Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Apple ***
Liittynyt: 25 Tou 2005 Viestejä: 1236 Paikkakunta: Lapland, home of the lap dance.
|
Lähetetty: 19.12.2006 09:55 Viestin aihe: |
|
|
Akulta hyvät setit!
Offtopic:
Jos Aku ja Tinuri menisi samaan passin olisi passi täynnä tukkaa... tanan pitkätukat |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jani s ***
Liittynyt: 04 Kes 2005 Viestejä: 1280 Paikkakunta: Varsinais-Suomi
|
Lähetetty: 19.12.2006 11:46 Viestin aihe: |
|
|
Hyvin aku sulta soundit lähtee. Olis perniön seudun sorsat hätää kärsimässä jos aku täällä asustelis
Lainaus: | Jos Aku ja Tinuri menisi samaan passin olisi passi täynnä tukkaa... tanan pitkätukat |
Hevimiehiä molemmat
Millä ohjelmalla sä aku ton clipin olit tehny? Itse oon rekisteröityny tonne photobuget:tiin Sain kyllä yhen clipin valmiiksi mutta kun sitä klikkaa niin ei mitään tapahdu . pitäis varmaan oikein ajan kanssa istahtaa alas ja katsoa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JR Lekker™ Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Hei 2006 Viestejä: 594 Paikkakunta: Päräperäsemeri
|
Lähetetty: 19.12.2006 13:49 Viestin aihe: |
|
|
Pistetään nyt tänne vähän omaaki pillitystä. Aika kusinen, mutta menee nyt sen verran että saa osviittaa Doublenastyn ääniskaalasta.
http://www.youtube.com/watch?v=YNmk2YTDfLY
Tämmöinen vehje. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Aku ***
|
Lähetetty: 19.12.2006 14:06 Viestin aihe: |
|
|
Kiitoksia vaan.
Se on tuo tukka hyvä siellä passissa, sellanen luontanen camo suorastaan
Lekkerillä kans hyvä pätkä. Tuo Double Nasty on nyt varma tilaus itsellenikin, sen verran mukavan kuulonen ääni.
Tuo minun pätkä on kuvattu ihan normaalilla digikameralla, "muokattu"koneella Windows Movie Makerillä wmv muotoon ja sitten pistetty nimerkki Montsan avulla nettiin palvelimelle. Montsa osaakin kertoa varmasti enemmän tästä nettiin siirtämisestä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20483 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 19.12.2006 18:15 Viestin aihe: |
|
|
Mielenkiintoisia oli tosiaan nuo omilla pilleillä osaajan puhaltamat pätkät.
Seuraavat hommat ”pistivät itselleni korvaan”, kun pätkiä kuuntelin:
Pillejä oli kaikkiaan 8kpl erilaista ja lähetetyistä äänipätkistä pystyi raakaamaan pillin takia kolme selvästi huonommalta kuullostavaa:
DR 85
K&H
Lucile
Nuo loput viisi pilliä kuullostivat loppuviimeksi melkoisen hyviltä ja voi mielestäni sanoa, että jos pillityshomman taitaa, niin jokaisella (Tall timber, DN II, Echo, RNT) takuulla pärjää jahtivesillä. Erot olivat omasta mielestäni soinnissa kohtuullisen pieniä, jos ajatellaan jahtikäyttöä.
Sikälikin tämä kokeilu oli mielenkiintoinen, että sain nimim. Matin kaluston useammaksi päiväksi käyttöön, kun omat pillit oli ”penkitettävänä”. Näin pääsin testaamaan todellisia laatupillejä ilman omaa investointia, mikä on tietysti aina mukavaa .
Hivenen on tuo Haulerin pillihihna eri laatua, mihin itse on tottunut… |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Aku ***
|
Lähetetty: 19.12.2006 18:49 Viestin aihe: |
|
|
Miltäs ne RNT:n laatupillit sitten kuulosti/ tuntui puhaltaa Lahtinen ? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20483 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 20.12.2006 09:39 Viestin aihe: |
|
|
Nuo olivat mielenkiintoisia tuttavuuksia nuo Matin pillit.
Timbre oli melkoisen ”jäykäksi” viritetty ja sitä tulikin puhalleltua huomattavasti vähemmän.
Osasyynä tuohon saattoi olla se, että tuolla Daisy Cutterilla puhaltaminen oli jotenkin ”koukuttavaa”.
Tämä pilli oli kyllä todellinen ammattikäyttöön tehty ”monttukone”. Selkeästi huomasi, että pillissä on liikaa potentiaalia omille taidoille, jos sitä vaan lähtee takki auki kokeilemaan. Pillissä on erittäin mielenkiintoinen ”hinkuvinku”-ominaisuus. Tuota on vaikea selittää, mutta selvästi sen huomaa. DC myös rankoo raakalla kädellä kokematonta käyttäjää, pilli saattaa stumpata puhalluksessa kuin seinään ja se vaatii railakkaasti ilmaa soidakseen. Kun pillin sai (hetkellisesti) soimaan suht haluamallaan tavalla, niin soundi on mielestäni tosi hyvä.
Omasta mielestäni tämä pilli ei ole mikään oikotie onneen, vaan edellyttää kenties puhaltajalta samassa suhteessa panostusta, mitä hinta eroaa peruspilleistä.
Osaavissa käsissä ilman muuta huippupeli.
Kävin koittamassa pillejä myös maastossa. Selällä näkyi kelluttelevan yksinäinen telkkä, muuten olin täysin autiota. Lurittelin siinä jotain pientä yritelmää Daisy Cutterilla, kun sivusilmä otti liikettä. Jostain mättäiden kätköistä oli ilmestynyt neljä sorsaa jotka kuikuilivat noin 70m päästä jään reunaan uituaan, mistä oikein on kysymys. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iiroS Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.12.2006 15:14 Viestin aihe: |
|
|
Kuten Lahtinen yllä totesikin, huippupilli ei ole oikotie onneen ja parasta oppia on sorsien luontainen huutelu ja sen opettelu. Teoreettisesti hyvältä kuulostava "mainospuhe", eli hyvin opeteltu pillautus, saattaa olla aivan turha, jos sitä ei saa yhdistettyä kuulolla olevien sorsien sen hetkiseen mielentilaan. Oikea rytmitys jä tökötykset on asia, jonka sorsien uskoisin kuulevan, jos ovat kuullakseen. Ainahan ne eivät äänen oikeaa sävyä varmastikkaan kuule. Mutta ei siitä huippusaundista varmasti mitään haittaakaan ole. Itse en ole huippuääntä vielä mistään pillistä saanut, mutta se on puhtaasti oma vika.
Samoin kolleekan paralyserilla en osannut äkkiseltään oikein juuta enkä jaata, toinen taas veteli kuin Gardneri parhaimmillaan. Puhallus jolla minä tohauttelen, ei sovi kaikkein herkimpiin pilleihin. Eräällä metsästyskaverilla on sorsa sekä hanhipillit tehty putkesta ja kinkkurasian kannesta, hinta lienee suht kohdallaan. Olen nähnyt ja kuullut pillit, samoin olen nähnyt saalishanhia, joten hyvin pelittävät.
Samoin hyvä ystäväni on puuhastellut metsähanhien kanssa jokseenkin runsaasti, eikä hänen pillitys äkkiseltään kuulosta sellaiselta kuin itse olisin kuvitellut. Tekniikka on huippuhyvää, mutta äänet ovat erilaisia, mitä näytteiden kanssa itse olen yrittänyt opetella. Sadat hanhien kanssa vietetyt tunnit on muokannut äänimaailman sellaiseksi, kuin se luonnollisena olisi. Pitää kuvitella itsensä maassa olevaksi linnuksi, eikä päästää lentävien ääniä. Albumeitansa katsellessa kertoilee vielä mielenkiintoisin sanankääntein jokaisen tilanteen, joten uskottava se on.
Nyt sorvit seisomaan ja pillit pussiin, siirtyy joulun viettoon. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Metsola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 29.12.2006 19:33 Viestin aihe: |
|
|
Oululaista pillin tuunausta...
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Aku ***
|
Lähetetty: 29.12.2006 23:11 Viestin aihe: |
|
|
Ja siinähän taitaa komeilla herra manitoban uudempi versio hanttupillistä? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LLPHK Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 30.12.2006 00:41 Viestin aihe: |
|
|
Luikas oli keli, pari kertaa pusikkoon kävelykoneen kanssa kotimatkalla... Mutta nyt turvallisesti kotosalla, hyvät oli litkut
Kiitos ja kumarrus |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Leijona Valametti Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 01.01.2007 21:42 Viestin aihe: |
|
|
Perjantaina saapui postissa DR-85. Kyllä hyvin riitää minun tarpeisiini. Nyt ankara harjoittelu päälle. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Aku ***
|
Lähetetty: 01.01.2007 22:21 Viestin aihe: |
|
|
Onkos niitä Matin puhalluspätkiä niillä Lahtisen pilleillä tulossa nettiin millonkaan? Ja muut kans laittakaa ihmeessä omia ränkytyksiä tänne kuultavaksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tinurien Kirkkoherra Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.01.2007 15:41 Viestin aihe: |
|
|
Pyörittelen juuri RNT:n Coco Short Barrelia käsissäni ja voin vannoa, että eroa Polypilleihin on ihan saakelisti. Pilli soi todella helposti, monipuolisesti jne. En kyllä rahaani tuhlaa polysorsapilleihin enää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JR Lekker™ Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Hei 2006 Viestejä: 594 Paikkakunta: Päräperäsemeri
|
Lähetetty: 05.01.2007 19:38 Viestin aihe: |
|
|
Noooh pistäs jo tinuri niitä ääninäytteitä tänne niin kuullaan vähän mitä sieltä pillistä oikeasti tulee _________________ Aina ei voi voittaa, ei ees jokakerta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|