OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Digi-kamera
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 44, 45, 46  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Vortex
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Hei 2004
Viestejä: 6885
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: 14.01.2008 17:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä voin ainakin rehellisesti kertoa ostaneeni p*skaa! Nimittäin Sigman 28-200 f3,5-5.6. Runko Canon 400D.

Toinen vaihtoehto on se, että en todellakaan osaa kameraa käyttää, koska saan Ixus 40:llä parempia etenkin sisätiloissa. Kirkkaalla säällä tuon objektiivin kanssa ei ole ongelmia mutta hämärä on todellinen ongelma!
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kpiispa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Mar 2005
Viestejä: 267

LähetäLähetetty: 14.01.2008 17:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vortex kirjoitti:
Minä voin ainakin rehellisesti kertoa ostaneeni p*skaa! Nimittäin Sigman 28-200 f3,5-5.6. Runko Canon 400D.

Toinen vaihtoehto on se, että en todellakaan osaa kameraa käyttää, koska saan Ixus 40:llä parempia etenkin sisätiloissa. Kirkkaalla säällä tuon objektiivin kanssa ei ole ongelmia mutta hämärä on todellinen ongelma!


Samoin voin tunnustaa että vanha Canonin EF 75-300 joka joskus tuli ostettua on melko sitä ihteää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Merilinnustaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 3408
Paikkakunta: Hanko

LähetäLähetetty: 14.01.2008 17:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Repesorsa kirjoitti:
Koiranleuka kirjoitti:
http://www.dpreview.com/

Tuolla kannattaa käydä jos on kameraa ostamassa.. Löytyy kamerakohtaisesti mm käyttäjien antamat arvosanat kameroistaan.


Käyttäjien arvosteluille ei paljon kannata laittaa painoa. Kuka vaan voi kehua retostellä vaikka mitä skeidaa tahansa, koska ei ihminen voi myöntää edes itselleen ostaneensa pashaa. Paras olisikin nähdä kunnon kuvia, jotka olisi otettu aina samoissa olosuhteissa ja kohteista.


Kyllä tuolla dpreviewssa on keskustelun taso aika korkea, ja muutenkin siellä tehdyt testit on riippumattomia, ja objektiivisia.. Mutta oikeassa voit olla osittain..
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Huru
***


Liittynyt: 25 Jou 2004
Viestejä: 182
Paikkakunta: Länsi-Suomi

LähetäLähetetty: 14.01.2008 18:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

[quote="Vilperi"]Meillä on perheessä jo kolme Hp:n kameraa ja eipä ole pahemmin valituksen aiheita; hämäräkyky on kyllä kaikilla onnetonta, mutta niin mä olen kuullut muidenkin merkkien omistajien valittavan.


Kokeileppa mennä johonkin hyvään kameraliikkeeseen ja pyydä kokeiltavaksi joku noista suosittelemistani. Voi olla, että silmäsi avautuvat.
On toki muitakin kelvollisia merkkejä ja malleja, mutta nämä toimivat varmasti, myös siellä "hämärässä".

Laitteita pitää tietysti osata myös käyttää. Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vortex
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Hei 2004
Viestejä: 6885
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: 14.01.2008 18:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vilperi kirjoitti:
Meillä on perheessä jo kolme Hp:n kameraa ja eipä ole pahemmin valituksen aiheita; hämäräkyky on kyllä kaikilla onnetonta, mutta niin mä olen kuullut muidenkin merkkien omistajien valittavan.[


Hp:n kamerat ovat niin täyttä p*askaa kuin vain voi olla! Niillä ei tee yhtään mitään! Kuvat ovat aivan kauhean näköisiä. Rakeisia ja värittömiä. Kokeilepa vaikka joskus jotain Ixusta vertailun vuoksi. Myös noita hämäräominaisuuksia vertaillaksesi (tai Hp:n tapauksessa niiden ominaisuuksien puuttumisen todetaksesi) Smile
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Repesorsa
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 9356
Paikkakunta: Sieltä

LähetäLähetetty: 14.01.2008 18:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vortex kirjoitti:
Minä voin ainakin rehellisesti kertoa ostaneeni p*skaa! Nimittäin Sigman 28-200 f3,5-5.6. Runko Canon 400D.

kpiispa kirjoitti:
Samoin voin tunnustaa että vanha Canonin EF 75-300 joka joskus tuli ostettua on melko sitä ihteää.

Shocked

Mistä moinen rehellisyys? Siitä teille kymmenen pistettä ja papukaijamerkki rintaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koiranleuka
***


Liittynyt: 18 Jou 2004
Viestejä: 992
Paikkakunta: Siperiasta länteen

LähetäLähetetty: 14.01.2008 18:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Repesorsa kirjoitti:
Koiranleuka kirjoitti:
http://www.dpreview.com/

Tuolla kannattaa käydä jos on kameraa ostamassa.. Löytyy kamerakohtaisesti mm käyttäjien antamat arvosanat kameroistaan.


Käyttäjien arvosteluille ei paljon kannata laittaa painoa. Kuka vaan voi kehua retostellä vaikka mitä skeidaa tahansa, koska ei ihminen voi myöntää edes itselleen ostaneensa pashaa. Paras olisikin nähdä kunnon kuvia, jotka olisi otettu aina samoissa olosuhteissa ja kohteista.


Omia kokemuksia olen verrannut muutamaan pokkariin ja pariin järkkäriin tuon dprewiew käyttäjien kokemuksiian ja on olleet suurinpiirtein linjassa.

Ei kaikkialla maailmassa ihmiset ole samanlaisia kuin täällä metsänetissä.

Niin ja löytyyhän tuolta testiosioista niitä kuviakin..,,
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
esteri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 3918

LähetäLähetetty: 14.01.2008 18:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos ei vielä halua reissuilleen "painoksi kameraa putkineen" (lue järkkäriä), mutta riittävä zoomi olisi "kiva". Niin mitä mieltä arvoisa raati olisi tästä ?
http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=250305&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=19652&compartmentId=20160&categoryId=20672
Ja kuinka paljon kehittyneempi versio tämä on FZ5 jälkeen ?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Fowler
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 06 Huh 2007
Viestejä: 18

LähetäLähetetty: 14.01.2008 18:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Moro

Onkos kellään kokemusta Kodakin kameroista. Itsellä sattui silmään edullinen ja ainakin ominaisuusluettelossa hyvältä näyttänyt Kodak easyshare z612. Onko kellään kyseisestä kamerasta kokemuksia?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vilperi
***


Liittynyt: 22 Elo 2005
Viestejä: 10580
Paikkakunta: Espoo/Kangasala

LähetäLähetetty: 14.01.2008 19:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vortex kirjoitti:
Vilperi kirjoitti:
Meillä on perheessä jo kolme Hp:n kameraa ja eipä ole pahemmin valituksen aiheita; hämäräkyky on kyllä kaikilla onnetonta, mutta niin mä olen kuullut muidenkin merkkien omistajien valittavan.[


Hp:n kamerat ovat niin täyttä p*askaa kuin vain voi olla! Niillä ei tee yhtään mitään! Kuvat ovat aivan kauhean näköisiä. Rakeisia ja värittömiä. Kokeilepa vaikka joskus jotain Ixusta vertailun vuoksi. Myös noita hämäräominaisuuksia vertaillaksesi (tai Hp:n tapauksessa niiden ominaisuuksien puuttumisen todetaksesi) Smile


Oli työpaikalla toisilla käytössä joku Ixuksen versio ja ei ne ainakaan työkuvissa saavuttaneet samaa tarkkuustasoa kuin toi mun jo vanhentunut Hp 717. Tietenkin joku Vortexin tyyppinen, joka ei osaa käyttää kameraa ollenkaan voi saada ne kuvat näyttämään värittömiltä ja rakeisilta! Wink
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rastinsahi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Elo 2005
Viestejä: 7252
Paikkakunta: Lapin lääni

LähetäLähetetty: 14.01.2008 19:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

esteri kirjoitti:
Jos ei vielä halua reissuilleen "painoksi kameraa putkineen" (lue järkkäriä), mutta riittävä zoomi olisi "kiva". Niin mitä mieltä arvoisa raati olisi tästä ?
http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=250305&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=19652&compartmentId=20160&categoryId=20672
Ja kuinka paljon kehittyneempi versio tämä on FZ5 jälkeen ?


Eikös Merilinnustajalla ole se vitonen? Mulla itellä on muutaman vuoden pyrinyt tuo kolmonen ja kohta pitäis päivittää parempaan.

Kaikinpuolin ergonomialtaan ja käytöltään hyvä kamera. Huonoa tuossa on hämärässä kohiseva kenno. Hämäräkuvia tuolla ei kummoisia siis saa, mutta muuten on jälki ollut ihan mukavaa.

Itse olen kyllä Panasoniceihin tykästynyt niin video kuin stillhommissakin. Vaikka joku tuossa mainitsi että Canon ja Nikon olisivat ainoita laatupelejä ja muut tulevat jäljessä, niin esim. Panasonicilla väitän olevan vähintään yhtä paljon kokemusta digimaailmasta ja laadun samalla tasolla. Esim. tuommoisia järeitä DCV-Pro digivideokameroita ei kovin monelta valmistajalta tule.

Tuo esterin kamera voisi olla aika muikea mm. tuon manuaalisen tarkennuksen ja tsuumin takia.
_________________
Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Esaah
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Jou 2005
Viestejä: 382
Paikkakunta: Taivalkoski

LähetäLähetetty: 14.01.2008 20:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Esterin mainitsema kamera saattaa olla mielenkiintoinen vaihtoehto, mutta itsellä ainaki mietityttää, että kuinka paljon ite saa sääjellä suljinaikoja yms. eli määrääkö kamera periaatteessa lähes kaiken. Tuolla ISO-herkkyydellä saa kikkailtua jonkun verran hämärän kanssa, mutta loppupelissä silläkään ei ole sitten suurempaa merkitystä mikäli vaihtoehtona on 2.8 valovoimainen putki missä valovoima ei heikkene zoomatessa. Pienellä zoomilla saa varmaan melko näsäkät kuvat kun opettelee säätelemään ISO:a ym. pientä kivaa. Tuossa kamerassa on ainakin minulle tuntematon kuvanvakain. Isommalla zoomilla loppuu näköjään kennon tarkkuus... Varmasti ihan oiva vaihtoehto.

Vielä tuohon, että milloin kameralla on otettu paljon kuvia... Ainakin järkkäreissä alkaa suljin menemään huonoksi kun kuvia kertyy 10 000.

Tämä siis "raadin" ulkopuolelta... Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Rastinsahi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Elo 2005
Viestejä: 7252
Paikkakunta: Lapin lääni

LähetäLähetetty: 14.01.2008 20:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Uskoisinpa, että jos FZ3:ssa on täydet manuaalisäädöt, niin kyllä ne löytyy tuostakin.

ISO-herkkyyden säätö ei poista meikäläisen tapauksessa tuota kohinaongelmaa.
_________________
Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
beaglesi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Kes 2004
Viestejä: 627

LähetäLähetetty: 14.01.2008 21:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kamera määrää kaiken jos kuvaat ns. automaattitoiminnolla. Kaikesta saat itse päättää vääntämällä säätimen M-kirjaimen (panoissa) kohdalle. Siinä saat päättää suljinajasta valkotasapainoon, iso asetukset yms. Very Happy
Kuvanvakain on ihan toimiva vaikkakin aika lapsen kengissä. Zuumi tapissa kuvatessa huomaa eron kun on vakain päällä tai pois.

Esteri kyseli noista eroavaisuuksista tuohon fz5:een. Suurin ero taitaa olla tuossa manuaalisesti säädettävässä zoomissa ja tietysti parit megat lisää kennoa sekä muutenkin uutta tekniikkaa. Uusi on kuitenkin aina uusi ja uudessa on uuden hinta. Tuon mun kampuran saa 80 eurolla sis. vara-akun+laturin ja kameran suojapussin sekä b&w:n suotimen Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Merilinnustaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 3408
Paikkakunta: Hanko

LähetäLähetetty: 14.01.2008 21:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rastinsahi kirjoitti:


Eikös Merilinnustajalla ole se vitonen? Mulla itellä on muutaman vuoden pyrinyt tuo kolmonen ja kohta pitäis päivittää parempaan.

Kaikinpuolin ergonomialtaan ja käytöltään hyvä kamera. Huonoa tuossa on hämärässä kohiseva kenno. Hämäräkuvia tuolla ei kummoisia siis saa, mutta muuten on jälki ollut ihan mukavaa.



Voin allekirjoittaa !


Tässä vertailussa 3:nen, 5:nen ja 50:nen
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 44, 45, 46  Seuraava
Sivu 17 Yht. 46

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com