OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

metsästyspuku
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 104, 105, 106 ... 110, 111, 112  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Tönöttäjä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2011
Viestejä: 2787
Paikkakunta: K-S

LähetäLähetetty: 20.11.2022 08:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itelläni oli se ongelma näiden Chevalier/Pinewoodin housujen kanssa kun ovat
liian "pillifarkkumaiset" varsinkin lihaksikkaitten pohkeiden suhteen Laughing
Hommasin sitten hieman lotolla Saksasta edullisesti Browning XPO light pants housut,jopa koko valintakin osui nappiin vaikka siinäkin oli melko sekava numerointi..
En ole katunut ostosta yhtään. Housuissa on joku Prevent kalvo mikä pitää kosteuden ulkopuolella ja vahvat vahvikepalat mm.polvissa ja persauksissa ja sitä kaivattua liikkumaväljyyttä oikeissa kohdissa.
Kokoja löytyy isoillekkin ukoille. Näillä kuljettu heti syyskuun alusta pitäen.
On olleet niin mukavat pitää jalassa että menisin niilläkin vaikka kirkkoon jos asiaa sinne ilmenisi.
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=A5RgSgQ6BUU
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
massimo85
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Elo 2006
Viestejä: 1536
Paikkakunta: Mikkeli

LähetäLähetetty: 20.11.2022 16:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä pidin reilu 10 vuotta Härkilän Q-fleece pukua kaikki jahdit, poislukien kyyhkyhelteet. Siirsin sen pari vuotta sitten eläkkeelle ja tilalle tuli Fjällravenin drev-puku joka hoitaa nyt samaa virkaa, eli jokapaikassa. Ainoastaan kovimmilla pakkasilla on topattu pinewoodin lumicamo takki ja saman merkin topatut housut. Katotaan sit taas vaikka taas kymmenen vuoden päästä seuraavaa pukua, tai sit otan härkilän takaisin käyttöön, laatu maksaa mutta myös kestää. Molempiin asuihin erittäin tyytyväinen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20271
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 20.11.2022 18:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse taidan siirtyä työvaatteisiin. Mitä töistä saa. Niin heikkoon menee tuo ostovoima että ei ole mitään järkeä paasata erävaatteisiin pienestä perusduunarin palkasta. Ne ajat oli ja meni. Mitään varsinaista jahtivaatetusta en enää ala ostella.

Mutta silloin kun oli ostovoimaa, käytin q-fleeceä ympäri vuoden. Ja lisänä pinewoodin toppakamoja. Mulla ei q fleece kestäny 10 vuotta mut jotain 5-6 vuotta tais mennä. Sit vetoketjut hajos. Housut repeytyi ja kului nopeasti. Perse ja polvet.

Olen lainannut emännän alaska hirvipukua sadekeleillä. Seki ihan ok. Mutta hiostava jos tyyliin 5 astetta plussaa eikä sada.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mijuta
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 25 Hei 2012
Viestejä: 90

LähetäLähetetty: 21.11.2022 08:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Itse taidan siirtyä työvaatteisiin. Mitä töistä saa. Niin heikkoon menee tuo ostovoima että ei ole mitään järkeä paasata erävaatteisiin pienestä perusduunarin palkasta. Ne ajat oli ja meni. Mitään varsinaista jahtivaatetusta en enää ala ostella.
Vaan ei tuo ole ollenkaan huono juttu eikä häpeä. Itse en ruutupaitahommista työvaatteita saa, vaan olen itse alkanut ostamaan Blåkläderiä jahtihommiin. Lahtivajalla suojaan jahti- ja pyhävaatteet korkeavyötäröisillä sadehousuilla ja talvikeleillä peurapassissa päällä on lämpöhaalarit. Haalarit on kyllä ollut huippuhankinta ja jahtihommien lisäksi päällä muuallakin ulkoillessa. Uskon, että työvaatteita tulee hankittua vielä lisääkin.


Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20271
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 21.11.2022 21:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Keskellä tällaisia aikoja kun mihinkään ei ole varaa, sain kuotenkin jo joululahjan etukäteen. Alpakanvillasekoitteinen tikkuröijyvariaatio villapaita. Emäntä neuloi välihomminaan. On kyllä mukava ja todella pehmeän lämpöisen tuntuinen paita. Ja aika komia vaikka itse sanonkin.

_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20271
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 22.11.2022 09:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Itse taidan siirtyä työvaatteisiin. Mitä töistä saa. Niin heikkoon menee tuo ostovoima että ei ole mitään järkeä paasata erävaatteisiin pienestä perusduunarin palkasta. Ne ajat oli ja meni. Mitään varsinaista jahtivaatetusta en enää ala ostella.

Mutta silloin kun oli ostovoimaa, käytin q-fleeceä ympäri vuoden. Ja lisänä pinewoodin toppakamoja. Mulla ei q fleece kestäny 10 vuotta mut jotain 5-6 vuotta tais mennä. Sit vetoketjut hajos. Housut repeytyi ja kului nopeasti. Perse ja polvet.

Olen lainannut emännän alaska hirvipukua sadekeleillä. Seki ihan ok. Mutta hiostava jos tyyliin 5 astetta plussaa eikä sada.

Huvittavaa että juuri kun manasin etten osta mitään, näin reiluun puoleen hintaan black friday tarjoukses alaskan puvun niin vaimon painostuksesta jouduin taipumaan ja tilasin itelleni. En ole kalvopukujen fani mut menee nuo sadekelillä ja kylmemmillä keleillä ihan ok nyt kun olen testaillut nuota akan alaskan pukuja.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Patruuna
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Mar 2022
Viestejä: 2134
Paikkakunta: Koillismaa

LähetäLähetetty: 22.11.2022 10:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
tuhola kirjoitti:
Itse taidan siirtyä työvaatteisiin. Mitä töistä saa. Niin heikkoon menee tuo ostovoima että ei ole mitään järkeä paasata erävaatteisiin pienestä perusduunarin palkasta. Ne ajat oli ja meni. Mitään varsinaista jahtivaatetusta en enää ala ostella.

Mutta silloin kun oli ostovoimaa, käytin q-fleeceä ympäri vuoden. Ja lisänä pinewoodin toppakamoja. Mulla ei q fleece kestäny 10 vuotta mut jotain 5-6 vuotta tais mennä. Sit vetoketjut hajos. Housut repeytyi ja kului nopeasti. Perse ja polvet.

Olen lainannut emännän alaska hirvipukua sadekeleillä. Seki ihan ok. Mutta hiostava jos tyyliin 5 astetta plussaa eikä sada.

Huvittavaa että juuri kun manasin etten osta mitään, näin reiluun puoleen hintaan black friday tarjoukses alaskan puvun niin vaimon painostuksesta jouduin taipumaan ja tilasin itelleni. En ole kalvopukujen fani mut menee nuo sadekelillä ja kylmemmillä keleillä ihan ok nyt kun olen testaillut nuota akan alaskan pukuja.


Pinewoodin puku olisi ollut 250€. Hengittävyys kuitenkin 30000 mikä on harvinaista halpiksissa. Kangas myös hiljainen ja hyvä kuvio. Ostaisin jos ei olisi paljon muuta ostettavaa talveksi.

https://www.outnorth.fi/pinewood/men-s-hunter-pro-xtreme-2-0-camou-jacket#Strata

https://www.outnorth.fi/pinewood/men-s-hunter-pro-xtreme-2-0-camou-trousers-c#Strata
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20271
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 23.11.2022 21:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Alaskan apex pro puku tuli ja pikkusen testailtu.
+ hyvin istuva hoikalle miehelle. Ei säkkimäinen
+ selvästi hengittävämpi mitä enännän extreme lite puku.

Negatiiviset selviää sitte matkan varrella
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Patruuna
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Mar 2022
Viestejä: 2134
Paikkakunta: Koillismaa

LähetäLähetetty: 24.11.2022 07:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Apexin arvot:

Vedenpitävyys 10 000 mm
Hengittävyys 15 000 g/m2/24h

Vähän epäilen tuota hengittävyyttä. Tahtoo nuissa halpiksissa kaikissa olla melko huonot kalvot. Tuo Pinewoodin puku on poikkeus, tai en ainakaan ole vastaavia muista löytänyt. Jos nyt pitävät paikkansa. Ei ole puvusta muuta kokemusta. Kaupassa hiplaillut ja melko hiljaisen oloinen kangas ainakin.

Vesipilari: >12.000 mm
Hengittävyys: 30.000 g/m2/24h
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20271
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 24.11.2022 07:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Patruuna kirjoitti:
Apexin arvot:

Vedenpitävyys 10 000 mm
Hengittävyys 15 000 g/m2/24h

Vähän epäilen tuota hengittävyyttä. Tahtoo nuissa halpiksissa kaikissa olla melko huonot kalvot. Tuo Pinewoodin puku on poikkeus, tai en ainakaan ole vastaavia muista löytänyt. Jos nyt pitävät paikkansa. Ei ole puvusta muuta kokemusta. Kaupassa hiplaillut ja melko hiljaisen oloinen kangas ainakin.

Vesipilari: >12.000 mm
Hengittävyys: 30.000 g/m2/24h

Joo varmasti on parempi pinewoodin puku. Köyhälle välttää tuo alaskakin. Oli sen puolesta huoleton ostaa, kun koko oli aika hyvin tiedossa. Goretex olisi ehdoton ja aikanaan päätin sellaisen ostaa mutta aina nuukuus voitti ja nyt sijoitin tuohon apexiin vain koska emäntä painosti puvun ostamiseen. Ei katsonut hyvällä ku pidin kokoajan hänen kamojaan😅 Ihme touhua ku avioliitossa ollaan ja aikanaan sanoi että saan kyllä lainata tarvittaessa sitä. No tarvetta oli ja lainasin😅

Tuo extreme lite hengittää siis vielä heikommin ja senkin kans tulee hyvin toimeen ku lämpötila alle 6-7 c ja vettä sataa tai kuivalla kelillä alle 0 astetta. Härkilan windstopper toimii edelleen ykköstykkinä ja sit on fjällrävenin 68 takkia.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Patruuna
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Mar 2022
Viestejä: 2134
Paikkakunta: Koillismaa

LähetäLähetetty: 24.11.2022 08:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Siitä en tiedä onko parempi, molemmat voi halpis puvuiksi laskea. Kalvo pitäis olla parempi toisessa. Eihän sillä tosiaan ollut hintaa kuin 250€. Sastan puvut tonnin.

Jäipä tuo kyllä itselläkin ostamatta. Eihän tuota enää tarvi kun lumi tulee.

Tein m05 lumicamo kankaasta lumipuvun ja se vasta hiostaa vaikka ei oikeaa kalvoa ole. Joku pinnoite kankaassa on ja se ei tunnu päästävän mitään läpi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
komahuttaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Tam 2021
Viestejä: 1180

LähetäLähetetty: 04.04.2023 19:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kl/63d5128b-9a0c-4430-ab4a-d0bd7b970458?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwAR1yMVJZL6rihUR8U6F-STTstxdUJPNCLDBJGQiyVindekl1JRb_m5KiP70#Echobox=1680615772
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34780

LähetäLähetetty: 04.04.2023 20:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jahtihousut on kyllä nykyään niin typerästi leikattuja että ostin lekan retkeilyhousut, juma että on hyvät, toimivat ja tilavat housut, eikä edes kalliit.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
NV
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Lok 2014
Viestejä: 169

LähetäLähetetty: 06.04.2023 17:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lekan retkeilyhousut on tosiaan hyvät. Reilusti alle satanen hintaa, hyvät vahvikkeet ja joustaa just oikeista paikoista.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 4957
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 15.08.2023 17:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kellään kokemusta Hossa kevytmaastopuvusta? Alkukauteen tars jotain kevyttä ja vähemmän hiostavaa.. Tuo olis ainakin edukas.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 104, 105, 106 ... 110, 111, 112  Seuraava
Sivu 105 Yht. 112

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com