Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 12.02.2021 12:43 Viestin aihe: |
|
|
7,2kW aurinkopanelisto on katolla, sähköautoa ei vielä ... eikä lie ihan vähään aikaan. Todennäköisesti tulee hankittua vielä jokun vähän käytetty nelivetoinen diesel tahi mahd. bensa nykyisen jälkeen. Sähköauto korkeintaan uutena, ellei sitten se pitkäaikaistyöttömyys ehdi iskeä.
Aika tarkkaan 6000kWh aurinkosähköä viime vuonna, joulu- ja tammikuussa tuotto ei montaa kilowanttituntia ollut. Nyt jo kertyisi jos uskaltaisi(jaksaisi) käydä puhdistamssa lumet pois. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20483 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 12.02.2021 12:43 Viestin aihe: |
|
|
Metsä Groupin pitäisi rakentaa 1.6 miljardin biotuotetehdas Kemiin. Kuulemma viikonloppuna on löytymässä liito-oravan kakkia aiotulta rakennuspaikalta... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
late2 Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Elo 2004 Viestejä: 15659
|
Lähetetty: 12.02.2021 13:07 Viestin aihe: |
|
|
Anttari kirjoitti: |
Maalaisserkkujen vieraillessa perheineen myytäväksi jää vähemmän, mutta hankintakustannukset saadaan kohtuudella kuoletettua. | 40 vuodessa, vai miten ? Mutta taitaa lämmittää näillä keleillä ihan mukavasti. Ei mitään, jos kämppä kylmenee niin voihan sitä mennä Teslaan lämmittelemään, ainakin jos akussa on latausta. Niitä Hesan tietulleja ajattelin lähinnä ulos lähtevälle liikenteelle. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 12.02.2021 13:15 Viestin aihe: |
|
|
HSL:n esittelemissä suunnitelmissa kalleinta olisi ollut ohittaa Helsinki Itä-Länsi välillä Kehä III tai Kehä I pitkin. Siitä voi sitten yrittää ymmärtii mitä ihmettä niillä "ruuhkamaksuilla" tavoitellaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
late2 Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Elo 2004 Viestejä: 15659
|
Lähetetty: 12.02.2021 13:21 Viestin aihe: |
|
|
liki kirjoitti: | HSL:n esittelemissä suunnitelmissa kalleinta olisi ollut ohittaa Helsinki Itä-Länsi välillä Kehä III tai Kehä I pitkin. Siitä voi sitten yrittää ymmärtii mitä ihmettä niillä "ruuhkamaksuilla" tavoitellaan. | Ryssäläiset rekat varmaan maksaisi tuollaisia maksuja. Pistämätön suunnitelma. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
late2 Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Elo 2004 Viestejä: 15659
|
Lähetetty: 12.02.2021 13:23 Viestin aihe: |
|
|
Lahtinen kirjoitti: | Metsä Groupin pitäisi rakentaa 1.6 miljardin biotuotetehdas Kemiin. Kuulemma viikonloppuna on löytymässä liito-oravan kakkia aiotulta rakennuspaikalta... | Mitä katselin eilen uutisia niin asiaan on jo varauduttu, puut on jo kaadettu ja alue on murskeella. Vain vihreä voi ajatella että siellä voisi oikeasti olla liito-oravia, toki ehkä joku muukin kasvissyöjä (täytyy kyllä tunnustaa että menen nyt lämmittämäään Tescon kasviskeittoa). |
|
Takaisin alkuun |
|
|
BaikalIJ54 Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Kes 2005 Viestejä: 23921
|
Lähetetty: 12.02.2021 13:25 Viestin aihe: |
|
|
late2 kirjoitti: | liki kirjoitti: | HSL:n esittelemissä suunnitelmissa kalleinta olisi ollut ohittaa Helsinki Itä-Länsi välillä Kehä III tai Kehä I pitkin. Siitä voi sitten yrittää ymmärtii mitä ihmettä niillä "ruuhkamaksuilla" tavoitellaan. | Ryssäläiset rekat varmaan maksaisi tuollaisia maksuja. Pistämätön suunnitelma. | Varsovan valtatielle mahtuu.
Helsinki-Turku-välin motaria ei olisi ilman transitoa. 1990-luvun alussa RKP:n Ole Norrback kertoi, ettei Muurla-Lohjanharjun väliä vedetä koskaan kiinni. Niin vaan vedettiin eikä RKP:n tomaatinviljelijöiltä kysytty mitään. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ramiwolf Kanta-asiakas
Liittynyt: 26 Jou 2017 Viestejä: 2329 Paikkakunta: Etelä-Suomi
|
Lähetetty: 12.02.2021 13:30 Viestin aihe: |
|
|
Allekirjoitin kansalaisaloitteen turpeenkäytön sallimiseksi edelleen.
Muuten tämä WWF:n ym. piiperöiden kansalaislakialoite uhanalaisten lajien metsästämisen kieltämiseen tähtäävä aloite etenee eduskuntaan, kun se on kerännyt tarvittavat 50 000 allekirjoitusta.
Tämä hallituskoalitiohan runttaa tämän lain läpi.
Mutta odotetaan kun tämä porukka vaihtuu toiseksi eduskunnassa ja tehdään sitten metsästäjien näkökulmasta sopiva lakialoite ja nythän sen aloitteen hiomiseen on hyvin aikaa ja tekijöiksikin voi valikoitua joku sopiva taho.
Nyt on oiva mahdollisuus sitten tehdä yhdenvertaisuuden ja tasapuolisen kohtelun nimissä sellainen kansalaisaloite, jossa kaikki mahdolliset lajit, jotka ovat elinvoimaisia lajeja, saadaan metsästyksen ja metsästyslain pariin sekä laajennuttua riistaeläinlajeiksi tai rauhoittamattomoiksi lajeiksi ja eikun pataan vaan.
Eli metsästettäviksi lajeiksi saamme sitten mahdollisesti vaikka esimerkiksi valkoposkihanhi, merimetso, kyhmyjoutsen, joutsen, korppi (etelä-suomi myös), närhi, merikotka, varpushaukka jne.
Kanahaukankin voi listata sinne taas metsästyslakiin valmiiksi, kun ja jos sen kanta nousee taas elinvoimaiseksi (jota se oli pitkään, mutta nyt viimeisessä luokituksesa se tippui "vain" vaarantuneeksi?)
Jos joku sanoo ettei joutsenta tai merikotkaa voi lisätä metsästyslakiin, niin miten sitten vihreiden/piiperöiden lakialoitteen mukaan kaikki ei elinvoimaiset lajit voitaisiin sitten poistaa "metsästyslain" piiristä tai ainakin kieltää niiden metsästys, kun jo nyt tuon kiellon voi tehdä myös metsästyslainkin puitteissa.
Toivottavasti joku tällainen idea saadaan aikaiseksi tehtyä ja luulisi tähänkin lakialoitteeseen löytyvän allekirjoittajia.
Ja samaan syssyyn kova paine EU:n suuntaan, että saadaan mm. valkoposkihanhen, merimetson ja suden luokitukset muuttumaan metsästykseen salliviin direktiiveihin, saahan noi piiperöt vinkua, mutta mitä niistä kannattaa välittää.
Tekeehän muutkin maat kansallisia omia linjauksia ja jos he ovat saaneet noita asioita hoidetuksia sopivaksi katsomallaan tavalla, niin kyllä Suomikin voi tehdä niin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5387 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 12.02.2021 13:39 Viestin aihe: |
|
|
Lahtinen kirjoitti: | Metsä Groupin pitäisi rakentaa 1.6 miljardin biotuotetehdas Kemiin. Kuulemma viikonloppuna on löytymässä liito-oravan kakkia aiotulta rakennuspaikalta... |
Ei löydy liito-oravia. Ne on olleet siellä ennen maailmansotia, jos on olleet. Sen sijaan jätemaata, betonijätteitä, lentopommien pelkoa ja muuta pilaantunutta siellä on niin, että aliurakoitsijalta homma meinaa kusta taloudellisesti. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
late2 Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Elo 2004 Viestejä: 15659
|
Lähetetty: 12.02.2021 13:47 Viestin aihe: |
|
|
Tuo uhanalaisten lajien rauhoitusaloite on esimerkillistä vihreää kusetusta. Sananvalinnat on valittu huolella, että asiaa tuntemattomalle tulee sääli elukoita kohtaan, pitää rauhoittaa ettei julmat metsästäjät tapa niitä. Totuus on että kaikki Suomen riistalajit on jossain uhanalaisia. Jos tuo päätyisi lakiin noin muotoiltuna voitaisiin alkaa kaikki harrastamaan rata-ammuntaa ja yleistä kenneltoimintaa. Pistin liittoon viestiä että nyt olisi edunvalvonnan paikka, ettei järkevät kansanedustajat ala "joo joo" linjalle. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 12.02.2021 13:53 Viestin aihe: |
|
|
BaikalIJ54 kirjoitti: | late2 kirjoitti: | liki kirjoitti: | HSL:n esittelemissä suunnitelmissa kalleinta olisi ollut ohittaa Helsinki Itä-Länsi välillä Kehä III tai Kehä I pitkin. Siitä voi sitten yrittää ymmärtii mitä ihmettä niillä "ruuhkamaksuilla" tavoitellaan. | Ryssäläiset rekat varmaan maksaisi tuollaisia maksuja. Pistämätön suunnitelma. | Varsovan valtatielle mahtuu.
Helsinki-Turku-välin motaria ei olisi ilman transitoa. 1990-luvun alussa RKP:n Ole Norrback kertoi, ettei Muurla-Lohjanharjun väliä vedetä koskaan kiinni. Niin vaan vedettiin eikä RKP:n tomaatinviljelijöiltä kysytty mitään. |
Silti edelleen syvästi ihmettelen miksei Suomessa pistetä tiitun rekkoja maksamaan yhtikäs mitään. Eivät edes tankkaa Suomessa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
late2 Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Elo 2004 Viestejä: 15659
|
Lähetetty: 12.02.2021 13:56 Viestin aihe: |
|
|
liki kirjoitti: |
Silti edelleen syvästi ihmettelen miksei Suomessa pistetä tiitun rekkoja maksamaan yhtikäs mitään. Eivät edes tankkaa Suomessa. | Et ole ainoa. Ja sitten kun tulee ensilumi niin niitä on rampeissa jumissa kekkoskumeilla, jarrutkin on mitä sattuu. Puuttuko tahto vai lihakset. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
BaikalIJ54 Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Kes 2005 Viestejä: 23921
|
Lähetetty: 12.02.2021 14:13 Viestin aihe: |
|
|
liki kirjoitti: | BaikalIJ54 kirjoitti: | late2 kirjoitti: | liki kirjoitti: | HSL:n esittelemissä suunnitelmissa kalleinta olisi ollut ohittaa Helsinki Itä-Länsi välillä Kehä III tai Kehä I pitkin. Siitä voi sitten yrittää ymmärtii mitä ihmettä niillä "ruuhkamaksuilla" tavoitellaan. | Ryssäläiset rekat varmaan maksaisi tuollaisia maksuja. Pistämätön suunnitelma. | Varsovan valtatielle mahtuu.
Helsinki-Turku-välin motaria ei olisi ilman transitoa. 1990-luvun alussa RKP:n Ole Norrback kertoi, ettei Muurla-Lohjanharjun väliä vedetä koskaan kiinni. Niin vaan vedettiin eikä RKP:n tomaatinviljelijöiltä kysytty mitään. |
Silti edelleen syvästi ihmettelen miksei Suomessa pistetä tiitun rekkoja maksamaan yhtikäs mitään. Eivät edes tankkaa Suomessa. | Ei tietenkään niitä rahasteta. Loppuu transito ja sehän ei saa loppua, koska Kymenlaaksossa ei ole kuulemma sen jälkeen elämää lainkaan. Terveisiä kymenlaaksolaiselta kansanedustajalta vuodelta 1993.
Saksassa otetaan maantiemaksut kotiin jokaiselta rekalta. Saksan teitä ei kuluteta ilmaiseksi.
Suomen rekat ajavat rajan yli Venäjälle tankkaamaan. Sakemannit tankkaavat autonsa Puolassa. On halpaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
late2 Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Elo 2004 Viestejä: 15659
|
Lähetetty: 12.02.2021 14:14 Viestin aihe: |
|
|
xyxy kirjoitti: | Vihreiden kusetuksen perusominaisuus on se, että heidän todelliset tavoitteensa kuorrutetaan jollain, joka näyttää tai kuulostaa kivalta.
Esim. viikon varrelta: YM:n suojelupäälikkö (tjsp) JukkaPekka Flander ihali suunnattomasti kaupunkipuistoja. Esim Seinäjoelle oli suunnittelilla lähes koko kaupungin kattava kaupunkipuisto. Sitä uutisissa kovasti hehkutettiin, ihanaa, upeaa jne. Tosiasiassa tuo kaupunkipuisto olisi johtanut lähes koko kaupukisuunnittelun päätösvallan ELY:N Y -osastolle siis suojeluväelle ja Vihreille, joka oli sekuorrutettu alkuperäinen tarkoitus. | Tampereella homma etenee hienosti https://www.tamperelainen.fi/paikalliset/3184124 Tuosta oli jokin uudempikin juttu josta xyxy:n kirjoitus tuli mieleen. Mutta Tampereella tehdään muutenkin kaikkea hölmöä, menköön tuo siihen jatkoksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
late2 Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Elo 2004 Viestejä: 15659
|
Lähetetty: 12.02.2021 14:24 Viestin aihe: |
|
|
late2 kirjoitti: | Minäkin kävin runoilemassa. Yhteen kohtaan vastasin lyhyesti, "Tietullit Helsinkiin". Mun vastauksilla on varmaan suuri merkitys lopputulokseen.
Koomista tuossakin (tai onko se tragikoomista) oli oletus että vähäpäästöinen auto tarvitsee latauspisteitä. Toisaallakin keskustellaan sähköautosta, nythän se EVA:n asiantuntija oli aamutelkkarissa, mulle tulee nykyään näppylöitä kun puhutaan sähköautosta. En nyt ihan 50 riviä kirjoittanut mutta muutaman yli vakioboxin. | Kasviskeiton voimaanuttamana kommentoin tätä vähän lisää. Yksi kysymys oli "miten voisit lisätä kasvisruuan syömistä ja vähentää hävikkiä" tjsp. En voinut olla vastaamatta "tämä tuntuu ihan siltä perinteiseltä koska lopetat vaimosi hakkaamisen -kysymykseltä". Mulla on jotenkin sellainen kuva että tämä on kuin valko-venäjän pressanvaalit, tulos on jo selvillä, kysellään nyt kuitenkin että ihmisille tulee sellainen käsitys että pääsee vaikuttamaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|