Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
PioneerII Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 11.02.2008 15:06 Viestin aihe: Metsästystilanteet. |
|
|
Kyselisin hiukan kokemuksia jousimetsästys tilanteista. Elikkä kaunko- tai montako kertaa piti kulkea metsällä, ennen kuin saitte riistaa jousella? Tuliko ohilaukauksia tai "melkein pääsin ampumaan" tilanteita tms? Itse olen metsästänyt jousella vajaan vuoden. Viikonloppuna käytiin jäniksen pyynnissä ja toisena päivänä jänis juoksi ajokoiran ajossa 10 metrin päästä. En vain ehtinyt ampua, koska jänis tuli ihan eri suunnasta kuin olin odottanut. Keli oli sellainen (nuoska), ettei jänistä kuullut ja se juoksi "satasta" _________________ Notkea kuin jousimies. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.02.2008 16:54 Viestin aihe: |
|
|
Olen metästellyt jousella vuodesta -95 eikä vieläkään ole saaliina muuta kuin kokemusta, tässä suhteessa olen luultavasti Suomen huonoin jousimies.
Ohilaukauksia niin lentäviin, juokseviin kuin paikallaan oleviin riistaeläimiin on luultavasti parisataa.
Mutta kyllä se risu siirtyy vielä pois siitä välistä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
bowhuntter Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 11.02.2008 18:30 Viestin aihe: |
|
|
heiluri kirjoitti: | Olen metästellyt jousella vuodesta -95 eikä vieläkään ole saaliina muuta kuin kokemusta, tässä suhteessa olen luultavasti Suomen huonoin jousimies.
Ohilaukauksia niin lentäviin, juokseviin kuin paikallaan oleviin riistaeläimiin on luultavasti parisataa.
Mutta kyllä se risu siirtyy vielä pois siitä välistä. |
harjoitus tekee mestarin,ainakin sanotaan;)
itselläni 18vuotta jousimetsästystä takana.siihen sopii monenlaista ohi laukausta ja nypyjä.Toki myös onnistuneita kaatoja muutamia kymmeniä.Ensimmäinen kaato tuli samana syksynä(fasaani),jolloin aloitin.Mukana myös tyhjiä kausia,ettei päässyt edes jousta virittämään..Tämän kuluvan kauden saldo on 7 kaatoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pse Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.02.2008 19:11 Viestin aihe: |
|
|
Ensimmäinen kausi alkaa olemaan takana ja ei edes yhtään riistalaukausta.Kovasti harkinnassa dreeverin hankkiminen ajuriksi,niin voisi tilanteitakin tulla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kaukopuukottaja Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 11.02.2008 23:21 Viestin aihe: |
|
|
Jousimetsästystä reilu 10 vuotta ja saalista laidasta laitaan. Metällä käyty aina kun on vapaata ja mielestäni saaliin määrä on aika sidoksissa metsällä käytettyyn aikaan. Mielestäni tärkeimmät edellytykset saaliin saamiseen on ampumataito ja usko onnistumiseen (siinä pitää olla tappamisen maku). Ajokoiralla paljon metsästellynnä sanoisin että jousimiehen pitää panostaa passipaikkaan erittäin paljon, siinä sinun on nähtävä riista aina muutamia sekunteja ennen kuin riista sinut.[/b] |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pse Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.02.2008 03:19 Viestin aihe: |
|
|
nonii...taitaa olla jousen osalta kausi pulkassa jollei sitten PSE:n varaosia löydy ns. hyllystä.Oli Deerhunterin epäkeskopyörästä lohjennut pala pois.Voi olla,että tuohon kävisi myös Nova OC:n pyörät jos vaihtaa molemmat ja samalla jänteen.Pitää soitella maahantuojalle... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
PioneerII Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 12.02.2008 11:49 Viestin aihe: |
|
|
Tosiaan jousi pitäis olla jo vireessä kun riista ilmestyy näkyviin. Jos silloin vetää jousen vireeseen, niin varmasti huomaa liikkeen. Nimimerkki : (kokemusta löytyy). Viikon loppuna oli sellainen keli, että nuoska lumi putoili puista. Jos silloin olis vetänyt jousen vireeseen joka risauksesta, olisi lihakset olleet kipeänä... Ei ole enää montaa päivää jahtia jäljellä. seuraava lauantai menee koulussa istuessa. No sit sunnuntaina taas jänes metsälle jos kelit sallii . _________________ Notkea kuin jousimies. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pse Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.02.2008 18:47 Viestin aihe: |
|
|
Se oli jousen osalta kausi siinä...osan saan aikaisintaan maaliskuun puiolivälissä.No syksyllä sitten uudestaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
nippon1 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.02.2008 22:35 Viestin aihe: |
|
|
hoitti se vaan on louskahdellu ilman ongelmia...silti himoittais boutekkiä _________________ Rauhasa hissun kissun |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|