Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Kömy Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Hel 2008 Viestejä: 840
|
Lähetetty: 30.12.2017 23:23 Viestin aihe: |
|
|
Käytetty dsg ilman takuu-aikaa on kyllä ihan no go! _________________ Kyllähän se kuula lentää! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jahtireppu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2005 Viestejä: 3243
|
Lähetetty: 31.12.2017 01:18 Viestin aihe: |
|
|
Eilen tuli huomattua, miksi city-maasturi sanassa on se alkuliite. Pikkasen lumisella metsätiellä suhailin rav4 kanssa. Pohja laahasi koko ajan kiinni lumessa. Ylämäkeen ahdisti ja jouduin peuuttelemaan välillä. Kerran siinä peruuttaessa kuului räpsäys ja pohjan muovit kääriytyi mukavasti nokan etupuolelle. Tarttis päivittää tuo kitumaasturi hiluxiin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5250 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 31.12.2017 01:23 Viestin aihe: |
|
|
Jahtireppu kirjoitti: | Eilen tuli huomattua, miksi city-maasturi sanassa on se alkuliite. Pikkasen lumisella metsätiellä suhailin rav4 kanssa. Pohja laahasi koko ajan kiinni lumessa. Ylämäkeen ahdisti ja jouduin peuuttelemaan välillä. Kerran siinä peruuttaessa kuului räpsäys ja pohjan muovit kääriytyi mukavasti nokan etupuolelle. Tarttis päivittää tuo kitumaasturi hiluxiin. |
CR-V:ssä ja nykyisessä Sorennossa oli/on panssarit tuota varten niin antaa vähän anteeksi. Muutenhan tuo on ihan normi ilmiö. Työmaalla laittelivat panssareita Hiluxeihinkin.
http://www.pohjapanssari.fi/ |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jaatinen Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Maa 2017 Viestejä: 1003
|
Lähetetty: 31.12.2017 02:37 Viestin aihe: |
|
|
Kömy kirjoitti: | Käytetty dsg ilman takuu-aikaa on kyllä ihan no go! |
DSG koko matkan kotiin saakka aina ja iankaikkisesti. Toimi loistavasti ekaan laatikon öljynvaihtoon saakka joskus ekan dsgeen kanssa. Sen öljynvaihdon jälkeen alkoi ihan satunnainen helvetillinen rytkäys satunnaisesti kun vaihtoi isompaa vähän kovemmalla vedolla.
Kävin 3 kertaa valittamassa ja aina oli ihan toimiva laatikko vastaus. Kai se oli kun ei se huoltojeppe saanut sitä ilmenemään sillä pikkulenkillä.
No, tuli sit seuraava öljynvaihtohuolto lootaan, ja kas kummaa, pelas ihan kuin silloin ennen.
Eiköhän ole ollut ilmaa liikaa tai väärä öljy laatikossa tuossa välissä. Noin monella valituksella olisi kuitenkin vara korjata homma, jos sitä oikeasti tutkisi.
Ton tokan dsg laatikon jälkeen, eikä sitä ennen mitää ongelmaa. Ja tuokin siis huollon munaus. Kolme lootaa jo takana. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jaatinen Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Maa 2017 Viestejä: 1003
|
Lähetetty: 31.12.2017 03:15 Viestin aihe: |
|
|
Mutta jos otsikonmukaista maasto-ajoa pitäisi harrastaa, niin enpä edes pitäisi automaattilootaa siinä vaiheessa vaihtoehtona. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Putukiffeli Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Hel 2009 Viestejä: 1636 Paikkakunta: Uusimaa
|
Lähetetty: 31.12.2017 09:43 Viestin aihe: |
|
|
Kömy kirjoitti: | Käytetty dsg ilman takuu-aikaa on kyllä ihan no go! |
Todellakin näin. Duunikaverin Octaviasta laatikko hajonnut 2 kertaa ihan totaalisesti ja kysessä alle 150tkm ajettu peli. Viimeinen korjaamolasku yli 5000€! _________________ Rakastiko Hannu piparia vai Kerttua? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
petri r Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2004 Viestejä: 1512 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 31.12.2017 10:06 Viestin aihe: |
|
|
Automaattiloota on nimenomaan parempi käytettävyysmielessä maastoajossa. Sillä voi ajaa ryömintänopeuksia hankalassa maastossa ilman että pitää luistattaa kytkintä/pomppia esteiden yli liian lujaa kuten tapahtuu lähes kaikissa muissa "citymaastureissa" kun niissä ei ole alennusvaihteistoa. Kestävyyden kannalta on tieten toinen juttu....jos on puolimiljoonaa ajettu aja öljyt vaihtamatta....niin voi olla yksinkertaisempi ylläpidettävä manuaaliloota.... _________________ "Krol Polovania" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
-Teemu- Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Kes 2012 Viestejä: 609
|
Lähetetty: 31.12.2017 11:14 Viestin aihe: |
|
|
petri r kirjoitti: | Automaattiloota on nimenomaan parempi käytettävyysmielessä maastoajossa. Sillä voi ajaa ryömintänopeuksia hankalassa maastossa ilman että pitää luistattaa kytkintä/pomppia esteiden yli liian lujaa kuten tapahtuu lähes kaikissa muissa "citymaastureissa" kun niissä ei ole alennusvaihteistoa. Kestävyyden kannalta on tieten toinen juttu....jos on puolimiljoonaa ajettu aja öljyt vaihtamatta....niin voi olla yksinkertaisempi ylläpidettävä manuaaliloota.... |
Näin, jos on semmonen perinteinen muunninlaatikko. Noilla kaksoiskytkinlaatikoilla tuo ryömittäminen ei vissiin pidemmän päälle ole kovin hyväks laatikolle |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5250 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 31.12.2017 11:50 Viestin aihe: |
|
|
Jaatinen kirjoitti: | Mutta jos otsikonmukaista maasto-ajoa pitäisi harrastaa, niin enpä edes pitäisi automaattilootaa siinä vaiheessa vaihtoehtona. |
Se kyllä nimeomaan otsikon mukaisessa ajossa menee laatikko kuin laatikko. Automaatti/ kaksoiskytkin-laatikko mukavampi laiskalle miehelle. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3839
|
Lähetetty: 31.12.2017 11:56 Viestin aihe: |
|
|
Joo. Ainoastaan DSG:stä WV on itse sanonut, ettei se sovi maastoajoon. Siihen Amarokkiin on sen takia laitettu tuo ZF. Ja automaatti on maastoon juurikin erinomainen. Ehkä jotkut kommentoi, vaikkei oikeasti ole kokemusta automaateista. Varsinkin city kotteroilla, joista puuttuu alennuslaatikko, on momentinmuunnin, tai CVT melkein pakollisia. Hitaassa ajossa ei kytkimen kanssa leikkiminen ryömintään ole mitenkään herkullista. Tuo " eräkäytössä " vissiin voisi tarkoittaa kohtuu hidasta mönkimistä umpisella mettäautotiellä ja muuta erityisen hidasta ajoa vaativaa siirtyilyä. _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Quad vadis Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Mar 2011 Viestejä: 2629
|
Lähetetty: 31.12.2017 13:24 Viestin aihe: |
|
|
Jossain ”puolueettomassa” rasselissa noita kittareita joskus testattiin, monilta jäi reissu kesken, kun laatikon varoproppu älähti. Vag tais menmä pisimmälle ja jatkoi sujuvasti jäähdyttyään.
Rikki noita ei kai hiljaa ajamalla saa, runnomalla hajoo kaikki varmasti. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jude Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tam 2007 Viestejä: 162 Paikkakunta: Kanta-Häme
|
Lähetetty: 31.12.2017 13:57 Viestin aihe: |
|
|
Tossa nykyisessä Foresterissa on manuaali kun ei tuon ikäiseen (-10) automaattia saa. Kytkin haisee samantien erittäin voimakkaasti jos vähänkin joutuu luistattamaan. Vaihtolaatikon joutu siihenkin vaihtamaan kun pakki katosi. Onko S-tronic siis sama laatikko kuin DSG? Kävin katsomassa Q5:kin, mutta siinä on aivan onnettoman kokoinen takakontti. Joten taitaa kallistua A6 allroadiin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3839
|
Lähetetty: 31.12.2017 14:09 Viestin aihe: |
|
|
S-tronic on täsmälleen sama DSG boksi, kuin WVn muissakin. Tip tronic on perinteinen automaattiloota. Jostain ihmeellisestä syystä Audilla käytetään mielummin nimitystä S-tronic, eikä DSG. _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jude Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tam 2007 Viestejä: 162 Paikkakunta: Kanta-Häme
|
Lähetetty: 31.12.2017 14:47 Viestin aihe: |
|
|
Toi Tiptronic tais olla vain noissa biturboissa. Ja vissiin Q7ssa. Onko jotain faktaa kuinka suuri prosentti DSG laatikoista hajoaa ja millä kilometreillä? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
silvesteri Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 18 Syy 2010 Viestejä: 45
|
Lähetetty: 31.12.2017 15:25 Viestin aihe: |
|
|
Jahtireppu kirjoitti: | Eilen tuli huomattua, miksi city-maasturi sanassa on se alkuliite. Pikkasen lumisella metsätiellä suhailin rav4 kanssa. Pohja laahasi koko ajan kiinni lumessa. Ylämäkeen ahdisti ja jouduin peuuttelemaan välillä. Kerran siinä peruuttaessa kuului räpsäys ja pohjan muovit kääriytyi mukavasti nokan etupuolelle. Tarttis päivittää tuo kitumaasturi hiluxiin. |
Minkä vuotinen Rav käytösssä? itsellä 06 diisseli, mihin piti vaihtaa kolmevuotta sitten kone ja korjata kytkin, lasku oli 5700, nyt laukes vaihdelaatikko
suosittelen vaihda pois se ravi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|