OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Sopiva 308 paukku teerelle ja metsolle ?
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
KUIKKIS
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2005
Viestejä: 214
Paikkakunta: Kangasala

LähetäLähetetty: 08.09.2005 18:20    Viestin aihe: Sopiva 308 paukku teerelle ja metsolle ? Vastaa lainaamalla viestiä

Ajattelin lähteä viikonloppuna lintujahtiin mikä on hyvä lintupaukku 308 kiväärille? Kertokaa kokemuksista. Itse en oo aiemmin ampunu 308:lla lintua. Kaupassa tarjottiin LAPUA Trainer 8.0g Vo 895 m/s. Question
_________________
Pyssyt tanassa kuljetaan... pateja pussit pullollaan !!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juunas
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Maa 2004
Viestejä: 2397
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: 08.09.2005 18:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ihan hyvää kutia ovat sinulle kaupassa tarjonneet, käy vaan ostamassa talteen. Itsellä lähtee sunnuntaina Sakolaisen piippuun Norman 9grammanen täysvaippa. 308:siin jos lintupaukkuja etsit niin ostat vaan jonkun täysvaippasen patruunan niin hyvin pelaa, ei revi lintua, mutta tappaa varmasti.
_________________
Ei se ota jos ei annakkaan
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
KUIKKIS
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2005
Viestejä: 214
Paikkakunta: Kangasala

LähetäLähetetty: 08.09.2005 18:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kokeeksi ostin jo yhden askin. Lisäksi ostin Portugalilaista FOM 9,45g v25=825 m/s pirun halpa ja toimi ainakin omassa pyssyssä radalla.
_________________
Pyssyt tanassa kuljetaan... pateja pussit pullollaan !!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pintail_89
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 25 Hei 2005
Viestejä: 99

LähetäLähetetty: 08.09.2005 18:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

itellä noita lapuan trainereita. varmasti hyvä lintupaukku.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juunas
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Maa 2004
Viestejä: 2397
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: 08.09.2005 18:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niistä vain katsot kumpi käy aseellasi paremmin ja eikun lintujahtiin.
_________________
Ei se ota jos ei annakkaan
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Novaman
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Huh 2004
Viestejä: 208
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: 08.09.2005 19:50    Viestin aihe: .308 paukku Vastaa lainaamalla viestiä

Itse olen käyttänyt Lapuan Trainereita 8 g FMJ. Eihän se mikään kasan tekijän patruuna ole. Joskus osunut ja joskus ohi, siis lintua. Olen aikonut siirtyä ja kokeilen tänä syksynä n. 9.7g Lock-Base. Pitäisi olla tarkempi patruuna kuin Trainer. Toisaalta kyllä Trainerilla saa helposti alle 50mm kasoja 100 m:stä, jotka jo teerelle riittääkin.
_________________
Varis on aina haulipanoksen arvoinen
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Metsola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Hei 2005
Viestejä: 736
Paikkakunta: P-Savo

LähetäLähetetty: 08.09.2005 19:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tunti sitten kohdistin oman .308:n Lapuan trainereilla.
150m matkalle kolme kuulaa 25mm läjään.
Suosittelen Cool
_________________
Suosin suomalaista!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 08.09.2005 20:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kokovaipat käy kaikki lintujahtiin, niistä pitäisi vaan löytää se parhaiten omaan aseeseen käyvä patruuna. Jos et testaa patruunaa, saat varautua siihen, että huteja tulee. Eli huomenna äkkiä radalle sen aseen kanssa, muuten voit varautua pettymyksiin metsässä.

Usko pois, niitä tulee kuitenkin, se on se murphyn laki.
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
paanaz
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 23 Huh 2004
Viestejä: 29
Paikkakunta: Kymenlaakso

LähetäLähetetty: 09.09.2005 07:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
308:siin jos lintupaukkuja etsit niin ostat vaan jonkun täysvaippasen patruunan niin hyvin pelaa, ei revi lintua, mutta tappaa varmasti.


Ei nyt ihan niinkään, itse käytän 8g lapuan luotia, lähtönopeutena 810-820m/s. Hyvin osuu, mutta ei todellakaan aina kuole. Viime syksynäkin 1 teeri 100m matkalta, osuma ja rättinä alas, 5min päästä olin putoamispaikalla ja ei löytynyt, 100m säteeltä etsin. Vähän myöhemmin koiran kanssa etsittiin niin 200m päästä löytyi. Toinen samanlainen, 100m, rättinä alas, lähdin heti juoksemaan puun juurelle, siellähän se juoksi 60m päässä putoamispaikasta. Molemmissa täysosuma, pitäisi vaan osua luuhun tms, että tekis isomman reiän niin jäisi kerrasta kuolleeksi... =P
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla MSN Messenger
Latvalinnustaja
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 06 Elo 2005
Viestejä: 42

LähetäLähetetty: 09.09.2005 08:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

no ei se lapua 8g trainer mikään huono kasapanos ole, jos vain käy aseeseen niin voi 150m ampua jatkuvasti alle 2cm kasoja. 8g, oli sitten sako tai lapua 850-900 lähdöillä on melko armoton tappamaan jos verrataan vaikka pikkuviisseiskaan tai moneen muuhun, sen verran monta pudotusta olen nähnyt ja itse ampunut (useita kymmeniä) että kyllä tappaa ja vain harvoin repii lintua. lock-baseista en lintupanoksena tiedä, kun ei ole kokemusta mutta tänä syksynä sekin todennäköisesti selviää. siinä lock-base (oli sitten 9,7g tai 11g) on ainakin parempi että se on yleensä tarkempi ja vähemmän tuuliherkkä kuin kasigrammanen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Erä-Jorma
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Tou 2005
Viestejä: 588
Paikkakunta: Etelä-Savo

LähetäLähetetty: 09.09.2005 09:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse ammuin viime syksynä 3 teertä tolla 8g trainerilla ja kaikki löytyi ampumapuun alta vaikka yksi osuma oli vähän jäänyt matkanarvioinnin takia alas. Itse ammun jatkossakin tolla luodilla, ei ole vielä hajoittanut yhtään lintua ja suuria heittoja en ole radalla vielä tavannut
_________________
Jos kynsien alta ei löydy verta, likaa ja öljyä; se on amatöörien puuhastelua
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Paavo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Hei 2004
Viestejä: 2855

LähetäLähetetty: 09.09.2005 11:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä 8g lapua on ihan hyvä. Vähän lisää vauhtia paanz niin jo rupeaa olemaan puun alla. Kokovaipoissa on isoja eroja juuri tuon paikalleen pudotuksen suhteen.

Itse käytän linnustuksessa 30-06 ja siinä käy kehitetyllä latauksella tuo 8g toistuvasti alle 10mm kasaa. Mutta 30-06 onkin hehtaaripyssy, joten 308 tuo kasa ei tuota vaikeuksia. Twisted Evil
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
paanaz
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 23 Huh 2004
Viestejä: 29
Paikkakunta: Kymenlaakso

LähetäLähetetty: 09.09.2005 12:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Omaan aseeseeni ei ole löytynyt oikein muita hyviä latauksia kuin tuo, jolla on se 810-820 lähtönopeutta, sillä tulee tarpeeksi hyvää kasaa linnustukseen. jotain 15mm luokkaa 5 laukauksen kasat 150 metriltä. kovemmilla nopeuksilla on kasat jo 100m matkalta luokkaa 25-35mm.

Mutta voi olla nuo viime syksyiset poikkeuksia, enpä äkkiseltään muista samanlaisia tapauksia 15 vuoden ajalta. Joitain huonoja osumia tietenkin jonka seurauksena teereltä ei ole lähtenyt henki samantien.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla MSN Messenger
KUIKKIS
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2005
Viestejä: 214
Paikkakunta: Kangasala

LähetäLähetetty: 10.09.2005 20:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kävin kyllä radalla kohdistamassa pyssyni ja hyvin tuntu toimivan. Tänään kävin metällä, en laukassut kertaakaan 308:a. Yhden teeriparven kanssa kuljettiin n. 5 km aina lähti sen verran kaukaa ettei haulikolla päässy ampuun ja puihin ne ei jääny.(Liekkö tuo kun puissa on vielä täys lehditys täällä etelämmässä(Kuhmoinen/Orivesi)). Yhden kerran lähti ihan edestä 2 naaras teeree koira ajo ne ilmaan mutta en kerenny ampuun ja samassa kolmas tuli kun tarjottimelle 10m päähän ja tietenkin huti takaa ohi kyllä v...tutti. Teeret lensi lahden yli naapurin maille. Noh huomenna uudestaan... Rolling Eyes
_________________
Pyssyt tanassa kuljetaan... pateja pussit pullollaan !!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jinok
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 2816
Paikkakunta: Kuusamo

LähetäLähetetty: 10.09.2005 22:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lapuan Traineria ja Sako Rangea oon linnustuksessa käyttänyt, trainereilla tulee hieman pienempää kasaa kuin rangella joten nykyään oon traineria ja iteladattuja 8 ja 7,1grammasia käyttäny ja hyvin toimii Smile
_________________
-Rottajalaka prkl!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com