jotka menevät tietylle soidinpaikalle ensimmäiset ovat liikkeellä ennen auringonnousua, joskus jo aivan hämärissä.
(niiden olen antanut mennä vaikka kohdalta lentäneet joskus - kuvalle ne ei tule eikä matkimalla koska niillä on päämäärä tiedossa)
Matkimalla teeri tulee (jos tulee) auringonnousun jälkeen, sitä seuraavan tunnin - puolentoista aikana.
Kuulaana pakkasaamuna aiemmin, huonolla kelillä myöhemmin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Baikal ***
|
Lähetetty: 22.10.2004 21:01 Viestin aihe: |
|
|
joo yleensä ne sinne nevalle paukahtaa siinä vaiheessa kun auringon säteet alkaa pilkahdella puitten latvojen välistä, tai ennemmin jos on pakkaasta.. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
eero Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 4379 Paikkakunta: päijät-häme
|
Lähetetty: 23.10.2004 18:25 Viestin aihe: |
|
|
tänään tuli yksi teeri. mahollisuudet oli vaikka kuinka moneen. tähän mennessä kaikki on ammuttu haulikolla. ne onjotenkin aika pöljiä välillä. kuten tänään kun ensin sato paljon ja sade lakkas niin ne nousi koivunoksille ja päästi aika lähelle hiippaillen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|