OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

GoProta ei voi korjata takuuajan jälkeen
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Ollari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Hei 2006
Viestejä: 12191

LähetäLähetetty: 05.11.2015 09:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mpikkara kirjoitti:
Käsitykseni mukaan tuotteen on kestettävä sen oletettu käyttöikä, joka elektronisilla laitteilla on kaksi vuotta. Tuolla ajalla korjaukset yleensä pitäisi saada mukisematta ns. virhevastuun piirissä.

Juuri näin, ja kyllä tommosen kameran olettava kestoikä on aivan varmasti enemmän kuin kuusi kuukautta. Eikä se tuohon kahteen vuoteenkaan lopu veitsellä leikaten. Riippuu laitteesta. Esim itsellä PS3 prakasi pari kuukautta 2v jälkeen, ekassa sähköpostissa maahantuoja kieltäytyi tekemästä mitään, reklamaatio kuluttajaneuvojan kaavakkeelle kirjoitettuna ja kiltisti lähettivät uuden tilalle.

Mistä Repesorsa on tuon kuusi kuukautta kaivanut?
Toki Suomen lainsäädäntö ei Brittein saarta mitenkään kosketa, siellä on omat lainsäädäntönsä (toki osin samat sikäli kun tulee EU:sta lakipohjat) ja sieltähän tämä laite oli nyt ostettu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ollari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Hei 2006
Viestejä: 12191

LähetäLähetetty: 05.11.2015 09:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mutta hienoa että joku tuo näitä keissejä esiin, ollut actionkameran osto työnalla ja juuri GoPro vahvin ehdokki. Akun kesto ollut mikä saanut venyttämään hankintaa kehitystä odotellessa. Pistää tämmmöiset tapaukset miettimään.

Tässä tapauksessa muuten juuri ulkopuolisen akun käyttö lie merkittävä syy rikkoontumiseen, joutuu tuo liitin jatkuvaan rasitukseen. Kyllähän sen silti tuo pitäisi kestää, ellei käyttöohjeessa kissankokoisen kirjaimin kielletä liitintä käytettäväksi muuhun kuin lataamiseen rauhassa hyllyn reunalla, kielletä pitämästä kytkettynä käytön aikana. Käytännössä nuo USB liittimet vaan on rakenteeltaan niin pahuksen heikkoja, että käytönaikainen kytkeminen tuo ison riskin rikkoutumiselle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
BlueMarlin
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Maa 2004
Viestejä: 2643

LähetäLähetetty: 05.11.2015 10:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja mikäli oikein ymmärsin niin Murkulat0r olisi ollut halukas maksamaankin jonkin verran korjauksesta? Ei siis yrittänyt saada sitä takuun piiriin takuuajan umpeuduttua. Melko erikoinen toimintatapa on, että takuuajan umpeuduttua laitteita ei korjattaisi ollenkaan. Voisiko tätä toimintatapaa soveltaa esim. autokauppaan?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11243
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 05.11.2015 11:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Murkulat0r kirjoitti:
liki kirjoitti:
Korjaus on kuitenkin taloudellisesti järjetöntä kun käytännössä maksaa heti vähntään 100 EUR kun joku edes vilkaisee mitä on vikana.


Taloudellisesti järjestöntä firman vai minun kannalta? Firman kannalta korjaaminen olisi nimenomaan ollut taloudellisesti järkevää. Tämä ei nimittäin ole ainut paikka, jossa kerron tämän surkean kokemukseni GoPron kanssa.


Usealtakin kannalta.
- Kuluttajan kannalta korjauttaminen omalla kustannuksella ei kannata, koska uuden ostaminen on edullisempaa.
- Valmistajalle korjauksen kustantaminen ei kannata uuden laitteiden tuotantokustannusten ollessa naurettavan pieniet.

Minkälaista mainetta jälkimarkkinointi sitten tuottaa maahantuojalle tai valmistajalle, hyvässä tai pahassa, onkin äkkiä aivan eri kertaluokan kysymys.
-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mc-manteli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Lok 2007
Viestejä: 3606
Paikkakunta: Länsirannikko

LähetäLähetetty: 05.11.2015 12:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Repesorsa kirjoitti:
Ei kannata itkeä tuollaisesta asiasta. Kameralla on ollut kahden vuoden takuu ja laki ei edes vaadi takuuta annettavaksi, vaan myyjällä/valmistajalla on kuuden kuukauden virhevastuu tuotteistaan. Nyt kuitenkin tuote on hajonnut sen kahden vuoden "takuuajan" jälkeen. Siis huomattavasti laissa sanottua virhevastuuaikaa pidemmän ajan. On ihan selvää, ettet ole oikeutettu enää mihinkään korvaukseen.

Ja turha pahoittaa mieltäsi, kun et saanut kuulla sellaista vastausta, kuin olisit halunnut.


Onko luetun ymmärtämisessä ongelmia???

Juurihan Murkulat0r sano että olis voinu vaikka maksaa korjauksesta, mutta minkäs teet ku et saa minkäänlaista palvelua..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20230
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 05.11.2015 13:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vähän samantyyppinen tilanne, kun lankomies perheineen otti kytkykauppatabletin Elisalta.

Alle vuodessa USB-liitin lakkasi toimimasta. Takuu ei korvannut ja huollosta sanottiin, ettei kuulu takuun piiriin, koska kyseessä on mekaaninen vika.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kaaleb
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Syy 2006
Viestejä: 3544

LähetäLähetetty: 05.11.2015 13:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä minusta USB-liitin pitää kestää liittämistä ja laitteen lataamista, eikä ole normaalia kulumista, jos se vaikkapa jopa kahdessakin vuodessa menee käyttökelvottomasti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
DPM
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Elo 2008
Viestejä: 972

LähetäLähetetty: 05.11.2015 17:17    Viestin aihe: Re: GoProta ei voi korjata takuuajan jälkeen Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllähän jokaisella myytävänä olevalla härpäkkeellä pitää olla Suomessa virallinen korjauspiste. Ja sitten tilataan kaikki tavara ulkomailta, kun täällä on jostain syystä kaikki niin kallista. Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sundiz
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Hel 2013
Viestejä: 301
Paikkakunta: HKI

LähetäLähetetty: 05.11.2015 22:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tarkemmin en tuosta gopron rakenteesta tiedä, mutta jos kamerasta saa kuoret irti (pääsee piirilevylle käsiksi) ja liittimeksi käy yleismallinen piirilevy usb liitin, niin korjauksen pitäisi onnistua jokaisessa elektroniikkaa korjaavassa puljussa. Sitten jos vaatii esim. valmistajan oman liittimen niin se voi hieman vaikeuttaa projektia. Luulisi että niitäkin liittimiä saisi kiinalaisilta halvalla tilattua.


Videosta mallia ja kolvi kuumaksi.
https://www.youtube.com/watch?v=tLgm3L1UqPo
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Murkulat0r
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Lok 2007
Viestejä: 755

LähetäLähetetty: 06.11.2015 14:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

BlueMarlin kirjoitti:
Oletko kysynyt kuluttajaneuvojalta vinkkejä asian hoitamiseksi?


Ei taida olla apua, kun on Englannista ostettu ja siellä ei taida myyjän virhevastuu olla ihan niin laaja kuin Suomessa.


Tammipummi kirjoitti:
On noita huoltoestoja muillakin kun goprolla. Esim aplella. Gopro hero4 black meni mulla sekasin, niin vaihtoivat uuteen laitteeseen ja pitivät vanhan. Ihan ok homma. Ite toistaseksi suosittelen goprota. Tosin ei saa läheskään saman tasoista videokuvaa, kun millä noita kaupittelevat, tai sitten en vaan osaa.


Niin tuo oma GoPro Hero3 Black on myös vaihdettu takuuaikana 2 kertaa toiseen kameraan, kun on ollut softapuolella ongelmia. Nyt olisi pitänyt ostaa uusi ja lähettää oma tilalle ilman korvausta.


Repesorsa kirjoitti:
Ei kannata itkeä tuollaisesta asiasta. Kameralla on ollut kahden vuoden takuu ja laki ei edes vaadi takuuta annettavaksi, vaan myyjällä/valmistajalla on kuuden kuukauden virhevastuu tuotteistaan. Nyt kuitenkin tuote on hajonnut sen kahden vuoden "takuuajan" jälkeen. Siis huomattavasti laissa sanottua virhevastuuaikaa pidemmän ajan. On ihan selvää, ettet ole oikeutettu enää mihinkään korvaukseen.

Ja turha pahoittaa mieltäsi, kun et saanut kuulla sellaista vastausta, kuin olisit halunnut.


Repe wanaha trolli eksynyt tännekin! Very Happy Lueppa Repe vähän lakia, niin jatketaan sitten keskustelua. Niin täynnä juttusi taas asiavirheitä, että en tiedä, mistä aloittaa. Laughing

Takuu pitää olla vähintään 2 vuotta:

http://europa.eu/youreurope/citizens/shopping/shopping-abroad/guarantees/index_fi.htm

"Myyjän katsotaan olevan 3 artiklan mukaan vastuussa, jos virhe ilmenee kahden vuoden kuluessa tavaran luovutuksesta. Jos 3 artiklan 2 kohdassa säädettyjä oikeuksia koskee kansallisen lainsäädännön nojalla vanhentumisaika, tämän ajan on oltava vähintään kaksi vuotta luovutushetkestä."

Lähde: Euroopan parlamentin ja neuvoston direktiivi 1999/44/EY, 5 artiklan 1 kohta.

Europa.eu-sivusto puhuu takuusta, mutta direktiivissä puhutaan vain "myyjän olevan vastuussa virheestä".

Näiden lisäksi on Suomessa vielä kuluttajansuojalain 5:12 mukainen virhevastuu (yleinen virhesäännös).

Myyjän virhevastuun piiriin menee esim. tilanne, jossa tuote ei kestä sen normaalia käyttöikää (ks. kuluttajansuojalaki). Takuu on asia erikseen.


mpikkara kirjoitti:
Käsitykseni mukaan tuotteen on kestettävä sen oletettu käyttöikä, joka elektronisilla laitteilla on kaksi vuotta. Tuolla ajalla korjaukset yleensä pitäisi saada mukisematta ns. virhevastuun piirissä.


Oikeilla jäljillä, mutta ei ihan. Tuotteiden on kestettävä "niiden normaali käyttöikä", mikä vaihtelee tuotteittain. EU:n kautta tulee kuluttajatuotteille tuo 2 vuoden takuu, virhevastuu on asia erikseen.


BlueMarlin kirjoitti:
Ja mikäli oikein ymmärsin niin Murkulat0r olisi ollut halukas maksamaankin jonkin verran korjauksesta? Ei siis yrittänyt saada sitä takuun piiriin takuuajan umpeuduttua. Melko erikoinen toimintatapa on, että takuuajan umpeuduttua laitteita ei korjattaisi ollenkaan. Voisiko tätä toimintatapaa soveltaa esim. autokauppaan?


Kyllä, mutta GoPron vastaus oli "valitettavasti emme voi auttaa, koska takuu on umpeutunut". Shocked


liki kirjoitti:
Usealtakin kannalta.
- Kuluttajan kannalta korjauttaminen omalla kustannuksella ei kannata, koska uuden ostaminen on edullisempaa.
- Valmistajalle korjauksen kustantaminen ei kannata uuden laitteiden tuotantokustannusten ollessa naurettavan pieniet.

Minkälaista mainetta jälkimarkkinointi sitten tuottaa maahantuojalle tai valmistajalle, hyvässä tai pahassa, onkin äkkiä aivan eri kertaluokan kysymys.
-


Omista kustannuksistani en tiedä, koska en ikinä saanut korjausarviota. Jos olisin <100 eurolla saanut korjattua, olisin ollut siihen valmis, koska nyt kamera ei enää palvele minua siinä käytössä, mihin sitä pääosin tarvin. Uusi kamera (GoPro Hero4 Black) taitaa maksaa n. 450 euroa.


DPM kirjoitti:
Kyllähän jokaisella myytävänä olevalla härpäkkeellä pitää olla Suomessa virallinen korjauspiste. Ja sitten tilataan kaikki tavara ulkomailta, kun täällä on jostain syystä kaikki niin kallista. Wink


En tiedä, oliko tuo ensimmäinen virke sarkasmia, mutta minulle ihan sama - kunhan olisi saanut korjattua. Kaikkea tavaraa en tilaa ulkomailta - ja jatkossa vielä vähemmän tämän opetuksen jälkeen. Yksi syy, miksi tämän ketjun tänne avasin oli se, että herättelisi muitakin suosimaan enemmän kotimaisia kauppiaita ja vähemmän GoProta. Wink


sundiz kirjoitti:
Tarkemmin en tuosta gopron rakenteesta tiedä, mutta jos kamerasta saa kuoret irti (pääsee piirilevylle käsiksi) ja liittimeksi käy yleismallinen piirilevy usb liitin, niin korjauksen pitäisi onnistua jokaisessa elektroniikkaa korjaavassa puljussa. Sitten jos vaatii esim. valmistajan oman liittimen niin se voi hieman vaikeuttaa projektia. Luulisi että niitäkin liittimiä saisi kiinalaisilta halvalla tilattua.


Videosta mallia ja kolvi kuumaksi.
https://www.youtube.com/watch?v=tLgm3L1UqPo


Näinkin tuon videon. Pelkään, että kamera olisi entistä vähemmän ehyt minun käsittelyn jälkeen. Pitäisi lisäksi kolvi ostaa ja tuohon menisi aika paljon aikaakin, mitä nyt ei liiemmälti ole. Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tupajumi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Jou 2012
Viestejä: 233
Paikkakunta: itä-suomi

LähetäLähetetty: 06.11.2015 15:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Varmaankin kysyit jo tuolta:
http://www.kyparakamerat.fi/takuu-ja-tuki/
_________________
"Yhteiskunnan pahin vihollinen on itsenäisesti ajatteleva yksilö"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Murkulat0r
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Lok 2007
Viestejä: 755

LähetäLähetetty: 06.11.2015 15:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tupajumi kirjoitti:
Varmaankin kysyit jo tuolta:
http://www.kyparakamerat.fi/takuu-ja-tuki/


Moi,

Valitettavasti emme huolla GoPro kameroita. GoPro kameroita ei käsittääkseni pystytä huoltamaan oikein missään, jos ei ole takuuta kameroissa jäljellä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Maisteri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Hel 2005
Viestejä: 2187

LähetäLähetetty: 06.11.2015 17:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Asiaa tuntemattomalle tuosta tulee äkkiseltään mielee pikku busineksen paikka jollekkin kenellä pysyy kolvi kädessä.
Jos 450€ laitetta ei pysty huoltamaan ja takuu haistattaa pitkät tasan 24kk kohdalla niin kaippa noista usbin vaihdoista 80-100€ kpl velottelisi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hukka99
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Elo 2004
Viestejä: 227

LähetäLähetetty: 06.11.2015 19:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllähän tuota hieman joutuu käpistelemään että liittimeen pääsee käsiksi, pientä vaivaahan tuo vaatii mutta ei suinkaan mahdotonta ole...

https://www.ifixit.com/Teardown/GoPro+Hero3+Teardown/12457
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Repesorsa
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 9356
Paikkakunta: Sieltä

LähetäLähetetty: 06.11.2015 20:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Repe wanaha trolli eksynyt tännekin! Very Happy Lueppa Repe vähän lakia, niin jatketaan sitten keskustelua. Niin täynnä juttusi taas asiavirheitä, että en tiedä, mistä aloittaa. Laughing

Takuu pitää olla vähintään 2 vuotta:

http://europa.eu/youreurope/citizens/shopping/shopping-abroad/guarantees/index_fi.htm

"Myyjän katsotaan olevan 3 artiklan mukaan vastuussa, jos virhe ilmenee kahden vuoden kuluessa tavaran luovutuksesta. Jos 3 artiklan 2 kohdassa säädettyjä oikeuksia koskee kansallisen lainsäädännön nojalla vanhentumisaika, tämän ajan on oltava vähintään kaksi vuotta luovutushetkestä."

Lähde: Euroopan parlamentin ja neuvoston direktiivi 1999/44/EY, 5 artiklan 1 kohta.

Europa.eu-sivusto puhuu takuusta, mutta direktiivissä puhutaan vain "myyjän olevan vastuussa virheestä".

Näiden lisäksi on Suomessa vielä kuluttajansuojalain 5:12 mukainen virhevastuu (yleinen virhesäännös).

Myyjän virhevastuun piiriin menee esim. tilanne, jossa tuote ei kestä sen normaalia käyttöikää (ks. kuluttajansuojalaki). Takuu on asia erikseen.


Kehoitan sinua tarkastamaan oman sisälukutaitosi, koska et ole tajunnut muutamaa hyvin oleellista seikkaa. EU-DIREKTIIVI ei ole mikään laki. Se ei velvoita yhdenkään EU-maan kansalaisia yhtään mihinkään. Direktiivi on vain lainsäädäntäohje jäsenmaille ja jokainen EU-maa tekee lainsäädännölleen sitten mitä haluaa. Meille suomalaisille on siis noudatettavana vain SUOMEN LAKI, ei EU-direktiivi.

Joten luehan itse vaan sitä lakia, äläkä ala neuvomaan ketään muuta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Sivu 2 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com