OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Hallitusohjelma 2023
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 186, 187, 188 ... 193, 194, 195  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5172
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 26.04.2024 15:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Tumpeelo kirjoitti:
tuholan unelmayhteiskunta on aivan puhdas luokkayhteiskunta. Lähimpänä eurooppalaisena maana Englanti on sulle hyvä esimerkki mitä se tarkoittaa länsimaisena versiona. Jos ei eurooppalainen kelpaa, niin sitten sivistymatkalle
Intian kastijärjestelmään.

Ei pidä paikkaansa. Sä keksit omiasi. Sinun unelmayhteiskunta on sitte vissiin entinen neuvostoliitto?



Olet itse näemmä erinomainen esimerkki siitä, ettei koulutusta kannata yksityistää. Tietosi ovat nimittäin aivan totaalisen naurettavalla tasolla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Solifer
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Maa 2005
Viestejä: 13015

LähetäLähetetty: 26.04.2024 15:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tosiasia 50 vuoden kenttäkokeilujen jälkeen on se että lapsen korkeakouluopiskelun toteutumisen ennustaa parhaiten vanhempien sosiaalinen asema eikä niinkään lapsen älykkyys. Tilastollisesti se menee Suomessa näin. Toki yksittäinen duunarin lapsi voi päätyä ydinfyysikoksi ja akateemikkojen mukula putkimieheksi mutta nämä ovat poikkeuksia.

50 vuotta sosialismia ei ole tähän asiaan purrut lopulta yhtään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5172
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 26.04.2024 15:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Solifer kirjoitti:
Tosiasia 50 vuoden kenttäkokeilujen jälkeen on se että lapsen korkeakouluopiskelun toteutumisen ennustaa parhaiten vanhempien sosiaalinen asema eikä niinkään lapsen älykkyys. Tilastollisesti se menee Suomessa näin. Toki yksittäinen duunarin lapsi voi päätyä ydinfyysikoksi ja akateemikkojen mukula putkimieheksi mutta nämä ovat poikkeuksia.

50 vuotta sosialismia ei ole tähän asiaan purrut lopulta yhtään.


Jos otetaan 100 kaveria randomisti yliopistosta ja 100 amiksesta ja tehdään niille ÄO-testi, niin lyön vetoa että ekana mainittu porukka vetää korkeamman tuloksen, vaikka sitten sen hetkisen iän tuoma henkinen kehitysaste huomioiden.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20582
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 26.04.2024 16:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tumpeelo kirjoitti:
Solifer kirjoitti:
Tosiasia 50 vuoden kenttäkokeilujen jälkeen on se että lapsen korkeakouluopiskelun toteutumisen ennustaa parhaiten vanhempien sosiaalinen asema eikä niinkään lapsen älykkyys. Tilastollisesti se menee Suomessa näin. Toki yksittäinen duunarin lapsi voi päätyä ydinfyysikoksi ja akateemikkojen mukula putkimieheksi mutta nämä ovat poikkeuksia.

50 vuotta sosialismia ei ole tähän asiaan purrut lopulta yhtään.


Jos otetaan 100 kaveria randomisti yliopistosta ja 100 amiksesta ja tehdään niille ÄO-testi, niin lyön vetoa että ekana mainittu porukka vetää korkeamman tuloksen, vaikka sitten sen hetkisen iän tuoma henkinen kehitysaste huomioiden.

Itse olen aviossa mensalaisen kanssa, joka käy töissä kaupan kassalla. Omaa älykkyyttäni ei ole mitattu. Paitsi foorumilla on kymmeniä arvioita että olen tyhmä kuin saapas.😅 Se saattaa silti pitää paikkaansa aivan hyvin. Saamani data elämältä antaa ristiriitaista kuvaa siitä olenko tyhmä vai fiksu.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20582
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 26.04.2024 17:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tumpeelo kirjoitti:
tuhola kirjoitti:
Tumpeelo kirjoitti:
tuholan unelmayhteiskunta on aivan puhdas luokkayhteiskunta. Lähimpänä eurooppalaisena maana Englanti on sulle hyvä esimerkki mitä se tarkoittaa länsimaisena versiona. Jos ei eurooppalainen kelpaa, niin sitten sivistymatkalle
Intian kastijärjestelmään.

Ei pidä paikkaansa. Sä keksit omiasi. Sinun unelmayhteiskunta on sitte vissiin entinen neuvostoliitto?



Olet itse näemmä erinomainen esimerkki siitä, ettei koulutusta kannata yksityistää. Tietosi ovat nimittäin aivan totaalisen naurettavalla tasolla.

Tuo ei pidä paikkaansa. Uskon että tietomääräni vetää vertoja sinun tietomäärälle. Aivan helposti. Sinulla on päässä ulkoaopittuja fraaseja mitä sinulle on toistettu koko elämäsi. Minä olen heittänyt nuo muiden toistamat sanan parret sivuun ja kysynyt toistuvasti kysymyksen MIKSI? Ja etsinyt vastausta niihin. Ongelmana vain on tuolle tielle lähtiessä että aina syntyy uusi kysymys miksi. Kun taas omaksumalla sen mitä sulle kerran sanotaan, kysymättä kysymystä miksi, pääset paljon helpommalla, sovellut porukkaan ja yhteisöön paremmin ja jopa menestyt helpommalla.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5172
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 26.04.2024 17:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sä olet kyllä tuhola melkoisen sekopäinen tapaus sisäisten ristiriitojesi kanssa. Toisessa keskustelussa kutsut itseäsi tyhmäksi kouluttamattomaksi sahatyöläiseksi ja seuraavassa keskustelussa osaat yhtäsuuren tietomäärän kuin melkein tuplasti vanhempi akateemisella alalla työskentelevä taho.

Koita nyt jo päättää oletko lintu vai kala.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20582
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 26.04.2024 17:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tumpeelo kirjoitti:
Sä olet kyllä tuhola melkoisen sekopäinen tapaus sisäisten ristiriitojesi kanssa. Toisessa keskustelussa kutsut itseäsi tyhmäksi kouluttamattomaksi sahatyöläiseksi ja seuraavassa keskustelussa osaat yhtäsuuren tietomäärän kuin melkein tuplasti vanhempi akateemisella alalla työskentelevä taho.

Koita nyt jo päättää oletko lintu vai kala.

Tunnetko olevasi paljonkin fiksumpi ja tietävämpi, kun olet "akateeminen"?

Varmaan tiedät omasta työstäsi enemmän. Mutta et varmaan ymmärrä alkeitakaan minun työstäni. Entäpä muu yleistieto ja harrastustieto jne?
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jyrkkä D
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Lok 2008
Viestejä: 5962

LähetäLähetetty: 26.04.2024 17:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Solifer kirjoitti:
Tosiasia 50 vuoden kenttäkokeilujen jälkeen on se että lapsen korkeakouluopiskelun toteutumisen ennustaa parhaiten vanhempien sosiaalinen asema eikä niinkään lapsen älykkyys. Tilastollisesti se menee Suomessa näin. Toki yksittäinen duunarin lapsi voi päätyä ydinfyysikoksi ja akateemikkojen mukula putkimieheksi mutta nämä ovat poikkeuksia.

50 vuotta sosialismia ei ole tähän asiaan purrut lopulta yhtään.


Tunnen niin monia kymmeniä poikkeuksia, että väitän paskhapuheeksi. Sen uskon, että akateemisten ihmisten lapset ovat yliedustettuina yliopistoissa mutta mikään merkittävä poikkeus ei ole todellakaan duunarin lapsen päätyminen yliopistoon. Se on ihan tavallista.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5172
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 26.04.2024 17:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Tumpeelo kirjoitti:
Sä olet kyllä tuhola melkoisen sekopäinen tapaus sisäisten ristiriitojesi kanssa. Toisessa keskustelussa kutsut itseäsi tyhmäksi kouluttamattomaksi sahatyöläiseksi ja seuraavassa keskustelussa osaat yhtäsuuren tietomäärän kuin melkein tuplasti vanhempi akateemisella alalla työskentelevä taho.

Koita nyt jo päättää oletko lintu vai kala.

Tunnetko olevasi paljonkin fiksumpi ja tietävämpi, kun olet "akateeminen"?

Varmaan tiedät omasta työstäsi enemmän. Mutta et varmaan ymmärrä alkeitakaan minun työstäni. Entäpä muu yleistieto ja harrastustieto jne?



En ole koskaan väittänytkään tietäväni mitään terien teroittamisesta, mutta sen tiedän ja olen pomminvarma, että etten sillä tiedolla yhtään mitään edes tekisi, joten asialla ei ole kertakaikkiaan mitään merkitystä edes. Olen tosin metallisorvin teriä juottanut ja teroittanut jo sillon kun sä olet vielä ollut pilke isäsi silmäkulmassa, joten uskoisin pärjääväni terien teroituksessa paremmin, kuin sinä ikinä IT-alalla.

Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20582
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 26.04.2024 18:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tumpeelo kirjoitti:
tuhola kirjoitti:
Tumpeelo kirjoitti:
Sä olet kyllä tuhola melkoisen sekopäinen tapaus sisäisten ristiriitojesi kanssa. Toisessa keskustelussa kutsut itseäsi tyhmäksi kouluttamattomaksi sahatyöläiseksi ja seuraavassa keskustelussa osaat yhtäsuuren tietomäärän kuin melkein tuplasti vanhempi akateemisella alalla työskentelevä taho.

Koita nyt jo päättää oletko lintu vai kala.

Tunnetko olevasi paljonkin fiksumpi ja tietävämpi, kun olet "akateeminen"?

Varmaan tiedät omasta työstäsi enemmän. Mutta et varmaan ymmärrä alkeitakaan minun työstäni. Entäpä muu yleistieto ja harrastustieto jne?



En ole koskaan väittänytkään tietäväni mitään terien teroittamisesta, mutta sen tiedän ja olen pomminvarma, että etten sillä tiedolla yhtään mitään edes tekisi, joten asialla ei ole kertakaikkiaan mitään merkitystä edes. Olen tosin sorvin teriä teroittanut jo sillon kun sä olet vielä ollut pilke isäsi silmäkulmassa, joten uskoisin pärjääväni terien teroituksessa paremmin, kuin sinä ikinä IT-alalla.

Laughing

Paljastit tietämättömyytesi. Minä tiedän it alasta enempi kuin sinä terämiehen ammatista. Tietokoneen käynnistys vertautuu teräämiseen. Osaat varmasti terätä ja minä saan varmasti tietokoneen päälle. Juuri tuo teissä akateemisissa henkilöissä mättää. Teidän äly ei ole yhtään korkeampi kuin meidän ei akateemisten. Akateemisuus ei näytä lisäävän tietoa ja älyä mutta itsekeskeisyyden ja kusen määrää pääkopassa se selkeästi keskimäärin lisää.

Jos haluat jatkaa aloittamaasi tieto ja älyvertailua niin kehitä joku objektiivinen mittaus tapa tiedon määrän mittaamiseen. Älykkyys me voidaan mitata esim mensan testein. Otetaan kisa ja katsotaan paljonko ei akateeminen häviää akateemiselle. Kun kerran nyt halusit alkaa vertailla. Laitetaan vaikka vielä rahallinen veto päälle. Joku sopiva summa.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20582
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 26.04.2024 18:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mua ei haittaa pätkääkään olla akateemista tyhmempi, mutta en mä kyllä tuollaista omakehua niin helpolla päästä läpi että ihan vaan julistamalla akateemiset älykkäämmäksi ja minut tietämättömäksi saisi sitten vaan nautiskella julistamastaan totuudesta. Väitän vastaan kunnes asia on mitattu että tumpeelo on minua fiksumpi ja tietävämpi. Kun se on mitattu ja todistettu että näin on niin en häpeä sitä tunnustaa.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20582
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 26.04.2024 18:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Täytyy minun sanoa että tuntuu minustakin välillä että ihmiset ovat hemmetin tyhmiä. Minä en vaan jaottele sitä sen mukaan mikä koulutustaso on. Tuntuu että tyhmyys ei katso sitä. Suurinta tyhmyyttä näen siinä konsensuksessa että meillä pitää pitää yllä hyvinvointiyhteiskuntaa mihin ei ole varoja ja sitten korottaa veroja. Se tuntuu olevan koko poliittisen kentän konsensus, se tuntuu olevan täällä konsensus ja se tuntuu olevan ihan koko suomessa sellainen yhteinen ajatus että asioita ei voi tehdä muutoin. Kuin verottamalla kansa köyhäksi että saadaan surkeasti toimivat palvelut ja talouden nollakasvu pysyväksi.

Meitä toisinajattelijoita on vain kourallinen koko maassa.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5172
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 26.04.2024 18:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:

Paljastit tietämättömyytesi. Minä tiedän it alasta enempi kuin sinä terämiehen ammatista. Tietokoneen käynnistys vertautuu teräämiseen.



Ei sinua ainakaan mieikuvituksen puuttesta voi syyttää. On meinaan niin hieno vertauskuva, että palstan moottorisahaketjun jokaisesta kirjoittajasta tuli heittämällä Suomalaisen metsäteollisuuden syväanalyytikkoja Laughing

Mennään sinne mensan testiin sitten kuin osaat itse sitoa kengännauhasi. Jotenkin on meinaan tullut sellainen kuva, ette sekään ole vielä aivan täysin hallussa.

tuhola kirjoitti:
Otetaan kisa ja katsotaan paljonko ei akateeminen häviää akateemiselle. Kun kerran nyt halusit alkaa vertailla. Laitetaan vaikka vielä rahallinen veto päälle. Joku sopiva summa.


En minä ole akateemisen koulun kasvatteja. Työsnkentelen akateemisella alalla, jonka kyllä kerroin, ja sen ymmärtäsit, jos kiihkoltasi olisit sen pystynyt sisäistämään.

Silti minulle ei ole mitään ongelmaa myöntää, että akateemiset matemaattisilla aloilla työskentelevät ihmiset ovat älykkäitä ja paljon älykkäämpiä kuin minä. Olisin hyvin tyhmä, ja erittäin naivi jos en tuota pystyisi myöntämään.


Viimeinen muokkaaja, Tumpeelo pvm 26.04.2024 18:33, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20582
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 26.04.2024 18:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tumpeelo kirjoitti:
tuhola kirjoitti:

Paljastit tietämättömyytesi. Minä tiedän it alasta enempi kuin sinä terämiehen ammatista. Tietokoneen käynnistys vertautuu teräämiseen.



Ei sinua ainakaan mieikuvituksen puuttesta voi syyttää. On meinaan niin hieno vertauskuva, että palstan moottorisahaketjun jokaisesta kirjoittajasta tuli heittämällä Suomalaisen metsäteollisuuden syväanalyytikkoja Laughing

Mennään sinne mensan testiin sitten kuin osaat itse sitoa kengännauhasi. Jotenkin on meinaan tullut sellainen kuva, ette sekään ole vielä aivan täysin hallussa.

Uuu, akateemikko on viimein päässyt elämässään siihen pisteeseen että voi alkaa opetella miten vidduillaan..😅😅 Ei mitään, ihan hyvä alku mutta on siinä vielä hiomista.

Mensan testi kertoo älyn mutta ei tiedon määrää. Tiedon määrän mittaus on varmasti vaikeampi. Ja siitähän tässä alunperin oli puhe. Jos olet jo käynyt mensan testissä ja saat 135p tai yli niin voin nostaa kädet pystyyn että todnäk olet ainakin älykkäämpi.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5172
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 26.04.2024 18:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:


Mensan testi kertoo älyn mutta ei tiedon määrää. Tiedon määrän mittaus on varmasti vaikeampi. Ja siitähän tässä alunperin oli puhe. Jos olet jo käynyt mensan testissä ja saat 135p tai yli niin voin nostaa kädet pystyyn että todnäk olet ainakin älykkäämpi.


Olen käynyt useassa psygologisessa palikkatestissä, psygologin haastettelussa ja psygologisessa ryhmätyökokeessa 24 vuoden IT-urani aikana ja kepittänyt niissä monta dippanssiän vieden työpaikat niiden edestä.


Monessako testissä olet itse käynyt ja mitä on jäänyt käteen?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 186, 187, 188 ... 193, 194, 195  Seuraava
Sivu 187 Yht. 195

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com