OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Uusi jalostus Suuntaus!
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 58, 59, 60  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
ajava
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Kes 2008
Viestejä: 1251

LähetäLähetetty: 19.03.2011 23:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Seropit tai risteytykset on ja tulee olemaan niitä työkoiria tulevaisuudessa,koska niillä ei ole kuin käyttö arvo.Paperi koirilla on "arvoa" vaikka sillä yksilöllä ei sitten tee turkasen mitään.Moniko täälä esim kuoppaa mäyräkoiran joka ei toimi?russeli tai jopa kaunis beagle.Kalliita rotuja ja täyttä sontaa. Itse olisin mielummin ilman koiraa kuin hukkaisin aikaani huonoon koiraan,vaikka paperelliseen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Räsä-ukko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Hel 2010
Viestejä: 310

LähetäLähetetty: 20.03.2011 09:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nythän näitä seropeja ei ole tarkoitus astuttaa naapurin tessulla, vaan meinaan muuan sukupolven katsoa mitä tulee..... koe koiriahan ei näistä tule, omaksi iloksi, ja toisten harmiksi nämä tulee.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rämäkkö
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 01 Tou 2007
Viestejä: 87

LähetäLähetetty: 20.03.2011 10:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Räsä-ukko kirjoitti:
Nythän näitä seropeja ei ole tarkoitus astuttaa naapurin tessulla, vaan meinaan muuan sukupolven katsoa mitä tulee..... koe koiriahan ei näistä tule, omaksi iloksi, ja toisten harmiksi nämä tulee.


Pitää hakea vaikka Virosta kunnon rakkikoiria suoraan kadulta ja jalostaa niistä hyviä, niin silloin on kunnon seropikasvattaja.
Nythän näissä ajatuksissa käytetään muiden pitkälle tekemiä jalostutöitä.


T
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Räsä-ukko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Hel 2010
Viestejä: 310

LähetäLähetetty: 20.03.2011 10:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jo olet noin kaavoihisi kangistunut....jos et tajua mitä tarkoitan..... jos minä haluan tehä/kokeilla uutta suurriista koiraa, olkoon se sitteen vaikka mäyräkoiran ja biiglen sekoitus...keneltä se on pois???? no tietenkin näiltä jotka uskottelee jollakin hikisellä kva,lla teetetyillä pennulla, pidetään kovaa hintaa kun vanhemmat on "valioita" minä olen ollut kymmeniä vuosia mukana näissä koira koira hommissa, kokemusta on ajo sekä hirvik, puoleta kokeista, ja voin sanoa...taso on laskenut kuin lehmän häntä, ja syy löytyy kun tuijotetaa kaiken maailman koe höpinöihin, minulta jos ottaa koiran pennun, sitä ei tartte ottaa sokkona, vanhempia voi käydä kuuntelemassa ennen kuin koiran ottaa, moniko kenneli antaa moisen mahdollisuuden? ei hyvinkään moni, päin vastoin, kun soittaa ja kyssyy pentuja, ensimmäisenä ollaan kurnuamassa varausrahaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rammeri
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 21 Hel 2011
Viestejä: 41

LähetäLähetetty: 20.03.2011 18:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Höpöhöpö Räsä,millä takaat pentusi?Vuoden päästä kun joku soittaa ja sanoo että !&%¤# möit et ole sen kiinnostuneempi kuin muutkaan kasvattajat.Kun lukee nuita juttujasi niin tulee kuva ettei muut ymmärrä mitään.Mutta näinhän se menee,kuka se kissanhännän nostaa jos ei kissa itse........
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nile
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Lok 2007
Viestejä: 923

LähetäLähetetty: 20.03.2011 20:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko räsä kasvatteja?

http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKasvattaja.aspx?K=R%C3%84S%C3%84-UKON&R=48
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
snapper
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Hei 2009
Viestejä: 681

LähetäLähetetty: 20.03.2011 22:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En tiedä kenen on mutta pisti vain silmään Shocked


sukusiitosprosentti 14,07% :: isä 8 v 11 kk :: emä 11 kk
sukusiitosprosentti 6,63% :: isä 9 v 9 kk :: emä 3 v 8
sukusiitosprosentti 9,31% :: isä 5 v 1 kk :: emä 6 v 1 kk
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
snapper
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Hei 2009
Viestejä: 681

LähetäLähetetty: 20.03.2011 22:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En tiedä kenen on mutta pisti vain silmään Shocked


sukusiitosprosentti 14,07% :: isä 8 v 11 kk :: emä 11 kk
sukusiitosprosentti 6,63% :: isä 9 v 9 kk :: emä 3 v 8
sukusiitosprosentti 9,31% :: isä 5 v 1 kk :: emä 6 v 1 kk
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Räsä-ukko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Hel 2010
Viestejä: 310

LähetäLähetetty: 21.03.2011 07:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noh...no voihan se olla etten ymmärrä koira hommasta mitään, mut omassa pihassani voin varmaankin astuttaa vaikka sialla lampaan, se ei kuulu yhdellekkään jalostus neuvojalla tai muulle teko viisaalle, taka vuosina kun kysyin uros suositusta karhukoira nartulleni, tarjottiin sellasta urosta jolla nyt en varmaankaan olisi koiraani astuttanut, koska pennut olisi jäänyt iki omiksi.....ja joku kirjoitti että väheksyn muita koirahommissa,,,,se ei pidä paikkaansa, kuukaan ei ole liian viisas näissä hommissa, olen vaan saattanut koe järjestelmän epäluotettavaan valoon...varsinkin minun mielestä se on nykyisin suurta sirkusta, ennen kun ei ollut näitä kahdenv, kokeita koiran piti vähän pelata ennen kuin tuloksen sai, nyt saadaan baari pöydästä. Ja kyllä minä olen jonkun puhtaankin kasvattanut.....ja muua kelpo koira on tullut...joten eikun koira kaupoille, minulta saa takuu seropeja, ja olisi yksi opetus iässä oleva karhukoira narttukin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Räsä-ukko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Hel 2010
Viestejä: 310

LähetäLähetetty: 21.03.2011 10:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minusta tuntuu että nuo sukusiitos prosentit on vaan "viisaitten" höpinöitä, joskus 70 luvulla oli järkejään prosentit yli 20, ja näm'ä koirat oli huippuja.... ja ei varmaankaan periyttäneet, sairaita sen enempi kuin nykyisetkin, taisivat vaan jättää metsäkoiria. Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MK05
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Huh 2006
Viestejä: 1079
Paikkakunta: Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 21.03.2011 10:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nile kirjoitti:
Onko räsä kasvatteja?

http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKasvattaja.aspx?K=R%C3%84S%C3%84-UKON&R=48

Shocked Shocked
Siinä sitä on vastuunsa tuntevan ammattimiehen kasvatustyötä.... kenen sitten lieneekin.
_________________
Hullu saa olla muttei tyhymä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
snapper
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Hei 2009
Viestejä: 681

LähetäLähetetty: 21.03.2011 11:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse olen hyväksynyt ja allekirjoittanut tämän ja tämä täytyy ilmeisesti jokaisen kennelin omistajan tehdä,

”Kasvatan rekisteröintikelpoisia koiria. Tavoitteenani on kasvattaa terveitä ja hyväluonteisia koiria, jotka ovat käyttötarkoitukseensa soveltuvia ja rotumääritelmän mukaisia.”

Joten itse en oikein moraalisesti halua lähteä moiseen hommaan. Mutta seuraan mielenkiinnolla keskustelua ja yritän olla hiljaa taustalla Wink

Onhan se mahdollista että sieltä tulee huippukoiria mutta mitäs sitten kun sattuu tulemaan niitä huteja, kuula kalloon vai? Täytyy muistaa että kasvatuksella ja opetuksellakin on oma osuus lopputuloksessa mutta olen vuosien varrella huomannut että varsinkin hirvipuolella koirien omistajat tuntuvat olevan ihan guruja ainakin omasta mielestään. Koira on heille enemmän työkalu kuin perheenjäsen. Jotenkin en vain usko että sekoittamalla kahta eri rotuista koiraa saadaan vain hyvät puolet esiin. Itsellä on se periaate että yritän noudattaa ohjeita sekä sääntöjä vaikka välillä joutuu puremaan hammasta...Itsellä ei ole juurikaan kokemusta kokeista hirvipuolella mutta itsekkään en ihan 100% niihin usko. Lintupuolella omalle kohdalle on sattunut pari tapausta jotka laittoi hiukan miettimään kokeen luotettavuutta. No joka tapauksessa, jos koiralla on monta 1:stä niin kertoohan se jotain mutta taasen jos jos tiedän että jokin koira pelaa metsässä kuin ajatus niin en epäröisi ottaa pentua sellaiselta koiralta. Ilmesesti tässä tapauksessa on kaksi hyvää yksilöä jotka sattuvat olemaan eri rotua, vai?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rammeri
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 21 Hel 2011
Viestejä: 41

LähetäLähetetty: 21.03.2011 11:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Näistä asioista minä olen yrittänyt täällä kirjoittaa.Ei se ole ihme jos sukset ovat menneet ristiin kennelliiton ja koetoiminnan kanssa.Kannattaa kaikkien katsoa tv:stä dokumentteja pentutehtailusta.Nämä on niitä asioita millä ei tosiaankaan viedä jalostusta eteenpäin vaan torpataan muidenkin hyvä kasvatustyö.Seropin pennulla pyydetään 250 ekua ilman kuluja,astutellaan muutaman kuukauden ikäisiä narttupentuja mitään tekemättömillä uroksilla.Laittakaa kaikki käsi sydämmelle ja miettikää haiseeko tässä raha vaikka muuta on väitetty.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Räsä-ukko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Hel 2010
Viestejä: 310

LähetäLähetetty: 21.03.2011 14:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rammeri! Minä kyllä takaan...jos laitan uroksen tiedot esille, se koira kelpais varmaankin sinulle ja monelle muullekkin, ja pentujen emäkin on jo ihan "naisen iässä" joten jos et varmaksi tiedä....älä syytä minua moisesta, ja jos tämä on pentu tehtailua? mitä sitten on kun teetetään puhtaita rotukoiria..... mielestäni aivan samaa touhua, ja vielä RAMMERI! Minulla on vaan tarkoitus tehdä/ kokeilla saanko paremman koiran mitä nykyisin on, ja tuo hinta...se on vaan ohjeellinen....kun joka paikassa hölötetään ettei saa antaa ilmaisiksi ettei koirat joudu hunnigolle. Minä yhdyn erään vanhan koira miehen ajatukseen....VAIN TAIVAS ON RAJANA::::KUN TEHDÄÄN KOIRAA JOKA PELAA JOKA TILANTEESSA! Ja tämmöistä koiraa ei saada jos luotetaan pelkkiin papereihin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Hei 2007
Viestejä: 2519
Paikkakunta: Hamina

LähetäLähetetty: 21.03.2011 14:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKasvattaja.aspx?K=R%C3%84S%C3%84-UKON&R=51
http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKasvattaja.aspx?K=R%C3%84S%C3%84-UKON&R=49
http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKasvattaja.aspx?K=R%C3%84S%C3%84-UKON&R=242
http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKasvattaja.aspx?K=R%C3%84S%C3%84-UKON&R=305

Rolling Eyes

/Antti
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 58, 59, 60  Seuraava
Sivu 20 Yht. 60

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com