OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Valmiin nuolen hinta keskinmäärin?

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jousimetsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
-Legolas-
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 02 Jou 2004
Viestejä: 9
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 27.11.2005 20:33    Viestin aihe: Valmiin nuolen hinta keskinmäärin? Vastaa lainaamalla viestiä

Kuinka paljon on keskinmäärin valmiin nuolen hinta, jossa on valmiina kärki, sulitus ja nokki, entä kuinka kalliiksi tulisi koota itse nuoli?
Kuinka paljon teillä menee suunnilleen vuodessa pelkästään nuoliin?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Kiul
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2005
Viestejä: 3980

LähetäLähetetty: 27.11.2005 21:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Valmisnuolien hinnat selviää liikkeistä kysymällä. Hinnat vaihtelevat suuresti laadun mukaan. Suurin syy tehdä nuolet itse on ettei ns. parempia nuolia ole valmiina myytävänä vaan ne täytyy itse kasata tai liike kasaa ne omien toivomusten mukaan. Nuolien tekeminen ja 'virittäminen' on osa harrastusta, vähän kuten kiväärin patruunoiden itselataaminen. Säästöä (?) saattaa syntyä siitä, että liikkeen velottama osuus työstä jää pois (=oma työ on 'ilmaista').
Hintahaitari on todella laaja, ääripäinä itsetehdyn puuvarren ympärille koottu nuoli vs. Eastonin X10 ja wolframikärjet, pinninokit ym. muut herkut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Dusteri
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 18 Lok 2005
Viestejä: 45

LähetäLähetetty: 28.11.2005 16:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Liikkeestä alu/hiilikuitunuoli taulukärjellä alkaen 10e/kpl.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
S. Hankaniemi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Mar 2005
Viestejä: 433

LähetäLähetetty: 28.11.2005 19:48    Viestin aihe: nuolen hinta Vastaa lainaamalla viestiä

Nuoli ei itse tehtynä välttämättä maksa rahallisesti mitään, mutta aikaa menee noin 1,5 tuntia per nuoli. Eli ahkera tekee päivässä leikkurikärjet mukaan luettuna noin 10 nuolta. Valmiista osista koottuna tekeminen on paljon nopeampaa ja lienee aika-raha -akselilla edullisin vaihtoehto.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-Legolas-
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 02 Jou 2004
Viestejä: 9
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 29.11.2005 16:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Nuoli ei itse tehtynä välttämättä maksa rahallisesti mitään, mutta aikaa menee noin 1,5 tuntia per nuoli. Eli ahkera tekee päivässä leikkurikärjet mukaan luettuna noin 10 nuolta. Valmiista osista koottuna tekeminen on paljon nopeampaa ja lienee aika-raha -akselilla edullisin vaihtoehto.

Eli onx teillä jonkulaisia ohjeita tohon nuolen valmistamiseen, tarvikkeet saa varmaan tilattua jousiliikkeistä, entä miten nuo leikkurikärjet mahdetaan valmistaa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
ihti
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 26 Hei 2005
Viestejä: 49

LähetäLähetetty: 30.11.2005 09:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Carbon Expres Eliminatorit maksoi 5 US$ / kpl, eli silloisella kurssilla vähän yli 4€ / kpl.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
purkkipeura
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 29 Mar 2005
Viestejä: 82
Paikkakunta: Mynämäki

LähetäLähetetty: 01.12.2005 19:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse tilasin U.S.A:sta eastonin gamegetter II:sia 12 kappaletta ja maksoi 49.90$ Se on jotain 35-40€..Niistä puutui kärjet ja ne ostin turun ampumakeskuksesta.. Suomessa samat maksaa valmiina noin 10€ kappale. Nuolet kannattaa tilata, jos ei itse tee. Tekemistä en osaa neuvoa..Jos haluaa puunuolia, niin mukkanuolesta saa hyviä (yksi taisi olla 5.9€?). tarkista osoitteesta www.mukkanuoli.net
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jousimetsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com