OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Lyijyn käyttö metsästyksessä kielletään
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 44, 45, 46 ... 60, 61, 62  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Peltsu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 6477

LähetäLähetetty: 16.09.2022 23:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo, silloin ku vismuttia parjattiin, eli ne tuli kauppoihin ekoja kertoja. 90-luvun puolivälin jälkeen. Tottakai piti kokeilla. Ei vain voinu ampua lähelle ku särki kaiken. Eli semmonen 30m, oli minimimatka, ja tais olla maksimimatkakin.

Nyt on wanha miroku kotiutumassa. 1/2 ja 1/1 kiinteät. Siihen vois katella jotain korvaavaa. Wanha tarkoittaa yli 40 vuotiasta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34780

LähetäLähetetty: 17.09.2022 08:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ollari kirjoitti:
Jaa, minä en tiedä millä ootte ite testailleet ja mihin omat väitteenne nojaatte, mutta aika rohkeasti yksikantaan väitätte että minä olen erehtynyt, etten ois saanu aivan riittävän kuolleeksi sorsia? Vai valehtelijaksiko väitätte?

Ei se erityisen hyvää ole, kyllä siitä aiemmin loppuu vääntö, kuin lyijystä tai teräksestä. Mutta kyllä itellä parikin eri patruunaa toiminut ja ihan on sorsat kertapaukulla kuolleeksi tulleet, kun on kohdalle osunut sopivalta matkalta.
Ja kyllä jatkossakin voin sinkillä jahtiin lähteä, jos vaikka on paikka missä teräshaulia ei saa käyttää. Ennen minä sinkin kanssa menen jahtiin kuin kotiin nyrkkiä puimaan taskuissa. Ei ole heiluri eikä pölykeuhkon pakko käyttää, jos on oma usko noin lujassa.

Ei usko, kokemus, meitä oli useampi ukko jotka kokeilimme sinkkiä, monessa haulikossa, eikä yksikään saanut niillä kunnolla henkeä linnusta, myöhemminkin olen testimielessä jotain sinkkiä kokeillut, testivaneriin hentoja lommoja siinä missä huonoinkin teräs puhaltaa läpi
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34780

LähetäLähetetty: 17.09.2022 08:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peltsu kirjoitti:
Joo, silloin ku vismuttia parjattiin, eli ne tuli kauppoihin ekoja kertoja. 90-luvun puolivälin jälkeen. Tottakai piti kokeilla. Ei vain voinu ampua lähelle ku särki kaiken. Eli semmonen 30m, oli minimimatka, ja tais olla maksimimatkakin.

Nyt on wanha miroku kotiutumassa. 1/2 ja 1/1 kiinteät. Siihen vois katella jotain korvaavaa. Wanha tarkoittaa yli 40 vuotiasta.

Ykspiippu paikkalissa toimii vismutti hyvin, ryökäleen kallista vain, pitää katsella löytyykö vismuttia kuustoistasiin, muissa käytän jatkossa kuparia.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Berkele
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Hei 2006
Viestejä: 2206
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 17.09.2022 13:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
Ollari kirjoitti:
Jaa, minä en tiedä millä ootte ite testailleet ja mihin omat väitteenne nojaatte, mutta aika rohkeasti yksikantaan väitätte että minä olen erehtynyt, etten ois saanu aivan riittävän kuolleeksi sorsia? Vai valehtelijaksiko väitätte?

Ei se erityisen hyvää ole, kyllä siitä aiemmin loppuu vääntö, kuin lyijystä tai teräksestä. Mutta kyllä itellä parikin eri patruunaa toiminut ja ihan on sorsat kertapaukulla kuolleeksi tulleet, kun on kohdalle osunut sopivalta matkalta.
Ja kyllä jatkossakin voin sinkillä jahtiin lähteä, jos vaikka on paikka missä teräshaulia ei saa käyttää. Ennen minä sinkin kanssa menen jahtiin kuin kotiin nyrkkiä puimaan taskuissa. Ei ole heiluri eikä pölykeuhkon pakko käyttää, jos on oma usko noin lujassa.

Ei usko, kokemus, meitä oli useampi ukko jotka kokeilimme sinkkiä, monessa haulikossa, eikä yksikään saanut niillä kunnolla henkeä linnusta, myöhemminkin olen testimielessä jotain sinkkiä kokeillut, testivaneriin hentoja lommoja siinä missä huonoinkin teräs puhaltaa läpi


Hubertuksen 4mm sinkkihaulit ei menny bilteman suojapahvista läpi 35m etäisyydeltä maverickilla ammuttuna. Neliön pahvissa siellä täällä jälkiä. Suhlilaisella ammuttuna taas oikeinkin toimiva paukku!

Ite kyllä ammun kiellon jälkeen pelkkää vallesteeliä moderneilla haulikoilla. Oli teräs kielletty tai ei. Potkikoon vaikka seurasta vttuun jos niikseen tulee. Pyydetään sitte vaikka pelkästään omilla ja valtion mailla. 12 cal suhlilaiseen pitänee kuparia testailla. 16cal suhlilaiseen on loppuelämän varasto eleyn erinomaista vismuttia. Messinkihylsyyn ladatut mustaruutiset juhlapatruunat vois ladata vaikka kuparilla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34780

LähetäLähetetty: 17.09.2022 13:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Soon nyt teräs sallittu.


(Tuota mustaruutipatruunan kuparittamista olen minäkin jo ehtinyt miettiä).
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Berkele
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Hei 2006
Viestejä: 2206
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 17.09.2022 17:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
Soon nyt teräs sallittu.


(Tuota mustaruutipatruunan kuparittamista olen minäkin jo ehtinyt miettiä).


Ai Koirikivellä? Sehän olis positiivinen homma. Hankala saaha tietoa kun nettisivuja ei enää sillä seuralla ole eikä minkäänmoista vuosikirjettä ees tule.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34780

LähetäLähetetty: 17.09.2022 18:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Face toimii, siellon tietoa.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Berkele
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Hei 2006
Viestejä: 2206
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 17.09.2022 19:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
Face toimii, siellon tietoa.


Ei oo naamakirjaa eikä tule. Vastaatko nyt kysymykseen?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34780

LähetäLähetetty: 17.09.2022 19:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin mihin?
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ollari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Hei 2006
Viestejä: 12154

LähetäLähetetty: 17.09.2022 22:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
Ollari kirjoitti:
Jaa, minä en tiedä millä ootte ite testailleet ja mihin omat väitteenne nojaatte, mutta aika rohkeasti yksikantaan väitätte että minä olen erehtynyt, etten ois saanu aivan riittävän kuolleeksi sorsia? Vai valehtelijaksiko väitätte?

Ei se erityisen hyvää ole, kyllä siitä aiemmin loppuu vääntö, kuin lyijystä tai teräksestä. Mutta kyllä itellä parikin eri patruunaa toiminut ja ihan on sorsat kertapaukulla kuolleeksi tulleet, kun on kohdalle osunut sopivalta matkalta.
Ja kyllä jatkossakin voin sinkillä jahtiin lähteä, jos vaikka on paikka missä teräshaulia ei saa käyttää. Ennen minä sinkin kanssa menen jahtiin kuin kotiin nyrkkiä puimaan taskuissa. Ei ole heiluri eikä pölykeuhkon pakko käyttää, jos on oma usko noin lujassa.

Ei usko, kokemus, meitä oli useampi ukko jotka kokeilimme sinkkiä, monessa haulikossa, eikä yksikään saanut niillä kunnolla henkeä linnusta, myöhemminkin olen testimielessä jotain sinkkiä kokeillut, testivaneriin hentoja lommoja siinä missä huonoinkin teräs puhaltaa läpi
Jaa että sulla on kokemus mun ase-patruuna-yhdistelmästä, jos kyse on kokemuksesta ja voit sanoa että sinkki ei ole voinut mulla toimia? Rolling Eyes

Arvaan, ne teidän kokemukset on jotain 4 ja 5 koon sinkkejä joskus -90 luvulla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34780

LähetäLähetetty: 18.09.2022 05:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No ei, kyllä patruunoita testataan tuon tuosta, kevyt on kevyttä eikä sinkki sovellu haulikonpatruunaan.

Itte olen kallistunut kupariin, varsin hyvä peitto/läpäisysuhde haulikossa kuin haulikossa.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Niskahikinen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Syy 2019
Viestejä: 358
Paikkakunta: Kymenlaakso

LähetäLähetetty: 27.09.2022 14:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Typerä päätös. Olisi laittanut siirtymän niin nois saanut lyijyt käytettyä pois jahdissa. Käytännössä menee vaikeeksi, mikä se tulkinta nyt on missäkin. Jos turvemaat on kosteikkoa niin moni pelto on raivattu sellaiselle, savimaa ei kai sitten ole. Samoilussa lyijy on mahdoton, jollei nyt ole isoja kankaita. Ihan hintakysymys, rautaa menee käyttöön itsellä. Vahvemmat supparit vaan hankintaan. Tungsten on aivan naurettava vaihtoehto minulle hintansa vuoksi. Vanhat vismutit kun loppuu niin alkaa vaan rauta-aika.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34780

LähetäLähetetty: 27.09.2022 15:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen käynyt radalla mättämässä parisataa lyijypaukkua penkkaan, vielä on toinen mokoma jäljellä, sitten haulikot pumppua lukuunottamatta sulattoon ja joku kevyt teräskelpoinen rinnakkainen tilalle.
Eipähän tarvitse vatuloida paukkujen kanssa.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9369

LähetäLähetetty: 28.09.2022 16:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
Olen käynyt radalla mättämässä parisataa lyijypaukkua penkkaan, vielä on toinen mokoma jäljellä, sitten haulikot pumppua lukuunottamatta sulattoon ja joku kevyt teräskelpoinen rinnakkainen tilalle.
Eipähän tarvitse vatuloida paukkujen kanssa.


Eihän niitä myydä myydä tokikaan kannata...
_________________
Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. Razz
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34780

LähetäLähetetty: 28.09.2022 18:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vanhoja romuja.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 44, 45, 46 ... 60, 61, 62  Seuraava
Sivu 45 Yht. 62

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com