OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

City-maasturi erä- ja yleiskäytössä
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 56, 57, 58 ... 65, 66, 67  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Kömy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Hel 2008
Viestejä: 840

LähetäLähetetty: 30.12.2017 23:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Käytetty dsg ilman takuu-aikaa on kyllä ihan no go!
_________________
Kyllähän se kuula lentää!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jahtireppu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2005
Viestejä: 3243

LähetäLähetetty: 31.12.2017 01:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eilen tuli huomattua, miksi city-maasturi sanassa on se alkuliite. Pikkasen lumisella metsätiellä suhailin rav4 kanssa. Pohja laahasi koko ajan kiinni lumessa. Ylämäkeen ahdisti ja jouduin peuuttelemaan välillä. Kerran siinä peruuttaessa kuului räpsäys ja pohjan muovit kääriytyi mukavasti nokan etupuolelle. Tarttis päivittää tuo kitumaasturi hiluxiin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5250
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 31.12.2017 01:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jahtireppu kirjoitti:
Eilen tuli huomattua, miksi city-maasturi sanassa on se alkuliite. Pikkasen lumisella metsätiellä suhailin rav4 kanssa. Pohja laahasi koko ajan kiinni lumessa. Ylämäkeen ahdisti ja jouduin peuuttelemaan välillä. Kerran siinä peruuttaessa kuului räpsäys ja pohjan muovit kääriytyi mukavasti nokan etupuolelle. Tarttis päivittää tuo kitumaasturi hiluxiin.

CR-V:ssä ja nykyisessä Sorennossa oli/on panssarit tuota varten niin antaa vähän anteeksi. Muutenhan tuo on ihan normi ilmiö. Työmaalla laittelivat panssareita Hiluxeihinkin.

http://www.pohjapanssari.fi/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jaatinen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Maa 2017
Viestejä: 1003

LähetäLähetetty: 31.12.2017 02:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kömy kirjoitti:
Käytetty dsg ilman takuu-aikaa on kyllä ihan no go!


DSG koko matkan kotiin saakka aina ja iankaikkisesti. Toimi loistavasti ekaan laatikon öljynvaihtoon saakka joskus ekan dsgeen kanssa. Sen öljynvaihdon jälkeen alkoi ihan satunnainen helvetillinen rytkäys satunnaisesti kun vaihtoi isompaa vähän kovemmalla vedolla.
Kävin 3 kertaa valittamassa ja aina oli ihan toimiva laatikko vastaus. Kai se oli kun ei se huoltojeppe saanut sitä ilmenemään sillä pikkulenkillä.
No, tuli sit seuraava öljynvaihtohuolto lootaan, ja kas kummaa, pelas ihan kuin silloin ennen.
Eiköhän ole ollut ilmaa liikaa tai väärä öljy laatikossa tuossa välissä. Noin monella valituksella olisi kuitenkin vara korjata homma, jos sitä oikeasti tutkisi.

Ton tokan dsg laatikon jälkeen, eikä sitä ennen mitää ongelmaa. Ja tuokin siis huollon munaus. Kolme lootaa jo takana.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jaatinen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Maa 2017
Viestejä: 1003

LähetäLähetetty: 31.12.2017 03:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mutta jos otsikonmukaista maasto-ajoa pitäisi harrastaa, niin enpä edes pitäisi automaattilootaa siinä vaiheessa vaihtoehtona.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Putukiffeli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Hel 2009
Viestejä: 1636
Paikkakunta: Uusimaa

LähetäLähetetty: 31.12.2017 09:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kömy kirjoitti:
Käytetty dsg ilman takuu-aikaa on kyllä ihan no go!


Todellakin näin. Duunikaverin Octaviasta laatikko hajonnut 2 kertaa ihan totaalisesti ja kysessä alle 150tkm ajettu peli. Viimeinen korjaamolasku yli 5000€!
_________________
Rakastiko Hannu piparia vai Kerttua?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
petri r
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2004
Viestejä: 1512
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 31.12.2017 10:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Automaattiloota on nimenomaan parempi käytettävyysmielessä maastoajossa. Sillä voi ajaa ryömintänopeuksia hankalassa maastossa ilman että pitää luistattaa kytkintä/pomppia esteiden yli liian lujaa kuten tapahtuu lähes kaikissa muissa "citymaastureissa" kun niissä ei ole alennusvaihteistoa. Kestävyyden kannalta on tieten toinen juttu....jos on puolimiljoonaa ajettu aja öljyt vaihtamatta....niin voi olla yksinkertaisempi ylläpidettävä manuaaliloota....
_________________
"Krol Polovania"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-Teemu-
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Kes 2012
Viestejä: 609

LähetäLähetetty: 31.12.2017 11:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

petri r kirjoitti:
Automaattiloota on nimenomaan parempi käytettävyysmielessä maastoajossa. Sillä voi ajaa ryömintänopeuksia hankalassa maastossa ilman että pitää luistattaa kytkintä/pomppia esteiden yli liian lujaa kuten tapahtuu lähes kaikissa muissa "citymaastureissa" kun niissä ei ole alennusvaihteistoa. Kestävyyden kannalta on tieten toinen juttu....jos on puolimiljoonaa ajettu aja öljyt vaihtamatta....niin voi olla yksinkertaisempi ylläpidettävä manuaaliloota....


Näin, jos on semmonen perinteinen muunninlaatikko. Noilla kaksoiskytkinlaatikoilla tuo ryömittäminen ei vissiin pidemmän päälle ole kovin hyväks laatikolle
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5250
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 31.12.2017 11:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jaatinen kirjoitti:
Mutta jos otsikonmukaista maasto-ajoa pitäisi harrastaa, niin enpä edes pitäisi automaattilootaa siinä vaiheessa vaihtoehtona.

Se kyllä nimeomaan otsikon mukaisessa ajossa menee laatikko kuin laatikko. Automaatti/ kaksoiskytkin-laatikko mukavampi laiskalle miehelle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 31.12.2017 11:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo. Ainoastaan DSG:stä WV on itse sanonut, ettei se sovi maastoajoon. Siihen Amarokkiin on sen takia laitettu tuo ZF. Ja automaatti on maastoon juurikin erinomainen. Ehkä jotkut kommentoi, vaikkei oikeasti ole kokemusta automaateista. Varsinkin city kotteroilla, joista puuttuu alennuslaatikko, on momentinmuunnin, tai CVT melkein pakollisia. Hitaassa ajossa ei kytkimen kanssa leikkiminen ryömintään ole mitenkään herkullista. Tuo " eräkäytössä " vissiin voisi tarkoittaa kohtuu hidasta mönkimistä umpisella mettäautotiellä ja muuta erityisen hidasta ajoa vaativaa siirtyilyä.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Quad vadis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2011
Viestejä: 2629

LähetäLähetetty: 31.12.2017 13:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jossain ”puolueettomassa” rasselissa noita kittareita joskus testattiin, monilta jäi reissu kesken, kun laatikon varoproppu älähti. Vag tais menmä pisimmälle ja jatkoi sujuvasti jäähdyttyään.

Rikki noita ei kai hiljaa ajamalla saa, runnomalla hajoo kaikki varmasti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jude
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tam 2007
Viestejä: 162
Paikkakunta: Kanta-Häme

LähetäLähetetty: 31.12.2017 13:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tossa nykyisessä Foresterissa on manuaali kun ei tuon ikäiseen (-10) automaattia saa. Kytkin haisee samantien erittäin voimakkaasti jos vähänkin joutuu luistattamaan. Vaihtolaatikon joutu siihenkin vaihtamaan kun pakki katosi. Onko S-tronic siis sama laatikko kuin DSG? Kävin katsomassa Q5:kin, mutta siinä on aivan onnettoman kokoinen takakontti. Joten taitaa kallistua A6 allroadiin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 31.12.2017 14:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

S-tronic on täsmälleen sama DSG boksi, kuin WVn muissakin. Tip tronic on perinteinen automaattiloota. Jostain ihmeellisestä syystä Audilla käytetään mielummin nimitystä S-tronic, eikä DSG.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jude
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tam 2007
Viestejä: 162
Paikkakunta: Kanta-Häme

LähetäLähetetty: 31.12.2017 14:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Toi Tiptronic tais olla vain noissa biturboissa. Ja vissiin Q7ssa. Onko jotain faktaa kuinka suuri prosentti DSG laatikoista hajoaa ja millä kilometreillä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
silvesteri
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 18 Syy 2010
Viestejä: 45

LähetäLähetetty: 31.12.2017 15:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jahtireppu kirjoitti:
Eilen tuli huomattua, miksi city-maasturi sanassa on se alkuliite. Pikkasen lumisella metsätiellä suhailin rav4 kanssa. Pohja laahasi koko ajan kiinni lumessa. Ylämäkeen ahdisti ja jouduin peuuttelemaan välillä. Kerran siinä peruuttaessa kuului räpsäys ja pohjan muovit kääriytyi mukavasti nokan etupuolelle. Tarttis päivittää tuo kitumaasturi hiluxiin.


Minkä vuotinen Rav käytösssä? itsellä 06 diisseli, mihin piti vaihtaa kolmevuotta sitten kone ja korjata kytkin, lasku oli 5700, nyt laukes vaihdelaatikko Twisted Evil

suosittelen vaihda pois se ravi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 56, 57, 58 ... 65, 66, 67  Seuraava
Sivu 57 Yht. 67

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com