OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mettästäjän Kulkupeli
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 234, 235, 236  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 03.01.2015 22:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ajava kirjoitti:
Vaarallinen talvi auto edelleen takaveto hiace.Mitä enemmän painoa takana sen vaarallisempi.4wd hiacet tarvii kanssa hiano säätöä,että kytkin ja ominaisuudet paranee,mutta sitten käytössä kestää ja menee.

Edelleen kuski aiheuttaa vaaratilanteet, jos auto vaan toimii siten kuin se on suunniteltu. Tunnen monta takavetohiacekuskia, yhdellä ollut niitä kolmattakymmentä vuotta, enkä tiedä niistä kenenkään ajaneen kolaria tai muuta vaaraa aiheuttaneen... Itseltä semmonen on parikertaa meinannut karata lapasesta tyhjänä, mutta sehän on vain kokonaan mun osaamattomuutta, ei auton vika. Sitäkään ei olisi kuorman kanssa varmasti tapahtunut. Mutta onneksi ei tullut ketään vastaan. Jos olisi, olisi vahingonkorvausvaatimukset kumminkin esitetty mulle eikä autolle, vai?

Ja mitä muka tarvii nelikon kytkimelle tehdä, ja mitä muuta hienosäätöö tarvii??? Ehän tuo toki täydellinen ole mutten mitään pakollista säätötarvetta tiedä noissa olevan. Ja aattelitko valottaa tuota salaisuudenverhoa siitäkin väittämästä että mitä uudempi hiace niin sitä hunommat etenemisominaisuudet? Kyllä sitä kuulis mieluusti enemmänkin perusteluita.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MatiasS
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Lok 2011
Viestejä: 669

LähetäLähetetty: 04.01.2015 16:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onkos kellään maastokuorma-autoa jahtiautona? Miten lainsäädäntö suhtautuu tuohon eli saako kuskata aseita jne? Mietin vain ko melko halpoja ja hyviä kulkemaan ja sitten vielä se että on kuljetuskapasiteettia ja ilmeisesti melko edullisia pitää?
Kulutuskaan ei taida olla aivan mahoton, toki riippuu mihin vertaa, mutta jos vain jahtiajot ajaisi.
Luultavasti laitan kumminki jonku hiluxin tai pajeron tai jotaki sen suuntasta tai sitten jos hurjaksi alkaa niin toteuttas sen toisen haaveen elikkä pitkä hyttäsen jenkki lava-auton.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-Teemu-
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Kes 2012
Viestejä: 611

LähetäLähetetty: 04.01.2015 18:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MatiasS kirjoitti:
Onkos kellään maastokuorma-autoa jahtiautona? Miten lainsäädäntö suhtautuu tuohon eli saako kuskata aseita jne? Mietin vain ko melko halpoja ja hyviä kulkemaan ja sitten vielä se että on kuljetuskapasiteettia ja ilmeisesti melko edullisia pitää?
Kulutuskaan ei taida olla aivan mahoton, toki riippuu mihin vertaa, mutta jos vain jahtiajot ajaisi.
Luultavasti laitan kumminki jonku hiluxin tai pajeron tai jotaki sen suuntasta tai sitten jos hurjaksi alkaa niin toteuttas sen toisen haaveen elikkä pitkä hyttäsen jenkki lava-auton.


Ihan yhtälailla sillä saa pyssyjä kuskata kuin henkilöautollakin. Eli tien ulkopuolella ei ollenkaan. Joku unimoggihan ois varsin hieno laite Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
petri r
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2004
Viestejä: 1512
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 04.01.2015 18:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tekee pienen "maastoperäkärryn" ja asentaa sinne sitten aseenkuljetuslaatikon. Eipähän ole "ajoneuvossa" Smile
_________________
"Krol Polovania"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ajava
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Kes 2008
Viestejä: 1251

LähetäLähetetty: 04.01.2015 19:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tyhjänä takatuuppari ei etene,taakse painoa tarpeeksi sit puskee ohjaus eikä pysähdy.4wd Välitykset liian pitkiä hitaaseen ajoon.Ala vääntö huono sit luistatusta,sutimalla liikkelle tai kytkin haicoo.Matalammalla tuntuu pohjakin olevan,voi olla tuntua.Kyllä näitä työstetään ihan urakalla,että terveiset kulkee perille asti ammattilaisiltakin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LANTSIKKA
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Tam 2007
Viestejä: 161
Paikkakunta: ilmajoki

LähetäLähetetty: 04.01.2015 21:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuli meitilleki lunta senverran jotta sai laittaa Vitaras keskilukon päälle . Ei koemiesten 4-veto volvos takaperä suostunu vetään niin jumis olivat .
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pikkuhornet
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Maa 2008
Viestejä: 2524

LähetäLähetetty: 04.01.2015 21:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lumiketjut on kanssa, mutten ole koskaan niitä kiinnittänyt vielä. Saas näkee joutuuko vasta kovassa paikassa opettelemaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 04.01.2015 22:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tota juttua tosta takavedon käytöksestä en täysin allekirjoita, mutta se on totta että mikään helppo ajettava se ei ole, ja se että tän 95 ja sen jälkeen tehdyn nelikko hiacen välitykset on ihan liian pitkät. Sitä aiemmissa kun oli sentään kaks keppiä. Alavääntö ei ole kyllä lainkaan huono, 2L:ssä eikä 2KD:ssa. 2L-T:stä ei ole kokemusta. Jos vertaa vaikka sman ikäisiin volkkareihin, on alavääntö aivan tyhjäkäynnin tuntumassa aivan eri planeetalta. Pitkä ykkönen vaatii monesti vähän luistatusta, mutta eipä ole kytkin pettänyt, enkä tiedä sen olevan edes heikko paikka muutenkaan. Mut ei tarvii sutimalla lähtee liikkeelle, eikä niin paljoa luistattaa että kytkin antautuis, ja vaikka se vähän joskus haisee, niin so what? Ei se pienen hajun takia hajoo. Maavarastahan en muuta tiedä, kuin autojen speksit muuttuvat 95 jälkeen vain sen minkä se faceliftin aikana kasvoi, 34-43mm, riippuu onko bussi vai paku. Muutenhan noiden pitäs olla ihan samaa alustaa mallin loppuun asti.

Kyllä tänään mun hiace koki aika rääkin, kun oli jäistä keskipaltetta tiellä pohjia myöten, ja jäiset puoliumpiset raiteet. Kyllä se mennä rumusi ihan hyvin, mutta ylämäki teetätti lapiotöitä. Kun palle on niin kova ettei se etusten alle tilsiinny, ei riitä enää pito. Sieltätäältä piti lapiolla tedä raiteita ja muuten puskea eestaas väkisin. Pitkän rinteen päällä vähän haisi kytkin jo, mutta eipä se siitä miksikään menny. Kyllä lyhempää ykköstä kaipaisi kovastikin, mutta kyllä tolla pärjää.

Mutta mitä tolle sit voi tehdä järjen rajoissa. Ei mun mielestä muuta kuin nostaa maavaraa. Kytkimelle ei tarvii tehä mitään, ja välitysten muuttaminen on minusta jo jonniin joutava revohka autoon josta ei niin hyvää maasturia saa siltikään. Vai miten näitä sit työstetään??? Kyllä muakin kiinnostaa jos tästä kohtuu vaivalla saa paremman.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6951

LähetäLähetetty: 04.01.2015 22:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä taas kävi kunnon maasturi mielessä kun kotia kohti lähettiin köröttelemään. Auriksella teki tiukkaa päästä tielle kun auto oli umpitäynnä tavaraa. No vaimo unohti puhelimen ja ei muuta kuin uukkari. Eipä ollutkaan niin helppoa kuin alunperin ajattelin.
Tiet oli hieman harvalla aurauksella tuolla pohjoisessa ja aurishan meinasi jämähtää keskelle tietä kun yritin sitä kääntää. No puhelin saatiin haettua ja matka kotia kohti pääsi vauhtiin.

Mennessä meinasin jyrätä yhden poron ja mietin omassa mielessä kuinka paljon mukavempaa se ois tehdä metrin korkeammalla istuen. Yli-Iin jälkeen tullessa meinasikin hirvi tulla tielle ja pumppu kävi ylikierroksilla oikein kunnolla. Onneksi jäi penkalle seisomaan ja päästiin kotiin ehjänä. Mutta nyt tosiaankin kävi mielessä kunnolla korotettu isoilla renkailla ja mummonteilausraudoilla varustettu 2500 kilon malmikasa.
Oli muuten iso hirvi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
harrim
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 03 Tam 2010
Viestejä: 62
Paikkakunta: Ristiina

LähetäLähetetty: 05.01.2015 13:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Liekkö tuo hiace nousis ylös kuten tuo t4 . Edestä vääntösauvoja tiukemmalle
Volsussa saa ruuvattua, hiacesta ei tietoa joutuuko kääntämään jotain.
Takapään saa pidemillä jousilla molemmista. T4:sta tulee miellytävämpi
kun laitaa korotyspalat jousen ja korin väliin. Noilla kuormaa kantavilla
tarvikejousilla nousi takapää reilusti mut tuli aika Jäykkä vaihdoin nuo palikat tuonne väliin. Tuohon T4 2,5tdi Saa tuota alavääntöä Kun lastutaa sen jos vain tuon pyytää. Lastua kannataa kysellä http://www.ltr-racing.fi/.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jbear
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 5531

LähetäLähetetty: 05.01.2015 15:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuka halvatun idiootti laittaa brittiauton täällä karussa pohjolassa. Ei voi ku ihmetellä. Kyllä siihen pitäisi jokin laki keksiä ettei tuollaisia sais päästää ees markkinoille. Mad Mad
_________________
The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pölykeuhko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Jou 2006
Viestejä: 1906

LähetäLähetetty: 05.01.2015 17:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

iivariiso kirjoitti:
Kyllä taas kävi kunnon maasturi mielessä kun kotia kohti lähettiin köröttelemään. Auriksella teki tiukkaa päästä tielle kun auto oli umpitäynnä tavaraa. No vaimo unohti puhelimen ja ei muuta kuin uukkari. Eipä ollutkaan niin helppoa kuin alunperin ajattelin.
Tiet oli hieman harvalla aurauksella tuolla pohjoisessa ja aurishan meinasi jämähtää keskelle tietä kun yritin sitä kääntää. No puhelin saatiin haettua ja matka kotia kohti pääsi vauhtiin.

Mennessä meinasin jyrätä yhden poron ja mietin omassa mielessä kuinka paljon mukavempaa se ois tehdä metrin korkeammalla istuen. Yli-Iin jälkeen tullessa meinasikin hirvi tulla tielle ja pumppu kävi ylikierroksilla oikein kunnolla. Onneksi jäi penkalle seisomaan ja päästiin kotiin ehjänä. Mutta nyt tosiaankin kävi mielessä kunnolla korotettu isoilla renkailla ja mummonteilausraudoilla varustettu 2500 kilon malmikasa.
Oli muuten iso hirvi.


Samoja mietteitä.Näin talvella,kun lunta reilummasti,niin kyllä välillä vitut*aa... Evil or Very Mad
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Temudzin
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 10 Lok 2012
Viestejä: 67

LähetäLähetetty: 05.01.2015 17:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Taas on autokuumetta ilmassa.

Onko foorumilaisilla kokemusta Nissan X-trailista 2-litraisella bensakoneella? Mitä vikoja, ominaisuuksia ja yllätyksiä on odotettavissa? Auto on 2009 vuosimallia ja rapiat 100tkm ajettu.

Kävin koeajolenkillä möyrimässä hangessa ja yllätyin positiivisesti. Eteneminen tuntui jopa vaivattomammalta kuin Suzuki Grand Vitaralla (vm. 2007), jota testasin ennen Nissania.
Nissan on huomattavasti modernimpi ajella maantiellä kuin Suzuki, mutta kestävyys epäilyttää...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tapanih
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2007
Viestejä: 1290
Paikkakunta: Posio

LähetäLähetetty: 05.01.2015 18:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Suzuki Samuraita alko taas persottammaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
teve
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Mar 2007
Viestejä: 140

LähetäLähetetty: 05.01.2015 18:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen ajellut viimeset 2v X-trail vm.04 2l. bensakoneella. Ominaisuuksia.
Laiskahko kiihtymään, jarrut tahtovat laahata, bensan kulutus. Teidän myös
kiertokankilaakeri ja kytkin ongelmista. Mutta en ole vaihtamassa vielä autoa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 234, 235, 236  Seuraava
Sivu 32 Yht. 236

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com