OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Subaru Forester
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 63, 64, 65

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
JokuUkko
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 23.03.2026 04:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itsellä kanssa puoli vuotta kohta takana XV:llä. On kyllä ollu ilo ajella tuolla. Ainoa miinus on bensan kulutus. Ei ole kyllä maailman taloudellisin 1,6 litranen. Ei sekään niin haittas muuten mut ku trumppi...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
phh
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 23.03.2026 10:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Yhteisestä historiasta foren kanssa tuli pidempi kuin odotin. Sopivaa vaihtaria ei ole löytynyt ja päätöstä on tullut lykättyä ajatuksella, josko vielä vuoden ajaisi... Sähköä/hybridiä en ainakaan vielä kelpuuta, jolloin foren tapauksessa se tarkoittaisi 2017 ja sitä vanhempia. Eli melkein 10 v vanhaa jo ostettaessa. Ja ei nyt oikein halvoiksi voi moittia näidenkään pyyntejä. Ja paraneeko se sitten vaihtamalla, jos toiseen ikäloppuun vaihtaa. Jotain muuta pitäisi keksiä, sitä odotellessa voisi varmaan vielä muutaman vuoden ajella Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
pohjanmaanpoika
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 24.03.2026 03:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JokuUkko kirjoitti:
Itsellä kanssa puoli vuotta kohta takana XV:llä. On kyllä ollu ilo ajella tuolla. Ainoa miinus on bensan kulutus. Ei ole kyllä maailman taloudellisin 1,6 litranen. Ei sekään niin haittas muuten mut ku trumppi...

Tuo taloudellisuus on suhteellista. Jatkuvaksi nelivedoksi pidän kuitenkin pikku ruokaisena...
Takaisin alkuun
JokuUkko
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 24.03.2026 05:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pohjanmaanpoika kirjoitti:
JokuUkko kirjoitti:

Tuo taloudellisuus on suhteellista. Jatkuvaksi nelivedoksi pidän kuitenkin pikku ruokaisena...

Näin se varmasti on. Jälkikäteen oon miettiny, et omis voinu saman auton etsiä kakslitrasena ja manuaalina. Mut aika vähän on manuaaleja liikkeellä
Takaisin alkuun
pohjanmaanpoika
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 24.03.2026 12:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JokuUkko kirjoitti:
pohjanmaanpoika kirjoitti:
JokuUkko kirjoitti:

Näin se varmasti on. Jälkikäteen oon miettiny, et omis voinu saman auton etsiä kakslitrasena ja manuaalina. Mut aika vähän on manuaaleja liikkeellä

Jep. Se 2;0 manuaali laatikko on mun mielestä heikko esitys maastoa ajatellen.
Ei pysty ajan tarpeeksi hiljaa ykkösellä, joutuu luistattaan.
1,6 manuaalissa olis alennus, mutta huutaa kutos vaihdetta.
Takaisin alkuun
JokuUkko
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 24.03.2026 16:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikö 2-litrases sit oo alennusta? Rolling Eyes Sit vähän kehno tietty. Toi automaattikin ihan ok muuten mut saa nähdä miten kauan kestää. Mulla siis 2016-mallin xv ja siitä on toi CVT-laatikko hajonnu jo 60 000 kohdalla. Ei ollu mulla silloin ni en tiedä mitä sieltä laukes. Nyt toinen laatikko menossa ja autolla 130 000 mittarissa. Vaihteistoöljyt vaihdatin heti ku auto mulle tuli.
Takaisin alkuun
ttimonen
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 25.03.2026 01:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itseä kiinnostaa myös miten automaatti käyttäytyy ja onko X-mode kyttäämisen arvoinen lisävaruste ?
Grand Vitarasta ku aika jättää on 2.0 Forester automaatilla suunnitelmissa.
Oma käyttö jahtihommien lisäksi HT Busterin trailaaminen kalavesille.

Aiemmin mulla on on ollut 2.5 manuaali Outback ja siinä kytkin tuppas käryään venetraikkua peruuttaessa vaikka olikin alennus. Itsellä kun pihaan peruuttelee niin on pieni ylämäen tynkä.
Subarussa se alennus ei puolita laatikon välitystä kuten maastureissa, vaan sillain pikkasen. Positiivistä että alennus oli synkronoitu ja pystyi lennosta käyttämään.
Suzukissa onneksi oikea puolittaja ja peruuttelu onnistuu näppärästi pikkupuolella kytkin ylhäällä.
Takaisin alkuun
Tumpeelo
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 25.03.2026 02:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ttimonen kirjoitti:

Toista Grand Vitaraako ei tule? Itse suunnitellut moisen laittamista jahtihommiin, niin eikö kannatakaan?
ttimonen
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 25.03.2026 02:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tumpeelo kirjoitti:
ttimonen kirjoitti:

Toista Grand Vitaraako ei tule? Itse suunnitellut moisen laittamista jahtihommiin, niin eikö kannatakaan?

On se ihan kelpo ja varmatoiminen, joskin automaattina oli ihan syvältä ku kävin koeajamassa. En tykännyt laatikosta yhtään.
Itse kaipaan automaattia ku sen kans on vaan niin kiva pelata venerampeilla ja pikkusen GV on mun harrastuksiin turhan pieni. Hyvät tilat kyllä kuskille ja kyytiläisille mutta on pahimmoilleen lyhyt kun kuskailee harrastuskamoja.
Takaisin alkuun
pohjanmaanpoika
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 25.03.2026 03:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä se x mode on hyvä. Serkku pojan 18 mallin forrella jonkun verran tulee liikuttaa jahti reissuilla maastossa. Tuo CVT:n kestävyys on mysteeri. Huolto- ohjelman mukaan ei öljynvaihtoa ja jos ei vaihdeta, niin 300000 ja laatikko remppaan väittää jotkut.
Meidän kylällä Kerola joka nuita remppaa. Kehotti 60000 välein öljyt vaihtamaan. Tällä oon mennyt ja itse nyt liki 200000 XV: llä ajanut. 322000 lasissa ja pelaa. Tuo 1,6 CVT:n "alennus" on kyllä hyvä. Iso verkkovene nousee nikottelematta kämppä rannan luonnonliuskasta, mistä se ei scoutilla, crvllä eikä hrvllä noussu.
Kaveri nyt ajanut kaks outbak automaattia yli 500000 ja vaihdossa uudempaan menneet ja ilman laatikko ongelmia.
Yhden kaverin Xv:n laatikko laakeroitiin 1600000 kohdalla.
Ja se xv 2,0 manuaali on tosiaankin kuuslovinen ilman alennusta.
Jää nähtäväksi kauanko tuolla XV:n cvt:llä mennään, tuurilla kai ne laivatkin seilaa Very Happy
Takaisin alkuun
JokuUkko
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 25.03.2026 05:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niissä oli jossain vaiheessa jotain venttiiliongelmia, jossa joku halpa pikkuventtiili hajos ja sitä ei voinu vaihtaa. Jotain muitaki osia niistä laatikoista on menny.

Subaru Japanissa suosittelee kyllä cvt-öljyn vaihtoa about 40 -60 t kilsan välein. Euroopassa ja amerikassa totesivat, et kalliita tiheähuoltoisia autoja ei saa helpolla myytyä, niin eikös ne öljyt auton eliniän kestä. Itte vaihdatin heti ku auton sain. Oli ihan hepreaa merkkiliikkeille, että noita kannattais vaihtaa. Jos nu jonkun 400 egee maksaa 4 vuoden välein vaihtaa ni ehkä ihan kannattavaa ja viisasta.

Eihän toi cvt pienissä nopeuksissa kovin mukana oo siitä, et se on tosi hyökkäävä. Herkkä kaasulle. Muuten kyllä ihan ok. Itse en oo tolla raskaita vetoja vetäny. Aatellu, et toisen auton normaali automaatti olis kestävämpi niihin...

Ilman alennusta toi 2 l manuaali ei sit ookaan niin kiinnostava kyllä. Se x-mode vois olla hyvä. Mun omassa ei oo sitäkään mut empä ois vielä tarvinnukaan...
Takaisin alkuun
Peto
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 25.03.2026 05:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ajoin viikonloppuna majavametällä kaverin 2018 2.0 cvt Foresterilla.
Tuntu ihan hirveältä verrattuna itellä olleeseen 2022 Outpäkkiin.
Todella herkkä ja hyökkäävä kaasu, ei millään meinannut osata koskea kaasuun ilman nykäsyä.
Sitte jos sitä oikeasti paino, niin ei sitä pientäkään vetoa kuitekaan mitä oli Outpäkissä.
pohjanmaanpoika
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 20.04.2026 03:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sehän piti rouvallekkin käydä Subaru vaihtamassa. Mazda cx 3 oli, ja moitti pikkuautoksi. Piti saada neliveto ja automaatti. Foresteri oli mielessä, mutta 18 mallin XV se viimein tuli taloon. Tässä oli jo omaan se ero, että löytyy alennuksen lisäksi tuo x-mode. Ja kulutus on tipahtanut myös hieman.
Meillä molemmat 1,6 cvt. Vanha 2014 ja tämä uudempi 2018.
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT - 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 63, 64, 65
Sivu 65 Yht. 65

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa