OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Hirvijahtia 2014
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 38, 39, 40  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 27.10.2014 21:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jkvi kirjoitti:
Ippetti kirjoitti:
Kaatorähisijäpiskit on niitä vihonviimosia ilmestyksiä. Ehdottomasti siinä pitää saada antaa koiralle koulua jos luontoa piisaa antaa. Koiranomistaja laiminlyö todella tärkeän asian jos ei puutu ärisevän koiran toimintaan kaadolla. Se asia meinaan on koiran tietämys arvojärjestyksestä!

Olisi mukava nähdä, miten tuollainen opetus tepsisi kovakalloiseen koiraan...


Tokko niin kovakalloista koiraa on, että kerta toisensa jälkeen "turpaansa" ottaa?
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
haylone
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Mar 2012
Viestejä: 1450

LähetäLähetetty: 27.10.2014 21:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jep.

Viimeinen muokkaaja, haylone pvm 27.12.2015 23:02, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ippetti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Elo 2007
Viestejä: 3598

LähetäLähetetty: 27.10.2014 21:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niinkö tuhola tuumas että ei kyse ole ärripurrin pieksemisestä. Lyömisestä ja potkimisesta ei koskaan seuraa mitään hyvää. Rähjääjää vaan kurkusta kiinni ja selätys sammaleeseen. Piskiä pidetään siinä niin kauan kunnes menee veltoksi kuin jätkän räkä. Sen jälkeen pitää koiralle näyttää että Se mahtuu samalle kaadolle ukkojen kanssa ja jos tarve vaatii niin paini toistetaan muutaman kerran. Tärkeää on että koiralle ei tuoteta kipua vaan Se alistetaan ka otetaan sen jälkeen mukaan touhuun. Ei mee koira pilalle tuosta vaan saattaa oppia seuruejahdin edellytyämille tavoille. Tietty on sitten niitäkin koiria joihin ei auta kuin ylimääräinen happireikä..
_________________
Rapakunnossa oleva etenee hyvin mudassa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ioni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tam 2008
Viestejä: 7663
Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 27.10.2014 21:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Harvassa on ne koirat jotka eivät väistä kun mies käy karjaisten kohti ja hätistää pois. Ei ole vielä vastaan tullut. Palvelus- ja suojelukoiria nyt harvemmin metsällä käytetään. Joskus olen irrotellut kaadolla tappelevien koirien hampaita toistensa nahoista eikä silloinkaan ole koskaan hammasta tullut. Jos tulee hammasta niin otteet kyllä kovenevat tarvittavan määrän. Vaan eipä meidän porukassa koirat ihmisiä vihaa. Rapsutukset kelpaavat kyllä. Ja koiramiehilläkin on järki päissään. Niitä en ole rapsutellut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
haylone
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Mar 2012
Viestejä: 1450

LähetäLähetetty: 27.10.2014 21:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jep.

Viimeinen muokkaaja, haylone pvm 27.12.2015 23:01, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
NoVoeHelevetti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2005
Viestejä: 6357
Paikkakunta: Akaan seurakuntanuoret

LähetäLähetetty: 27.10.2014 21:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Toisessa porukassa on kyllä naisimmeinen, joka sais koiran lisäks vähän rapsutella ukkoakin... Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
NoVoeHelevetti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2005
Viestejä: 6357
Paikkakunta: Akaan seurakuntanuoret

LähetäLähetetty: 27.10.2014 21:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

haylone kirjoitti:
Tuossa aiemmin yritin vähän vihjata, että se on isännän tehtävä koulia koiraansa. Ei pidä ottaa sitä itsepäistä urosta jos ei rahkeet riitä. Eipä mulla muuta.


Oma pohjisurkki meinas nuorena rähjätä kaverille hirven lavasta. Noh eka koira selälleen omasta toimesta. Kaveri otti luun. Sitten koira irti ja rapsuttelin ja sai luun takasin. Sen jälkeen koko silloinen porukka jonossa ottamaan luu pois ja antamaan takaisin. Eipä ole sen jälkeen rähjännyt mistään kenellekään, ei edes toisille koirille.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MukkuPili
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Tou 2004
Viestejä: 166

LähetäLähetetty: 27.10.2014 21:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

NoVoeHelevetti kirjoitti:
Toisessa porukassa on kyllä naisimmeinen, joka sais koiran lisäks vähän rapsutella ukkoakin... Rolling Eyes

Jaa hännän tyvestäkö? Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
TolkullinenMuheltaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Mar 2009
Viestejä: 969
Paikkakunta: P-pohjanmaan

LähetäLähetetty: 27.10.2014 21:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

fr0z kirjoitti:

Ei ollut eka hirvi, vaan toinen. Laughing Mutta yksi kappale valtateitä oli seläntakana noin 100m päässä, ja autoja meni ihan kohtuullisesti. Keuhkolaakin jälkeen kun vauhti vaan kiihtyi, niin ei suoraansanottuna kiinnostanut katsoa juokseeko vasa kuolemaan sinne autojen sekaan. Niin päätin pysäyttää matkanteon tuohon.

ps. Ensimmäistä ammuin vain kerran, ja kolmatta en aio ampua kolmesti. Laughing


Kerrankin järki syy. Yleensä kun on ammuttu usea tappava laukaus ja sitten ampujalta nylkyhommissa kyselty, että mitäs tämä on? Vastaukset järkiään "No kun se juoksi vielä" tai "No ku se liikkui vielä. Paras kuitenkin minkä olen kuullut niin "Eka laakista matkan teko pysähtyi ja hirvi jäi sopivasti näköselle hoiperteleen niin päätin päästellä vielä parit hampparit"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
NoVoeHelevetti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2005
Viestejä: 6357
Paikkakunta: Akaan seurakuntanuoret

LähetäLähetetty: 27.10.2014 22:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MukkuPili kirjoitti:
NoVoeHelevetti kirjoitti:
Toisessa porukassa on kyllä naisimmeinen, joka sais koiran lisäks vähän rapsutella ukkoakin... Rolling Eyes

Jaa hännän tyvestäkö? Smile


Ihan mistä vaan.. Embarassed
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5252
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 27.10.2014 22:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
jkvi kirjoitti:
Ippetti kirjoitti:
Kaatorähisijäpiskit on niitä vihonviimosia ilmestyksiä. Ehdottomasti siinä pitää saada antaa koiralle koulua jos luontoa piisaa antaa. Koiranomistaja laiminlyö todella tärkeän asian jos ei puutu ärisevän koiran toimintaan kaadolla. Se asia meinaan on koiran tietämys arvojärjestyksestä!

Olisi mukava nähdä, miten tuollainen opetus tepsisi kovakalloiseen koiraan...

Kaadolla rähisijälle annetaan ensiksi lähdöt kaadolta ja seuraavalla kertaa ku huultaan nostaan niin savua korvaan (jos oma koira). Vieraalle jos vähä ärisee niin sen kanssa voi pienen koiran kanssa pärjätä. Jos koira ei kuitenkaan pure. Näitä murisijoita on, minullakin oli yksi. Mutta ku alkaa pureksimaan niin sitä en sallisi. Ja jos oma koira puree niin sen tietää miten siinä käy. Eikä mua kyllä mun ampumalla kaadolla pure kenenkään muun koirakaan. Se on mun ja koirat väistää.

Joo. Minä ja poika pärjätään tuon kanssa kaadolla. Tai ainakin kolmisenkymmentä kertaa on pärjätty tähän mennessä. Muiden kannattaa olla varuillaan, voi olla, että toklaa.

Jotakin minäkin olen tuon kanssa harrastanut ja veikkaan, että savua korvaan olisi se koiraihmisten ja niiden kouluttajien neuvo. En kuitenkaan viitsi niin kauan kun tuo on se minun hirvivenpyynnin syömähammas.

Ja kotona kun ei ole hirven roppia eikä veristä luuta koiran hampaissa, on se kuin paras puudeli, vai mitä ne on sellaiset sylivehkeet.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
haylone
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Mar 2012
Viestejä: 1450

LähetäLähetetty: 27.10.2014 22:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jep.

Viimeinen muokkaaja, haylone pvm 27.12.2015 23:01, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pärnänen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Tou 2013
Viestejä: 151

LähetäLähetetty: 27.10.2014 23:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä se on nähty jos ulkopuolinen menee toisen koiraa 'kouluttamaan' siitä ei tule ko sutta ja sekundaa.. Jos isäntä ei koiraa kouluta, niin ei se koiran vika ole. Mutta noille ulkopuoliselle opetuksen antajille sais samoin tein laittaa myös savua korvaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20590
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 27.10.2014 23:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ite en mene kouluttamaan kenenkään koiraa. Paitsi jos se iskee hampaansa minuun. Silloin minulla on oikeus puolustautua. Ja takuulla se on koira joka tossa paikassa antaa periksi enkä minä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16694

LähetäLähetetty: 27.10.2014 23:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Ite en mene kouluttamaan kenenkään koiraa. Paitsi jos se iskee hampaansa minuun. Silloin minulla on oikeus puolustautua. Ja takuulla se on koira joka tossa paikassa antaa periksi enkä minä.


Samaa mieltä. Muutaman kerran olen joutunut puolustamaan tappijalakaa irtaallaan olevalta koiralta, mutta muuten en lähde vierasta hupia kouluttamaan. Se on isännän tehtävä. Ei ole vastapuolen koiranomistajan kanssa syntynyt mitään keskustelua, vaikka otteet on olleet kovat tilanteen niin vaatiessa. On kyllä harmittanut, mutta pakko se on omistaan huolta pitää.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 38, 39, 40  Seuraava
Sivu 30 Yht. 40

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com