OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mettästäjän Kulkupeli
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 231, 232, 233  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
tapsakansa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Hei 2010
Viestejä: 1931
Paikkakunta: Gone America

LähetäLähetetty: 15.01.2015 12:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitä itse olen kuullut ja mitä äsken googlasin forumeita niin ei voi huonoksi haukkua. Itse olen ajanut melko paljon noilla R5:lla ja hyvin ovat pelanneet. Eniten ehkä V70:sta joka oli vanha taksi, mittarissa lopettaessani ajamisen 450tkm ja auto käy ja kukkuu täysin edelleen.

Petri r: Mistä muusta autosta kuin pasuunasta löytyisi tuo 1.9TDI ja Torsen ? A4? Golfissa on käsittääkseni aina Haldex.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11243
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 15.01.2015 13:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tapsakansa kirjoitti:
Mitä itse olen kuullut ja mitä äsken googlasin forumeita niin ei voi huonoksi haukkua. Itse olen ajanut melko paljon noilla R5:lla ja hyvin ovat pelanneet. Eniten ehkä V70:sta joka oli vanha taksi, mittarissa lopettaessani ajamisen 450tkm ja auto käy ja kukkuu täysin edelleen.

Petri r: Mistä muusta autosta kuin pasuunasta löytyisi tuo 1.9TDI ja Torsen ? A4? Golfissa on käsittääkseni aina Haldex.


A4:sta B5 ja B6 generaatioista, olikohan vielä B7:ssa tuolla nimenomaisella koneella.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-Teemu-
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Kes 2012
Viestejä: 609

LähetäLähetetty: 15.01.2015 16:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tapsakansa kirjoitti:
Mitä itse olen kuullut ja mitä äsken googlasin forumeita niin ei voi huonoksi haukkua. Itse olen ajanut melko paljon noilla R5:lla ja hyvin ovat pelanneet. Eniten ehkä V70:sta joka oli vanha taksi, mittarissa lopettaessani ajamisen 450tkm ja auto käy ja kukkuu täysin edelleen.

Petri r: Mistä muusta autosta kuin pasuunasta löytyisi tuo 1.9TDI ja Torsen ? A4? Golfissa on käsittääkseni aina Haldex.


Aika varmatoimisiahan nuo haldexit on ollut, enkä niitä hirveesti pelkäis. Itelläkin octaviassa kohtapuoliin 300000 km täynnä eikä nelivedon kanssa ole ollut mitään murhetta. Muutenkin ollu varsin huoleton auto, ja mettäatuoteitä kun tulee ajettua työn puolesta, niin ei ihan helpoimmalla ole päässyt. Alustaan on tarvinu tähän mennessä vaihtaa toinen raidetangon pää. Maalipinta tuosta on pahiten kärsiny ja on ens kesänä ehostetta, jos ei autokuume tästä pahene...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5244
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 15.01.2015 19:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tapsakansa kirjoitti:
petri r kirjoitti:
VAG vehkeistä valitsisin 1.9TDI moottorin, kaikista huolettomin. Torsen on huoleton ja kestävä, oli se sitten wolkkarissa tai audissa. Matalia autoja ovat joka tapauksessa vakiona...ehkäpä lievä jousituksen korotus paikallaan (paitsi audin allroundi, mutta ko. korotus on siis tehtävissä varmaan ihan normiautoon kans)

Olen ollut siinä uskossa, että 2.5tdi R5 on SE paras VAG-moottori kautta aikojen. Se sama joka on Transportterissa, Volvo850/v70, A6, Passat, etc. Pasaati on kyllä matala, ja pitkä. Tuota Nettiautossa olevaa A6:sta katselin sillä silmällä. Hiukan on kyllä päästelty kun on 515k mittarissa. Noita 1994-1997 A-kuutosia tuntuu olevan todella vähän jäljellä, tai kukaan ei halua myydä.

Tuon ikäisissä Passateissa ja Audeissa tuo 2,5 TDI on ollut V6 eikä R5...

Edit, Siis -97 eteenpäin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
petri r
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2004
Viestejä: 1512
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 15.01.2015 19:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

niin ja ainakin jonkun sukupolven v6 koneet ovat olleet melkoisia "nokkasorveja". Toki jos vasta on yläkerta remontoitu niin saattaa sen pari satkua päästä ilman ongelmia.

Jos volkkarissa on moottori pitkittän niin silloin perässä on torseeni. Jos poikittain niin haldeksi. Ainakin isompimoottoriset vanhemmat passatit on torseenia, audit kaikki A4 => ylöspäin.
_________________
"Krol Polovania"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mettäinssi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 26 Mar 2012
Viestejä: 88

LähetäLähetetty: 15.01.2015 21:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

petri r kirjoitti:
niin ja ainakin jonkun sukupolven v6 koneet ovat olleet melkoisia "nokkasorveja". Toki jos vasta on yläkerta remontoitu niin saattaa sen pari satkua päästä ilman ongelmia.

Jos volkkarissa on moottori pitkittän niin silloin perässä on torseeni. Jos poikittain niin haldeksi. Ainakin isompimoottoriset vanhemmat passatit on torseenia, audit kaikki A4 => ylöspäin.


Meidän perheen ajossa 2001 a6 2.5TDI AKE-koneella ja tiptronicilla 112tkm Arrow 490tkm eikä nokkaremonttia. Myin kaverille ja nyt 505tkm eikä vieläkään nokkia vaihdettu vaikka uudet hyllyssä ja vanhat ovat kuluneet (tarkistettiin myydessä ja kuuli sen äänestäkin). Ainut tekninen vika koko omistiushistorian aikana: laturi 340tkm kohdalla. Tukivarsia sai kyllä vaihdella yhen kaks leimalle. Hyvä auto ajaa hiljaa ja lujaa, mutta kaupungissa janoinen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
xdrive
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Maa 2013
Viestejä: 242

LähetäLähetetty: 16.01.2015 08:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meidän perheen ajossa 2001 a6 2.5TDI AKE-koneella ja tiptronicilla 112tkm Arrow 490tkm eikä nokkaremonttia. Myin kaverille ja nyt 505tkm eikä vieläkään nokkia vaihdettu vaikka uudet hyllyssä ja vanhat ovat kuluneet (tarkistettiin myydessä ja kuuli sen äänestäkin). Ainut tekninen vika koko omistiushistorian aikana: laturi 340tkm kohdalla. Tukivarsia sai kyllä vaihdella yhen kaks leimalle. Hyvä auto ajaa hiljaa ja lujaa, mutta kaupungissa janoinen.[/quote]

Venttiilikoneisto kilikattaa ja auton ainoa vika on laturi? Kaipa tuo ventiilikoneiston kuluneisuus täytyy lukea sitten auton ominaisuudeksi. Pysyy vikalista lyhyenä. Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tapsakansa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Hei 2010
Viestejä: 1931
Paikkakunta: Gone America

LähetäLähetetty: 16.01.2015 13:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

V6 jo moottorikonstruktiona on huono. Se, että mylly on vieläpä VAG-tekele, niin minä nostan kädet pystyyn.
Torsenia tsekkaillaan..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11243
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 16.01.2015 13:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tapsakansa kirjoitti:
V6 jo moottorikonstruktiona on huono. Se, että mylly on vieläpä VAG-tekele, niin minä nostan kädet pystyyn.
Torsenia tsekkaillaan..


Tuo V6 tdi on moottorina todella upea. Sen on parempi olla vain uudempaa konstruktiota, moottorikoodilla B** mitä löytyy konsernin autoista n. vuosimallista 2003 eteenpäin. Vielä uudemmista Audeista löytyvä 3.0tdi on sitten vielä parempi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mettäinssi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 26 Mar 2012
Viestejä: 88

LähetäLähetetty: 16.01.2015 14:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

xdrive kirjoitti:
Meidän perheen ajossa 2001 a6 2.5TDI AKE-koneella ja tiptronicilla 112tkm Arrow 490tkm eikä nokkaremonttia. Myin kaverille ja nyt 505tkm eikä vieläkään nokkia vaihdettu vaikka uudet hyllyssä ja vanhat ovat kuluneet (tarkistettiin myydessä ja kuuli sen äänestäkin). Ainut tekninen vika koko omistiushistorian aikana: laturi 340tkm kohdalla. Tukivarsia sai kyllä vaihdella yhen kaks leimalle. Hyvä auto ajaa hiljaa ja lujaa, mutta kaupungissa janoinen.


Venttiilikoneisto kilikattaa ja auton ainoa vika on laturi? Kaipa tuo ventiilikoneiston kuluneisuus täytyy lukea sitten auton ominaisuudeksi. Pysyy vikalista lyhyenä. Rolling Eyes[/quote]

Ei kilkattanut kävi vaan ronskisti tyhjäkäyntiä ja ominaisuudeksihan tuota vag-harrastajat ja ammattilaiset kuvailee...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
duster
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Hel 2005
Viestejä: 641

LähetäLähetetty: 27.01.2015 22:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eipä tullut quattro minulle, kun satuin löytämään toisenlaisen. Etuveto vaihtui -06 Foresteriin. Ei kaduta. Pientä roplausta se heti vaatii, kun 2000-3000 kierroksella tahtoo nykiä vähän. Mitä tuossa foorumeita selasin, niin joko tulpat tai ilmamassamittari olisi vaihdon tarpeessa.
_________________
Gsp
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Merilinnustaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 3408
Paikkakunta: Hanko

LähetäLähetetty: 03.02.2015 22:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä



BFG.. Cool
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
AtteL
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Syy 2008
Viestejä: 1643
Paikkakunta: Valkeala

LähetäLähetetty: 03.02.2015 23:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

1 talven kokemuksella olen samaa mieltä että nuo altsikat ja varsinkin mutiaiset valmistajsta riippumatta vaatii kuskilta huomattavaa ennakointia vaaran ja vahingon välttämiseksi.
Noilla jos pysyy ojien välissä eikä törmää edelläajavan perään niin sanoisin että silloin on hyvä kuski.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Lennart
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 31 Tou 2010
Viestejä: 97

LähetäLähetetty: 04.02.2015 09:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

AtteL kirjoitti:
1 talven kokemuksella olen samaa mieltä että nuo altsikat ja varsinkin mutiaiset valmistajsta riippumatta vaatii kuskilta huomattavaa ennakointia vaaran ja vahingon välttämiseksi.
Noilla jos pysyy ojien välissä eikä törmää edelläajavan perään niin sanoisin että silloin on hyvä kuski.


5 nelivetoa ja 20 talvea M+S kumeilla ajaneena sanoisin, että kohtuudella pärjää, kun opettelee ennakoivaa ajotapaa. Just vaihdoin Wrangler duratracit alle ja hyvin on pitoja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16681
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 04.02.2015 10:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

AtteL kirjoitti:
1 talven kokemuksella olen samaa mieltä että nuo altsikat ja varsinkin mutiaiset valmistajsta riippumatta vaatii kuskilta huomattavaa ennakointia vaaran ja vahingon välttämiseksi.
Noilla jos pysyy ojien välissä eikä törmää edelläajavan perään niin sanoisin että silloin on hyvä kuski.



Samat kokemukset.... en tykänny todellakaan talvikummina.

-nyt hakkapeliitta lt2 ja ihan ehdottomat pelit.
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 231, 232, 233  Seuraava
Sivu 39 Yht. 233

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com