| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
Jbear Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.04.2004 16:53 Viestin aihe: |
|
|
Joo tuo viimeinehän on urbaani legenda, jota kerrotaan kaupunkilaisille jotka on tulossa korpeen metille "että tuossa talossa se on sellanen ukko jne....."
Se tahtoo olla tuo rekisteröitymättä kirjoitteleminen sellasta kieli poskella jutustelua. Uskottavuus rapisee aikasta äkkiä kun alkaa vähänkään normaalista poikkeavaa tekstiä lukea. Nimimerkki ei paljon auta asiaa kun ei tiedä kuka siellä tälläkertaa jutustaa.
Tässä trollissa alussa kyllä oli hiukan sellasta vaikutelmaa kuin vanhan netin aikaan se juttu eräästä "tarkkuusammunnasta" vanhalla 7,62x53r:llä talvella sekapanoksilla joista vaan muutama toimi jne. Jos joku sattuu muistamaan. _________________ The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Havainto Vieras
|
Lähetetty: 16.04.2004 02:28 Viestin aihe: |
|
|
Vähänpä tunnet maakuntaa. Itsekin tiedän vastaavan tapauksen. Suomi on täynnä rajariitoja. Missä raja, siellä riita.
Mullkikkasanomissa oli juuri juttu kuinka naapuri oli valaissut naapurinsa makuuhuonetta halogeeneilla ja soittanut yökaudet Mattia ja Teppoa. Naapuri siitä kirveellä rikkomaan halogeenit ja eiku käräjille. Hovissa oli menossa. Molemmat maksavat. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Jbear Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.04.2004 02:48 Viestin aihe: |
|
|
Tottahan noita riitoja löytyy, mutta juuri tuo tapaus. Legendahan voi olla joko keksitty tai todellinen. Ideana on, että kertojat eivät välttämättä tunne tapausta itse vaan ovat kuulleet sen joltakin joka on kuullut sen jostain jne. Juuri tuon tapauksen olen kuullut tapahtuneen niin monessa paikassa ympäri suomea, että kaikki niistä ei ole voinut tapahtua juuri samanlaisena jokapaikassa eli sitä on alettu käyttämään vain tarkoitushakuisena tarinana. Onko tarina siis tosi vaatii paljon enemmän todistelua kuin vain yhden nimettömän(eli kuultu joltakin) henkilön kertomuksen joka ei oleellisesti eroa aikaisemmin muualla kuullusta tapahtumasta. _________________ The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
jees Vieras
|
Lähetetty: 16.04.2004 02:53 Viestin aihe: |
|
|
Hauskoja juttuja. Itellä on ollu metsästysseura haussa jo vuosia. Maattomana ei nuori kelpaa ja rahnaa pitäs olla vitusti jäsenmaksuksi. Mieluummin ostelen sillä seurojen pyytämällä 800-500 egellä lupia Metsähallitukselta. Niin paljon ei taida jaksaa edes käydä. Eipähän ole sillon itkupillejä mukana.  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Hessu Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Huh 2004 Viestejä: 213 Paikkakunta: Murheen laakso
|
Lähetetty: 18.04.2004 19:07 Viestin aihe: |
|
|
Kun kävin viime kesänä suorittamassa metsästäjäntutkinnon niin valitteli tuo tutkinnon valvoja ettei heidän metsästysseuraan tahdo löytyä nuoria miehiä. No kun sitten sain metsästyskortin otin yhteyttä ko. seuraan ja kyselin mahdollisuutta liittyä jäseneksi. Vastaus oli tyly. Maata omistamattomalle liittyminen maksaisi 1000 euroa JOS seura edes hyväksyy jäseneksi. Lisäksi mainittiin ettei heillä ole tapana edes harkita maattomien ottamista jäseniksi... Mistähän mahtaa tämänkin seuran ukkoutuminen johtua...  _________________ Welcome to the worst nightmare of all: reality |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Ikäjako Vieras
|
Lähetetty: 19.04.2004 05:32 Viestin aihe: |
|
|
| En kyllä ymmärrä ettei oteta nuoria jos on hyviä tarjolla. Meille otetaan mielellään. Eikä maattomuuskaan ole este. Jos ei kykene tuomaan maata mukanaan niin sitä voidaan sitten sovitella eri järjestelyin. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Retonkimies Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 1407 Paikkakunta: Riekkomailla
|
Lähetetty: 19.04.2004 05:49 Viestin aihe: |
|
|
| Esim. saunanlämmitys, puunteko ja vedenkanto ovat varmaan hyviä korvauksia maattomuudesta ja johan pelkkä nuori ikäkin aiheuttaa tällaisia "pikku hommia". Nuoret, maattomat metsästäjänalut olisivat myös hyviä aseenkantajia. He voisivat myös toimia ikämiesten silminä ja korvina passissa. Eikö ole näin Ikäjako. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Ikäjako Vieras
|
Lähetetty: 19.04.2004 05:57 Viestin aihe: |
|
|
Jokainen joka viitsii vähänkään ajatella ymmärtää että kaikkein tärkeimpiä jäseniä ovat maanomistajat. Ilman maata on paha metsästää. Maaomistajat ovat ns. paremmalla puolella. Toiseksi tulevat maata vuokraamalla seuralle antaneet. Kolmanneksi sitten voidaan ottaa maattomia.
On itsestään selvää että tasavertaisuuden takaamiseksi maattomien on korvattava muutoin se, että tulevat toisten maille metsästämään. Kyse on aivan normaalista käytännöstä. Ja kysyn vielä että mikä siinä saunan lämmittämisessä on niin vaikeaa? |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 19.04.2004 07:10 Viestin aihe: |
|
|
Saunamajurin osahan on tosi kiva, ei siinä mitään. Mieluummin sitä saunaa lämmittää kuin hirviä poksauttelee. Ja pääasiahan on että saa olla hyvässä seurassa.
Mutta mites teillä Ikäjako on hoidettu nuo ikämiesten näkö- ja kuulo-ongelmat? Käytättekö nuoria silmiä ja korvia siellä tornissa apuna, ikään kuin maalin osoittajina? |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Vieras
|
Lähetetty: 19.04.2004 09:27 Viestin aihe: |
|
|
"älä älä sitä ammu se on traktori. Tuo tuolla pellon toisessa päässä on hirvi"  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 22.04.2004 05:20 Viestin aihe: |
|
|
No mihis Ikis on hävinnyt? Vastauksia odotellaan.
Olisin kahden tytön isänä myös kiinnostunut naisten mahdollisuuksista hakeutua teidän seuraan. Miten on, onko mitään mahdollisuuksia? Edes soppaosastoon? |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Lerssi Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 23.04.2004 12:36 Viestin aihe: |
|
|
Kukkuu.. Itse olen 21-vuotias, maaton, köyhä opiskelija-riepu. Pari syksyä olen kulkenut hirviporukassa, johon menin aivan tuntemattomana mukaan. Ei kummempia liittymismaksuja tai koeaikoja, muuta kuin luonnollinen hirvimaksu. On kyllä hyvä porukka ja mukavia miehiä. Luultavasti ymmärtävät, että nuoria tarvitaan tämänkin harrastuksen parissa. Eipä mulla muuta.. Mukavaa kevään jatkoa..  _________________ "V*tut sinne huku!" -SJ- |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Miksu89 Vieras
|
Lähetetty: 23.04.2004 15:04 Viestin aihe: Ajattelinpa vaan!! |
|
|
No minähän pääsin seuraan heti, koska olen maanomistaja(tai isäni on). Itse olen 14 vuotta .  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Vieras
|
Lähetetty: 27.04.2004 04:28 Viestin aihe: |
|
|
| bonus kirjoitti: | | Kyllä sen tien pitäs kestää maasturin kuovitus jos se on ketrta kestänyt tukkirekan täydellä lastilla. Maasturit nyt ei paljoo isompia oo ku tavallinen henkilöauto niin et mieti sitä. |
Kuka on sanonut että tiet kestävät tukkirekkoja. Et taida Bonus olla yhdenkään tien osakas? Joten et ole yhdestäkään tiestä joutunut maksamaan. Jos uuden metsätien kustannus arvio on 10000 eskoa kilometrille ei siinä paljon naurata. Ja perusparannus maksaa käsittämättämöt 6000 uutta rahaa kilometriltä. Nykyään Rekkojen logistiikka järjestetään tehtaalta käsin ei niin kuin ennen ostomiehen toimesta, se on helppo tehtaiden ajattaa yksityisten tiet kelirikon aikana pilalle, he tosin yleensä korvaavat vahinkonsa, toisin kuin muut kuovittajat.
Ikäjako on oikeassa, jos tielle on laitettu ajokielto merkki niin kenelläkään ei ole oikeutta tietä ajaa. Onko se niin vaikea tajuta. Laki on yksiselitteinen jos ei ole oikeutta käyttää tietä, niin sitä ei saa käyttää ja jos käyttää siitä on maksettava tiekunnalle korvaus, eli maksa tai kävele on pelin henki. Joutuvathan metsäyhtiötkin maksamaan jos ajavat puita metsänomistajalta joka ei ole tien osakas. Se on helppo arvostella ja nauraa muille, jos ei tarvitse tai ei suostu itse maksamaan kulujaan.
Muuten en ota kantaa ikäjaon juttuihin, luultavasti hän on TROLLI, mutta täytyi vain korjata tämä epäkohta teiden käytöstä. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Fox Camper Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 1379 Paikkakunta: Koillis-Savo
|
Lähetetty: 27.04.2004 10:46 Viestin aihe: |
|
|
Meidän seuraan kyllä pääsee jos vain asuu suunnilleen täälläpäin.
Itse pääsin seuraan yhdellä puhelinsoitolla. _________________ Teoriaan uskotaan vain käytännössä |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|