Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
uroskarhu Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Hel 2017 Viestejä: 131 Paikkakunta: Keski-Suomi
|
Lähetetty: 28.04.2017 18:02 Viestin aihe: |
|
|
Minun vitarassa on Continenttaalit kokoa 215x65x16 . Paineet 2.1 bar. Täytyy muistaa, että auto painaa vaivaiset 1300 kiloa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6956
|
Lähetetty: 29.04.2017 16:14 Viestin aihe: |
|
|
9.3x622 kirjoitti: | Peto kirjoitti: | Tänään meni 60 000 km yli. Ensiviikolla huolto... Hieman mietityttää liekkö miten tarpeellisia nuo jarru- ja jäähdytysnesteen vaihdot
alle vuoden vanhaan kiesiin. Kaippa ne on silti sama teettää. |
Oho, onpa kilometrejä. Minä saan ajaa neljästä viiteen vuoteen, että pääseen samoihin lukemiin. | On kyllä kiitettävästi Peto vaaninut tienpäältä. No sitähän saadaan jo reilun vuoden päästä 150 tonnin testiraportti susukista niin voidaan me perseaukiset 15 tonnin vuosinylykyttäjät alkaa katteleen parivuotta ja 30 tonnia sisäänajettuja vituroita. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20483 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 30.04.2017 07:00 Viestin aihe: |
|
|
Pitääpä itekin kokeilla paineistaa. Kiitos vinkistä. Tais olla tehtaan jäljiltä 2.2bar ja mielestäni rengassatsi kului yhdessä kesässä enemmän kuin odotin. Nyt laitoin vaihdossa 2.3bar. Pitäisköhän vielä aavistus nostaa.
Joku mainitsi tuolla jostain comfort tms ajotietokoneen säädöistä. Onko joku moinenkin fiitseri Viagrasssa ja mitä se tekee/mitä valintoja löytyy? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
suiza Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 31 Lok 2016 Viestejä: 31 Paikkakunta: Itä-Suomi
|
Lähetetty: 30.04.2017 09:53 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | Joku mainitsi tuolla jostain comfort tms ajotietokoneen säädöistä. Onko joku moinenkin fiitseri Viagrasssa ja mitä se tekee/mitä valintoja löytyy |
Sieltä mittarin valikosta löytyy kohdasta TPMS/TPMS MODE kolme asetusta,
Comford mode
Eco mode
Load mode
Joku näistä valiten ja painamalla mittariston oikeaa nappia tulee teksti
Succesfull jolloin tämä asetus jää voimaan.
Mitä sitten näillä asetuksilla on tarkoitus,En ymmärrä muuta tarkoitusta kuin, että jos on renkaissa Eco paíneet 2,8/2,6 ja mittaristosta valitaanEco Mode niin paineiden alahälytysraja 2,8bar miinus 20% on noin 2,24bar,luin jostain että EU direktiivissä mainittu paine-eroksi 20% jolloin pitäisi hälyttää.Jos taas on valittu mittaristosta Conmford ja renkaissa Eco paineet
niin hälytysraja olisi 2,3 bar miinus 20% noin 1,84bar.jne Täällä oli valikossa Comford tehtaan jäljiltä vaikka talvikumeissa oli 2,7 bar paineita. _________________ Kaikenlaisii kotteroita ajettu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ajokki Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 11 Jou 2014 Viestejä: 21 Paikkakunta: Suomi
|
Lähetetty: 30.04.2017 10:28 Viestin aihe: |
|
|
2.8 näytti olevan tehtaan jäljiltä ja comfort. Saattashan se renkaiden kumina pienetä jos vähän laskis ? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10303 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 30.04.2017 11:40 Viestin aihe: |
|
|
Käytännössä load modella alkaa varotella korkeammalla paineella rengaspaineesta ja comfortilla saa mennä paineet aika alaskin ilman hälytystä.
Olikohan ihan testattuna tuo comfortin hälytys 1,8 bar. Näin muistelisin kun tuota tuli seurattua viime syksynä yhden kumin vuotaessa. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17066 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10303 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 05.05.2017 11:29 Viestin aihe: |
|
|
Käytinpä Suizan paikallisessa merkkihuollossa 60 000 km huollossa. Ei kait siinä ollut kun öljyhommat ja jotain jarrujen herkistelyä.
Ensimmäinen takuu korjaus tehtiin lisäksi, kiinnitettiin vänkärin jalkatilan repsottava verhoilu takaisin paikoilleen.
Hintaa huollolle tuli 198,65 €. Ei oo ollu hirmu kalliita kilometrejä... _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rahkonen Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2016 Viestejä: 188
|
Lähetetty: 05.05.2017 22:03 Viestin aihe: |
|
|
No eipä tosiaan... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tapiok ***
Liittynyt: 09 Maa 2004 Viestejä: 6924
|
Lähetetty: 06.05.2017 17:22 Viestin aihe: |
|
|
Edullista on. Subarulla pyysivät takapyöränlaakerin vaihdosta osineen 750 euroa. Pelkkä laakeri 270 eskoa. Eli työajaksi on listattu jotain 4-5 tunta 100 euron tuntihinnalla.
Itte vaihtaessa perustyökaluilla meni puolitoista tuntia veltosta velttoon. Ja SKF:n Japanissa tehty laakeri maksoi kotiovelle toimitettuna 105 euroa.
Eli aika paljon on vaihtotyöstä vissiin varattu työnjohdon paperihommille ja hallin kuluille.
Apulaitehihnan taittopyörän vaihto osineen olisi ollut reilut 200 euroa. Originaalista taittopyörästä rosvosivat 84 euroa. Vaihtotyö oli erittäin haastava, lenkkiavaimella väänsi hihnakiristintä ja hihna pois. Taittopyörä kiinni yhdellä pultilla. Hihna takaisin ja reilu 5 minuuttia siinä meni. Täyttä rosvousta paikallisen merkkihuollon toiminta. _________________ Kuolema tulee mustalla autolla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
veetee Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Maa 2004 Viestejä: 5989
|
Lähetetty: 06.05.2017 18:45 Viestin aihe: |
|
|
Xtrailissa takavuosina molempien puolien takapyörien laakerit (2kpl siis) kustansi yht. 600 eur. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vanha pappa Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Jou 2007 Viestejä: 2350
|
Lähetetty: 06.05.2017 18:48 Viestin aihe: |
|
|
Juuri tuon merkkihuollon (Laakkonen Oy)älyttömän hinnoittelun vuoksi laitoin osaltaan Foresterini kiertoon.Helesvatan laiskoja asentajia.Saivat tosiaan menemään älyttömiä aikoja hommaan,kuin hommaan.Elämäni ensimmäinen auto,jossa tukivarret takaa olivat merkkiliikkeen mukaan vaihtokunnossa alle saassatuhannessa.Eikä tuo autonakaan nyt mikään autoa kummempi ollut,alavääntökin oli unohtunut tehtaalle, eli puuttui ainakin minun Foresteristani. _________________ Vanha pappa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rahkonen Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2016 Viestejä: 188
|
Lähetetty: 06.05.2017 22:05 Viestin aihe: |
|
|
Moni tuntuu jaksavan ihmetellä miksi vaihtaa Vitaraan. Luotettavuus ja edulliset käyttökulut on mielestäni yksi aika hyvä porkkana suitsassa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
uroskarhu Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Hel 2017 Viestejä: 131 Paikkakunta: Keski-Suomi
|
Lähetetty: 08.05.2017 17:54 Viestin aihe: |
|
|
Näky tulleen erä riisuttuja Vitaroita, hintaa näky olevan metallihohtovärin kanssa 20,500e. Ohimennen katsottuna niistä puuttui vakionopeussäädin ja peruutuskamera, muuten samanlainen, kuin karvalakki malli. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20483 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 09.05.2017 08:25 Viestin aihe: |
|
|
Mikäs moinen versio on.
Eikös vaki karvalakkimalli maksa noin 23ke. Jos muuta eroa ei oo kuin kamera ja vakkari, niin kohtuu edukkaasti pääsee jo uuteen nelivetoon kiinni. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|