Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
kkssu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 08.10.2006 12:53 Viestin aihe: |
|
|
Onko kyse nyt siitä, ettei kone hyväksy ku yhen reittimerkin? Vai onko muisti täynnä? En muista, että montako merkkiä sinne mahtuu, mutta reittimerkkien muisti on rajallinen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20483 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 08.10.2006 14:30 Viestin aihe: |
|
|
Kone on resetoitu, joten reittimerkkejä pitäisi sopia hurumykky.
Itse asiassa reittimerkit listautuvat kyllä koneen lokiin, mutteivät näy kartalla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kkssu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 08.10.2006 15:14 Viestin aihe: |
|
|
Otappa gepsistä kartta sivu esille, paina "menu" ja valitte "määritä kartta". Selaa sieltä se "lipun kuva" ja sen alavalikosta "käyttäjän piste", jos se "käyttäjän piste" on "off", ei sillon reittimerkit näy kartalla. Se on mulla "auto" asennossa. Metrimääräsestä valikosta saa valittua, että millä tsoomi tasolla ne tulevat näkyviin. Jos "T" valikon alla oleva "käyttäjän piste" on asennossa "ei mitään", ei sillon reittipisteitten nimet näy kartalla, valittemalla "pieni", "medium" tai "suuri" voi valita, että kuin isolla reitti pisteitten nimet näkyvät.
Auttaako tuo mitää? Vai onko vika jossaki muualla? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ujopökäle Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 08.10.2006 18:12 Viestin aihe: |
|
|
Garmin eTrex Venture Cx
Niin eli tuommoinen olisi tarkoitus hommata mettästys käyttöön.
Onko jollakin kokemuksia tästä laitteesta? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20483 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 08.10.2006 19:43 Viestin aihe: |
|
|
kkssu kirjoitti: | Otappa gepsistä kartta sivu esille, paina "menu" ja valitte "määritä kartta". Selaa sieltä se "lipun kuva" ja sen alavalikosta "käyttäjän piste", jos se "käyttäjän piste" on "off", ei sillon reittimerkit näy kartalla. Se on mulla "auto" asennossa. Metrimääräsestä valikosta saa valittua, että millä tsoomi tasolla ne tulevat näkyviin. Jos "T" valikon alla oleva "käyttäjän piste" on asennossa "ei mitään", ei sillon reittipisteitten nimet näy kartalla, valittemalla "pieni", "medium" tai "suuri" voi valita, että kuin isolla reitti pisteitten nimet näkyvät.
Auttaako tuo mitää? Vai onko vika jossaki muualla? |
Kiitoksia. Pitää kokeilla, jahka saa tuon laitteen seuraavan kerran käteensä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ko Vakituinen kirjoittaja
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
hlohi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.10.2006 23:37 Viestin aihe: |
|
|
arzi kirjoitti: |
Vaikuttaisi, että nyt puhutaan eri laitteista. Luulisin että Repe tarkoitti "oikeaa" käsi-gepsiä, joka toimii > 20 h kahdella AA-akulla (tai patterilla) eikä tarvita enää mitään bluetooth-kikkareita. Ainoa oikea kapistus (tietysti kartta ja kompassikin mukana) yhtään pidemmälle reissulle. Navigaattorit on sitten näitä lähinnä autoiluun tarkoitettuja vehkeitä.
Olenpa itsekin käyttänyt puhelinta niin navigattorina kuin maastokartoilla gepsinä, lähinnä koira-gepsinä. Kyllä vaan kosteilla keleillä, kuin myös pakkasessa, ja muutenkin huonoissa olosuhteissa mieluummin käytän "oikeaa gepsiä, mikä on takoitettukin toimimaan ulkoilmassa, kuin puhelinta joka pysyy suojassa lämpimässä ja kuivassa povitaskussa. Olen myös kokeillut erilaisia pusseja minigripistä lähtien. Kyllä vaan paljaana on parempi tuntuma |
Sinulla on oma käsityksesi asiasta. Itse olen käyttänyt niin Pointeria, kuin Trackeriakin maastossa paljon. Kyllä latautuva maastokartta mistä päin tahansa hakkaa mennen tullen "perinteiset" navigaattorit. Kännyköissä on omat rajoituksensa mutta aina ajantasaiset HUIPPULUOKAN kartat mistä päin maata tahansa vetävät tässä kyllä oikeasti pitemmän korren. Karttatarjontahan ei lopu pelkästään Suomeen ja maastokarttoihin. Akkupuoli hoituu näppärästi hommaamalla yksi - kaksi vara-akkua taskun pohjalle. Kosteus on tietysti pienonen ongelma mutta siihenkin saa kummasti helpotusta erilaisilla suojilla ja pitämällä laitteen taskussa kävellessä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
220 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.10.2006 23:55 Viestin aihe: |
|
|
Mitäs tämä karttojen lataus maksaa eli kartat+lataus aika/yhteys. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
arzi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.10.2006 10:04 Viestin aihe: |
|
|
hlohi kirjoitti: | Kyllä latautuva maastokartta mistä päin tahansa hakkaa mennen tullen "perinteiset" navigaattorit. |
Tähän mennessä olen kyllä tiennyt mihin olen menossa metsälle eli olen osannut laittaa gepsiin riittävästi karttoja sisälle... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
hlohi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.10.2006 12:48 Viestin aihe: |
|
|
220 kirjoitti: | Mitäs tämä karttojen lataus maksaa eli kartat+lataus aika/yhteys. |
Kartat maksavat 300 näytöllistä 10 eur. Paljonko sitten näyttöön mahtuu riippuu mitä mittakaavaa käyttää. Mutta jos ajattelis vaikka tuommosta 3 päivän jahtireissua niin kaikki kartat niiltä alueilta joissa kuljetaan kaikilla mittakaavoilla pitäisi kyllä tuohon suurinpiirtein mahtua (kevyestikin).
Metsästyskuukausiksi kannattaa ottaa GPRS paketti puhelinliittymään. Sille tulee hintaa vajaan 10 euroa / kuukausi ja se on siinä.
Kartathan jäävät muisiin, joten seuraavalla reissulla niitä ei tarvitse ladata. Kartat voi toki ladata myös etukäteen, jo ennen alueelle menoa. Siirrät vaan kursoria ja kartta latautuu jos sitä ei vielä ole.
Tähän mennessä olen kyllä tiennyt mihin olen menossa metsälle eli olen osannut laittaa gepsiin riittävästi karttoja sisälle... |
Niin minäkin olen tiennyt. Jos reissut suuntautuu kotikulmia kauemmas niin monesti käy vaan niin, että se valmiiksi hankittu kartta-CD ei satukkaan samalle alueelle johon oli tarkoitus mennä jahtiin. Perinteisissä GPS:ssä tarvitaan tietokone ja kaapeli jotta kartat voi ladata laitteeseen. Tässä kännykän tapauksessa ei tarvita mitään muuta. Kartat voi latailla joko perillä maastossa tai vaikka metsästysmaille menomatkalla, ihan kummin haluaa. Jos kenttää on vähääkään, niin kyllä kartanlataus kerkiää kävelyvauhtiin mukaan olipa ladattava tarkka mitä tahansa. Esim tarkalla tasolla, jolla kännykän ruutu on noin 700 metriä kanttiinsa karttaruudun latauksessa menee noin 10-15 sekuntia ja huonossakin kentässä (yksi tolppa) alle kaksi minuuttia. Kyllä siihen saa latoa tosissaan maastossa ettei kerkiäisi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 10.10.2006 13:27 Viestin aihe: |
|
|
hlohi kirjoitti: | 220 kirjoitti: | Mitäs tämä karttojen lataus maksaa eli kartat+lataus aika/yhteys. |
Kartat maksavat 300 näytöllistä 10 eur. Paljonko sitten näyttöön mahtuu riippuu mitä mittakaavaa käyttää. Mutta jos ajattelis vaikka tuommosta 3 päivän jahtireissua niin kaikki kartat niiltä alueilta joissa kuljetaan kaikilla mittakaavoilla pitäisi kyllä tuohon suurinpiirtein mahtua (kevyestikin).
Metsästyskuukausiksi kannattaa ottaa GPRS paketti puhelinliittymään. Sille tulee hintaa vajaan 10 euroa / kuukausi ja se on siinä.
Kartathan jäävät muisiin, joten seuraavalla reissulla niitä ei tarvitse ladata. Kartat voi toki ladata myös etukäteen, jo ennen alueelle menoa. Siirrät vaan kursoria ja kartta latautuu jos sitä ei vielä ole.
Niin minäkin olen tiennyt. Jos reissut suuntautuu kotikulmia kauemmas niin monesti käy vaan niin, että se valmiiksi hankittu kartta-CD ei satukkaan samalle alueelle johon oli tarkoitus mennä jahtiin. Perinteisissä GPS:ssä tarvitaan tietokone ja kaapeli jotta kartat voi ladata laitteeseen. Tässä kännykän tapauksessa ei tarvita mitään muuta. Kartat voi latailla joko perillä maastossa tai vaikka metsästysmaille menomatkalla, ihan kummin haluaa. Jos kenttää on vähääkään, niin kyllä kartanlataus kerkiää kävelyvauhtiin mukaan olipa ladattava tarkka mitä tahansa. Esim tarkalla tasolla, jolla kännykän ruutu on noin 700 metriä kanttiinsa karttaruudun latauksessa menee noin 10-15 sekuntia ja huonossakin kentässä (yksi tolppa) alle kaksi minuuttia. Kyllä siihen saa latoa tosissaan maastossa ettei kerkiäisi. |
Jos vertaa kännykkäkarttaa esim. erätukun topo karttaan, niin kumpi on tarkempi Lapissa? Saako kännykkään 1:10000 tai 1:20000 maastokarttaa eli tarkinta mahdollista, mistä näkyy KAIKKI? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
maalari Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.10.2006 18:30 Viestin aihe: |
|
|
Itse käytän Easygo kartta ohjelmaa+Nokia N70+Insmat gps ja eipä voi muuta todeta kuin, helppoa on. Käytännössä tulee liikuttua kompassin(joskus kartta) avulla ja tuon kaveriksi tarkastus kännykästä. Tarkastukseen riittää yleensä 1:60 000 kartta.
Pitääpä illan mittaan tarkistaa tuo lapin alueet, mut luulenpa tässä ohjelmassa kattavan koko Suomen 1:20 000 tarkkuuteen. http://www.easygo.fi/index.php?tab=1&linkki=7 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 11.10.2006 11:39 Viestin aihe: |
|
|
maalari kirjoitti: | Itse käytän Easygo kartta ohjelmaa+Nokia N70+Insmat gps ja eipä voi muuta todeta kuin, helppoa on. Käytännössä tulee liikuttua kompassin(joskus kartta) avulla ja tuon kaveriksi tarkastus kännykästä. Tarkastukseen riittää yleensä 1:60 000 kartta.
Pitääpä illan mittaan tarkistaa tuo lapin alueet, mut luulenpa tässä ohjelmassa kattavan koko Suomen 1:20 000 tarkkuuteen. http://www.easygo.fi/index.php?tab=1&linkki=7 |
Näytti olevan aika hyvä tuo peruskartta. Paperikartan etu on siinä, että on helpompi käyttöliittymä ja iso näyttö. Kiva kattoa.
Miten muuten syö tuo Bluetooth akkuja? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
maalari Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.10.2006 16:48 Viestin aihe: |
|
|
Paperikartta on ehdottoman hyvä ja ehkäpä paras. Insmatin gps lupailee yhtäjaksoista käyttöä 15h ja puhelimen virrankulutusta en ole katsellut, virtaa menee reippaasti. Mutta itse en pidä jatkuvasti gps ja bt auki, vaan silloin kun tarvitsee katsoa sijaintia. Tässä paketissa gps käyttää samaa akkua Nokian kanssa, eli samat laturit autossa jne.
Ja lapistakin näkyi antavan karttaa 1:20 000 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rovaniemi-New York Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 12.10.2006 13:46 Viestin aihe: |
|
|
maalari kirjoitti: | Paperikartta on ehdottoman hyvä ja ehkäpä paras. Insmatin gps lupailee yhtäjaksoista käyttöä 15h ja puhelimen virrankulutusta en ole katsellut, virtaa menee reippaasti. Mutta itse en pidä jatkuvasti gps ja bt auki, vaan silloin kun tarvitsee katsoa sijaintia. Tässä paketissa gps käyttää samaa akkua Nokian kanssa, eli samat laturit autossa jne.
Ja lapistakin näkyi antavan karttaa 1:20 000 |
Toivotaan, että GPS karttaohjelmat päivittyvät Symbian 3rd edition sarjaa tukevaksi.
Pitää odotella seuraavaa Nokiaa:
http://www.nokia.com/nseries/index.html?lang=en&country=R1#product,n95
http://www.youtube.com/watch?v=jJ-Nxcf5TOQ&mode=related&search=
(pardon my english..
Viimeinen muokkaaja, Rovaniemi-New York pvm 12.10.2006 14:28, muokattu 2 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|