| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
tuhola Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Maa 2004 Viestejä: 23100 Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
|
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
äRPee Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.01.2026 16:29 Viestin aihe: |
|
|
| Amatimiesten vehkeitä, epäilemäti. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
tuhola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.01.2026 16:33 Viestin aihe: |
|
|
| EIVA kirjoitti: | | Missäpäin sitä hirveä saa kympillä tai alle, meillä ei tosin myydä yhtään ruhoina vaan vakumiin pakattuna jolloin ruhohintakin nouseen lähes tuplasti. |
Joo valmiiksi leikatussa maksaa sen leikkuutyön tietysti eli kyseessä ei ole ruhohinnan nousu yksin vaan ruhon hinta plus työ. Aika paljon näkee myytävän leikattuna ja vakumoituna, mutta hinnoittelu ruhokiloissa. Esim 13-15eur.
Onhan niitä huippuhintoja aina. Huippuhintoja moni kalastelee ja aina joskus se sattuu kohdalle. Hinta ja markkinatietoinen ei tietenkään halua maksaa ylihintaa vaan mieluusti pyrkii päästä edes karvan keskimääräisen markkinahinnan alle tai korkeintaan keskiarvoon. Luulen että perus markkinahinta hirven ruholla on 10e kilo tai alle. Tällainen ruhokilohinta nostaa tietysti laadukkaasti vakumoituna hinnan sinne 15e päälle ruhokiloissa laskettuna. Itse ostan mielummin ruhon niin saa siinä itselle vähän säästöä kun tekee homman itse. Ja ainakin tietää mitä paketeissa on _________________ Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 23312 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 10.01.2026 16:43 Viestin aihe: |
|
|
Kyllähän se jonkun verran näkyy, että jos esimerkiksi ruhokilohinta ja leikkuu sun muu ajaa sen lihan kilohinnan lähelle kahtakymppiä.
Niin moni katsoo, että sittarista voit tolla hintaa saada nippanappa hirven jauhelihaa.
Ruhokaupassa tolla samalla kilohinnalla tulee fileet ja paistit sun muut, jos vaan on joku joka leikkaa.
Kohtuu hyvin on ollut viimevuosina kysyntää |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
tuhola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.01.2026 16:53 Viestin aihe: |
|
|
Tottakai. Kyllähän riistalle on kysyntää. Mutta ei se mitään hyvää hommaa ole riistanlihaa myydä. Siksi tarjonta ei vastaa tarvetta.
Sitten tulee se ongelma että missä on lihaa ei ole kysyntää ja siellä missä ei ole samaan tapaan lihaa tarjolla olis sitä kysyntää. Pitkät välimatkat on lihakaupassa ongelma
Lihakaupassa on valtava määrä piilokuluja ja piilo ajankulua vaikka jättäisit itse metsästyksen kulut pois. _________________ Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 18137 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 11.01.2026 09:48 Viestin aihe: |
|
|
Meneekö asiakkaille hirvi eteenpäin?
Rihlahunting_tom on mielestäni tommonen, jokupäivä otti silmään.
Ittelle on riittänyt tussi vielä merkkaukseen toisaiseksi. _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
tuhola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.01.2026 10:04 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä minä siitä isomman osan koitan myydä jos kaupan käy. Ei niitä ostajia yleensä jonoksi ole semmosella hintaa että tekopalkan itelleen sais. Jauhelihaa toki tarttis ittelle. Tuosta tuli 67 pakettia jauhelihaa. Kyllä tulee itekki käytettyä jos ei mene kaupan. _________________ Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|