| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 22732 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 17.04.2024 02:25 Viestin aihe: |
|
|
Itse olen miettinyt tuota lautan tehoa seuraavaakin taustaa vasten.
Mulla minkkien reitti kulkee mökkilahden suun yli, josta olen useamman kerran minkin bongannut uimasta. Tuohon uintireitin viereen osuu kiviröystö muutaman metrin sivuun. Oikeastaan koskaan minkki ei ole noussut tuohon kiville.
Eli tuollainen uintimatkalla oleva ”kuiva kohta” ei välttämättä automaagisesti minkkiä houkuttele sille nousemaan. Uskoisin, että tuo uintireitti on vakiintunut sen takia, että niemenkärjestä niemenkärkeen uimalla reitti on noin neljäsosa verrattuna siihen, että kiertäisi rantaa pitkin, eli minkkikin jotenkin optimoi kulkuaan.
Siitä aasinsillalla, että ”pelkkä lautta + loukkuputki” ei välttämättä ole houkutusteholtaan paras mahdollinen. Mutta voiko sitä houkuttelevuutta lisätä vaikka heinänaamioinnilla tms. Tai loukkuputki täyteen höyheniä luomaan ”pesätunnelmaa” jne. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Patruuna Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.01.2025 06:59 Viestin aihe: |
|
|
Tähän laatikkoon menee aina näätiä vaikka muualle ei menisi. Se on kyllä jännä että miten jossain menee ja jossain ei vaikka näädät kulkisi vierestä. Ajattelin laittaa toisen loukun tämän viereen.
 |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Patruuna Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.03.2025 04:57 Viestin aihe: |
|
|
Liian houkutteleva reikä.
 |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
vantti Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 18.09.2025 09:46 Viestin aihe: |
|
|
Onko joku onnistunut löytään nuita jalmarin/Doc200/Megax tyylisiä rautoja jostain järki hintaan?
Pelkät raudat kiinnostaa, siis ilman suojakoteloa. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
MRautio Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 02.10.2025 17:16 Viestin aihe: |
|
|
| vantti kirjoitti: | Onko joku onnistunut löytään nuita jalmarin/Doc200/Megax tyylisiä rautoja jostain järki hintaan?
Uittokalustosta olen ostanut muutamat DOC200 rautoja. Aika tyyriitä, mutta tuntuvat kyllä laatuvehkeiltä. Australialainen tuotehan tuo on (Trapinatorin verkkokaupasta löytyy) ja siellä näytti olevan about 30% halvemmalla kuin suomessa, mutta en ottanut selvää postimaksuista yms. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Mettäkana Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.10.2025 12:55 Viestin aihe: |
|
|
| MRautio kirjoitti: | | vantti kirjoitti: | Onko joku onnistunut löytään nuita jalmarin/Doc200/Megax tyylisiä rautoja jostain järki hintaan?
Uittokalustosta olen ostanut muutamat DOC200 rautoja. Aika tyyriitä, mutta tuntuvat kyllä laatuvehkeiltä. Australialainen tuotehan tuo on (Trapinatorin verkkokaupasta löytyy) ja siellä näytti olevan about 30% halvemmalla kuin suomessa, mutta en ottanut selvää postimaksuista yms. |
Kevyt vajaan 700€ rahti näytti olevan viidelle raudalle  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
vantti Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.10.2025 16:10 Viestin aihe: |
|
|
Aika kalliita (köyhälle) nuo valmiit rautapaketit.
Mutta löytyykö nuita jousia jostain valmiina? |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
MRautio Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 15.10.2025 13:52 Viestin aihe: |
|
|
| vantti kirjoitti: | Aika kalliita (köyhälle) nuo valmiit rautapaketit.
Mutta löytyykö nuita jousia jostain valmiina? |
Joskus väänsin itse pianolangasta jouset ja hitsasin lattaraudasta samantyyliset, mutta ei siinä tahdo palkoille päästä jos ei ihan kymmeniä ala tekemään.
Laitoin tuonne minkinpyynti keskusteluun kuvan ensimmäisestä minkistä mikä tuli noilla DOC200 raudoilla. Laukaisulaite vaikuttaa hyvältä ja saa säädettyä erittäin herkäksi. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|