Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Kankkunen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.09.2017 07:48 Viestin aihe: Asekaapin kosteuden poisto |
|
|
Minulla on "turhan" tiivis kaappi asekaappina, Kason kassakaappi.
Ongelmana on, kun tulen metsältä olen joskus märkä, niinkuin on aseet ja tarvikkeet. Nyt ne tarvitsee saada kuivaksi, jos olen kotona laitan tussarit leivinuunin luo hetkeksi kuivamaan, mutta jos pitääkin lähteä välittömästi kylille, niin eihän aseita voi jättää "uunille" vaan niiden pitää olla lukkojen takana. Millä metsästäjä veljet ovat hoitaneet kosteuden poiston ja kuivatuksen asekaapista? Tuuletusreikiä en rupea porailemaan, sillä seinämät ovat n, 200mm paksut ja kaapilla painoa n.800 kg ja palosuojaa 2,5 h.
Ostin eilen kokeeksi sellaisen kuivatettavan kosteudenpoistajan Motonetista, kokeillaan toimiiko, vai rupeaako "morsiammet " punastelemaan. _________________ Kyllä koira kova saa olla, mutta tyhmä ei. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jbear Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.09.2017 08:42 Viestin aihe: |
|
|
Tuulettaa kaapin sillo ko oot kotona. _________________ The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia |
|
Takaisin alkuun |
|
|
t3tactical Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.09.2017 09:07 Viestin aihe: |
|
|
Laita aseiden lukkokammet kaappiin ja jätä loput kuivamaan kunnolla. Tuossa on kyllä vaarana joskus unohtaa lukko kotiin, kun lähtee metsälle.
Itse olen joskus vastaavassa tilanteessa täräyttänyt lotjaamalla öljyä rautoihin ja laittanut kaappiin piippu alaspäin. Sanomalehteä vaan kaapin pohjalle imemään liiat öljyt.
Jos nuo kosteudenpoistajat perustuvat suolan käyttöön, niin en kyllä uskaltaisi asekaappiin laittaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
KaikkiTurhatKaaveet Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 16.09.2017 09:35 Viestin aihe: |
|
|
Itse olen säilönyt kenkälaatikoiden yms. mukana tulleet silica gel-pussit ja laittanut niitä asekaappiin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
TA Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.09.2017 09:43 Viestin aihe: |
|
|
Rainbow kissanhiekka, vaaleat rakeet on silikageeliä. 4 l pussi maksaa alle 5 euro. Siitä laittaa johonkin hyvin kosteutta läpäisevään pussiin. Tekee vaikka vanhan teknisen alusasun lahkeesta pötkön ja siihen 1-2 kiloa ja pötkö kaappiin roikkumaan. Pysyy kuivana sen jälkeen. _________________ Eksyvä ei tietä kysy |
|
Takaisin alkuun |
|
|
janne_s_s Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.09.2017 10:00 Viestin aihe: |
|
|
TA kirjoitti: | Rainbow kissanhiekka, vaaleat rakeet on silikageeliä. 4 l pussi maksaa alle 5 euro. Siitä laittaa johonkin hyvin kosteutta läpäisevään pussiin. Tekee vaikka vanhan teknisen alusasun lahkeesta pötkön ja siihen 1-2 kiloa ja pötkö kaappiin roikkumaan. Pysyy kuivana sen jälkeen. |
Just näin. Esim sukka toimii erinomaisesti pussina. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
TA Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.09.2017 10:43 Viestin aihe: |
|
|
janne_s_s kirjoitti: | TA kirjoitti: | Rainbow kissanhiekka, vaaleat rakeet on silikageeliä. 4 l pussi maksaa alle 5 euro. Siitä laittaa johonkin hyvin kosteutta läpäisevään pussiin. Tekee vaikka vanhan teknisen alusasun lahkeesta pötkön ja siihen 1-2 kiloa ja pötkö kaappiin roikkumaan. Pysyy kuivana sen jälkeen. |
Just näin. Esim sukka toimii erinomaisesti pussina. |
Puuvilla on tähänkin hiukan huono materiaali kun se luovuttaa huonosti sitä kosteutta siihen silikageeliin. Villasukka on parempi. _________________ Eksyvä ei tietä kysy |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koheltaja Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.09.2017 10:53 Viestin aihe: |
|
|
Ja välillä silica pussi saunaan tai patterin päälle kuivumaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kankkunen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.09.2017 11:52 Viestin aihe: Kosteuden poisto |
|
|
Tuosta kissanhiekasta oon kuullut auto piireissä, olisko emännän sukkahousut+ kissanhiekka jonkinlainen "pirkka" oivallus? _________________ Kyllä koira kova saa olla, mutta tyhmä ei. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tomy the Hunter Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.09.2017 12:06 Viestin aihe: Re: Kosteuden poisto |
|
|
Kankkunen kirjoitti: | Tuosta kissanhiekasta oon kuullut auto piireissä, olisko emännän sukkahousut+ kissanhiekka jonkinlainen "pirkka" oivallus? |
Sama setti toimii myös kenkien kuivaukseen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jbear Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.09.2017 13:05 Viestin aihe: Re: Kosteuden poisto |
|
|
Kankkunen kirjoitti: | Tuosta kissanhiekasta oon kuullut auto piireissä, olisko emännän sukkahousut+ kissanhiekka jonkinlainen "pirkka" oivallus? |
Jaksaskoha tuo kuivattaa auto lattian eristeet ku nuo näyttää aina oleva märkänä. _________________ The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kari Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 650 Paikkakunta: pohjoispohjanmaa
|
Lähetetty: 16.09.2017 14:18 Viestin aihe: |
|
|
Tehokas ja edullinen kosteudenpoistoaine on kalsiumkloridi (tiesuola 25kg 12€).
Itse käytän sitä asuntovaunussa ja koiratalossa pesuvatiin laitettuna. Asekaapin kuivaus voi olla parempi tehdä vähemmän tehokkailla aineilla.
https://rakennusmaailma.fi/kosteudenpoistoa-pikkupurkein/ |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RAINER.MAJANEN Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.09.2017 15:08 Viestin aihe: |
|
|
En tiedä toimisiko asekaapissa mutta vanha kansa laittoi aikoinaan taloissa ikkunoiden väliin sokeripala/palat kostettapoistamaan niin eiköhän se poista kosteutta myös ase kaapista. _________________ sakolla metsästävä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
veeteetee Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.09.2017 15:11 Viestin aihe: |
|
|
[quote="Kari"]Tehokas ja edullinen kosteudenpoistoaine on kalsiumkloridi (tiesuola 25kg 12€).
Itse käytän sitä asuntovaunussa ja koiratalossa pesuvatiin laitettuna. Asekaapin kuivaus voi olla parempi tehdä vähemmän tehokkailla aineilla.
https://rakennusmaailma.fi/kosteudenpoistoa-pikkupurkein/[/quote]
Asee ja maantiesuola on syytä pitää kaukana toisistaan; katsopa vaikka autosi alle |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kankkunen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.09.2017 17:54 Viestin aihe: Kosteuden poisto |
|
|
Saattaapi olla sokeripala hieman liian pieni minun kaappiin, ulkomitat kork. 175cm, lev. 75cm ja syvyys 75 cm.
Pikkupoikana käytiin kylässä naapurissa, jossa isäntäväki oli evakkoja Mantsin saarelta, niin heillä oli tulitikku askit ikkunaruutujen välissä, utelias savolainenkun olen niin kysyin miksi tikut on säilötty ikkunalle, meillä kun ne oli uuninpankolla. Isäntä Johannes selitti minulle niiden vähentävän ikkunan huurtumista. Liekkö joku karjalainen tapa, meillä savolaisilla moista tapaa en ole huomannut.
Siinä Motonetin kosteuden poistajassa on "silmä " joka muuttuu sinisestä punaiseksi, kun on aika kuivattaa pussi mikrossa. Ohjeessa oli 6min 600w teholla ja taas olis käyttö valmis.
Autojen kuivatuksessa näyttää toimivan, pojalla on projektiauton sisällä tälläinen ja sisusta ei ole ottanut hometta, mitä yleensä tulee autoihin jotka seisovat kauan. _________________ Kyllä koira kova saa olla, mutta tyhmä ei. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|