OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

hyvä moottorisaha?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 103, 104, 105 ... 142, 143, 144  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Koheltaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 5453

LähetäLähetetty: 10.07.2022 06:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kuulkaakorpienkuiskintaa kirjoitti:
Mennyttä aikaa on seospensat. Pihalla ootte kuin lumiukot. 🤠


Kiitos kun jaoit tämän tärkeän ja asiasisällöltään korvaamattoman viestin meidän kanssa. Nyt tiedämme sen että seosbensoja käyttävät on pihalla lumiukkojen seurana mutta epäselväksi jäi missä ne valmisbensojen käyttäjät ovat? Voisitko vielä selventää tämän asian niin saa ensi yönä paremmin nukuttua ettei mene koko yötä asian pohtimiseen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kipinä lll
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 14 Hei 2021
Viestejä: 21

LähetäLähetetty: 10.07.2022 19:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä olen käyttänyt pienkonebensaa lähes tulkoon koko ajan ( neste ja Kemetyl) raivurissa ja sahassa. Minulla ei ole ollut bensan kanssa ongelmia, eikä ole koskenut päähän. Enemmän on ollut !&%¤# sahan kanssa taistelua. Jäi mieleen huoltomiehen sanat kun ensimmäisen kerran takuuseen sahan palautin..
Minä:
- saha ei pysy käynnissä ja muutenkin ei toimi kunnolla. Sain ohjeet tuoda se tänne.
Huoltomies:
-onkse kolme nelonen?
Minä:
-on
Huoltomies
-se on täysin pas#ka
Minä:
-hieno juttu, pas#kaa minä halusinkin ostaa Laughing
Pakko on myöntää näin jälkikäteen, että oikeassa oli huoltomies...
_________________
Entinen Kipinä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RaakaRane
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2014
Viestejä: 1703

LähetäLähetetty: 10.07.2022 19:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Voi perkl jos pään särky loppuu tyystin niin pakko käyttää pienkone bensaa vaikka tehot katoaisi.

Mulla koskee toisinaan päähän vaikken olis sahaa nähnytkään moneen viikkoon Crying or Very sad
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koheltaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 5453

LähetäLähetetty: 10.07.2022 20:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Teroituskone on harkinnassa, onko näissä suuria eroja halvempien ja kalliimpien välillä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RaakaRane
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2014
Viestejä: 1703

LähetäLähetetty: 10.07.2022 20:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla on einhell. Kyllä tuolla täysiään teroittelee. Kaverilla oli joku muun merkin halpis. Antoi sen kaverilleen. Sanoi että aste kulma ei pitänyt kutiaan eli ei tullut sama molemmille puolin. Omassa en ole tuota vikaa huomannut.

Ei tuolla jatkuvaan tule teroiteltua. Ennemminkin sitten kun haluaa kerralla useamman ketjun teroittaa tai on ketju sipaissut johonkin kovempaan ja olisi enemmän viilausta tiedossa.

Monenlaista ohjainta löytyy tallista. Dremeliin kiinnitettävällä on aika nopea teroittaa. Ne puikot vaan mitä motonetista sai ostettua tuppas ainakin kiinalaisessa teräketjussa kulahtamaan aika äkkiä ohueksi.
Kiinalaisia teräketjuja e ole kun mulla kun pikku stihlissä ja tienvarsi puissa käytössä. Toimivat täysin mutta uutena pitää muistaa kiriä eka tankilla melkeimpä 2x.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jussi72
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Jou 2004
Viestejä: 1631

LähetäLähetetty: 10.07.2022 20:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RaakaRane kirjoitti:
Mulla on einhell. Kyllä tuolla täysiään teroittelee. Kaverilla oli joku muun merkin halpis. Antoi sen kaverilleen. Sanoi että aste kulma ei pitänyt kutiaan eli ei tullut sama molemmille puolin. Omassa en ole tuota vikaa huomannut.

Ei tuolla jatkuvaan tule teroiteltua. Ennemminkin sitten kun haluaa kerralla useamman ketjun teroittaa tai on ketju sipaissut johonkin kovempaan ja olisi enemmän viilausta tiedossa.

Monenlaista ohjainta löytyy tallista. Dremeliin kiinnitettävällä on aika nopea teroittaa. Ne puikot vaan mitä motonetista sai ostettua tuppas ainakin kiinalaisessa teräketjussa kulahtamaan aika äkkiä ohueksi.
Kiinalaisia teräketjuja e ole kun mulla kun pikku stihlissä ja tienvarsi puissa käytössä. Toimivat täysin mutta uutena pitää muistaa kiriä eka tankilla melkeimpä 2x.


Mulla on kans tuommonen ykshelvetti merkkinen. Kyllä sillä yhtä hyvän saa, kuin tämmöinen huono viilaaja.

Oma taktiikka on tuulenkaatojen siivoukseen ottaa muutama einhellitetty ketju metsään mukaan ja kun sahaa sitten siihen kiveen tai löytää piikkilangan puusta, niin vaihtaa suosiolla uutta ketjua leikkiin.

Illalla sitten taas koneella kiveensahatut teräväksi
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koheltaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 5453

LähetäLähetetty: 10.07.2022 21:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Varmaan välttää mun tarpeisiin että saa välillä urakoitua useamman terän. Akkudremel/4.5mm kivet on ihan ok kun terä on sahassa kiinni mutta ei jaksa useampaa terää vaihtamaan teroitusta varten.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kipinä lll
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 14 Hei 2021
Viestejä: 21

LähetäLähetetty: 10.07.2022 22:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RaakaRane kirjoitti:
Voi perkl jos pään särky loppuu tyystin niin pakko käyttää pienkone bensaa vaikka tehot katoaisi.

Mulla koskee toisinaan päähän vaikken olis sahaa nähnytkään moneen viikkoon Crying or Very sad


Harrastelijana en ole tehoeroa huomannut, mutta Rane sinulla ammattilaisena vaatimustason on eri luokkaa ja ymmärrän se hyvin.

Ole kuitenkin varovainen satunnaisten päänsärkyjen kanssa, ne on monta hyvää miestä vienyt Crying or Very sad
_________________
Entinen Kipinä


Viimeinen muokkaaja, Kipinä lll pvm 10.07.2022 22:54, muokattu 2 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kipinä lll
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 14 Hei 2021
Viestejä: 21

LähetäLähetetty: 10.07.2022 22:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

:Tuplat:
_________________
Entinen Kipinä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Oskari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2004
Viestejä: 4213

LähetäLähetetty: 11.07.2022 05:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Koheltaja kirjoitti:
Teroituskone on harkinnassa, onko näissä suuria eroja halvempien ja kalliimpien välillä?


Mulla on tuollainen ollut liki 10v ja tyytyväinen olen ollut, alkuun oli noita motonet ym einhell halpiksia mutta ei viitsinyt leikkiä niiden kanssa, aika heikkoja esityksiä
https://www.uittokalusto.fi/maxx-teraketjun-teroituslaite-2.html
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Oskari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2004
Viestejä: 4213

LähetäLähetetty: 11.07.2022 05:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noi pienkonebensat ym säilytysaineet on monissa yhteyksissä esillä, varsinkin säilytyksen suhteen tai säilytysaineet.
Itse pidän noita humppana, meillä ei moisia ole koskaan tarvittu missään kamppeessa.
On kuitenkin ollut myös sellaisia kamppeita mitkä 2vko seisonnan jälkeen ei käyntiin lähtenyt ilman kliineriä niin on tullut mieleen että onko osalla huonoja laitteita ja tullut oma mielikuva miten noista säilytysjipoista ym pensoista on apua?
Sisätiloissa toi pienkonebensa käryttää vähemmän mutta tänäpäivänä on noita akku ja sähkösahoja siihen hommaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koheltaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 5453

LähetäLähetetty: 11.07.2022 06:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pitkäaikainen päänsärky lähti naprapaatin käsittelyssä jonka jälkeen syyksi paljastui olkapään ongelmat jotka teki hartiaseudulle asentovirheen. Leikkaus ja fyssaria niin päänsäryt väheni selkeästi.

Koneistajana ja koneasentajana vihaan toimimattomia työkaluja ja pitää käydä käpistelemässä noita halpiksia ennen ostoa. Kalliit varmasti toimii mutta joutuu kaventamaan budjettia kun pitää ostaa toiset suojakamppeet, Hyltellä näytti olevan hyvä tarjous kamppeista.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sämpy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 6233
Paikkakunta: Uleåborg

LähetäLähetetty: 11.07.2022 11:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oskari kirjoitti:
.
Itse pidän noita humppana, meillä ei moisia ole koskaan tarvittu missään kamppeessa.
On kuitenkin ollut myös sellaisia kamppeita mitkä 2vko seisonnan jälkeen ei käyntiin lähtenyt ilman kliineriä niin on tullut mieleen että onko osalla huonoja laitteita ja tullut oma mielikuva miten noista säilytysjipoista ym pensoista on apua?
.


Minun kokemuksen mukaan tätä urbaanilegendaa siitä että nykybensat on järkyttävän huonoja pitää yllä pienkoneliikkeet ja -huoltamot. Netti on tietenkin täynnä näitä tietäjiä joiden mukaan alkoholi sulattaa kaikki muovi- ja kumiosat liisteriksi, ihmettelen vaan miten aikoinaan nui pirtulastitkin saatiin muovipullossa pysymään. Osa vehkeistä nyt vaan on juonikkoja aina ollut eikä nämä päästömääräysasiat paranna tilannetta. Käyntiongelmiin tarjoillaan poikkeuksetta ainakin osasyyksi bensaa ja saatetaampa siinä samalla myydä pienkonebensaa asiakkaalle valohoidoksi. Meneppä sanomaan että olet 95:lla ajanut, niin olet tehnyt perustavanlaatuisen mokan vaikka ohjekirja suosittelisi mataoktaanista etanolibentsiinia. Jos perämoottoriguru Marko Immosen videoita kuuntelee niin aika moni käyttää prutkussa 50:50 suhteella 95:sta ja E85:sta ilman ongelmia ja ilman osien vaihtoa.

Jos pitkä seisokki huolestuttaa niin ainahan sen koneen voi ajaa tyhjäksi ja esim. perämoottoreissa on helppo propusta tyhjentää kohokammio.
_________________
"Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RaakaRane
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2014
Viestejä: 1703

LähetäLähetetty: 11.07.2022 12:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pidempään säilytykseen ajaa tankin tyhjäksi. Täyttää sen sitten sillä pienkonebensalla Rolling Eyes

Stihlin 2T öljyssä taitaa olla joku säilöntäaine.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sämpy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 6233
Paikkakunta: Uleåborg

LähetäLähetetty: 11.07.2022 13:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Huskun mustapurkkisessa 2T öljyssä luki muistaakseni tuotetiedoissa että siinä on säilöntäaine, mitä liekään. Nyt enää että on suunniteltu toimimaan heikompilaatuisen bensan kanssa.
_________________
"Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 103, 104, 105 ... 142, 143, 144  Seuraava
Sivu 104 Yht. 144

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com